Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 11:37

Dat ga ik zeker absoluut niet doen :n mijn his in de verkoop gooien zoals gezegd ik wil niet weg en niet verkopen en alhelemaal niet actief.

Maar wel de stel dat vraag. Die iedereen kan stellen die een eigen huis heeft. Wat zou jouw prijs zijn? En wat zou je dan willen terugkopen?

Cissy klopt, maar zijn pensioenleeftijd ligt hoe dan ook 3 jaar na de mijne en voor mijn pensioen zit ik met een gat van een aantal jaren. Sparen moet anders is het snel klaar. Dat sparen zal wel lukken ga ik vanuit maar dan geen ruimte voor iets meer dan de noodzakelijke uitgaves. Dat wist ik en zou in nl met wonen hetzelfde zijn geweest. Alleen nu kan ik sparen dat in nl echt niet kon. Het blijft natuurlijk een financiele noodzaak hierheen te gaan. :j

Ik zou wel willen verhuren maar en daar is de maar -O- door de wao mag en kan ik niets wat betreft inkomen maken. Uwv heeft dat heel duidelijk gemaakt een stap opzij daarin en ik loop het grote risico dat miezerig beetje wao kwijt te raken en heb ik een nog groter probleem.want mijn wao is wel net meer dan wat realistisch is aan verhuur inkomsten.

Het zou alleen kunnen als gv eerder stopt met werken, zijn huis verkoopt en dan hier iets gaat doen. Of na mijn pensionering

YvonneV

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 16:22

Dat zou ik toch nog eens navragen bij het uw of inkomsten uit verhuur daar ook onder vallen. Dat is bij mij namelijk niet het geval. Je mag er geen arbeid in steken. Dus stel je verhuurd het als vakantiewoning dan mag je niet het ontbijt verzorgen en moet je iemand inhuren om het schoon te maken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 11:29

Iets met bruiloft en zo

https://www.gld.nl/nieuws/8235390/verke ... gio-arnhem

Laat ik daar nu overheen moeten en iets noordelijker is het niks beter. De smalle wijkweg uit is al ijsrijden met drempels en links en rechts 30 cm over aan speling. :+ beter even niet. Bij mijn papa is er niks aan de hand en onze overnachtingsplek wat wit maar ook niet glad. Maar hier wegkomen wordt hem voorlopig even niet geloof ik :n

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 14:31

Kom net uit Arnhem, moest voor werk iets weg brengen bij klant in Bemmel en 3 klanten in Arnhem. Ik kom vanuit Eindhoven. Zooitje in Arnhem, krijgen de prut niet weg, dus drukker dan normaal, A50 stond vast, ik werd omgeleid door map over stuk a15, en daarna a50, waar dan de a15 weer verder gaat ri Rotterdam, stond het stil, aan kant a50 dan gelijk ook ff tot het echt gesplitst is, kon ik zo doorrijden.

Maar de wegen ri Oberhausen langzaam rijdend.

Ligt er maar net aan welke weg en welke richting je moet hebben, het staat niet overal vast dus er zijn nog alternatieven zo hier en daar.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 14:40

Het begint los te komen maar ik moet dus precies door de prut heen. Van noord Arnhem naar eindje zuid van Arnhem en vandaar door naar een best eind zuid westen. A15 tussen arnhem en a50 is er nu een noodreparatie bezig. Slaapplek in boomrijke omgeving zit een klein half uur van de bruiloftlocatie af. Laat weer terug (glad of niet?) en voor zowel de slaap locatie als waar mijn papa woont als waar wij weer terug moeten is net boven 0 en voor de nacht neerslag en kans op aanvriezen.

Kwa weg gaat het langzaam aan wel lukken maar er zijn ook weer nieuwe waarschuwingen bij, wind en komende nacht weer stevige gladheid.

Gv is met een klein uurtje thuis en ik stuur even een berichtje naar mijn neef. Wie weet kunnen we zondag zonder feestje en beter weer gaan feliciteren. We willen graag gaan maar niet ten koste van alles. En veiligheid staat voorop

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 15:48

Tjsa met een temperatuur op 1,5 meter van net 1 graad boven nul. Regen die overgaat in natte sneeuw en alweer een gladheidswaarschuwing vanaf eind van de middag tot minstens 10 uur morgenochtend besloten dat het gewoon niet verantwoord is te vertrekken, jammer maar helaas, we hebben ons best gedaan het idee te hebben.

Hopelijk kunnen we verderop in het weekend of volgende week gaan feliciteren.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 15:57

Verstandig, want er gebeuren veel ongelukken momenteel op de wegen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 16:00

Daarom. En we moeten met twee voertuigen op pad dus dubbele kans op problemen en een oud mannetje en mijn weerstand die niet optimaal is. Op zich ergens stilvallen met een camper is nog wel te doen. Verwarming en toilet aan boord. Maar teveel kans op glijden botsen of erger. Dus beter van niet. :n

Erg jammer maar niet aankomen vanwege een ongeluk is nog veel beroerder.

Onverwachts vrij dus nu voor de komende twee dagen :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-24 16:55

Gelukkig eigenlijk voor mijn gezondheid dat het niet doorging. Ik heb nog steeds last van de in een keer reis. Ik blijf moe en mijn lijf voelt iedere dag alsof ik zwaar gesport heb -O- Mijn neef heeft een fijne korte huwelijksreis gehad en we willen snel afspreken als het kan.

Ik voel me wel langzaam ietsje beter door te laten wat ik kan laten. Rustig door blijven scharrelen en geen fysiek te zware dingen, wat lichte huishoudklusjes. Bij de kerstshow van intratuin geweest, gister onverwachts een heen en weertje naar duitsland voor een bult boodschappen voor drie gezinnen.

Waar onder de persoon die we onder onze hoede hebben genomen. Daarvoor moest eea een hoog eiwit voedsel en makkelijk te eten hapjes met energie voor komen. Die zorg is pittig, meer dan pittig zelfs maar ja wat moet dat moet. Iemand aan het lot overlaten is iets dat we niet kunnen. Zoveel te regelen. Simpele maar belangrijke bankzaken die moesten, daar zijn we na een volle middag, een deel van een middag nog niet veel verder. Doordat je niet meer naar een bank kunt voor sommige zaken moet dat digitaal.

Onmogelijk voor een digibeet en nadat wijzelf drie apparaten geprobeerd te hebben lukte het met een omweg op apparaat 1. 8)7 Teams moest geinstalleerd, daarna identificatie scannen. Dan de persoon gewoon opbellen omdat deze zich moest identificeren ook. Dat gebeurde door de telefoon op speaker houden tegen het aparaat waar we aan het beeldbellen waren met teams :roll: maar de daadwerkelijke handeling moet fysiek. Dan moet er iemand naar het huis van de persoon. Maar de afspraak moet dan ook weer daarmee gemaakt worden en mogen derden dat niet doen. Dat is nog en cours zeg maar. -O- Dan kan er hopelijk vrijdag een afspraak gemaakt worden voor hopelijk snel want onbekend is of er nog voldoende tijd is -O-

Dat zijn van die dingendie enorm veel energie vreten. :O Gv gaat dagelijks heen en weer vpor check en bijstaan bij lastige gesprekken en moeilijke formulieren al is daar sinds vanmorgen goddank een proffessional bij die bij sommige praktische zaken kan bijspringen *\o/*

En een ander bijkomstig iets, ik heb zojuist voor een weeshuis aan stamppot boerenkool voorbereid (lees 3 kilo aardappelen en ruim 1,5 kilo boerenkool :') ) . :+ Verse boerenkool kleinsnijden en samen met gv een bult aardappelen staan kleinhakken. Deels voor ons, deels gaat geportioneerd de deur uit zodat het alleen opwarmen is. Dat zal de komende tijd nog wel vaker voorkomen. Het zal een beetje een spagaat worden tussen de zorg hier en bijkomen in frankrijk.

De camper is gister naar de garage voor wat geplande dingen en hopelijk een koelkast die dadelijk weer wil koelen op gas. Gelukkig moet ik pas 13 december er echt weer zijn in frankrijk ivm afspraken 13 en 19 december. Dan rap terug ivm 22 december een afspraak in nederland en dan vieren we kerst wel hier met mijn papa. Daarna geen idee. Dat hangt af van zoveel dingen.

Wel wat kleine kerst dingetjes gekocht afgesprijsd, uitverkoopof lichtbeschadigd waardoor ik onder de 10 euro klaar was voor een paar kersthuisjes een kleine molen een "kerstboompje' daarbij en een paar boompjes voor een iniminikerst dorpje voor frankrijk. :D

En gister alweer -O- een andere stofzuiger. De vorige stopt steeds na 10 minuten met vacuum maken _-:( ergerlijk waardoor ik steeds maar de bezem pak en net na de garantie periode en gekocht bij Blokker ook nog :( . Dit is een bosch cat en dog voor een derde van de prijs ivm black friday in de duitse supermarkt. *\o/* Die zal hopelijk wel even meegaan in ieder geval 3 jaar garantie.

Ik heb wel weer zin die kant op te gaan. Gv ook maar geen idee of hij dit jaar nog die kant op kan komen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-24 11:39

-O- nou :evaw: :evaw: :evaw: daag plannen, :evaw: daag vakantie.
Vanmorgen door planning (die niet te wijzigen) is van anderen is de kerstvakantie van gv foetsie :(:) En gooit het voor mij en mijn vader ook alles door elkaar voor de komende weken.

Soms zou ik een gat willen graven en over een lange tijd daar weer uit kruipen. Het verlies van mijn oude woefje nu inmiddels alweer een jaar geleden en de continue stress en zorgen maken dat we grip beginnen te verliezen op alles. Mijn vrolijke zelf is aardig verdwenen inmiddels en mijn gezondheid begint serieus te lijden onder de sjit. -O-

Gister was het idee camper inpakken. Maar een vriendje van l ..l auto parkeer meneer had gister zijn auto in het veel te kleine gat gepropt tussen camper en de auto van een andere buur, 40 cm links en rechts waar deze meneer met zijn te dikke pens uitwurmde heeft ook nog schade gegeven aan de andere auto -:(- . En wij konden met de camper geen kant op, geen deur openen niks. Let wel de rest was gewoon leeg he inclusief voor de deur zelfs dit keer. Weken hebben we kunnen voorkomen dat dit gebeurde. Maar gister moesten we weg, alles verder leeg dus laat maar zal wel niet nodig zijn. Dus wel 8)7

Nu moet ik vanmorgen nog afwachten over een afspraak van de 23 die dus gepland is door anderen en die niet verschoven kan worden. Of daar nog op de een of andere manier iets mee kan anders is het voor gv 20 december in de middag vakantie en dan 23 en 27 december afspraken. -O- Geen overleg niks. Maar met die twee data ben je gewoon de vrije kerstdagen kwijt.

Maar als hij niet naar frankrijk kan kan mijn papa ook niet (hij zou met gv meerijden omdat er een nefroloog afspraak staat de 17 december) omdat hij juist in die dagen niets heeft maar ervoor en erna veelafspraken heeft staan waar hij niet onderuit kan. En het zou voor hem de laatste keer frankrijk kunnen worden omdat de dialyse langzaam opgestart moet gaan worden lijkt het.

Gewoon heel erg poep ;( en we waren er zo hard aan toe. Eerst de "zomervakantie" al die de mist inging en nu deze kans op even uitrusten van pittig werk ook alweer streep erdoor. Nog even en gv stort ook in, die hangt inmiddels ook op het randje. -O-

Kortom het kerstgevoel was al niet zo aanwezig maar nu echt weg en wordt het de feestdagen doorworstelen %)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 12:45

Wat balen van de kerst. Kan jij niet alleen gaan met je vader, dat gv in Nederland blijft?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-24 12:47

Mijn papa kan niet zolang wegblijven. Veel dokters afspraken ook. Dat maakt het zo lastig, en gv redt zich ook niet in zijn eentje hier, teveel gedoe rond die afspraken waar hij mee moet. We gaan nog kijken of met de eerste nog iets te regelen is, dan is er nog soort van een mini vrij periode.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 12:56

Ow bah zeg.....ik duim dat er toch nog een mogelijkheid blijkt om iets aan die 23 december te doen want jullie zijn óók belangrijk :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-24 15:53

Ik weet het maar sommige dingen laten zich helaas niet sturen of plannen. -O-

Voor nu lijkt er een flinke fout gemaakt te zijn kwa afspraken. Deels was verzet van 19 naar 23 maar de 27 afspraak hoorde bij die van 19. :+ nu is de 27 naar 30 en 31 december te zijn gegaan en lijkt 23 kwa hulp niet nodig tenzij er komende twee weken van alles mis gaat.

Dan zou het net moeten lukken even *\o/* maar ja dat hangt dan wel af van de komende twee weken. Pfff.

De camper is ingepakt. Ik deel mijn bed dit keer niet met isolatie materiaal maar met twee manden en een salontafeltje. En zitten is gezellig samen met de andere tafel, de waterzuiveraar en wat tafelzeil en nieuwe douche en toilet matten :P . *\o/* Daar ben ik blij mee. Materiaal is lastig te vinden en wat er nu ligt is eh ranzig en somber. Dadelijk fris zeethema.

Mijn passagier bij de stoel deze keer geen velociraptor, maar zij zit nu in de gordels achter en kan naar buiten kijken :+ maar een zak snel hout, de aardappelen en een puzzelhouder.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 16:07

Als ik zo lees wat je zoal meesleept, dan denk ik vaak "wat verzamelen mensen toch een hoop zooi" maar ik ben zelf geen haar beter hoor :+

Fijn dat het toch lijkt te gaan lukken, duimen maar!!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 16:17

Even weer bijgelezen. Hopelijk kunnen jullie toch een fijne vakantie houden. Het is maar druk met de afspraken daar. Ik dacht stiekem ook, dat huis in Frankrijk is inmiddels toch propje vol? Ligt er sneeuw daar? En wat doen jullie met het Nederlandse huis waar de parkeerproblemen zich afspelen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-24 16:26

Nee zeker niet propvol. De twee kleine salontafels is ter vervanging van de grote loodzware langzaam instortende die er nu staat. Die heeft al zoveel verhuizingen meegemaakt en stond al heel wat langer op de planning deze te vervangen. Maar niks betaalbaars kunnen vinden. Tot vorige week dus en wat budget voor :D . Twee kleine lichte tafeltjes die minder ruimte innemen dan wat er nu staat. En makkelijker schoon te maken ivm te veplaatsen. En de twee manden zijn voor onder de tafels zodat ik mijn opbergruimte houdt.

de waterzuiveraar is handig ivm waterstoringen. Daardoor is er geen flessenwater meer nodig voor nood. :j ook deze stond al een flinke tijd in de planning en er was nu budget voor :j net als de tafeltjes eigenlijk dus.

De matjes zijn ter vervanging wat er nu ligt en is achtergebleven van de vorige eigenaar. En al sinds dag 1 een doorn in mijn oog. De puzzelbak hoort in de camper en kan weer eindelijk mee en snel stookhout een noodzakelijkheid bijhoutverwarming, ik heb alleen hard hout liggen dat perfect brand maar niet echt handig om mee aan te maken. Een meneer in de buurt hier verkoopt snel hout voor heel weinig. Dus eens in de zoveel tijd gaan er wat zakken mee, de rest ligt in de bus. :j dat gaat langzaam aan weer op. :+

Het isolatie materiaal is meest al verwerkt. de rest wordt nog gebruikt. Er gaat steeds een beetje mee, mijn kwetsbare boeken kunnen dadelijk de boekenkast in ook *\o/* of het klus materiaal is hier goedkoper dan in frankrijk. Soms gebeurd dat. :')

Sneeuw geloof ik niet, tenminste dat was niet voorspeld. nagenoeg hetzelfde klimaat als hier. Gv zal nog heel wat jaren moeten werken. Dus zijn huis blijft zijn huis. Dat er twee grrrr mensen zijn die zo irritant doen hopen we dat continue blijven blokken door ons en anderen het op een gegeven moment wel stopt dat hun lolletje eraf gaat of zo, -O-

Ik hoop ook op even wat ontspanning en geen stress al zat dat voorlopig nog wel aanhouden hetzij in het zicht hetzij op de achtergrond. Alleen al bankzaken die geregeld moesten worden voor iemand zonder digitale mogelijkheden, na ruim 2 weken leek het eindelijk op orde maar nee post.nl is een belangrijke brief kwijt geraakt waardoor de laatste stap niet kan en ik de hele ochtend aan de telefoon heb gehangen om een nieuwe te laten opsturen. Dat soort dingen worden we echt knettergek van %) dat kost zoveel tijd en energie waarvan toch al te weinig is. Het is echt nu worstelen en proberen vol te houden en overeind te blijven, maar ik heb het daar nu echt lastig mee. Mijnvrolijke positieve zelf is spoorloos. -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 09-12-24 16:33, in het totaal 2 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 16:32

Ging de gemeente nou nog wat doen...? Of heb ik dat gemist :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-24 16:37

Nope -O- moeilijk moeilijk moeilijk een hoop bla bla maar regels en richtlijnen en blokkade ergens anders in de wijk mag niet weg vanwege iets dat 40 jaargeleden is vastgelegd bij 4 eigenaren eerder. Daar is een plek geblokt tot ergernis van de bewoners daar, die willen hem vrij hebben en wij juist een geblokt. Maar omdat die andere blokkade niet weg mag mag deze nietgeblokt worden. 8)7 kortom we blijven afhankelijk van de "goodwill" van nu dus twee eikels. Ook anderen parkeren nu zo veel als kan zodat de uitgang vrij blijft, zo ook gister maar toch heeft iemand zijn auto er tussen weten te frummelen wat eigenlijk niet pastte dus met schade tot gevolg aan de auto van een ander. -:(- zo graag ten koste van alles moet kennelijk de uitgang versperd worden. Alleen weten we nog steeds niet waarom :? ook anderen hebben dat gevraagd maar krijgen dezelfde botte reactie die ik ook heb gehad

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 17:37

Misschien kan de wijkagent oid bemiddelen voor wat betreft het parkeren.
Badmatten ed kan je toch prima in Frankrijk kopen. Bij Gifi, centrakor, B&M en dat soort zaken heb je heel veel keuze en super leuke dingen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-24 17:44

Dit is geen stof materiaal maar een soort gedecoreerd schuim, wordt ook wel als antiglij materiaal gebruikt, het glijdt ook niet over de vloer en kruipt ook niet op (minder struikel en val gevaar) en ik heb er rare maten voor nodig, dit was op een rol en per strekkende meter te kopen. Dat is ongevoelig voor schimmel of vocht en simpelafwasbaar als nodig. En dient meteen als een soort isolerende minder koud voelende laag.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 17:54

Dat hebben je ook wel in Frankrijk hoor. Sowieso een aanrader gifi en centrakor, ze hebben hele leuke dingen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 08:34

Ik dacht al dat je zoiets bedoelde, dat is een soort sympanova. Zacht, veerkrachtig, en "plakt" een soort van aan oppervlakken. Vind je inderdaad wel op de rol bij (liefst een beetje ouderwetse) huishoud artikelen winkels :j

Wat klöte toch van die buren. Ik zou idd. ook kijken of een wijkagent niet eens een goed gesprek kan houden met die klöteklappers van buren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-24 18:12

%) nou ik ben bijna thuis maar toch zo ver weg, op advies van de huisarts en omdat ik nu niet veilig kan deelnemen aan het verkeer vanwege overstuur en een heel pijnlijke stijve nek schouders armen inmiddels hoofdpijn aan het krijgen en duizelig een beetje. Ik ben 20 km van huis op een camperplaats veilig hoewel alleen,

Na gister en vandaag al veel stunts van vrachtwagenchauffeurs, invoegen of inhalen waar het gewoon niet past. Gister de auto die een noodstop moest maken omdat de chauffeur doodleuk vanuit stilstand de 100 weg opdraaide terwijl we eraan kwamen. Vandaag al en auto bijna geplet zien worden omdat een chauffeur 70 en werkzaamheden en niet inhalen kennelijk niet voor hem gold,

Was ik de pineut vlak voor huis. Er reden rechts drievrachwagens met goddank wat afstand ertussen 75 bultje op. de middelste een tankwagen met 333 achterop. Dus hoogexplosief %)

Ik wil met 100 inhalen, vrachtwagen 1 voorbij. Wil aan de tankwagen beginnen en opeens start ik een volledige noodstop voor ik besef waarom. De tankwagen maakt opeens een slingerende zwiep en komt volledig op de linkerbaan terecht. Waar ik dus al reed %)
Al fors remmend slinger ik wat maar goddank veel ervaring en les gehad hiervoor en snel weer rechtuit. De tanker zwiept weer naar rechts en al remmend weer naar links waarbij hij op 10 cm na mij raakt,

Ik zat al met de wielen links half naast het asfalt en kon niet harder remmen dan dit. De camper weer onder controle en de tank maakt gelukkig weer een zwiep naar rechts en gelukkig niemand achter me. De achterste vrachtwagen toetert, de voorste remde ook

De tankauto chauffeur draait al slingerent zijn raampje open steekt zijn arm naar buiten in een sorry gebaar en rijdt daarna vrolijk door terwijl ik inmiddels met 20 per uur trillend op gang kwam op de linkerbaan. |(

Vrij snel een afrit waar ik heb zitten trillen bij de peage poort om wat bij te komen. Mijn nek is echt erg pijnlijk. Voor nu eten en niets meer doen morgen eens kijken hoe ik kan bewegen. Komende dagen verplicht rust, niks tillen, geen klusjes maaien of wat ook. Bij tintelingen moet ik een arts bezoeken.

Maar pfff wat beb ik blij met ervaring, reflexen en mijn adhd die me nu waarschijnlijk sneller heeft laten reageren. Maar met 100 km per uur vangrail of hoog explosieve tankwagen raken is einde verhaal? %)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 18:20

Wat een narigheid zeg, gevaarlijke actie van die vrachtwagen chauffeur.
Ik ben blij dat als wij naar het nieuwe huis rijden dat het heel rustig is op de weg. Behalve dan bij Toulouse.