Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-24 18:06

Zo met wat vertraging zijn de kachels en schoorstenen gecheckt en grondig schoongemaakt. Complimenten voor het stookgedrag met de houtkachel. Heel weinig asresten en alleen fijne volledig verbrande deeltjes, de pelletkachel moet iets vaker branden al kan het ook ouder te vochtige omgeving zijn geweest. Daarvan was de as iets te donker al heb ik wel de goede pellets.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-24 19:12

Wat ik nog was vergeten. En erg grappig, de man kent nu ook de firma Biereco verherbouwingen :))

En het is maar goed dat hij geen foto van zichzelf heeft op zijn site. Menig frans oud vrouwtje zal zich knap geintimideerd voelen denk ik door zijn postuur en uiterlijk. :+ Een mix van Aquamen (postuur en woeste uiterlijk) en Jack Sparrow (humor en het lachje) en inclusief baardvlecht met kraaltje <:) maar sympathiek goed gevoel voor humor, werkt erg secuur en grondig en is netjes kwa prijs.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-24 12:59

Wat prei en restjes kool geoogst. Het verschil tussen getopt en niet getopt bij de prei is wel zichtbaar. De getopte is veel dikker.. Nu nog 6 preien in de grond. Nog 200 gram spruitjes en 250 gram aan diverse kool. Het gras achter is het meeste gemaaid en de geraniumbakken staan achter in de tunnel kas in de bak met pakken hennep en cacaodop eromheen en het oude camper dakluik erop. Zal denk ik wel genoeg zijn voor de winterbescherming.

Voor alles op een hoopje gezet met eromheen de minst kwetsbare dingen en niet levende voorwerpen, als het heel hard gaat vriezen heb ik nog planthoezen maar die kunnen nu nog niet eroverheen iv groenblijvers.

En alle stoelkussens liggen veilig binnen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor vandaag zijn de buitenklussen klaar, twijfel over of vanmiddag binnen dingen in elkaar zetten en of uitpakken of boodschappen doen. Of morgenvroeg de rest opzij en voor maaien en of boodschappen doen voor volgende week en de misgrijp dingen of dingen in elkaar zetten en of uitpakken. Ik weet nog niet of ik de fut heb te gaan camperrijden nog vanmiddag.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 14:23

Wanneer heb je dat toppen gedaan?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-24 14:29

Eigenlijk iedere 3 weken vanaf planten. Tot een week of 8 geleden de laatste keer. De getopten zijn bijna eens zo dik

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 14:30

Oh dat is wel al een beetje te laat dan haha, ze staan er vanaf juli, zijn wel winter preien die ik heb.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-24 14:32

Geen idee of dat kan. Ik heb helaas geen winterprei. Daar wil ik wel naar op zoek. Voor winterbloemkool.was ik net te laat jammer genoeg

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 14:52

Winterprei kan je ook gewoon toppen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-24 15:44

Weer wat geleerd.

Even wat anders, ik kreeg een mail van mijn papa dat hij wat brieven gevonden had geschreven door de vader van mijn mama en gericht aan zijn vrouw en kinderen. Hij was eerst onderweg naar kamp Amersfoort en daarna de laatste brief onderweg naar een werkkamp in Duitsland waar hij uiteindelijk vlak voor de bevrijding is overleden na een hoop narigheid. De tweede broer van mijn mama zat bij de eerste brief duidelijk ook al ergens in een werkkamp. Hij heeft het hoewel blijvend beschadigd wel overleefd.

Maar best heftig om te lezen hoe er met "potentiele werknemers" werd omgegaan in kamp amersfoort. %) voor zover ze het mochten loslaten dan. Hoe de bevolking toch geprobeerd heeft de kampbewoners van eten en drinken te voorzien, ;( het taalgebruik van toen statig en netjes. En om te lezen waar mijn mama bij welk gezin was ondergebracht omdat ze ook haar oudste broer wilden interneren. En voor de veiligheid van de twee zusjes zijn deze toen in twee gezinnen neergezet een heel eind van huis. Daar heeft ze nooit over willen spreken. :n :knuffel:

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 15:47

Oh echt joh, ik dacht dat ze dat toppen pas deden bij / na het oogsten zodat ze makkelijker verpakt kunnen worden :=

Ik vind die getopte preien in de winkel altijd zo leuk om die kleine mee op zijn reet te slaan en zo naar de kassa te jagen :))

edit: ojee die brieven.... -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-24 16:04

Dat laatste gebeurd ook hoor, :P de vier preien zijn dezelfde. Maar heb ik ze even "supermarktklaar" gemaakt ook. De linker twee zijn getopt de rechter twee niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-24 15:22

-O- _-:( groot deel van de dag aan het worstelen met het deurtje in een nieuw in elkaar gezette kast te doen. Normaal klik klaar. Steeds scheef, paste niet ging niet fatsoenlijk dicht, teveel speling. Kast uit elkaar kast weer in elkaar. Niks hielp. Even een oude kast die al stond uit elkaar.

Zit er een onderdeel ondersteboven af fabriek. Waardoor het scharniergat aan de buitenkant zat en de pootjes gaten aan de binnenkant. Alles maar weer in de doos doen zo. En mee naar nederland en duimen dat ze deze kleur nog hebben.

De hele dag verkloot. Ik moet nu nog beginnen met grasmaaien. -O- Zonde van de tijd en knap balen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-24 18:36

Zodadelijk kunnen de pootjes hoog nadat het eten klaar is. Gras gemaaid, een kast in elkaar de andere ligt alweer onderin de camper voor retour -O-

Ik heb nog een paar bewaarmandjes in elkaar gezet. Officieel een rekje van drie maar ze staan apart. Een met de kachel aanmaakdingen. En twee met schoenen boven en onder en klein tafeltje. De onderste staat op wieltjes. Makkelijker schoonmaken dan.
*\o/*

Helaas maar 1 kast, de lichtblauwe de andere gaat retour. Goddank nog bestelbaar. Gv is al bij de winkel langs geweest en ze weten dat er een met een productiefout terug komt. :j

Afbeelding

En wat donkere fotos van de keuken dingen

Eindelijk een lege tafel, alles wat er niet op thuishoort is eraf. *\o/*
Afbeelding

Mijn kachel aansteek dingen en hout vochtmeter

Afbeelding

De twee schoenen mandjes

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-24 15:11

Inmiddels ben ik alweer even in Nederland,gezien het weer een heel verstandige keuze geweest eerder te vertrekken. Ik had maandag nog een onverwachte passagier die ik op station Maastricht moest afzetten.

Ik ben nog niet helemaal geland erg moe ook van in een keer terugrijden met de chaos van Maastricht erbij) maar ook weer teveel. meteen weer vol in de ondersteun stand. Vandaag ook maar goed dat ik al hier ben. De persoon die we ondersteunen kon de huisarts niet bereiken door een telefoonstoring bij odido, en die stond net hier op de stoep met trillende slappe benen. :(:) gv is nog niet thuis van zijn werk.

Wel weer eea aan plannen en ideeen voor mijn huis. Dat wel. Zal even duren maar er borrelt weer wat met wat nog moet.

Als er iemand trouwens nog een toffe 15e eeuws gebouw willen kopen met wenteltrap toren en ooit een geneeshuis. In de buurt staat er een te koop voor <80000 euro met 1100 m2 grond. Aan de buitenkant erg tof <3

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 15:34

Het is dat de Franse taal mij totaal niet trek.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 15:42

Als er nu 2 00 achter de hoeveelheid grond stonden zou ik Frankrijk toch nog kunnen gaan overwegen :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-24 16:01

Mogelijk daar wel te koop of te gebruiken aan grond. Mooi stekje hoor <3 we hebben met zijn tweeen daar gister naar zitten kwijlen. Tegenover een kerk. Heel ruim bescheiden stukje grond en in ieder geval zeker historisch :D

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 17:06

De onverwachte passagier is mooi veilig thuis aangekomen *\o/* onze dank is groot :j

En... wat borrelt er? Heb je nog nieuwe plannen? <<)

:wave:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-24 17:42

Nee geen nieuwe plannen. :n maar meer wat moet nog en wat zou ik daarmee willen. Al schoot vannacht wel de vraag binnen wat ik zou doen als iemand een enorm bod zou doen op het huis en voor welk bedrag ik zou overwegen te verkopen terwijl ik er niet wegwil. En wat ik dan zou doen daarna.

Oftewel alweer een nacht vol niet uitrusten, %) soms zou ik wel eens een hoofd willen dat gewoon uit gaat in de nacht ipv op rare momenten overdag -O- zo af en toe haat ik mijn adhd _-:(

Gelukkig dat de pasagier veilig is thuisgekomen :j

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 11:18

Nou dan verkoop je dit huis en ga je in dat mooie huis met wenteltrap wonen wat je zag. En van de winst kun je eea opknappen.
Goed plan? :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 11:24

Mwa mooi pand maar A niks voor mij geen idee hoe ik zo n trap op zou moeten komen. B veeeeeeeeel te groot super geschikt voor B en B of zo, C ik vrees nog steeds boven mijn budget met alle opknapkosten en nog verder weg dan waar ik nu zit :+ als er al een enorm bod zou komen en ik zou het accepteren ga ik eerder noordelijk gelijkvloers niet te groot en niet teveel tuin.

Maar dat is allemaal toch niet van toepassing ga ik vanuit. :P

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 11:24

Zou je het echt willen verkopen na alle moeite die je er in hebt gestopt :oo ?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 11:31

Dat was mijn vraag die ik mezelf ook stelde. Nou ja die zichzelf stelde midden in de nacht. :') Wat zou mijn prijs zijn? En zou ik uberhaupt een prijs hebben?

Want stel een mega bod waardoor ik en klein gelijkvloers iets minder tuin, kortom geschikter en ik zou nog een leuk spaarcentje overhouden waardoor ik geen zorgen hoef te hebben voor de toekomst dan is dat wel het nadenken waard los van het feit dat ik hier niet weg wil en het voelt als thuis. <3 Want feit 1 het blijft groot en veel feit 2 over een aantal jaren gaat het financieel heel krapjes worden tot aow als ik niet voldoende heb kunnen sparen.

En helaas mijn hoofd staat nooit stil, en dit soort wat als scenarios willen nog wel eens mijn nachtrust verstoren. :') Al kan ik beter dit hebben dan levendige nachtmerries. :+

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 11:35

Kun je het niet in een soort van 'stille verkoop' aanbieden bij een plaatselijke makelaar? Als er een goed bod komt, verkoop je en anders blijf je rustig zitten?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 11:36

Ik snap jouw hoofd gevoel, mijne staat ook nooit uit (helaas).
Maar dromen mag, je hoeft niet uit je huidige huis dus daar hoef je geen zorgen over te hebben.
Straks als gv klaar is met werken was toch de planning dat hij zou verhuizen? Dan zit je daar niet meer alleen.

Je ging toch ook kijken of je deels kon verhuren als vakantie verblijf of heb ik dat verkeerd begrepen?
Laatst bijgewerkt door cissy op 21-11-24 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt