Ik heb een nieuw baantje erbij en werk nu full time. Dat vreet energie en tijd, maar het levert ook leuk geld op!
Tinka, het heeft inderdaad even snel online gestaan om te kijken wat er aan reacties op zouden komen. Dat heeft te maken met het project waar ik het eerder over had. Het is er inmiddels weer af, we zijn weer wat wijzer geworden qua waar mensen eventueel over kunnen struikelen.
Momo94 welkom terug! Je hebt gelukkig niet veel gemist, ik ben echt te druk geweest de afgelopen tijd haha. Er waren ook wat persoonlijke omstandigheden waardoor de normaalgesproken rustige winter, ineens belachelijk hectisch was. Gelukkig is alles inmiddels weer zo goed als normaal, dus we gaan lekker weer verder.
De temperaturen wisselen hier inderdaad enorm! Al hebben we wederom dit jaar gewoon nauwelijks winter. Echt bizar, zo weinig sneeuw en vrieskou als we hebben. Ze hebben in Nederland dit jaar bijna meer sneeuw gehad dan hier

Het is hier ook de hele week al gruwelijk lekker lenteweer met 13 graden. Daar hebben we even dankbaar gebruik van gemaakt! Wilco heeft weer lekker gevlogen met zijn paraglider, ik heb de eerste 2 moestuinbedden schoongemaakt en erwten gezaaid. En we hebben een deel van de crepi aan de aanbouw vervangen, dat is zulk fijn werk! Niet fijn om te doen though, je wordt er vreselijk smerig van, maar het is zichtwerk en daar word ik wel erg blij van. Binnenkort zal ik even een fotootje plaatsen.
We zijn ook rustig aan binnen in huis aan het opknappen begonnen.
De grote rommelkamer is al onder handen genomen, daar moet alleen nog een nieuwe vloer in maar dat komt later.
Voor (links op de foto):

Na:

We hebben gelijk de kans aangegrepen om eens kritisch door de spullen heen te gaan. Zo heb ik een hele stapel ponyspullen verkocht/te koop staan, waaronder een flinke stapel dekens die ik niet meer gebruik. Dat ruimt heerlijk op!
En vorig weekend hebben we de 2e slaapkamer afgerond. Nieuw behang, nieuw plafond, en fatsoenlijke gordijnen opgehangen ipv een rolgordijn. Ook hier komt binnenkort nog een nieuwe vloer in. We wachten even op een leuke aanbieding

Voor:

Na:

Half maart komt de elektricien, dan wordt alle elektra in huis vervangen. Letterlijk. En er komt een hele rits stopcontacten bij, want wat er nu zit zijn er niet genoeg. Zo komt er in de keuken ook een aansluiting voor een inductieplaat. De meter van de buurman kunnen we dan eindelijk afsluiten en dan kunnen we eindelijk over op onze eigen meter die ook al 2 jaar voor de deur staat. Wat een rust zal dat ook geven, als dat gedaan is! Het kost een aantal ribben maar dan is het wel allemaal echt weer helemaal op orde. We hebben nu bijvoorbeeld nog een heleboel stopcontacten die niet geaard zijn, dus qua veiligheid gaan we er wel echt enorm op vooruit.
De pony's doen het alledrie ook super, met de nieuwe dekenstrategie hebben Punette en Jolly nergens last meer van gehad, gelukkig!
De kippen zijn inmiddels ook weer aan de leg, dus we moeten weer flink aan de bak met eieren eten