USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MacavityL

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:07

Voedsel mag ook officieel niet door de duane (of moet je aangeven).

Laatst had ik twee mini starbucks bekers (espresso size) met "Amsterdam" erop meegenomen. Vonden ze ook leuk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:21

Mag je wel bijvoorbeeld Stroopwafels en Haagse Hopjes meenemen? Of moet dat in je ruimbagage. En moet je dat ook aangeven?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:28

Stroopwafels, snoepjes etc. gewoon in de koffer, is geen enkel probleem. Kaas kan zelfs ook, maar moet wel vacuum verpakt. Alhoewel... okay, twijfel nu even over de kaas, kan zijn dat die regels inmiddels nog verder aangescherpt zijn, maar het *was* ooit okay, mits vacuum. ;-/

edit, even gecheckt, NL kaas mag nog steeds, mits vacuum verpakt.

Uiteraard geen vlees en fruit (dat spul mag bovendien ook niet tussen sommige staten vervoerd worden, vinden ze bij de grens van Californie en Oregon bijvoorbeeld niet leuk!!).
Laatst bijgewerkt door Dallista op 30-07-14 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:31

Dallista schreef:
Iemand misschien nog tips voor leuke cadeautjes om mee te nemen naar vrienden in de VS?
Liever niet de te-voor-de-hand-liggende dingen als stroopwafels, kaas, drop, hagelslag, souvenir klompjes / molentjes, kalenders. (Ze kunnen die dingen inmiddels niet meer zien, denk ik). ;-)

Knoflooksaus, lekkere kaas, goede thee, sultana, paprikachips. Zoveel lekkers wat ze in de VS allemaal niet hebben :)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:34

Handbagage/ruimbagage is het probleem niet, maar bij aankomst moet je zo'n kaart invullen waar je op moet geven of je voedsel mee het land in brengt, hier meer info:

https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... rsonal-use

Zo te zien mag eigenlijk best veel naar binnen, mits je aangeeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:35

MacavityL schreef:
Handbagage/ruimbagage is het probleem niet, maar bij aankomst moet je zo'n kaart invullen waar je op moet geven of je voedsel mee het land in brengt, hier meer info:

Ik nam geregeld de producten mee die ik hierboven genoemd heb en heb nooit iets ingevuld, aangegeven of oid. Was altijd prima in het ruim :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:37

Thee valt helaas voor een aantal af (religie staat het niet toe). Kaas liever niet, dat heb ik al te vaak gedaan, IMHO. Paprikachips en sultana's klinken wel als leuke opties, voor de afwisseling!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:05

En nederlandse Mayo hahaha. Ik lust geen Amerikaanse of Duitse of whatever, dus ik heb aardig wat mayo meegekregen. :P (of besteld bij de dutch store).

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:13

Voor non-food misschien nog ideeën? Voor degene die aan de lijn doen (ja, ze bestaan echt!), lijken mayo en chips me niet zo'n goed idee... ;-)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:24

Gefeliciteerd Nagini! Wat gaat de tijd snel zeg :) Je gaat hierna toch naar Londen?

Gave reis Faline :j

Van leuke Nederlandse items geen idee, ik zou iets übertoeristisch kopen, maar niet iedereen kan dat waarderen :')

Nog zes weken voordat ik ga :):) en leuke uitnodiging gehad van een kennis die ik in Australië ontmoet heb!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:26

Stamppotpakket? Zo'n stamper, recepten, kitsch delfts blauw peper-en-zout-stel erbij en klaarrrr :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:30

Ik vond Nederlandse tijdschriften wel prettig :)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:38

Rowdine schreef:
MacavityL schreef:

Ik nam geregeld de producten mee die ik hierboven genoemd heb en heb nooit iets ingevuld, aangegeven of oid. Was altijd prima in het ruim :)

Het is een van de vragen op het (blauwe?) formulier..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:13

Ik ga het maar netjes aangeven denk ik...

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:15

Ik denk dat mijn probleem is dat ik de gangbare toeristische dingen gewoon allemaal al gehad heb, tot tegeltjes uit Makkum aan toe. Ben een beetje bang dat ik mensen steeds weer hetzelfde geef. ;-)

Keukengerei met een NL tintje kan natuurlijk wel, Delfts blauw valt meestal wel in de smaak bij buitenlanders ook als ze niet in NL zijn geweest. Pannenlap of zo... En dat peper en zout setje klinkt ook goed!

Kijk, zo kom ik er uiteindelijk wel! Dank!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 19:22

Klompen sloffen al gegeven? Echte zijn ook leuk maar sloffen zijn bruikbaarder.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:10

Anders niets geven, als ze alles al een keer een beetje gehad hebben kun je ze beter trakteren op iets anders leuks als je daar bent toch?

@Darah3; dankje! Ja, hierna verhuis ik na Londen nadat ik 2/3 weken in NL ben geweest. :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:19

Ik zit er ook over te denken om een tijdje in Amerika te gaan werken. Maar weet nog niet wanneer en voor hoelang. Mijn keus gaat uit naar supermarkten of toerisme om ervaring in de toerisme op te doen.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:27

Maar purny: als ze al moeite hebben met het aannemen van Amerikanen gezien de hoge werkloosheid, waarom zouden jou aannemen met alle bijkomende papieren rompslomp die erbij komt kijken

Het blijft een mooie droom, maar totaal geen realistische naar mijn idee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:44

purny schreef:
Ik zit er ook over te denken om een tijdje in Amerika te gaan werken. Maar weet nog niet wanneer en voor hoelang. Mijn keus gaat uit naar supermarkten of toerisme om ervaring in de toerisme op te doen.

Onmogelijke opgave. Als je niets kan toevoegen aan Amerika kom je er niet aan de bak. In supermarkten werken kunnen Amerikanen zelf wel.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 15:07

Precies. Je enige optie (naast een Amerikaan trouwen) is meedoen met de DV. En dan nog is de kans dat je wint ontzettend klein.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 15:10

En al win je, dan nog heb je geen garantie op een baan. Een baan zoeken in Amerika is nog moeilijker dan in Nederland

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 15:12

Ja precies, maar dan heb je iig wel de mogelijkheid om legaal te werken...

Dromen mag altijd, maar ik zou de VS lekker als vakantieland houden. ;)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 15:22

Je zou nog een kans kunnen hebben in toerisme, afhankelijk van de insteek is daar mogelijk nog vraag naar.

Misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar ik kon bijvoorbeeld in London vrij makkelijk een baan vinden toen ik mij bij een uitzendbureau voor meerdertaligen inschreef. Kreeg vrij snel een baan aangeboden bij een internationale bank voor de 'Nederlandse aandelen markt' waar Nederlands lezen/schrijven/spreken een must was. Ik weet niet wat voor (toerisme) werk je in NL doet, maar een 'uitwisseling' naar een zusterbedrijf in de VS is misschien mogelijk?

Met mijn type baan is het minder moeilijk een baan te vinden in Amerika (met een Nederlandse PhD heb je net een streepje voor omdat je al een lijst publicaties hebt en Amerikaanse PhDs vaak niet), maar ik hoef niet zo nodig meer te verhuizen :D
Laatst bijgewerkt door MacavityL op 31-07-14 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 15:25

Gewoon simpele baantjes als in een supermarkt werken ga je niet aan komen, net als werken bij fastfood restaurants. Ze zijn in Amerika echt enorm selectief over wie ze een green card geven en wie niet, behalve als je trouwt met een Amerikaan. Als je als Nederlander, hoe goed je Engels ook is, solliciteert op een baan bij een supermarkt lachen ze je denk ik vierkant uit, het is al moeilijk daar voor Amerikanen, laat staan voor Nederlanders