[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 19:31

Helemaal overheen gekeken maar afgelopen maandag was het 8 weken dat Diego hier is. Het lijkt zóveel langer al. Vandaag heeft hij het laatste stuk weiland kunnen verkennen. Dat was ook weer een goede oefening voor hem, want daarvoor moet hij netjes meelopen in de kudde en de weg oversteken, die we afzetten met rollijnen. En er is om 18u natuurlijk ook weer een terugweg, weer netjes in het gelid, opgehaald worden, netjes in de groep wachten tot het hek open gaat en netjes oversteken naar huis. Niet grazen onderweg. Ging supergoed. Erwin heeft Diego gedaan ik de rest van de kudde gemanaged.

Verder ben ik begonnen met een nieuwe roskam om hem te borstelen. Het is zo'n steeltje met gekartelde rondjes in elkaar. Hij heeft het vreselijk warm, dus hij moet snel uit zijn haar. Kan zijn dat het hier warmer is dan waar hij vandaan komt. Ik ken die omgeving niet goed, maar dacht dat het daar net zo warm was als hier eigenlijk. Het is voor onze normen wel een erg koude en natte winter geweest, dus misschien heeft hij extra haar bijgezet. Maar hij stond keurig stil met poetsen zelfs zonder vast te staan.

Nu eerst hem weer even laten wennen aan het nieuwe land en aan de routine van het brengen en halen naar dat weiland, dan weer verder oefenen met scheiden van de kudde.