Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-24 18:23

Het was ook erg rustig. Gelukkig maar daardoor niemand achter me. De man zat denk ik iets te doen of in slaap gevallen geen idee. Hij reed continue gewoon netjes rechts zonder rarigheid en dan opeens die vreemde scherpe slinker naar links. Abrupt weer naar rechts weer naar links en al slingerend weer naar rechts :?

Prairy

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 23:39

Jeetje dat zal inderdaad heel erg schrikken geweest zijn! Ben je ondertussen weer een beetje ok? Been je nog thuis gekomen?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 23:47

Wat een nare situatie. Gelukkig goed afgelopen. Een kerstengeltje op je schouders.
Hopelijk kun je in je huis wat tot rust komen en uitrusten, ook al valt dat niet mee met veel stress in je lijf. Sterkte.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 02:07

Zo das schrikken! Snap dat je daar even van moet bijkomen, pffft!
Gelukkig heelhuids gebleven en nu paar dagen rust.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 07:50

Oef hee, dat tref jij weer..... het is soms net een (slechte) klucht -O-

Hopelijk krijg je die nek weer een beetje ontspannen...... :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 12:52

Ik zeg wel eens een soapserie is er niks bij. Alleen krijg ik er niet voor betaald -O-

Gister op de camperplaats gebleven 20 km van huis, en na eten en wat tv kijken vroeg gaan slapen. En dat ging vrij aardigl

Vanmorgen wel wat stijfjes en pijnlijk wakker geworden. Nek doet wel zeer, armen hoofd en schouders ook maar minder dan ik verwacht had. Zo met niet rijden is het te doen, het stukje rijden voelde minder tof aam fysiek.

Ik heb een toeristische route naar de peage genomen ipv door de stad en de ringweg. Bewust even uitdaging opgezocht en het is een mooie route door het bos. Laatste stuk over de peage gereden maar en wat vrachtwagens en tankautos ingehaald ook. Dat ging maar ik merkte bij de tankauto dat ik het stuur wel heel stevig vast had. Dat moet slijten.

Veel stormschade geweest hier. Oef, dat was op de camperplaats al te zien aan de bomen. Maar hier hoorde ik van de achterbuurman wel eea gesneuveld ook. Bij hem zijn tomatenkas aan snippers en bij meer huizen fysieke schade.

Bij mij alleen de kleine kas die door de regen wat verzakt was en een ruitje eruit. Die zit er al weer in en de boel is al recht. De deksel van mijn compostbak voor lag aan de andere kant van de garage aan flarden, mijn stoel van voor lag met schaafplekken in mijn achtertuin :? ik vermoed door iemand daarin gelegd. En achter de twee stoelen. Een lag aan de andere kant van het slaaphuisje. De andere was alleen omgevallen en het tafeltje stond gewoon overeind :') de walnoot is wat takken verloren maar dat viel mee, die ga ik drogen.

De schuurdeur is heel gebleven dit keer, maar ik kan zien dat hij 40 cm naar binnen is gekomen en weer teruggeveerd. Maar de blokkade en alle schroeven zitten nog vast gelukkig.

En wat kinder spullen van twee huizen verderop ligt verspreid in de boomgaard van mij buren.

De kachels zijn aan, wat minimale dingen uit de camper gehaald en ik ga zo pizza maken, lekker makkelijk

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 16:30

Hopelijk zet die spierpijn niet door morgen, meestal erger de 2e dag.
Gewoon lekker rustig bewegen en goed voor jezelf zorgen.

Heeft goed gewaaid dus, geen lekkages binnen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 16:32

Alles netjes droog, het dak is goed waterdicht op wat gedruppel na soms bij bepaalde wind of dooi in een stukje van de schuur. Goddank is dat allemaal op orde en ook geen dakpannen aan de wandel geweest.

De pizza is al aardig op. Waterfilter geinstaleerd die is de de eerste 3 liter aan het zuiveren. Dan moet weg daarna drinkbaar en schoon chloorvrij water. Dan kan ik ook het bronwater gaan halen en filteren. Dan heb ik gratis drinkwater uit de natuur een klein stukje verderop en zal mijn water verbruik afnemen. Op termijn mijn eigen put laten controleren op waterkwaliteit.

Mijn nek piept nu wel wat meer dan vanmorgen helaas. Maar ik ga ook niks meer doen. Er moest toch wat uit de camper getild worden aan oa voedsel en filter.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 21:04

Heb je niet een lekkere kruik ofzo voor in je nek...?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 21:48

Die zit dik ingepakt met een warmte pack en wollen sjaal dat scheelt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-24 11:34

Stijfheid en nekpijn aanwezig maar het valt me nog mee. Redelijk ok geslapen vannacht.

Hier was het vanmorgen -4 en mist en redelijk glibberig. Nu probeert de zon door te komen.

Wel raar zonder bakkersmevrouw vanmorgen -O- de bakker gaat het voorlopig zelf proberen vol te houden. De winkel is nu langer dicht nu. Scheelt hem toch een salaris als hij het redt zonder extra hulp.

Vandaag wat dingen uit de camper halen en een stukje wandelen denk ik. Luie dag. Volgende week komt de diepvries mevrouw. Eindelijk zit ik in het systeem *\o/* ze was net langs voor de bestelling en volgende week levering. Vis kan ik moeilijk aankomen dicht in de buurt en vis op voorraad is altijd prettig.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-24 18:19

Wandeling was lekker mooi weer en mijn conditie terugval viel nog best mee. Veel verandert sinds ik de laatste keer boven ben gewandeld. :oo een paar huizen zijn in razende vaart opgeknapt tot in perfectie voor veel geld denk ik. Een staat nu te huur. Die is echt :~ geworden. Dat stond samen met het huis ernaast te koop. Dat is ook helemaal mooi geworden. Die lijkt bewoond nu. Veel septic tanks aangelegd of ze zijn er mee bezig nu.

Te huur
Afbeelding

Ouder dan mijn huis, was een wrak en nu <3
Afbeelding

Deze auto zg ik onderweg te huur

Afbeelding

En wat kersterigs opgehangen en neergezet. En de laatste bak in de kast ook eidelijk

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En o ja een echt oud frans huis moet toch een jacht troffee aan de muur hebben. :knuffel:

Spoiler:
Afbeelding

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 18:29

gezellig wel :j !

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 18:51

Tjonge.... idd :P :D net een slechte klucht
Maar je hebt het weer mooi oveleefd :):)

Groetekes :wave:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-24 13:39

Het was echt niet tof zo met die tankwagen brrrr %)

Vandaag een luie dag. Nek piept nog steeds maar hoop zonder pijnstilling te kunnen. Eens kijken hoe ver ik kom. Hout is weer bijgevuld in de keuken, meteen ook wat gekloofd (au nek :knuffel: ) maar nu kan ik de komende dagen weer vollop stoken zonder aanvullen.

Alleen wat dozen die meezijn uitpakken. Mijn oude kwetsbare boeken zijn nu mee en in elkaar gezette lego die weer in de vitrine kast kan. De nieuwe stofzuiger heeft gister al zijn werk gedaan. :)) Veel (iets te zelfs) power.

Vandaag weer grijs mist, vannacht onder 0 nu er ietsje boven. Wel minimale koude wind.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 02:44

Ik heb even gemist wat er met de bakkersmevrouw was, wat is er gebeurt?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-24 12:33

Jij was er vroeg bij vanmorgen :oo

De bakkersmevrouw is na 40 jaar brood rondbrengen met welverdient pensioen en is nu bij haar kinderen en kleinkinderen tot na nieuw jaar die 200 km verderop wonen. De bakker moet het nu zelf doen voorlopig. Zijn winkel is nu dicht in de ochtend.

De eerste was zit nu in de droger. De tweede draait rondjes. Kachel vooraf aangezet en het water stroomt lekker door. Geen lekkage ook te zien. Voor nu werkt de tijdelijke oplossing *\o/*

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-24 14:52

Inmiddels zoet bezig met de laatste vitrinekast dingen. De oude boeken zitten al in de kast.
Hier was ik net begonnen met uitpakken

Afbeelding

Alle vitrinekast dingen inmiddels uitgepakt, alleen nog erin zetten laatste beetje.

Afbeelding

Een grote tas met inpakpapier en een tas met bubbeltjes plastic kan ik daarna gaan wegbrengen.

En dan is de trapkast bijna helemaal leeg *\o/* en kan ik die gaan inpakken met wat er inhoort. In het voorjaar maak ik de vloer daar wel af. Nu te koud. Dan moet hij nog een keer leeg maar dat is te doen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 16:08

Nee ik was heel laat, lag de klok te duwen :D

Je bent lekker aan het rommelen zie ik, heerlijk is dat! Op je gemakje lekker tuttelen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-24 17:22

Ah jij ook al nogal wakker afgelopen nacht -O- .

De stand voor vandaag. De trapkast moet ik nog een stukje gaas in een hoekje proppen. {:)-:( daar hebben ze kennelijk nog een keer lang geleden een gaasloos stukje gevonden om omhoog te knagen. Geen schade want er viel niks te vreten. }> daar moet nog een deklaag cement op en dan vloerzeil dat ik hem meeverhuisd. Dan is dat ook netjes dweilbaar en schoon.

Maar ik kan eindelijk mijn stofzuiger en bezem en zo kwijt in de kast, weg uit de keuken. *\o/*

Afbeelding

De douche en toilet voorzien van de matjes. Ik heb nog een stukje nodig voor de douche, helaas was dat stuk niet langer. Dat ligt strak en op maat muurvast. De wc bewust een kleiner stukje. Ook dit was niet langer trouwens dan dit. Iets met resttukjes van de markt :P ja er liggen speeltegels onder. Die lagen er al met daarboven ranzige losse glij matjes %) brrr de laatsten heb ik net met veel plezier in de aanhangwagen gegooid. :evaw:

Afbeelding

Afbeelding

Die hoek ook weer zoals hoort. En er staat subtiel weggestopt een chemisch toiletje voor de nacht. :)) Ik moet alleen nog wat beter vouwen. Maar de energie is op.
Afbeelding

De spullen op hun plek. Ja de boekenkast heeft een aardig leeg schap. Dat is voor lego die nog niet gebouwd is. :+

Afbeelding

Afbeelding

En ik vond nog een kalender met waardevolle fotos. Daar de datum afgeknipt en zo past ik precies hangend in de virtrinekast.

Afbeelding

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-24 17:58

Ik kwam nog een bord van me tegen, gemaakt 21 december 1975. Bijna 49 jaar geleden alweer. :oo Ik was toen 7,5 jaar. De pony is Sammie een zwart witte shetlander. Ik zie ook een zadel. Alleen geen idee waarom ik mezelf met lang haar heb getekend. Dat had ik namelijk niet. :+

Afbeelding

Je kon toen een tekening insturen en daar werd dan een bord van gemaakt. <3

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-24 15:59

Vandaag weer een aanrommel dag om een aantal dingen te doen die me al langer gruwelijk irriteren of waar domweg eerder geen tijd voor was.

De brievenbus zit weer vast. Die hing al tijden half los. Bleek een schroef afgebroken. Nu een degelijker exemplaar gebruikt.

Onder mijn stenen aanrecht lagen wat stukken vinyl voor eventueel hergebruik. Maar die bleken toch te slecht. Dus die ruimte is nu ook eindelijk leeg *\o/* en opgeruimd en mijn laatste vloerkleed is daar nu op het hobbelige stuk afwijkende vloer. Dat moet alleen nog even uitzakken vandaar de gewichten rondom.

Afbeelding

Afbeelding

Verder hebben mijn klusjassen nu een plekje in de schuur waardoor mijn toch best lelijke kapstok (daar moet ik nog wat mee :+ ) wat leger is. En een sierrandje geplakt als test of dit blijft zitten zonder extra plaklaag. Het antwoord weet ik al nee :+ even nadenken wat daarmee te doen. Mogelijk blanke spuitlak denk ik.

Afbeelding

Afbeelding

En een kerstbal in mijn keukenraam. En mijn "boom met ster" staat nu aan de zijkant in het nieuwen buitenstopcontact.

Afbeelding

En ik ga even heel hard in een hoekje zitten huilen en balen dat mijn budget zo beroerd klein is. Wat voor een ander misschien drie maanden stalling is op een wat duurdere stal of een skivakantie weekje is of een leuk extraatie voor mij helaas net te veel voor nu voor een maatwerk rvs aanrecht blad in de keuken. De beste oplossing voor de toch rare maat. Mooi, praktisch, degelijk en hygienisch. Soms haat ik dat continue gebrek aan geld. -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-24 18:14

Een paar fotos van mijn kerstverlichting

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 20:37

Schattig hoor :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 15:05

Ach ja de eeuwige puzzel met het geld. Ik herken het.