Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:52

_Linda

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:20

@ anthea, het wel iets waar je aan moet denken, gaat de immigratieofficier denken dat het een 'marriage of convenience" is? Als al je andere bewijzen sterk zijn, zal het wss niet uitmaken. Verder helpt het dat je uit een welvarend land komt. E-tickets in je e-mail zijn inderdaad ook goed, als je die niet meer hebt, gewoon de luchtvaartmaatschappij contacteren. En alle e-mails met hem, telefoontjes via skype en wat dan ook, ook bewaren. En als hij jouw ouders heeft ontmoet of gaat ontmoeten, ook vastleggen. Als je alles goed bewaard, scheelt het je straks een hoop werk wanneer je het papierwerk gaat doen :) .

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:02

yarrah schreef:
In Vancouver hebben het voorelkaar gekregen om in 4 dagen 5x sushi te eten *\o/* .

Dat is ook niet moeilijk, in Vancouver word je praktisch doodgegooid met sushi :+

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:58

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 18:50

Eindelijk winter in Nederland!!!! Nou ja,... Alleen in het noordoosten :-). Laat ik in groningen wonen het vriest 6 graden en gevoelstemperatuur is -11 er ligt een pakje sneeuw van zo'n 7 cm.
Ik krijg daardoor wel een enorm vakantie gevoel.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 19:59

Hier ligt teveel :')
sinds vrijdagavond waren de wegen afgesloten maar inmiddels gaat alles langszaam aan weer open :) tweede keer dit jaar al :')
Op zich vind ik die sneeuw best leuk, vooral ook het weggaan op de snowmobiles etc maar als dan de wegen afgesloten zijn en je geen kant op kan wordt t op een gegeven moment ook wel een beetje saai :')

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:00

Ik kan mij goed voorstellen dat het uiteindelijk wel saai kan worden, ik was vorig jaar in April daar toen er nog ontzettend veel lag maar was dan ook erg blij dat het eind Mei wel weg was :P

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:24

Iemand interesse om op een reining breeding farm te gaan werken (tegen kost- en inwoon) in Canada van maart t/m juni dit jaar nog? Ervaring met paarden is een vereiste, reining kennis kun je leren ;) Unieke kans! Stuur een pb en ik geef je de contact gegevens.

february

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:32

Ah jammer, ik ben op zoek naar een plekje voor 2 à 3 weken in juli/augustus.
Ervaring met paarden, lichte ervaring met reining. Mijn insteek is vooral mensen wat werk uit handen nemen en in ruil daarvoor echt iets meekrijgen van hun levensstijl/Canadese cultuur :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 22:34

Al wat had ik dat graag willen doen, ik wil echt zo graag terug!

"helaas" toch echt eigen paarden en verantwoordelijkheden anders was had ik vandaag nog een koffer gepakt!

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 06:29

@ tweety_be: Gewoon uit nieuwsgierigheid, welke fokker?

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:42

@ february, helaas ze zoeken echt alleen maar iemand voor die periode. Deze zomer hebben ze al genoeg helpende handen. Via workaway.info kun je nog wel toffe plekjes vinden denk ik.

@ZusJacobs, snap die verantwoordelijkheden wel. Mijn paard is altijd de reden geweest waarom ik dit niet deed. Nu mijn paard verkocht is, maak ik maar eerst eens die buitenlandse dromen waar, voor ik terug een paard koop ^^

@_Linda, je hebt pb :)

Mochten jullie iemand kennen, zeg het maar door!

Paula2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:40

Jaja mijn reis is nu echt geboekt! :D
13 juli vertrek ik naar Canada! Een droom die uitkomt. Eerst ga ik 10 weken stage lopen in Lumby, BC. En daarna ga ik nog 2 weken genieten van het land.
Dat ga ik doen met Moose travel, ik stap in Kelowna op de bus en dan ga ik onder meer naar Banff, Jasper dan rii Vancouver. En vanaf Vancouver ga ik door naar Tofino en Victoria.

Ik heb er echt onwijs veel zin in, maar ik vind het ook wel erg spannend want dit wordt de eerste keer dat ik helemaal alleen ga reizen. :o
Daarom mijn vraag, hebben jullie nog tips waar ik evt rekening mee moet houden. Of wat ik echt moet zien/doen.

En nog iets waar ik me wel een klein beetje druk om maak. Ik ben een heel lastige eter, en heb ook vaak op vakantie dat ik eindig bij een mac of een nederlands restaurant. Maar ik zit 10 weken lang bij die mensen in huis tegen kost en inwoning. Wat voor eten kan ik verwachten? is het heel anders dan in Nederland?? %)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:44

Wij aten op de boerderij altijd heel afwisselend, zelfs een keer vanuit NL opgestuurd kruidenzakjes gebruikt voor echte hollandse gehaktballen. Ik ben ook geen makkelijke eter maar heb echt geen last gehad van ander eten! (lekkerder juist dan hier haha)

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:06

Paulien, wat stoer van je, over het eten zou ik me geen zorgen zorgen maken. Waarschijnlijk krijg je gewoon aardappels/ groente / vlees / sla ( veel van de bbq )
In 2 weken van Kelowna naar Banff/ Jasper / Vancouver en Vancouver Island? Dat is best kort dag maar wel te doen! Heb je meteen allemaal mooie plekken te pakken.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:24

Spannend Paulien!

Het eten is niet heel anders, dus geen zorgen over maken. En voor het gezin gewoon zelf initiatief nemen als het eten echt niet bevalt of wat dan ook om iets voor jezelf te maken, dan heeft het gezin er ook geen problemen mee :) . We hadden een keer een meid hier zij was vegetarier. Zij at met de pot mee, maar ipv vlees maakte ze zelf iets bij en dat ging prima (we hebben een vriezer vol met onze koe, dus we eten heel veel vlees, en ik ga niet helemaal iets aparts koken).

Paula2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:42

Thanx voor jullie snelle reacties. Als ik het zo hoor zal ik het qua eten wel overleven.
Helaas kan ik niet langee dan twee weken reizen ivm met mijn paarden thuis. Het is zeker kort dag, maar dat waren zeker alle plekken waar ik graag heen wilde. Ik zou ook graag nog naar Wisthler willen maar dat past helaas echt niet in mij schema.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:52

Ik heb 1 week in Jasper gezeten (kamperen) en vervolgens lake louise, Canmore, Calgary gedaan. Was ik wel twee weken zoet! Zonde als je overal doorheen vliegt hoor! Gewoon een keertje terug :D

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:26

paulien2xx schreef:
Ik heb er echt onwijs veel zin in, maar ik vind het ook wel erg spannend want dit wordt de eerste keer dat ik helemaal alleen ga reizen. :o
Daarom mijn vraag, hebben jullie nog tips waar ik evt rekening mee moet houden. Of wat ik echt moet zien/doen.

Tip: ga niet liften. Dat is hier in BC kennelijk verboden. De enige vrouwen die hier liften zijn prostituees (=ook verboden), dus als je geen verwachtingen wilt scheppen.... ;) OV is prima betrouwbaar of huur je een auto?

Verder zijn de plekken die je noemt allemaal bezienswaardigheden. Ik vind de natuur hier zo prachtig, ik ben dol op de oerbos bomen die hier overal staan. Heerlijk is dat.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:29

Hahaha ik heb regelmatig met grote rugzak langs de weg gestaan, hadden ze misschien meer verwacht :D

Paula2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:33

ZusJacobs schreef:
Hahaha ik heb regelmatig met grote rugzak langs de weg gestaan, hadden ze misschien meer verwacht :D

Hahahaha :') Hebben ze toch pech gehad met jou als lifter := , gelukkig heb jij geen slechte ervaring over gehouden aan liften! Ik ben niet van plan om te gaan liften, zn held ben ik niet :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:34

Toen ik een maand geleden met de auto onderweg naar huis was, uur of 2 snachts, stond er een iemand naast de snelweg te liften.. Veel succes :+

De greyhound is fijn!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:37

Ik heb maar 1x in mijn eentje gelift, en die mensen kende ik toevallig (echt DIK geluk gehad!!!). Voor de rest altijd met een vriend en via kijiji (echt top!).

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:54

Hou er rekening mee dat boven op de prijs van dingen er nog tax wordt gerekend. Iets waar ik nu bijna een jaar later nog steeds wel eens wat moeite mee heb :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:55

In BC is er niet voor niets een snelweg die als bijnaam the Highway of Tears heeft... Daar zijn de voorbije 40 jaren zeker 20 (sommigen zeggen zelfs 45) meisjes verdwenen.