Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky94

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:01

Volgens mij is een vriendin van een vriendin/oud klasgenoot van mij daar ook verdwenen..

Paula2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:02

Ja over de tax had ik al gelezen.. Daar zal ik zeker moeite mee gaan krijgen :j Maar ik las iets dat je als toerist je bonnetjes moet bewaren en dan op het vliegveld je tax terug kan vragen? klopt dat? of heb ik dat verkeerd begrepen? :o

hmm die bijnaam klinkt inderdaad niet heel fijn. Nu ga ik zeker niet liften! :n

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:11

Ik heb geen idee eerlijk gezegd..

Ik heb het even snel terug gezocht

http://www.thedailybeast.com/articles/2 ... aring.html

Een oud klasgenoot van mij is als jong kind met haar ouders naar Vanderhoof verhuisd. 2010-2013 was ze terug in NL om hier naar school te gaan en weet nog wel dat mijn halve FB hier toen mee vol stond. Voor zover ik weet is er, net als bij veel andere meiden, nooit meer wat van haar vernomen.
Krijg er nog de bibbers van. Een vd redenen waarom mijn ouders altijd gezegd hebben "zorg dat je genoeg benzine in je tank hebt".
Nu zit ik hier al wel even en gebeuren hier gelukkig niet zoveel gekke dingen (alhoewel er meer gekke dingen gebeuren dan je zou denken lol) maar zeker als je alleen bent toch wel iets om rekening mee te houden.. Overigens was zij na een feestje gaan kamperen aan een meertje en hebben ze volgens mij wel veel persoonlijke spullen terug gevonden maar geen spoor van het meisje zelf.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:15

Inderdaad verstandig om niet te gaan liften. Niet veilig, en al helemaal als vrouw zijnde en in je eentje. Het gaat vaak genoeg, maar je moet maar net worden opgepikt door een gek. Zelfde geld voor het oppikken van lifters. Hoe aardig ze er ook uitzien, ik pik ze nooit op.

Wat de taxes betreft, die regeling bestaat niet meer. Mogelijk is er een regeling als je een organisatieébedrijf bent, maar als gewone tourist betaal je taxes :) .

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:24

Verder met alleen reizen, gewoon je gezonde verstand gebruiken, net als in Nederland :) (met als verschil dat je hier bewust moet zijn dat er wildlife is en dat het land/natuur groot is).

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:05

Mag ik me ook even melden? :D
Ik heb eindelijk de stap gezet en vluchten geboekt! Ik ga 7 weken op een ranch werken in BC :D Ik zal daar werken als wrangler (tegen kost en inwoon)
Ik vertrek 24 juni en keer terug op 14 augustus. Zijn er nog dingen die ik zeker niet mag vergeten?
Ik heb mijn WHP en mijn verzekering is in orde.

Paula2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 23:09

Wat gaaf dat je die stap hebt durven zetten!! Waar ga je heen in BC?

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 23:18

Hey!

Zijn hier toevallig mensen die op Newfoundland wonen of ervaringen hebben met het eiland? Heb me aangemeld voor de universiteit op Newfoundland dus als ik word aangenomen ga ik in september die kant op. Wel spannend, ga er maar vanuit dat ik niet word aangenomen want dan is de teleurstelling minder groot. Maar wat zou het gaaf zijn als het wel doorgaat, haha. :D

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 01:13

In de Nicola Valley, Quilchena :) 90km van Kamloops

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 05:27

Gaaf Eliine, Het is een hele mooie omgeving daar, echt 'cattle country', hete zomers, ook dichtbij de grootste cattle ranch in Canada (Douglas lake ranch, iets van een half miljoen acres! Dus geen guest ranch, als je de kans krijgt bezoek de douglas lake general store).

@ hersftwind, sorry geen ervaring met newfoundland...wel weet ik dat newfies een iets anders qua cultuur zijn dan bijv. west canada. Van foto's en videos is het wel erg mooi daar, doet me meer denken aan de scandinavische kust.

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 12:59

Leuk! :D weet iemand of daar een leuke westernwinkel is waar ik nieuwe boots en een hoed kan kopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 13:02

Je bent in Canada, elke hoek vd straat. :))

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:44

Ik probeer hier al een tijdje mee te lezen, want ik vertrek 5 juni voor 1,5 maand richting Canada.
Het plan is om BC en een klein stukje Alberta te zien.
Ondertussen de route grofweg bepaald; Vancouver, Vancouver Island (Denman Island&Hornsby Island, Tofino, Victoria), Squamish, Whistler/Pemberton, Kamloops, Highway 5 nog omhoog, dan terug en vervolgens via Salmon Arm met wat tussenstops waarschijnlijk richting Banff. Daar ontmoet ik dan mijn ouders en de laatste twee weken doen we met de camper, Banff richting Jasper (Lake Louise etc) en dan onderlangs terug naar Vancouver, nog langs Summerland en Peachland.

Als iemand op deze route nog dingen heeft van 'die moet je gezien hebben!', is dat altijd welkom! Ik heb alleen grofweg de route uitgezet en de plekken die ik wil zien staan nog niet echt vast (behalve van Vancouver en Vancouver Island, dat heb ik al wel gepland).

Verder was mijn plan om de eerste 4 weken voornamelijk met de Greyhound te reizen, is dat een goed plan of zijn er betere opties? :)

En zijn er nog belangrijke dingen waar ik echt aan moet denken? :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:59

Greyhound is prettig reizen voor zover ik dat gedaan heb! En niet heel duur.

oh dat van die road of tears klinkt écht creepy :P Blij dat ik daar niet heb gestaan..

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 00:19

@ Eliine, je zult zeker geen moeite hebben om een westernwinkel te vinden :) .

De greyhound is inderdaad prima reizen, je zou ook eens www.moosenetwork.com kunnen checken.
Als je in Jasper bent, vooral de Maligne road naar Maligne lake nemen met de auto doen. Verder is Johnston canyon zeker de moeite waard. Als je van hiken houdt is de plain of de six glaciers hike bij lake louise een absolute aanrader, ook mount edith cavell in jasper is een mooie hike. Er is heeel veel te zien onderweg, dit is maar een hele klein greep uit de banff-jasper route.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 03:24

Voor mensen die gaa reizen: credit card is super handig!

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 10:56

Mijn reis is ook geboekt :D Ik vertrek op 24 juni naar Vancouver. Waarschijnlijk doe ik daar een paar dagen sight-seeing voor ik naar een reining breeding farm ga om daar te gaan werken (eerst tegen kost- en inwoon). Als het goed is, blijf ik daar voor langere periode. Kijk er al naar uit!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 11:14

_Daphne schreef:
Als iemand op deze route nog dingen heeft van 'die moet je gezien hebben!', is dat altijd welkom! Ik heb alleen grofweg de route uitgezet en de plekken die ik wil zien staan nog niet echt vast (behalve van Vancouver en Vancouver Island, dat heb ik al wel gepland).

En zijn er nog belangrijke dingen waar ik echt aan moet denken? :)

BC is een dure provincie... (nu schrik je niet van de prijzen)
Hou de tax in de gaten die komt nog over de prijzen heen.

Het is al gezegd zorg dat je een creditcard hebt.

Wil je bijzondere dingen zien en doen dan kan ik alleen zeggen, probeer zoveel mogelijk te wandelen. Dan zie je de natuur en Canada op z'n best.
BC is een prachtige provincie om elke hoek is wel wat anders te zien en te doen. Gewoon gaan en niet teveel plannen, maar laat je verrassen. Praat veel met de locals die vertellen vaak de verborgen juweeltjes.

Er is nog een plaatsje "Nelson" dat was voor ons in 2009 de grootste verrassing. Meer zeg ik niet ben je in de buurt ga daarheen. :-)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:16

Daphne, als je naar Vancouver gaat moét je naar Granville Island gaan en naar Grouse Mountain. En liefst ook Grouse Mountain te voet beklimmen. Het is zwaar dus neem zeker genoeg water mee, maar het uitzicht op de oceaan en de stad dat je ervoor terug krijgt is prachtig. Zo zag het er in de zomer uit:
Afbeelding

Capilano Suspension Bridge is ook een aanrader overigens.

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:56

Bedankt voor de tips! Zitten zeker wat dingen tussen die ik op ga schrijven! :)

yarrah: Nelson staat inderdaad al op mijn lijstje! Dus daar gaan we zeker heen!

Verder wil ik m'n eerste week wel plannen, zodat ik in ieder geval een startpunt heb en daarna inderdaad zo veel mogelijk nog vrij laten.

Er woont familie van iemand die ik ken in Vancouver, dus die willen mij ook zo veel mogelijk helpen en eventueel rond leiden in Vancouver. Dat is ook wel tof :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 14:02

Vraagje, we hebben besloten om te trouwen in Banff, Two Jack Lake. Kunnen we gewoon 1 jaarpas kopen voor ons 2en of moeten we beide een pas kopen?

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 14:09

Ik zou een jaarpas kopen dat is voordeliger.
Kun je ook zo uit calgary weer een weekendje naar de rockies o.i.d. Of naar de sneeuw.

Wanneer ga je naar banff?

Misschien heb ik ook een andere oplossing, maar dat doen we wel via de pb.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:08

Er staat toch dat ze een jaarpas gaat kopen?

Anthea, zijn dit jaarpassen voor National Parks? Ik weet niet hoe het in Canada is, maar in Amerika koop je 1 pas per voertuig. Dus ik zou het even online opzoeken.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:10

@ anthea, de park pass kun je kopen per persoon of per familie/groep. Als je in Calgary woont kom je vast vaker in de mountains per jaar. Verder is de pas ook geldig in alle andere national parks in Canada. De familie pas is volgens mij dezelfde prijs als 2 single-passen, ik weet dat m'n zus en ik 3 jaar geleden de familie pas hadden genomen. Ik zou voor de familie gaan, als je een keer vrienden of familie meeneemt hoeven hun geen aparte pas te kopen (als jullie allemaal in 1 auto zitten).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 18:01

Ok, ik dacht dat misschien 1 pas voor 1 auto ook nog wel kon ipv een familie pas, 7 personen klinkt gelijk zo veel. :D
Dan nemen we maar gewoon een familie pas, net zo makkelijk inderdaad. :)

Yarrah, ik trouw in juni, maar in mei moeten we ook een paar keer heen en weer om wat dingen te regelen. Toch bedankt voor je aanbod!

Ik wacht nog op bericht over mijn WHP. Woensdag mijn CV geupload en fee betaald maar nog geen bericht gehad. Weekend zit er ook nog zo lekker tussen. :+