Het was echt heel tof en veel minder zwaar dan gedacht! Viel ons echt mee. In 2.5 uur stonden we boven incl pauzes! Zeker een aanrader en prima te doen zonder gids.
Gaaf Leonie! In 2.5 uur waren jullie sneller boven dan hoe lang wij er met de kabelbaan over hebben gedaan Helaas heb ik een slechte rug en liep ik die dag met heel veel pijnstillers en transact pads rond om het een beetje te onderdrukken. Vooral op de terugweg was de rij voor de kabelbaan echt niet normaal.
Nee hadden we niet, maar die rij waren we eigenlijk binnen een kwartier door. Het was het daadwerkelijke wachten voor de kabelbaan wat echt zo lang duurde. Maar ik was er toen het hier vakantie was door het hele land dus het was ook aardig druk met semi-locals en rond Pasen dus veel toeristen in de buurt.
Goed om weten. Maar ik hoorde dat door het weer de kabelbaan regelmatig niet rijdt? Als ik dan op voorhand boek ook wel vervelend.
Anoniem
Geplaatst: 23-04-18 00:18
Klopt, als het te hard waait gaat hij niet. Het ligt echt aan de periode, ik was er eind januari en toen was hij alle 3 dagen dat ik er was gesloten, en toen ik er twee weken geleden met m'n vriend was was hij elke dag open. Wel vaak bosbranden waardoor het chaotisch was aan de grond, maar daar merk je bovenop of in de kabelbaan verder niks van. Volgens mij hebben ze wel een regeling dat je je geld terug kan krijgen als de kabelbaan niet gaat, en je kan in ieder geval van tevoren op de site checken of ze open zijn of niet. Dat kan wel per dagdeel veranderen, 's morgens is hij doorgaans gewoon open maar hij gaat soms naarmate de dag vordert dicht omdat het dichttrekt boven of het te hard begint te waaien. Goed in de gaten houden is het enige wat je kan doen. Online kan je overigens ook checken hoe lang de wachttijd ongeveer is voor de kabelbaan zelf. En vergeet niet om een jas mee te nemen want ook al is het niet koud op de top als je er aankomt, soms moet je lang wachten voor je naar beneden kan en dan wil het nog wel eens zo zijn dat het ineens koud is, durf ik uit ervaring te zeggen
Edit: ik zou trouwens geen eigen auto/huurauto meenemen daar naartoe, maar gewoon vanuit het hotel met Uber gaan. De meeste mensen die ik sprak die met een huurauto waren hebben de auto namelijk ergens helemaal onderaan de berg op het parkeerterrein neergezet en moesten alsnog met Uber of de bus naar boven. Uber kost echt geen drol in Kaapstad dus goede oplossing.
Wij hebben ons ticket ook gewoon boven gekocht. Was dus zaterdag middag we hebben denk ik 5 minuren staan wachten? Max 10. En idd de auto's stonden tot heeel ver weg geparkeerd.
Online kaartjes zijn 7 dagen geldig (wel 1 x maar natuurlijk), dus je kan schuiven van dag als hij keer dicht is en binnen die 7 dagen ook refundable. Dus je hebt wel flexibiliteit op zich.
Voor mij heel afhankelijk van hoe de tour was en wat de prijs van de tour was. Ik hou minimaal 10% als fooi aan, als ik echt een bijzondere ervaring heb gehad of het bijzonder vriendelijk ging gaat daar nog wat bovenop.
Regenjas zeker doen, het is hier nu herfst en hoewel het lokaal echt verschilt (we hebben hier nog steeds boven de 20 graden, van de week zelfs 32) kan het ook wel echt akelig hard regenen.
10% is hier idd gebruikelijk Als je minder geeft wordt er echt vanuit gegaan dat je hele slechte service hebt gehad.