Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 12:18

Nouja wij zijn 2 weken geleden om 11 uur uit Westendorf gereden en waren om 22:00 thuis. En dan hadden we een tesla dus moesten een paar keer stoppen om te laden. 0 files gehad, reden op een woensdag

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 12:36

Ja van thuis uit doen we dat dus normaal wel, om 03u vertrekken.
Ten laatste.

Maar nu met de kleine is dat nog even geen optie. Als hij niet wil slapen zit je twee dagen met een oververmoeide chagrijn opgescheept.
En ik zie mijn kruisgespuis best graag, maar nu ook weer niet zo graag

En vanwege familie die aan vakantie gebonden is moest het ook deze week, anders was ik met veel plezier buiten de vakanties gegaan.

Maar dit maakt wel veel goed

Afbeelding

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 13:01

Wij rijden eigenlijk altijd op zondag. Als dat niet kan rijden we op vrijdag en zien we hoever we komen. Terug reden we vaak op zaterdag om 1600 weg tot een uurtje of 10. Slapen in Duitsland en om zondag op het gemakje weer verder. Maar je moet die luxe maar hebben en het je kunnen permitteren.

Als het echt niet anders kon gingen we vaak met de trein op zaterdag. Dan reserveer je de trein met zitplaats en ging eigenlijk altijd goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 15:00

Wij gaan ook zaterdag pas laat rijden :j

Op de heenweg stond er om 06:30 al file bij Munchen richting NL.. wij reden toen de andere kant op gelukkig voor de drukte.

Ik was net aan het eten boven aan de westgipfel omdat man en dochter rood wilden doen. Zo koud, zo koud :brr: :')

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 16:58

Jester, jij was niet in een schoolvakantie onderweg, dat is een wereld van verschil.

2.00 of 3.00 uur is ook wel heel vroeg, maar 6.00 is vaak best te doen als je de avond van tevoren alles al ingepakt hebt.

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:42

Hey! Vraagje voor mensen die in Kirchberg bekend zijn. Vriendin van mij zou morgen en overmorgen skiles krijgen. Zij heeft geen enkele ervaring en nu zijn haar lessen vandaag opeens geannuleerd. Is er iemand die misschien een privé skileraar kent die we buiten de skischolen om kunnen huren? Anders gaan we het haar zelf proberen te leren..

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 19:19

Mss kun je haar in een ander gebied droppen dichtbij?
(Ik weet dat Skischule Hartkaiser in Ellmau morgen 8.30 open gaat)
Zoiets is er vast ook wel dichterbij.
Ik las ergens dat de übungsliften daar in de buurt van Kirchberg zelfs gratis zijn voor leerlingen vd skischool.(zouden ze overal moeten doen) In Ellmau moet ze dan wel gewoon een dagpas kopen, met de gondel omhoog en daar steeds met een loopband omhoog.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 19:47

Nikki_ schreef:
Hey! Vraagje voor mensen die in Kirchberg bekend zijn. Vriendin van mij zou morgen en overmorgen skiles krijgen. Zij heeft geen enkele ervaring en nu zijn haar lessen vandaag opeens geannuleerd. Is er iemand die misschien een privé skileraar kent die we buiten de skischolen om kunnen huren? Anders gaan we het haar zelf proberen te leren..

Ik was naar winterberg en zag in die Facebook groep dat mensen zichzelf aanboden als instructeur. Geen gebruik van gemaakt, maar misschien is dat nog een optie. Op Facebook kijken. Balen zeg!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 19:48

Nikki_ schreef:

Er zijn 2 skischolen in Kirchberg. :) wat is de reden dat het geannuleerd is?
Je hebt skischule Kirchberg in het dorp en beneden bij de Fleckalmbahn zit Skischule Activ. Degene in het dorp heeft een gratis oefenweitje inderdaad. Inclusief grotere lift, dus niet alleen een bandje.

Anders even in Kitzbuhel vragen? Daar zit ook een skischool. Is maar een kwartiertje met de auto en je zou zelfs boven kunnen afspreken als dat handiger is.

Ik zou het niet zelf gaan proberen als ze 0 ervaring heeft :n
Ik gok dat er zo goed als niemand meer beschikbaar is buiten de skischolen om. Het is deze week topdrukte dus werk genoeg. Ik ken helaas niemand die daar nu is.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 21:59

Nee of richting westendorf brixen gaan en daar proberen. Wij hebben het onze zwager ook geleerd (en kon het zelf amper) maar dat vraagt wel engelengeduld, blauwe plekken en je hebt er zelf ook weinig aan

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 08:44

En is het voor diegene op wintersport? Lekker weer?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 09:01

Ik ben met de foto's bezig. Het was iets van 12 jaar geleden dat ik voor het laatst op wintersport geweest ben. En dat was een lang weekend. Een week was wel 15 jaar geleden. Wel tussendoor af en toe een dagje Winterberg, laatste keer 3 jaar terug. Maar al met al heb ik nu 26 jaar ski ervaring. Dat is al best veel eigenlijk. Dat ik het al zo lang leuk vind. :D
Maar duiken vind ik toch nog steeds mooier als ik eerlijk ben. Daar werk je in aantal uren en aantal duiken ervaring. Daar ben ik veel meer ervaren in nog, denk 1 van de meest ervaren mensen in Nederland, in ieder geval 1 van de meest hoogst opgeleide. Met skien zijn er velen die nog meer ervaring hebben.

Maar eerst een hele boel foto's nog uitzoeken. Veel werk, maar wel leuk om te doen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:20

Ehhh als je al 12-15 jaar niet op wintersport bent geweest, dan heb je geen 26 jaar ervaring :+

Volgens mij heeft Oostenrijk een topweek qua weer. Ik heb jaloers naar de weersvoorspelling voor deze week gekeken. Gelukkig is t hier in NL ook lekker weer :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:40

miccamaaike schreef:
Ehhh als je al 12-15 jaar niet op wintersport bent geweest, dan heb je geen 26 jaar ervaring :+

Volgens mij heeft Oostenrijk een topweek qua weer. Ik heb jaloers naar de weersvoorspelling voor deze week gekeken. Gelukkig is t hier in NL ook lekker weer :D

Ik wel, want heb tussendoor wel geskied natuurlijk. Maar je moet even de rest er ook bij lezen.
Ja, ik ben absoluut een goede ervaren skier. Dat weet ik wel. Maar ik ben niet de meest ervaren. En er zijn dingen die ik niet doe.

Ik heb meer duikervaring en daar wordt het in uren en aantal duiken gerekend. Daar weet ik gewoon zeker dat ik 1 van de meest ervaren duikers in Nederland ben. En dat er ook geen limieten zijn. Ik zoek geen records, maar voor een diepe duik of een grotduik draai ik mijn hand niet om. Dat is waarom ik ben gaan duiken, een beetje uitdaging.

Dus het is altijd grappig hoe mensen altijd dingen tellen. Met duiken vraagt men vaak naar het aantal duiken. Dus zijn er mensen die 60 minuten delen door 3 om dan 3 keer 20 minuten in het logboek te schrijven. Voor rebreather geldt het aantal uren ervaring op de machine. Mijn gemiddelde duiktijd is meer dan 61 minuten per duik (dus daar zitten ook de kortere duiken in de winter bij, maar ook duiken van 6 uur), en ik zit op boven de 2500 duiken. HOewel ik echt niet elke duik meer log, heb ik wel een excellijst met daarin mijn belangrijkste duiken en het aantal uren en de aantallen, diepte, ccr, sidemount, rebreather, trimix en grot. Bij skiën kan het zijn dat iemand die een week op wintersport gaat minder uren maakt dan iemand die 3 dagen skiet.
Niemand telt een week duikvakantie, maar altijd in aantal duiken. Een week skivakantie, ook al sta je maar 4 uur per dag effectief op de ski's heet een week ervaring. En het jaar er op telt men vaak weer de volgende week er bij en dan is men een jaar verder, dus dan heb je '2 jaar ervaring'. In de paardensport telt men ook zo. Niet het aantal ruiteruren.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:53

Volgens mij is het echt een perfecte week qua weer in de Alpen <3 Kom maar door met de zonnige plaatjes en geniet ervan jongens!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:57

Germie, ik snap niet zo goed waarom je blijft benoemen dat je zo goed bent in alles wat je doet. Heel eerlijk gezegd stoort het me ook wel :o

Volgens mij is dit een topic over de wintersport, en staat dat geheel los van ervaring of 'hoe goed iemand is'. Het gaat om het delen van onze wintersportervaringen en elkaar helpen als dit nodig is.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:06

Muurp, ik volg jou hierin.
Krijg ook weinig zin meer om het topic te volgen. Duiken interesseert mij dan ook helemaal niks dus wat dat hier af en toe komt doen?

Degene die nu in Oostenrijk/Frankrijk/wintersportgebied zijn, hebben volgens mij heel veel geluk. wat een Kaiserwetter! heerlijk en geniet ervan <3

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:07

germie schreef:
miccamaaike schreef:

Ik wel, want heb tussendoor wel geskied natuurlijk. Maar je moet even de rest er ook bij lezen.
Ja, ik ben absoluut een goede ervaren skier. Dat weet ik wel. Maar ik ben niet de meest ervaren. En er zijn dingen die ik niet doe.
-knip- ivm niet relevant

Eeh niet dus. Dan heb je misschien 26 weken ervaring. Dat is dus een half jaar. Tenzij je 26 jaar lang minimaal 1x per week bent gaan skiën. Want je bent maar 1 week of een weekend op de latten en dan pas het jaar erna weer. Iemand met 10 jaar een auto rijbewijs, maar rijd maar 1x per jaar een week lang auto, heeft toch ook niet 10 jaar rij ervaring?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:10

ach t is maar net hoe je het noemt. Uiteindelijk gaat het niet om jaren ervaring, maar om hoe je de berg af komt en vooral dat je plezier hebt. Jemig t is geen wedstrijd hoor. Ik word er ook een beetje moe van dat bij jou alles een wedstrijd lijkt te zijn Germie. Post wat leuke foto's van je vakantie of reageer eens op wat een ander vertelt. Als je dat niet kunt, pffff hou dan gewoon op met meepraten hier. Heel vemoeiend.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:28

Ik ben jaloers op de heerlijke sneeuwfotos :+ maar mijn tijd komt hopelijk wel weer. Het lijkt op de fotos wel minder een mierenhoop bij de meesten. Is het rustiger dan voor covid?

Hoe is het met de geblesseerden nu?

Ik voel mezelf na 8 ruime weken skien en heel wat weekenden winterberg nog steeds een beginner. :+ Ik vraag me af of dat ooit anders gaat zijn _O-

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:28

Foei lijst hebt frustraties voorkomen lieve mede bokkers:)

Nog 10 dagen *\o/*
Vandaag de reispapieren binnen gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:31

Het is zo hard kaiserwetter al de hele week! :D

Nu rustige ochtend, vanmiddag weer skieen :D

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:32

Hanafubuki schreef:
Het is zo hard kaiserwetter al de hele week! :D

Nu rustige ochtend, vanmiddag weer skieen :D

Heerlijk zeg! Bofkont! Geniet ervan!!! Hoe is de apres ski nu daar eigenlijk?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 12:10

smurffie schreef:

Nog 10 dagen *\o/*

Niet als er gequote wordt :')

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 12:23

smurffie schreef:

Nog 10 dagen *\o/*

Ik kreeg vandaag de factuur binnen, dat was wat minder :P
Voor mij nog 15 nachtjes slapen tot vertrek naar de Dolomieten skihuttentocht *\o/*

Ik ben op zoek naar een nieuwe helm. Zijn er mensen die ervaring hebben met een helm met vizier, en dan toevallig ook specifiek een Salomon helm met vizier? :) Ik wil graag zo'n photochromic lens, lijkt me erg praktisch (wisselt automatisch tussen lenscategorie S1-S3).