Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky94

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 04:28

Ik hoop dat ik snel wat van mijn YP hoor maar ben bang dat dat nog wel ff kan duren en t wrs niet positief is.. vet balen..
vorig jaar had ik met twee weken mn whp binnen maar toen liep t allemaal wat vlotter. Als er verder geen rare dingen op je vog of cv ofzo staat en je bij de eerste 480 zat kan je er wrs wel vanuit gaan dat je m krijgt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:33

Ik heb mijn VOG niet in hoeven te sturen. Alleen paspoort kopie en cv.
Moet dat straks? Moet ik 'm alvast aanvragen?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:50

Hoeveel geld trekken de aankomende "canada alleen reizigers" dit jaar uit voor hun reis?

Ik wil dit jaar graag in augustus/september (september goedkoper) een maand naar Canada.
Mijn (wellicht utopische budget) is 2500 euro all inn.

(lekker verhaal trouwens van dat verdwenen meisje.. dan denk ik.. in zo'n ongerept uitgestrekt land alleen reizen.. hmm .., dom of niet)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:35

Ach, dat kan ook en nederland gebeuren en dan fiets je gewoon naar school.

Wij trekken er altijd zo'n 4 weken voor uit.
2500 euro? hmm, moet wel lukken, maar ga even kijken wat je wil gaan doen. En bereken het dan nog eens.
Wij hebben eens 3 weken rondgetrokken voor 3500,- met 2 personen. Dat was een combi van kamperen en hotel en een fullsize auto.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:53

2500 voor een maand is prima doenbaar. Zeker als je in hostels verblijft (waar je zelf kan koken) en met het OV gaat.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:11

Ik had voor drie maanden 2500 meegenomen, kwam met 1500 terug :) Is me alles meegevallen! (incl reizen e.d.)

(Ik heb wel 2,5 maand op een ranch gezeten voor kost en inwoning en daarna nog drie weken gebackpackt)

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:34

Vraagje:

Heb je een retourticket nodig als je met een Working Holiday Visum naar Canada gaat en er voor het hele jaar blijft? Ik kan aantonen dat ik over voldoende middelen beschik om een terugvlucht te boeken + ik moet sowieso terug om mijn studies te beëindigen na dat jaar.

Ik heb namelijk een enkeltje Canada gekocht, want ik kon dus nog geen retour-vlucht boeken omdat het nog te vroeg is. En met een reisorganisatie wordt nogal moeilijk omdat ik van plan ben om na Canada nog 3 maand naar de USA te gaan om daar de toerist te gaan uithangen. En voor zover ik heb kunnen vinden, bieden ze enkel retourtickets aan van en naar Canada...

Zit dus een beetje met mijn handen in mijn haar. Kan mijn enkeltje nog wel annuleren, maar dan verlies ik er wel de helft op en dat is toch echt zonde van het geld dan. Had deze vraag mss beter eerst gesteld voor ik mijn ticket kocht, maar ik ging er vanuit dat het gewoon mogelijk was. En nu vrees ik dus dat het niet mogelijk is... Wie helpt?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:03

Tweety, als je 100% zeker bent gewoon even naar de ambassade bellen. Dan heb je op 5 minuten het juiste antwoord en ben je ook zeker dat het betrouwbaar is. :)

Maar het lijkt me logisch dat je geen retourticket kan hebben als je voor een jaar gaat, aangezien vluchten niet zo vroeg op voorhand kunnen geboekt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:06

Je hebt geen retourvlucht nodig, wel genoeg geld om een terugvlucht te boeken en dat moet je dan ook aan kunnen tonen. :)

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:00

Bedankt voor het antwoord :) Heb net ergens anders gelezen dat je idd geen retourvlucht nodig hebt, maar wel moet kunnen aantonen dat je genoeg geld hebt voor de retourvlucht. Dat zal alvast geen probleem zijn.

@Yasmine, heb de ambassade gebeld, maar na ontelbare doorverwijzingen (zo een automatisch gedoe), kreeg ik een antwoordapparaat waarop ik een bericht moest achterlaten met mijn naam, boodschap en telefoonnummer. Heb ik gedaan, maar was dus niet zo een succes, want heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag natuurlijk ^^ haha.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:01

Zou idd geen problemen moeten geven, zeker als je aantoont genoeg geld te hebben en je papierwerk voor WHP op orde hebt.

2500 euro zou prima moeten lukken, afhankelijk van hoe luxe je het zelf wilt maken. En Canada is, naar mijn idee, veilig om alleen rond te reizen, gewoon je gezonde verstand gebruiken.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 02:02

Hannanas schreef:
Hoeveel geld trekken de aankomende "canada alleen reizigers" dit jaar uit voor hun reis?

Ik wil dit jaar graag in augustus/september (september goedkoper) een maand naar Canada.

Incl een vliegticket? Waar wil je heen in Canada, Canada is nogal... groot.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 03:55

Anthea, je moet je VOG insturen in het MyCIC gedeelte :)
Tsja, en over dat alleen reizen denk ik dat Canada miss een vd veiligste landen is. Ondanks die highway, en dat zijn voor zover ik weet voornamelijk "locals", zijn er maar zo'n 600 nogwat homicides per jaar. Mijn inziens vergeleken met de grote van het land en de aantal mensen maar heel weinig en verder gewoon je verstand gebruiken. Zoals iemand al zei, in NL kan het ook gebeuren ;)
Zolang je kan aantonen dat je genoeg geld hebt om terug te gaan zit je normaal wel goed.
Omdat het nog niet zeker was of ik mn WHP zou hebben omdat ze nogal laat open waren heb ik een retourtje binnen 6 maanden geboekt zodat ik evt als toerist max 6 maanden kon blijven. Daarna hebben we hem omgeboekt naar april (vlieg met icelandair, kost zo'n 100 euro om om te boeken) maar als je via amerika vliegt schiet dat al niet echt op..

Ik zit in een ontario employment programma en zat vanmiddag te verzinnen dat dat vrouwtje het toen over een apprenticeship had voor groom. Mocht YP voor mij niet lukken maar eens even zien of ik via LMO of studie/werk vergunning terug kan :) en dan afhankelijk van hoe en wat en wanneer ik precies terug ben daarna waarschijnlijk sponsorship.. :)
maar waarschijnlijk ga ik als t met YP niet lukt ergens later in april weer terug. Zomer doorkomen met vriendje en vrienden en in de tussentijd maar wachten op andere vergunningen enzo. Belangrijkste is de tijd tot oktober volmaken en zou dan zonde zijn om in april 6 maanden naar common law weg te gooien..

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 10:13

Ik vlieg ook met Icelandair, van Brussel naar Vancouver. Baal wel omdat ik gemerkt heb dat de prijzen voor een vliegticket zijn gedaald i.p.v gestegen. Mja, niks meer aan te doen, het is geboekt.

Voor mensen die deze lente/zomer naar Canada gaan, er is een ontzettend leuke positie vrijgekomen als Wrangler (buitenritbegeleider) op een guest ranch. Vereisten: WHP hebben, goed verzekerd zijn, veel ervaring met paarden (western) en liefst voor 3 maand of langer blijven. Is tegen kost- en inwoon. Voor meer info check: http://www.workaway.info/329199483939-en.html. Als je de contactdetails wilt, vraag maar, hoef je je niet via Workaway te registreren.

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:50

Hoihoi! Ik kom even binnenvallen in dit topic.

Ik ga deze zomer met mijn vriend naar zijn familie in Canada (van 4 aug tot 25 aug). Zij wonen 'vlak bij' Salmon arm (nog wel dik een uur met de auto, maar ze horen wel bij die stad). Nu hebben we al plannen om daar een tocht te paard te maken door de bergen van een aantal dagen, en om te kajakken. We zien het huisje waar we bij die familie zitten (een gastenverblijf) echt als een thuisplaats en vanuit daar willen we allemaal dingen gaan doen (vooral veel in de natuur).

Hopelijk is mijn verhaal een beetje duidelijk. Maar mijn vraag is of er in dit topic toevallig mensen zijn die nog meer leuke ideetjes hebben voor wat wij zouden kunnen doen, of wat we echt gezien moeten hebben als we daar zijn. :D

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:08

_Linda schreef:
Gaaf Eliine, Het is een hele mooie omgeving daar, echt 'cattle country', hete zomers, ook dichtbij de grootste cattle ranch in Canada (Douglas lake ranch, iets van een half miljoen acres! Dus geen guest ranch, als je de kans krijgt bezoek de douglas lake general store).

@ hersftwind, sorry geen ervaring met newfoundland...wel weet ik dat newfies een iets anders qua cultuur zijn dan bijv. west canada. Van foto's en videos is het wel erg mooi daar, doet me meer denken aan de scandinavische kust.

Bedankt voor je reactie! Het lijkt me ook erg mooi daar inderdaad! Hopelijk kan ik dat binnenkort met eigen ogen zien, haha.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 01:13

HippoLogic schreef:
Hannanas schreef:

Incl een vliegticket? Waar wil je heen in Canada, Canada is nogal... groot.

Incl vliegticket!
Liefst zo ruig mogelijk.. Dus dan kom je al snel bij West Canada en Alberta?

february

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:03

Ik heb nog niet echt een bedrag in gedachten, ik ga 5,5 week (juli-augustus) en heb totaal nog geen beeld van de kosten ter plaatse. Nu is mijn plan wel om te couchsurfen en al WWOOF'end/werkend tegen kost en inwoning op een aantal plekken te verblijven, dat drukt de kosten natuurlijk enorm. Verder heb ik geen moeite met hostels en zal ik vooral met het OV reizen :) Ik heb wel de instelling dat ik nergens op ga bezuinigen qua dingen die ik wil doen/zien, dit is echt mijn gedroomde bestemming dus wil alles eruit halen :j

Heb nu op helpx een profiel geplaatst en ben al aan het kijken naar leuke hosts. Iemand ervaring met helpx? Ik ga pas eind juli weg, ben ik dan erg voorbarig als ik nu al contact opneem met hosts? Het gaat bij mij natuurlijk maar om korte tijd dat ik daar wil verblijven (1 à 2 weken) en dat is makkelijker inplannen waarschijnlijk dan iemand die maanden wil blijven. Wil echter niet het risico lopen dat alle fijne plekjes straks voldoende mensen hebben, tegelijkertijd ben ik altijd van het 'komt wel zoals het komt' en niet teveel plannen. Lastig, wat is wijsheid? ;)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:08

Dat is mijn idee als plan B ook!

Graag meerdere malen een aantal dagen/ week te werken voor inwoning en kost.

Ook ik oriënteer al, veelal vragen ze 1 maand minimaal.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:53

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 12:38

@yarrah, wow! Ik heb het nog niet doorgelezen, maar die foto's spreken echt al boekdelen. Wanneer ik wat meer tijd heb, neem ik alles eens goed door. Als ik dat zo zie, heb ik ZO veel zin om naar Canada te gaan! Kijk er echt al helemaal naar uit.
Heb je site ook even snel doorgenomen, wat een prachtige plaatsen hebben jullie al bezocht seg, ben vooral niet jaloers hoor :o haha. Wat een droom om zo een reizen te maken!

Wat betreft werken tegen kost- inwoon. Vaak vragen ze idd om langere tijd te komen (soms zelfs 3 maand), maar er zitten ook 'hosts' tussen die mss wel voor een paar weken iemand zoeken. De echt leuke plaatsen (met paarden) beginnen nu wel vol te lopen.

Ik blijf waarschijnlijk een jaar bij dezelfde 'host', maar zou tussendoor wel de kans krijgen om rond te reizen en mee te gaan naar shows e.d. Ik hoop het, want is toch écht wel de bedoeling dat ik het land ook wat zie ^^. Ik heb alvast een paar dagen Vancouver gepland voor ik naar mijn host ga.
Tips voor wat ik zéker in Vancouver moet gezien/gedaan hebben?

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 13:07

Hmmm, net nog eens gebeld naar de ambassade van Canada. Kreeg een ontzettend onvriendelijke vrouw aan de telefoon, die blijkbaar ook mijn mailtje heeft geantwoord (had ik nog niet gelezen), maar dit is dus het antwoord in de mail:

First of all, you cannot enter Canada with a “one way ticket” – the basic requirements for a Belgian citizen are a valid international Passport and a return ticket.
We kindly ask you to consult http://www.cic.gc.ca – “Visit Canada” – for more additional information.

Toen ik belde wist ze meteen wie ik was, en ze was echt niet aardig hoor. Werd behandeld alsof ik een terrorist was ofzo... Ik moest maar die mail lezen en haar verder met rust laten (niet zo gezegd, maar daar kwam het op neer).

Ik kan dus Canada NIET binnen komen met een enkel vliegticket volgens haar. En als ik bij "Visit Canada' informatie zoek, dan is dat enkel voor visa's voor toeristen, er staat niks in over Working Holiday. Maar ik ga toch niet als zuiver toerist? Ik heb toch een tijdelijk werkvisa? Hoe kan ik in godsnaam een retourticket boeken, als je geen jaar op voorhand een retourticket kunt boeken? Daarbij staat er nergens dat ik een geldig retourticket moet hebben, het enige dat er staat is dat ik een 'immigration officer' moet overtuigen dat ik het land weer ga verlaten na mijn bezoek en dat ik nog banden heb in mijn thuisland... Nu weet ik het ook niet meer hoor |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 13:23

Ik heb dit op de Duitse site gevonden. Kan 'm zo op de Nederlandse niet vinden, maar bijna niemand heeft een two way ticket omdat dat gewoon niet boeken is. :+

http://www.canadainternational.gc.ca/ge ... e/faq.aspx

Citaat:
May I enter Canada with my Letter of Introduction on a one-way ticket?

Yes, you may enter Canada on a one-way ticket. However, you must be able to prove that you have sufficient funds to purchase a return ticket.

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 13:42

@Anthea, bedankt :) Ik vond het ook al zo raar, je kan toch geen jaar op voorhand een vliegticket boeken? Sommige reisorganisaties bieden wel wijzigbare jaarretour-tickets aan, maar dan wordt er een fictieve datum ingevuld, omdat het effectieve retourticket nog niet te boeken is. En voor mij was apart boeken goedkoper, al heb ik daar ondertussen wel al spijt van haha. Had misschien toch beter met een reisorganisatie gewerkt.

Vind het ook wel beetje vreemd dat die vrouw aan de telefoon (en via mail dus ook) dat niet wist. Zelfs op de site die ze me gaf staat niks over een return ticket, enkel over geldig paspoort en dat je idd moet aantonen dat je het land weer gaat verlaten na die tijd. Maar dat is geen probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 13:53

Ambassade/douane/immigratie mensen zijn altijd zo heerlijk intimiderend. :=