Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tweety_be schreef:@Anthea, bedanktIk vond het ook al zo raar, je kan toch geen jaar op voorhand een vliegticket boeken? Sommige reisorganisaties bieden wel wijzigbare jaarretour-tickets aan, maar dan wordt er een fictieve datum ingevuld, omdat het effectieve retourticket nog niet te boeken is. En voor mij was apart boeken goedkoper, al heb ik daar ondertussen wel al spijt van haha. Had misschien toch beter met een reisorganisatie gewerkt.
Vind het ook wel beetje vreemd dat die vrouw aan de telefoon (en via mail dus ook) dat niet wist. Zelfs op de site die ze me gaf staat niks over een return ticket, enkel over geldig paspoort en dat je idd moet aantonen dat je het land weer gaat verlaten na die tijd. Maar dat is geen probleem.
tweety_be schreef:Ik heb €454 betaald voor een enkeltje Brussel-Vancouver op 24 juni. Was waarschijnlijk goedkoper geweest als ik een retourticket had genomen, maar gezien die optie niet mogelijk was (blijf voor een jaar), moest ik het zo doen. Al ben ik er nog steeds niet gerust in of dat enkeltje geen probleem gaat geven bij de douaneIk overweeg om alsnog een wijizgbaar return-ticket te kopen.
Vorige maand kon ik voor €333 vertrekken, en kon ik het ticket wijzigen of annuleren. Helaas te lang gewacht met boeken, dus moest ik flink wat opleggen. Sowieso is het duurder om te vliegen vanuit Brussel dan vanuit Amsterdam. Maar Brussel is voor mij toch net iets praktischer