Zuid Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 13:54

N.a.v. Sakura heb ik ook een account aangemaakt. Super leuk :D Wist helemaal niet van het bestaan af. Kan ik mooi gebruiken voor de thuisblijvers als we in de zomer naar Zuid-Afrika gaan + daarna de cruise over de Middellandse Zee! :D

Hoe kan je een account delen? Vind het ook leuk om reisverhalen te volgen :)

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:21

Als je elkaars namen weet dan kun je elkaar opzoeken! Bij het accepteren die je dan stappen die anderen maken. Mijn zwager is nu op wereldreis, echt heel leuk! Ik maak meestal een paar impressie foto’s, de betere foto’s maken we met de fotocamera. Ik ben ook niet van de lappen tekst en tientallen foto’s :')

MarijeR

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:30

Tja ik ben meestal puur voor de fotografie onderweg en dan maak ik amper foto's met de telefoon.
Maar het wel altijd makkelijk om te delen dus komende trips maar eens aan proberen te denken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 14:54

Je kan ze tegenwoordig ook makkelijk overzetten van je camera naar je telefoon vaak.

Ben nooit zo geboeid door andermans reisverslagen. Klinkt vast heel onaardig :=
Na 2 dagen ben ik wel klaar met de "en toen hebben we dat gedaan en daar en daar dit of dat gegeten" :=

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:23

Ik scroll altijd door de foto's heen, reisverslagen lees ik alleen als ik ergens op/voor moet wachten :')

Het is wel leuk om inspiratie op te doen voor nieuwe reizen, of plekken te zien waar je ook ooit bent geweest. Zelf doe ik alleen maar een paar foto's en een zinnetje waar we zijn of wat er bijzonder aan is.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 13:23

Ik schreef mijn reisverslagen vooral voor mezelf, dat er mensen mee lazen en op reageerden was een leuke extra :))

Ik las volgens mij hier in het topic ergens de tip om 'SafariLIVE' te volgen, op Facebook. Wat ze nu hebben gepost, echt heerlijk!
https://news.nationalgeographic.com/201 ... 86145101=1

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 13:24

Ja had ik vorige week ofzo gezien. Heel grappig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 12:07

Wauw Wilke wat heb je een mooie reis gemaakt <3 Wij hebben hier vandaag de laatste dag in Kaapstad, morgenavond vlieg ik terug naar PE en vriendje terug naar NL. Vandaag al flink lopen janken dus dat gaat nog wat worden morgen := Zal als ik terug ben een wat uitgebreider verslagje typen :))

Hoe is het nu in Hermanus trouwens? Daar zit jij toch? Wij kregen streng advies van iemand in het hotel om daar niet doorheen te rijden ivm de property rellen. Had gelezen dat het nu wel weer wat was afgekoeld maar alsnog wel heftig.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:47

Oei ja, moet er ook niet aan denken dat ik m'n vriend straks 3/4 maanden moet missen := Hoe gaat t nu met je?

Ik zit in Gansbaai, 30min van Hermanus, maar ook hier bij een township in town protesten gehad. En gister/eergister een in Hermanus. Maar je kunt er nu gewoon doorheen rijden hoor!

Ik zit me hier toch intens te genieten :D Sinds ik terug aan t werk (vrijwilligerswerk) ben van m'n trip met m'n ouders zijn er zo veel fijne positieve dingen gebeurd :D Er is iemand gestopt waardoor ze mensen te kort hadden en ze hadden gevraagd of ik fulltime wil komen werken. En plotseling begeleid ik nu ook m'n eigen buitenritten met gasten zoals iedereen en heb ik echt een stap omhoog gezet. Ik ben onwijs in het diepe gegooid en ben er zo goed uit gekomen! En als je dan van je manager en assistent manager te horen krijgt dat ze onwijs trots op je zijn en echt hun petje af nemen voor me, doet je dat toch wel heeel goed! :D Kan niet wachten om straks hopelijk voor 2 jaar terug te komen en dan te kunnen solliciteren voor die baan, ik weet voor 90% dat ze me aan gaat nemen :) Alleen het visum wordt een dingetje natuurlijk :+ Maar ze willen me iig helpen met m'n 2jr visum dus allemaal zo leuk en positief! *\o/*

Oh enne, degene die gestopt is had 'mijn favoriete paardje' als leadhorse, dus die kwam vrij. Dus dat is nu 'mijn paardje' <3 Niemand vind haar leuk want het is zo'n ontzettende gevoelige merrie, maar dat vind ik wel leuk haha. Knappe poowny!:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:00

Aaah wat heerlijk meis! Wat een prettig vooruitzicht moet dat ook zijn. Straks wat tijd nemen in NL om dingen te gaan regelen voor je visum en dan gewoon bijna permanent deze kant op, wat heerlijk!

Ik moet zeggen dat het mij nu wat zwaarder valt dan toen ik hier de eerste keer heen kwam :o Ik mis thuis best wel, ik mis mijn vriend echt zo erg dat ik elke keer moet huilen als ik eraan denk en ik ben ook nog eens heel ziek geworden toen ik terugkwam waar ik nog steeds niet helemaal lekker van ben bijgekomen. Ben best een grote meid maar op dit soort momenten wil ik gewoon bij m'n mama onder een dekentje liggen en dat ze een kopje soep komt brengen :') Het gaat wel weer over als ik weer in het ritme van m'n lessen kom en ik heb effectief nog maar iets van 6 weken school voordat m'n examens beginnen, dus het gaat ook super snel maar het valt wel even moeilijk. Eerste keer hadden we een vakantie om op uit te kijken en nu is het een beetje gissen wanneer ik überhaupt weer terugkom. Voel me heel zeikerig als ik het erover heb omdat ik snel bang ben dat ik ondankbaar overkom en het is hier ook super leuk en fijn, maar na zo'n vakantie was het gewoon extra fijn geweest als ik hem bij me kon houden. We zijn ook bezig met samenwoonplannen en dan helpt het niet dat ik hier zit en niet kan helpen, en dat we niet samen met de teleurstellingen kunnen dealen zeg maar.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 17:45

Ahh maar geloof me dat is echt heel normaal hoor! Zeker nu je een stukje thuis hier hebt gehad is het extra lastig om weer ‘alleen’ te zijn en mis je het meer. En als je dan ook nog eens ziek bent dan is het helemaal lastig haha, want idd dan wil je gewoon lekker thuis op de bank liggen met een dekentje en je moeder in de buurt hebben.

Maar hoe leuk dat je iniedergeval al bezig bent met samenwoon plannen, je hebt zo veel leuks om naar uit te kijken! Geniet nu je nog hier bent en geniet als je straks weer in NL bent :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 17:52

Lief, thanks :* Genieten doe ik zeker hoor, het is hier nog steeds heel fijn en als ik straks weer druk bezig ben met m'n schoolwerk zal het ook wel weer meevallen, maar het is idd dat stukje thuis wat ik hier nu even heel erg mis.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:52

Kun je de wildcard ook ter plaatse kopen of enkel online? Ga geen tijd meer hebben om te laten opsturen vrees ik.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 22:54

Kan ook in veel parken. Als je hem online besteld kan je geloof ik ook 30 dagen met een print naar binnen. Staat allemaal wel duidelijk op de site. Weet ook niet of het intussen wellicht veranderd is.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:55

Ha helder dank je! Bijnaaaa! Heb een nieuwe mooie verrekijker gekocht dit weekend :)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 00:02

Heeft iemand van jullie ervaring met reizen in Zuidelijk / West afrika? Namibië, Tanzania, Kenia of Zimbabwe wil ik voor gaan dit jaar. Ik wil meerdere vrijwilligersprojecten gaan
doen dus niet rondreizen maar moet toch veilig van A naar B. Omdat de meeste plekken toch minder 'westers' / toeristisch zijn dan Zuid-Afrika of Kaapstad heb ik m'n twijfels of ik als jonge vrouw veilig aankom :\

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 03:13

Geen idee wat voor vrijwilligerswerk je wil gaan doen, maar bij georganiseerde projecten zit er vaak vervoer bij van en naar de luchthaven.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 03:56

Volgens mij is het relatief veilig (als in overal ter wereld kan je iets overkomen). Alleen met Tanzania geen ervaring. Wil je met het OV reizen? Wellicht kun je via de organisaties iets regelen?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 09:32

Namibie is een stuk veiliger dan Zuid Afrika dus daar zou ik me geen zorgen over maken.
Mag ik vragen wat je voor vrijwilligerswerk in gedachte hebt? Er zijn hier genoeg plekken waar je werkt voor "dieren weeshuizen" waar alle dieren gewoon bij hun (al dan niet neergeschoten) moeder weg gehaald worden in het wild, waarna de vrijwilligers zich scheel betalen om er voor temogen zorgen en het bedrijf lekker winst draait. Daar zou ik niet aan mee willen werken :=

OV hebben we hier overigens niet, en ik geloof dat OV eigenlijk alleen goed geregeld is in Zuid Afrika, maar pin me daar niet op vast. Wel zijn er shuttle services en travel agents waar je mee kan reizen.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 09:53

Op welke plekken zit je? Wat ik bedoel onder OV zijn die shuttle bussen, daar rijden er tussen de grote plaatsen best veel van rond. Een ex collega van mn vriend heeft Kenia en Uganda gedaan met OV (bus) en dat ging prima. Ze heeft zich nooit onvelig gevoeld.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:21

OV in Kenia gaat met matatu's. Die rijden best veel, maar vertrekken pas wanneer hij vol zit. Dus echt plannen is er niet bij. Verder zijn er overal motors waar je bij achterop kunt springen. Ik heb me niet onveilig gevoeld door mensen en hoe ik benaderd ben oid, maar wel door de rijstijl. Ik was vaak blij dat ik de wegsituatie niet kon zien van achteruit het busje. Dan zag ik een ongeluk iig niet aankomen. Gelukkig is er nooit iets gebeurd.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 19:41

Thanks voor de reacties! Zou vooral gaan om de grote stukken te overbruggen dus met een bus of trein en om vrije dagen ergens alleen te kunnen doorbrengen zonder meteen m'n camera of Portomonee kwijt te zijn :+

Iriscope: no worries, ben goed op de hoogte van al die rare wanpraktijken die er gebeuren rondom vrijwilligersprojecten en wilde dieren. Wil daarom sowieso niks doen met een opvang waar allemaal zielige cheeta's zitten maar het liefste via Workaway of een kleine, locale organisatie (dat ook om de achterlijk hoge projectkosten te vermijden := )

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:05

Dan blijft de vraag waar zit je? Trein kan, maar heel beperkt. Bussen rijden alleen tussen grote steden. Dus waarschijnlijk veel kleine busjes om veel over te stappen. De afstanden zijn enorm tussen een aantal plekken. Voor de meeste uitstapjes heb je wel een paar dagen nodig. Van Nairobi naar Masai Mara is een dag rijden, vliegen kan, maar is heel erg duur. Het beste is denk ik vragen aan de organisatie wie er mog meer zitten en daar de reisjes eventueel mee gaan combineren. Of gewoon gaan en daar ter plekke regelen in de hoop dat er meer gaan reizen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:22

Heb nog niks specifieks op het oog. Kijk wat rond voor de westelijke / zuidelijke landen en zie wel wat voor leuks ik uiteindelijk tegen kom. Vandaar de algemene ervaringen in een land! (Dat verschilt natuurlijk alsnog, denk aan Kaapstad of Johannesburg). Mijn voorkeur gaat wel uit naar Namibië :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 20:46

Ik heb in geweldig project gezeten in ZA. Of de kosten "achterlijk" zijn weet ik niet. Vond het elke cent waard en ik weet dat ze praktisch geen winst maken en als die er is gaat het naar de rhino conservation.