Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lennylenny

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:17

Even delen, dit was gister avond bij ons. Hoe gaaf is dat!!

Afbeelding

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:21

Waaaauw!!!!!

Paula2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:22

Waaauw wat gaaf!!

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:24

Wauw wat mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:25

Gaaf!! :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:28

tweety_be schreef:
@Anthea, bedankt :) Ik vond het ook al zo raar, je kan toch geen jaar op voorhand een vliegticket boeken? Sommige reisorganisaties bieden wel wijzigbare jaarretour-tickets aan, maar dan wordt er een fictieve datum ingevuld, omdat het effectieve retourticket nog niet te boeken is. En voor mij was apart boeken goedkoper, al heb ik daar ondertussen wel al spijt van haha. Had misschien toch beter met een reisorganisatie gewerkt.

Vind het ook wel beetje vreemd dat die vrouw aan de telefoon (en via mail dus ook) dat niet wist. Zelfs op de site die ze me gaf staat niks over een return ticket, enkel over geldig paspoort en dat je idd moet aantonen dat je het land weer gaat verlaten na die tijd. Maar dat is geen probleem.

Volgens mij is ze gewoon zo'n stomme droogkloot die je vraag heel letterlijk neemt en zegt "nee je kan niet alleen met een ticket de grens over want je moet je paspoort ook bij je hebben." Alsof je dat zelf niet weet :=

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 02:50

Wauw wat gaaf!
Ze hebben mij ook nooit naar mn ticket of wat dan ook gevraagd, eigenlijk helemaal niks zelfs, maar zoals iedereen al zegt, als je kan bewijzen dat je weer terug gaat en genoeg middelen hebt om een retour ticket te kunnen boeken dan zou je gewoon het land in moeten kunnen komen hoor :)

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 04:27

Wat een mooie foto lenny! Ik krijg altijd alerts in m'n e-mail als er northern lights zijn, maar helaas lag ik al te pitten en zag ik de e-mail in de ochtend pas van afgelopen nacht. Ik heb nog nooit een goede foto ervan kunnen knippen...maar het is dan ook een simpele camera ;) . Wat voor camera heb jij?

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:46

Dankje! Het is best moeilijk om een goede foto ervan te maken! Ik had de camera op een statief staan en veel proberen met exposure en de juiste instelling. Ik heb trouwens een panasonic Fz150.

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 06:18

De mensen van immigratie zijn vaak heel onvriendelijk, ben zelf nog nooit vriendelijk behandeld maar andersom als mijn vriend op schiphol aankomt zijn de Nlse immigratie mensen heel aardig naar mij maar niet naar mij vriend dusja.. Ik zit zelf al een maand te wachten (process time is 9 dagen |o ) op antwoord van de ambassade voor mijn post-graduate work permit en als ik eindelijk eens iemand aan de telefoon krijg dan kan er geen vriendelijk woord vanaf. Er is geen regel dat je een retour ticket moet hebben maar de immigratie kijkt naar een combinatie van verschillende dingen. Als je bijvoorbeeld maar $500 voor een jaar hebt en geen retour ticket en geen school/baan om naar terug te keren dan gaat er bij hun wel een alarmbel af. Maar als jij zorgt voor bewijs dat je genoeg geld hebt voor een jaar en voor een ticket en je hebt bijvoorbeeld een baan of vriend etc thuis dan zou dat gewoon goed moeten zijn. Het moeilijke is, is dat het per officer verschilt.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:37

Hallo iedereen,

ik heb een paar vragen en ik hoop dat iemand mij hier kan helpen want ik zie echt door de bomen het bos niet meer inmiddels -O-
Ik ben aan het kijken voor een workaway vakantie naar Canada en heb ook een uitnodiging gekregen.
Ik heb alleen geen flauw idee hoe zoiets werkt. Weet iemand hier wat ik dan moet regelen en hoe duur een vliegticket in de zomer ongeveer is?

Paula2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:39

Over workvisum kan ik je niet helpen. Maar ik heb net mijn ticket geboekt voor van de zomer van Amsterdam naar Kelowna en terug in Oktober vanaf Vancouver. Daar heb ik incl. annuleringsverzekering ongeveer 1100 euro voor betaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:41

Jeetje die heb je duur betaald.. Wat stelt je annuleringsverzekering dan door? Kan je hem zo maar annuleren of alleen in geval van ziekte?

Paula2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:10

Goedkoper was niet te vinden. Met de annuleringsverzekering kan ik altijd mijn ticket annuleren.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:58

Nu boeken voor de zomer is natuurlijk ook al behoorlijk laat, de prijzen liggen voor juli-augustus (toeristisch hoogseizoen) momenteel heel hoog. Ik heb een keer in april mijn vlucht moeten boeken voor augustus omdat het toen niet anders kon (had pas laat gehoord dat ik in Vancouver mocht studeren) en toen betaalde ik ook €990, naar Vancouver.

Het hangt natuurlijk af naar waar je vliegt. Montreal, Quebec en Toronto liggen veel dichter bij Europa dan bv. Vancouver. Dan betaal je ook minder omdat je minder lang/ver moet vliegen. Maar ik denk dat je in de zomer, wat toeristisch hoogseizoen is, al gauw op €700-800 kan rekenen. Als je in mei/juni (voor hoogseizoen) of september/oktober (net na hoogseizoen) vliegt ipv juli-augustus bespaar je al snel honderden euro's uit :)

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 00:01

Ik vlieg via Vancouver naar Kamloops op 24 juni en keer terug op 14 augustus en ik heb 835 euro betaald bij British Airways.. viel nog mee dus

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 09:03

Beste prijzen hoor, ik vertrek donderdag naar Calgary voor 650,- pp. met de KLM rechtstreeks.
Wel geboekt in augustus vorig jaar, maar een paar weken geleden kon je met de werelddeal aktie van de KLM ook nog voor deze prijzen weg.
De annuleringsverzekering waar heb je die afgesloten? Bij de ANWB zit je rond de 125 euro voor 2 personen en dat is een doorlopende en geldig voor een jaar.

Paula2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 09:55

Ik heb mijn reis geboekt via Kilroy is een reisbureau voor met name studenten. Die kunnen ook stages of een studie regelen voor ke in het buitenland.

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:54

Ik heb €454 betaald voor een enkeltje Brussel-Vancouver op 24 juni. Was waarschijnlijk goedkoper geweest als ik een retourticket had genomen, maar gezien die optie niet mogelijk was (blijf voor een jaar), moest ik het zo doen. Al ben ik er nog steeds niet gerust in of dat enkeltje geen probleem gaat geven bij de douane :o Ik overweeg om alsnog een wijizgbaar return-ticket te kopen.

Vorige maand kon ik voor €333 vertrekken, en kon ik het ticket wijzigen of annuleren. Helaas te lang gewacht met boeken, dus moest ik flink wat opleggen. Sowieso is het duurder om te vliegen vanuit Brussel dan vanuit Amsterdam. Maar Brussel is voor mij toch net iets praktischer ;)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:10

tweety_be schreef:
Ik heb €454 betaald voor een enkeltje Brussel-Vancouver op 24 juni. Was waarschijnlijk goedkoper geweest als ik een retourticket had genomen, maar gezien die optie niet mogelijk was (blijf voor een jaar), moest ik het zo doen. Al ben ik er nog steeds niet gerust in of dat enkeltje geen probleem gaat geven bij de douane :o Ik overweeg om alsnog een wijizgbaar return-ticket te kopen.

Vorige maand kon ik voor €333 vertrekken, en kon ik het ticket wijzigen of annuleren. Helaas te lang gewacht met boeken, dus moest ik flink wat opleggen. Sowieso is het duurder om te vliegen vanuit Brussel dan vanuit Amsterdam. Maar Brussel is voor mij toch net iets praktischer ;)

Sorry ik zit voornamelijk in de meeleesmode, maar zag je berichtje en wilde even reageren. Als je voor de zekerheid nog iets wil hebben als ticket het land uit, kun je dan geen goedkoop enkeltje vliegticket kopen naar b.v. Seattle? Je hoeft dan natuurlijk niet te gaan, maar je kan bij de douane aantonen dat je het land uit gaat. Zo gaat dat ook vaak met mensen naar Australië gaan, die kopen een goedkoop enkeltje naar Azië.

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:15

Wel Spikkelfire, dat is geen slecht idee, gezien ik graag Seatlle wil bezoeken en daar iemand ken. Alleen kan ik nog geen enkeltje kopen voor eind juni 2015 ;) Dat is beetje het probleem. Hmmm, is kijken of ik een wijzigbaar enkeltje kan kopen, zodat het geld toch niet 'verloren' is. Ik vind er wel wat op!

Had trouwens bij mijn vraag aan de ambassade gezegd dat ik eerst nog naar de USA ging reizen voor ik terugkeerde naar België. Dat ging volgens hen ook niet, ik moest een retour-ticket naar België hebben :roll: Vraag me af of ze mijn mail überhaupt wel goed gelezen hebben en mijn vraag begrepen hebben...

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:59

Ojah dat is wel lastiger, voor juni 2015. Maar wijzigbaar enkeltje moet wel lukken. :j

Huh dat is wel vreemd van de ambassade, volgens mij gaat het er alleen maar om dat je het land uit gaan, niet dat je teruggaat naar je eigen land.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:49

Vanuit Seattle vliegen ipv Vancouver scheelt inderdaad heel veel geld! En je hebt voor $30 een bus die je van Van naar Seattle brengt en weer terug: http://www.quickcoach.com/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:55

Hoi, mag ik me hier ook melden?
Ik ga (als het door gaat, duim, duim) volgend jaar 4 maanden studeren in Canada! Aan de University of Western Ontario in London. Heb er zo veel zin in, hoor voor halverwege maand of ik geaccepteerd ben. :)

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:35

Welkom Hitime! Ik hoop voor je dat het doorgaat, leuk.

In Saskatchewan (Regina) wordt een gevoelstemp. van -67 voorspeld voor vannacht. Holy smoke!