De dassen proberen nog steeds vrijwel elke nacht de ren in te komen. Vannacht zijn ze weer geweest. Ik ben benieuwd wanneer ze het op gaan geven als ze steeds geen voertoren aantreffen. Het zijn in elk geval wel doorzetters!
Intussen is het voorjaar hier vol gas losgebarsten. Waar we woensdagochtend nog een heel klein beetje sneeuw hadden in de vroege ochtend, is het afgelopen weekend al 19 graden geweest. Alles komt langzaam weer in blad en de bloemen ontwaken ook. Het ruikt zó lekker! De hagedissen zijn ook weer wakker, dat blijven toch echt wel hele leuke en grappige beestjes.
Keerzijde van het voorjaar is dat oude Punette, die afgelopen zaterdag alweer 25 is geworden, echt enorm in de knoop komt met haar mammoetvacht. Ze heeft PPID, krijgt daar ook medicatie voor, maar het voorkomt niet dat haar wintervacht zo rond februari ineens nog naar standje mammoet gaat. Niet erg als het koud is, maar met deze vacht staat ze met 10 graden al enorm te zweten. Dus, dit jaar hebben we besloten om haar maar volledig te scheren zodat ze er in een keer vanaf is. Dat heb ik vrijdagavond uitgevoerd. Van een slome oude pony ging ze zo ineens naar een oude grijze dame bruisend van de energie!
Enig verschil is er wel:

En de andere kant:

De na-foto is iets minder charmant, madam was er heeeeel erg klaar mee 
Ik had de hele tijd hulp:

Miracle vond het zó allemachtig interessant! Ik heb me rot gelachen. Als ik het scheerapparaat over Punettes kont haalde, stond hij er letterlijk met zijn neus bovenop te kijken naar hoe in de vrede zijn moeder ineens van kleur veranderde als ik er overheen was gegaan!
Maar echt zo kijken:
Het is zo jammer dat ik het niet heb kunnen filmen, want filmen en scheren tegelijk ging helaas niet.
Anyhow, Punette is enorm blij met de transformatie. Haar vacht was op diverse plekken al echt aan het vervilten en daardoor deed het hier en daar ook echt gewoon zeer. De opluchting was duidelijk aanwezig, ik heb nu een oude dame in het land staan die echt bruist van de energie. Daar deed ik het voor!
In de nachten heeft ze nu wel een deken om, overdag staat ze lekker bloot in het zonnetje.