Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 12:35

iirrssjjee schreef:
Hanafubuki schreef:
Het is zo hard kaiserwetter al de hele week! :D

Nu rustige ochtend, vanmiddag weer skieen :D

Heerlijk zeg! Bofkont! Geniet ervan!!! Hoe is de apres ski nu daar eigenlijk?

De Unterschwarzacher ls wel open :j ook niet geheel conform de nog geldende regels zegmaar :+

Ik ben geen apres skier maar volgens mij komen die ook wel aan hun trekken. Sowieso in Saabach!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 12:56

BrittOllie schreef:
smurffie schreef:
Foei lijst hebt frustraties voorkomen lieve mede bokkers:)

Nog 10 dagen *\o/*
Vandaag de reispapieren binnen gekregen.

Ik kreeg vandaag de factuur binnen, dat was wat minder :P
Voor mij nog 15 nachtjes slapen tot vertrek naar de Dolomieten skihuttentocht *\o/*

Ik ben op zoek naar een nieuwe helm. Zijn er mensen die ervaring hebben met een helm met vizier, en dan toevallig ook specifiek een Salomon helm met vizier? :) Ik wil graag zo'n photochromic lens, lijkt me erg praktisch (wisselt automatisch tussen lenscategorie S1-S3).

Ik heb wel een vizier, maar ik heb een simpele van de anwb. Bevalt prima, ideaal icm bril.

Jester_

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 13:05

Ik heb ook een helm van de anwb en vond die erg prettig!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 14:36

En ik ben lekker met foto's nabewerken bezig. Dat wordt vergeten. Hier dan een paar om even blij van te worden. Want dat was mijn boodschap. Dus ik zal jullie nog even laten meegenieten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door germie op 02-03-22 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 14:38

Nog best druk bij de lift daar, had ik niet verwacht.

Zijn toch ook wel veel sleepliften in Finland dacht ik?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 14:39

miccamaaike schreef:
Nog best druk bij de lift daar, had ik niet verwacht.

Zijn toch ook wel veel sleepliften in Finland dacht ik?

Ja klopt, er was in Ylläs 1 gondel, 1 hele oude stoeltjeslift en 29 sleepliften. De gondel had een wachtrij van wel een half uur. De reden is niet dat het nu echt druk is, want de pistes zijn praktisch leeg, maar omdat men gewoon een 8 persoons gondel voor zichzelf alleen wil hebben. En als je er dan bij instapt worden ze nog boos ook. Dat vond ik wel jammer. En ook behoorlijk asociaal. Dus je neemt 1 keer de gondel en je bent weg van het dalstation en gaat daarna verder via de sleepliften. Dan hoef je nooit meer te wachten.
De rij was de rest van de dag zelfs 2 keer zo lang als wat op de foto staat. Dus als je per ongeluk geen keuze meer hebt om een andere lift te pakken (de gondel is de enige volledig naar de top, de sleepliften gaan aan de andere kant wel tot de top, maar niet aan de kant van Ylläs), dan mag je weer wachten.
Maar de gondel was echt NOOIT geheel vol. Meestal zaten er maar 1,2 of 4 mensen in. 6 was al een uitzondering.
Laatst bijgewerkt door germie op 02-03-22 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 14:40

Levi heeft vooral sleepliften. Twee stoeltjes (een bij zero point en een bij south side, en een gondel en een tandrad gondeltje. De rest is sleepliften :D. De grotere gondel is de enige manier om daar hoog te kunnen. De tandrad is met een enorme omweg of een gratis busje te omzeilen. Maar dat is ook de beste optie naar het hotel boven te komen.

Ik heb liever een sleeplift inmiddels dan iets anders. :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 14:41

karuna schreef:
Levi heeft vooral sleepliften. Twee stoeltjes (een bij zero point en een bij south side, en een gondel en een tandrad gondeltje. De rest is sleepliften :D

Maar wel een stoeltjeslift meer, haha. Alleen een kleiner hoogteverschil. Het gebied lijkt me echter ook heel mooi.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 14:43

De tweede stoellift is alleen bij beter weer aan. Anders is het de ouderwetsche sleeplift die eronder ligt. (Waar je ook heel goed mee op je bek kan gaan trouwens. Hij is lang en bij harde wind veel sneeuwhopen waar je ski goed in kan blijven vastzitten terwijl de rest doorgaat, boem) bij hardere wind zijn alle stoelen en gondels dicht en zijn alleen de sleepjes over.

O ja en ik ben twee loopbandjes vergeten. Een bij zero point en een southside weer. :+

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 14:46

BrittOllie schreef:
smurffie schreef:
Foei lijst hebt frustraties voorkomen lieve mede bokkers:)

Nog 10 dagen *\o/*
Vandaag de reispapieren binnen gekregen.

Ik kreeg vandaag de factuur binnen, dat was wat minder :P
Voor mij nog 15 nachtjes slapen tot vertrek naar de Dolomieten skihuttentocht *\o/*

Ik ben op zoek naar een nieuwe helm. Zijn er mensen die ervaring hebben met een helm met vizier, en dan toevallig ook specifiek een Salomon helm met vizier? :) Ik wil graag zo'n photochromic lens, lijkt me erg praktisch (wisselt automatisch tussen lenscategorie S1-S3).

Ik heb geen ervaring specifiek met deze helm of vizier, maar wel met helm en losse goggle. Heb dit jaar een nieuwe helm gekocht en 2 jaar geleden een Uvex met fotochromatische lens. Ik was eerst sceptisch vwb de fotochromatische lens maar ben nu helemaal om. Werkt heel goed en het is fijn dat je niet meer hoeft te rommelen om je bril te wisselen.

Nog 1.5 week voordat wij vertrekken *\o/* Komt zo dichtbij nu!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 14:48

Geen finland voor mij dan, of iig niet om te skien. Ik heb echt een hekel aan sleepliften :+
Mijn voet (blessure) gaan dan in protest, die heeft echt even de ontlasting van een stoeltjeslift (of gondel) nodig om de dag door te komen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 14:50

Ik heb een vizierversie van decathlon. Een fijne helm met een fijne pasvorm en een vriendelijke prijs.

Gek genoeg met mijn knie gaan sleepliften redelijk goed. Het uitstappen soms wat minder ahum :+ Het zijn in levi op twee na ook geen enorm lange of steile liften. Dat scheelt misschien. Niet zoals bv Flaine waar je bijna recht omhoog gaat.

Een loopband is voor mij een onmogelijkheid met mijn knie. Ik moet echt skies uitdoen en dan op de band springen. Elke keer dat het stopt stopt mijn knie ermee. Die in winterberg is ook een drama maar wel nodig om het gebied te doorkruisen voor me

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 14:53

miccamaaike schreef:
Geen finland voor mij dan, of iig niet om te skien. Ik heb echt een hekel aan sleepliften :+
Mijn voet (blessure) gaan dan in protest, die heeft echt even de ontlasting van een stoeltjeslift (of gondel) nodig om de dag door te komen.

Ik ben in levi geweest en nam dagelijks 1 sleeplift en erna niet meer := als snowboarder is 1 per dag prima.
Maar genoeg andere liften daar

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 14:55

karuna schreef:
Ik heb een vizierversie van decathlon. Een fijne helm met een fijne pasvorm en een vriendelijke prijs.

Gek genoeg met mijn knie gaan sleepliften redelijk goed. Het uitstappen soms wat minder ahum :+ Het zijn in levi op twee na ook geen enorm lange of steile liften. Dat scheelt misschien. Niet zoals bv Flaine waar je bijna recht omhoog gaat.

Een loopband is voor mij een onmogelijkheid met mijn knie. Ik moet echt skies uitdoen en dan op de band springen. Elke keer dat het stopt stopt mijn knie ermee. Die in winterberg is ook een drama maar wel nodig om het gebied te doorkruisen voor me

Flaine, de sleeplift naast de Styx, ja, niet voor niets dat ze de pistes daar de namen van duivels geven. :+

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 14:56

In Finland (Rovaniemi) en Noorwegen (Trysil) vond ik het inderdaad ook nog wel oké omdat ze inderdaad niet zo steil liepen.
Die in Åre, Zweden daarentegen :oo zo lang, steil en moeilijk te volgen qua spoor naast de afgrond dat het gewoon eng werd. Ben Snowboarder ook trouwens.

Vind Trysil sowieso een leuk en mooi gebied trouwens. Merendeel ook gewoon stoeltjesliften. Aanrader als je wat anders zoekt :j Verblijf en skipas waren ook behoorlijk cheap. Eten daarentegen is een ander verhaal in Noorwegen, maar daar valt wel op te besparen :+

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 14:59

smurffie schreef:
miccamaaike schreef:

Ik ben in levi geweest en nam dagelijks 1 sleeplift en erna niet meer := als snowboarder is 1 per dag prima.
Maar genoeg andere liften daar

Oh ik zag een kaartje met bijna alleen maar sleepliften.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:12

Levi meer ander transport? Waar dan? O ja er is idd een nieuwe stoel die was net open twee jaar geleden. Aan south side kun je op een stukje redelijk zonder sleeplift uit de voeten. Maar dan kun je lang niet alles doen

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 18:52

Ik heb een helm en een bril.
Bij schaduw gaat de bril af.

Ben ook jaren koppig geweest en zelfs zonder muts of helm gaan skiën.

Vandaag grijzere dag gehad qua weer.
Gisteren geskied, ik kon alles nog wel zeven keer doen, zo genoten!
Alleen mag er wel eens wat verse sneeuw bijkomen, de zonnekanten zijn met de hoge temperaturen overdag pap over ijs aant worden.

Ook zijn er al veel Duitse toeristen halverwege de week naar huis, dus ik heb hoop op vlot verkeer zaterdag!

En … vrijdag neem ik een initiatieles snowboard!
Na 25j skiën, wordt dat een ramp, maar goed met jagermeister in de binnenzak kom je ook al een eind, toch?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 19:03

Tsja, een helm dragen. Destijds werd ik (als 1 van de 2 snowboarders in een groep van 35 met verder alleen maar skiërs) heel hard uitgelachen. Deze week hebben we gezien dat je ook buiten je eigen schuld om heel hard kunt vallen op je hoofd en dan ben je blij dat de barsten in je helm zitten en niet in je schedelbasis. Tenzij je natuurlijk vindt dat je niks te beschermen hebt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 19:47

Ik had eergisteren met schaduw / wolken ook mn bril afgezet. Daar had ik fors spijt van.. mn arme oog :\

Vandaag een angstig moment gehad, sloeg uiteindelijk nergens op, maar schoenen zaten niet top meer, sneeuw was slecht geworden en was nieuwe piste voor me.

Morgenochtend nogmaals proberen als de zon schijnt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 22:01

Ik had gewoon een helm op en een bril met meekleurende glazen. Dat is voor mij meer dan genoeg, bij zowel sneeuwval als zon. Ik had een skibril gekocht, maar dat ding beslaat toch als je die over een normale bril doet, ondanks dat het daar voor bedoeld is. Dus voor mij geen skibril meer. Een gewone (zonne)bril is dus gewoon al voldoende.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 22:16

Ik doe als t echt zonnig is ook mn gewone zonnebril (op sterkte) op maar als ik dan een beetje vaart maak is t wel altijd janken geblazen, lekkere traanogen krijg ik dan dus.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 23:15

OHja ik heb niet snel koud op de piste.
Had ook gewoon dikke trui aan ipv een jas gisteren.

Om te wandelen dan weer wel goed ingepakt.
Raar mens ben in toch.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 08:03

Onze familie zit nu wel in staat Johann en die sturen nu heel jaloersmakende foto's. Ik word vooral sip van de foto's van mijn grote vriend, de worstenbakker :') normaal is dat altijd m'n eerste stop. Een lekkere worst met een radler en dan lekker in de zon aan de buitenbar zitten. Ik mis het echt. Ze hebben de hele week prachtig weer ook.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 08:38

Zijn hier mensen die ook met Sunweb geboekt hebben en de skipassen via de reisleiding ontvangen? Vraag me af hoe laat je ze krijgt en of je ze krijgt op de dag van aankomst? Ik heb nml op maandag om 9 uur al de privelessen geboekt en we moeten natuurlijk wel naar boven kunnen dan.

Sunweb al een bericht gestuurd en de skischool ook of we toch wat later kunnen beginnen :D