USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 15:39

Waarom zou je ook in Amerika in een supermarkt willen werken?

Londen is natuurlijk al een stuk makkelijker omdat je daar geen visum nodig hebt, maar bij Amerika aankloppen 'hoi ik kom bij jullie in de supermarkt werken {:} ' is een absolute garantie op afwijzing.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 15:50

In Amerika krijg je alleen een werkvisum als er niemand in heel Amerika is die jouw job beter kan doen dan jijzelf. Mijn oom had een hoge functie bij General Motors en voordat hij een werkvisum kreeg, moest er een document van 200 blz worden opgesteld waarin uitvoerig bewezen werd waarom hij als enige de job kon uitvoeren en geen enkele andere Amerikaan het even goed kon doen.

De regels zijn inmiddels nog verscherpt, want met de crisis wil Amerika natuurlijk zijn eigen economie beschermen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 17:13

Dan zal het in de tijd toen mijn broer naar Amerika vertrok gemakkelijker zijn geweest. Ik weet eigenlijk niet precies meer hoe lang hij daar nu werkt en woont, maar zal een jaar of 13 zijn.

Paar jaar later daar zijn inmiddels vrouw ontmoet, een Amerikaanse, maar dat was dus ver nadat hij er al werkte. Hij heeft wel nog steeds de Nederlandse nationaliteit, hij wil deze niet opgeven om Amerikaan te worden. Hij mag wel stemmen ed.

Mijn schoonzus was positief verrast door de poffertjes hier, misschien een pak poffertjesmeel meenemen. De poffertjespan zal alleen wat lastiger zijn :+
En stroopwafels met chocola bevielen ook goed.

Ik heb een keer 3 koeienmokken verpakt in een melkpak meegenomen. Ik denk dat dit er op de scanner verdacht uit zag, koffer is gecontroleerd en het kado is daarbij verdwenen, net als de aftershave van mijn vriend.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 17:44

Werken is inderdaad zo gemakkelijk niet.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar je zou een jaar (max 2) als een au pair kunnen gaan werken.

Realiseer je ook dat Amerika 'in het echt', niet is als Amerika 'op vakantie'.

Hoe ga je jezelf onderhouden als je in een supermarkt in Amerika werkt? Heb je je gerealiseerd hoe duur verzekeringen zijn? Er geen sociale hulp is vanuit de regering als je werkloos wordt, arbeidsongeschikt, zwanger, kinderen hebt of wat dan ook?
Het is allemaal niet zo geweldig als je het op die voorwaarden moet doen in mijn ogen.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 17:48

Ik ben net terug uit Amerika, het was erg leuk maar ik ben toch blij om terug in België te zijn :+

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:17

Hoi allemaal! Zijn er hier mensen die wel eens in Fort Lauderdale, Florida zijn geweest? Ik ga er in december heen voor stage en vroeg me af of ik mezelf in die omgeving kan vermaken in de weekenden.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:23

Vrienden van mij zijn er wel eens geweest geloof ik :)
Zwemteam van de Amerikaanse school waar ik op gezeten heb, gaan daar altijd heen op trainingskamp.

Sowieso zit je wel in de buurt van Miami, dus daar kan je ook naar toe en kun je je zeker vermaken :). Hoe het in Fort Lauderdale zelf is weet ik niet precies, zal het eens aan die vrienden vragen.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:28

Ik ben er meerdere keren geweest en je kan je er best vermaken. Voorts zit je dicht bij Miami, daar zit je met een half uur/45 min met de auto

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:42

Ja ik wilde inderdaad sowieso Miami bezoeken! Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik heb daar helaas geen auto, alleen een fiets geloof ik maar ik hoorde al dat het fietsen daar niet heeeel veilig is haha, dus ben benieuwd. OV beetje te doen?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:43

Ik ben vanaf North Miami beach naar south beach met de bus geweest en dat was overdag veilig. Echter s'avonds zou ik dat niet aanraden. Er gaat zeker wel een bus van lauderdale naar Miami.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:28

Nadir schreef:
Precies. Je enige optie (naast een Amerikaan trouwen) is meedoen met de DV. En dan nog is de kans dat je wint ontzettend klein.

De meeste Amerikanen zijn allemaal heel erg lief en attent in het begin, tot er een mailtje verschijnt met: Dear, can you send me some money? I'm stuck in .... and they've took my passport... Gister nog meegemaakt.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:45

Dat is dan waarschijnlijk iemand die onder een fake account mensen probeert op te lichten voor hun geld :j
Je moet gewoon goed kijken naar mannen die het goed voor elkaar hebben financieel want het is ook belangrijk dat zij op papier voor jou kunnen zorgen dat is ook een voorwaarde van een fiance visa...

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:31

Wil je echt zo graag naar Amerika dat je bereidt bent om te internetdaten met het doel om te trouwen?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 00:13

Vraag je dat aan mij of aan purney?

Ik ben zoiezo erg vaak in Amerika dus mocht ik daar wat tegen komen dan ga ik er zeker weten voor ja :j

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 03:01

Maar wat zou er mis zijn met iemand die wel via een international dating site een partner zoekt afkomstig van een bepaald land? Mag je niet je droom om in een andere land te gaan wonen na jagen? Als ze verliefd op elkaar worden en de een is bereid om voor de ander te emigreren dan is dat hardstikke mooi.. :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 07:15

Die sociale zekerheid heb ik inderdaad meegenomen. Maar kijk eens naar NL. Hoeveel mensen zitten er hier zonder baan en kunnen hun ziekenfonds niet betalen? Ik zeg alleen dat ik het overweeg, dat wil nog niet zeggen dat ik het ga doen. Ik ga eerst alles op papier zetten en berekenen hoeveel ik wil gaan sparen.

En waarom is het een schande om een man te zoeken in het buitenland? Het komt nu op mij over alsof het een grootste schande is. Hoeveel internationale relaties zijn er wel niet ontstaan uit vakantieliefdes of over het internet.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 07:30

@purny: je post komt op mij over dat je echt alleen wil trouwen/verliefd wil worden op een Amerikaan. Met de achterliggende gedachte om daar te wonen. En dat is denk ik wat nagini bedoeld

Zelf zou ik dat nooit doen, liefde via internet vertrouwd ik niet met buitenlanders. Als ik verliefd zou worden op een Amerikaan, moet dat gebeuren tijdens een vakantie

En dan nog zou ik daar niet willen wonen. Vroeger had ik wel die droom, totdat ik van vrienden de verhalen te horen kreeg hoe moeilijk het leven daar nu is. Met name na de crisis, dus zou ik het al helemaal niet willen. Niet alleen de sociale zekerheid, maar ook qua baan (je moet daar wel wat hebben aan je diploma), je hoogte van je salaris in vergelijking tot Nederland en de evt opleiding van je kinderen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 07:41

Ik wil echt geen Amerikaanse man om alleen The American Dream te volgen. Er moet bij mij ook meer komen kijken. Maar die Amerikaanse mannetjes zijn op zich wel grappig, ze zijn een beetje te dramatisch.
Ik weet ook zeker dat er een groot verschil is tussen wonen en op vakantie gaan is.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 07:43

Ach dat soort mannen zijn overal hetzelfde heb ik het idee. Moet je eens naar Afrika gaan of vrienden hebben met een Afrikaanse vriend, dan zie je pas dat er geen verschil is en dat ze allemaal hetzelfde willen (

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 08:10

Haha en toen woonde je grote liefde niet in een toffe Amerikaanse stad zoals NY of SF maar in een dorpje met 3 huizen echt in the middle of nowhere :')

Overigens was het voorheen ook altijd mijn droom, om daar een aantal jaren (niet voor altijd) te gaan wonen. Via het vorige werk van mijn man had dat evt nog wel een kans gemaakt. Maar nu met kinderen ben ik van gedachten veranderd.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:50

Ik ben inderdaad tegen een liefde zoeken met als doel een greencard. En ik zie dat hier regelmatig, er zijn namelijk tientallen au pairs die met die reden overkomen. Met name zuid-amerika. Want wordt je dan verliefd omdat, dat je opties zijn of is het echte liefde. Sja, ik weet het niet hoor.

En over de mannen: dramatische mannen vind je overal. Wil je een dramatische/emotionele man? Zoek het dan in de zuid-amerikaanse/spaanse kringen.
Mijn ervaring met Amerikaanse mannen is voornamelijk: lui en gemakkelijk als het om vrouwen gaat. Niet passioneel. Uiteraard kan ik niet voor alle Amerikanen spreken.

Ik heb een tijdje terug een stuk geschreven op mijn blog over de Amerikanen en hun 'freedom' (lees: Kapitalisme). Ik zal het hier ook even plaatsen. Met nadruk op de financiele lasten waar je (purny) imo echt een te rooskleurig beeld bij hebt.
Nu ligt waarbenjij.nu er even uit dus plaats ik het later als het wel gaat.

Laatste werkdag voor mij hier overigens :D, vandaag de nieuwe Au Pair inwerken. Morgen om deze tijd zit ik in het vliegtuig. Wuhuu.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:06

Purny in amerika zitten er nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer mensen die hun ziekenfonds niet kunnen betalen dan hier in Nederland..heb het allemaal van dichtbij mogen beschouwen dit jaar en vorig jaar..en wat mij ook opviel vorig jaar was (ik zat toen bij een gezin) meisje ging naar het ziekenhuis om der ogen te laten checken..ze was wel verzekerd maar alsnog moesten haar ouders ook even 150 dollar contant aan de balie betalen... Tja dat geld moet je ook maar net hebben toch?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:08

Nagini fijne reis terug naar Nederland :D
Ik voel altijd zoon opluchting als ik weer in het vliegtuig naar Nederland stap heb jij dat ook?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:09

shilady schreef:
Purny in amerika zitten er nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer mensen die hun ziekenfonds niet kunnen betalen dan hier in Nederland..heb het allemaal van dichtbij mogen beschouwen dit jaar en vorig jaar..en wat mij ook opviel vorig jaar was (ik zat toen bij een gezin) meisje ging naar het ziekenhuis om der ogen te laten checken..ze was wel verzekerd maar alsnog moesten haar ouders ook even 150 dollar contant aan de balie betalen... Tja dat geld moet je ook maar net hebben toch?

hier in NL moet heb je toch ook je eigen risico? Moet je de eerste 360E zelf betalen bij heel veel dingen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:14

Zou best kunnen dat het idd eigen risico is en ik weet niet hoeveel eigen risico hun daar betalen maar wij hoeven dat niet gelijk contant te betalen in het ziekenhuis....Maar ik weet wel dat 150 voor veel amerikanen een pittig bedragje is om contant neer te leggen als je bv ook al aan de voedselbonnen zit...