Zuid Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:04

Ik heb in juni nog een weekje Zakynthos geboekt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:29

Gaaf hoor! Ik rij in mijn vakantie Addo - PE - George - Argulhas - Kaapstad. Dan 13 dagen in Kaapstad bijkomen en bruin worden en dan begint mijn school weer :+ Ik twijfel een beetje om als ik na mijn examens nog tijd heb voor mijn vlucht naar Jo'burg te gaan, maar ik wil dat eigenlijk niet in m'n eentje doen en kan denk ik niemand zover krijgen om met me mee te gaan. Twijfel twijfel. Kom sowieso nog wel eens terug maar ben er nou toch :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 22:38

MarijeR schreef:
Vroeg opstaan hoort bij Afrika... Zeker als je naar een wildpark gaat :D

Ik vond september veel te lang wachten voor m'n ZA/Botswana trip en heb er een weekje Kruger in juni tussen kunnen proppen O:)
Heb nu de komende 1,5 jaar 4 Afrika trips en nog diverse andere dingen gepland staan. Mag nu echt niets spontaans meer doen geloof ik :')

Grmbl.....

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 22:39

MarijeR schreef:
Iriscope, mooie foto's!

laughterline, gefeliciteerd met het visum!

Ik houd het wel lekker bij de klm, via Belgie is vanuit oost Groningen wel heel erg om :+
Gelukkig kan ik voor Johannesburg vaak tickets via het werk regelen, combineer het dan met vergaderingen die echt niet via skype kunnen O:)
(en buiten Europa business class vliegen is niet vervelend)
Hoop binnenkort ook de definitieve data voor m'n volgende trip te horen, kan ik weer boeken.
En ondertussen aan het kijken of er nog een korte trip tussendoor kan met collega's (en Manzano? :D).

Ik help je even herinneren, dus kom maar door met die spontaniteit :')

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 22:46

manzano schreef:
MarijeR schreef:
Iriscope, mooie foto's!

laughterline, gefeliciteerd met het visum!

Ik houd het wel lekker bij de klm, via Belgie is vanuit oost Groningen wel heel erg om :+
Gelukkig kan ik voor Johannesburg vaak tickets via het werk regelen, combineer het dan met vergaderingen die echt niet via skype kunnen O:)
(en buiten Europa business class vliegen is niet vervelend)
Hoop binnenkort ook de definitieve data voor m'n volgende trip te horen, kan ik weer boeken.
En ondertussen aan het kijken of er nog een korte trip tussendoor kan met collega's (en Manzano? :D).

Ik help je even herinneren, dus kom maar door met die spontaniteit :')

Kan de koffer wel even opmeten?
Er is een bed over...

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 23:12

Ik kan net 1x per 5 jaar denk ik erheen xD veel te duur

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 23:33

MarijeR schreef:
Er is een bed over...

Begin eerst maar met het gewicht :')

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 23:52

manzano schreef:
MarijeR schreef:
Er is een bed over...

Je hebt geluk, business class is 32kg per koffer O:)
En ik was niet van plan om zelf bagage in te checken hahaha. Dat is tot J'burg dan he?
Naar Skukuza is het 20kg dus dat wordt magertjes...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 09:17

MarijeR schreef:
manzano schreef:

Je hebt geluk, business class is 32kg per koffer O:)
En ik was niet van plan om zelf bagage in te checken hahaha. Dat is tot J'burg dan he?
Naar Skukuza is het 20kg dus dat wordt magertjes...

Dan neem ik wel de bus van Jburg naar Skukuza :))

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:53

Dat vroeg opstaan wordt inderdaad wennen. Ochtenden zijn niet mijn sterkste kant..
Vorige week hebben we alle boekingen binnen gehad van de reisorganisatie. Ze hebben echt super leuke en schattige verblijven geboekt. Stuk voor stuk leuk! Ik zat echt gillend van enthousiasme achter mijn laptop te kijken _O- Enige onhandige is dat we op het laatst bij Kruger helemaal in Zuid zitten vlak tegen Mozambique aan, daarna in Hoedspruit voor het Kruger en daarna Hazyview voor de Panoramaroute. Is voor mijn gevoel een beetje dubbel op rijden maarja dan rijden we de Panoramaroute maar van Hoedspuit naar Hazyview en dag 2 doen we onderin nog een stukje van de panorama of gaan we nog een dag kruger in.

@Relaxed; oh lekker! Ik wil eigenlijk ook nog in juni even goedkoop weg omdat ik oktober nog zo lang vind duren (ben in juni/juli 2017 voor het laatst weg geweest) -luxeproblemen- Maar ik zit dan net zo rond het punt dat ik wel/niet afstudeer en anders kom je weer in het hoogseizoen..
Laatst bijgewerkt door Queelens op 06-03-18 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:54

Emmaa_ schreef:
Leuk, dat is twee uurtjes rijden van hier :) Waar vlieg je op en wat wil je graag zien van tevoren?

Oh en mijn tip: begin nu al met het regelen van je visum want het zijn echt draken bij de ambassade en ik zou er rekening mee houden dat je minstens een keer teruggestuurd wordt omdat je informatie niet klopt volgens hun standaarden.

Bedankt voor je reactie! Als het goed is mag ik op een simpel toeristenvisum die kant op, omdat ik minder dan drie maanden ga. Maar ik kan het mis hebben hoor, heb me er nog niet in verdiept. Heb nu een definitieve ja vanuit het bedrijf. Nu school nog, maar daar heb ik wel vertrouwen in!

Ik wil graag op Johannesburg landen en dan met een huurauto of de Bazbus richting Port Alfred. Wil sowieso naar de valley of desolation en drakensbergen. En ergens op safari natuurlijk. Tips zijn welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:08

Als je korter dan 3 maanden gaat kan je inderdaad op een toeristenvisum zonder problemen. Hou er dan wel rekening mee dat je geen geld mag verdienen aan je stage voor zover ik weet, geld verdienen op een toeristenvisum is weer niet toegestaan.

Die kant ken ik jammer genoeg niet dus met tips kan ik je niet helpen! Je hebt wel Addo, wat ook voor jou redelijk in de buurt ligt, maar dat is niet zo'n groot park en vooral heel veel olifanten.

Ben je in je eentje? Want dan zou ik er met een huurauto wel rekening mee houden dat je aan de andere kant van de weg rijdt, dat het best een lange en slopende route is en dat er stukken zullen zijn die minder veilig zijn dan anderen. Ik voel me hier niet onveilig, maar vooral de grote steden staan wel bekend om andere criminaliteit dan NL en er is in heel ZA wel echt een groot probleem met geweld tegen vrouwen. Ik heb hier zelf nog niets geks meegemaakt, maar ik ben in Kaapstad de hele tijd met m'n vader geweest en hier zorg ik dat ik niet alleen over straat loop als het donker is (en ik heb eigenlijk altijd pepperspray in m'n hand geklemd in het donker). Alleen als vrouw half het land doorcrossen zou ik persoonlijk denk ik niet doen, maar dat ligt misschien ook heel erg aan je instelling en je ervaring met reizen in vergelijkbare landen.

Edit: dit alles is totaal niet om je een stressgevoel te geven of om je bang te maken want iedereen hier is super gemoedelijk en vriendelijk, maar ik wou dat ik er iets betere voorlichting over had gekregen voordat ik hier aankwam. Ik kreeg hier ineens te horen dat zelfs in je eentje over campus lopen als vrouw niet veilig was 's avonds en 's nachts en dat er meerdere incidenten zijn geweest in het afgelopen jaar en zelfs in de orientatieweek. Het is wel echt even een aanpassing in mentaliteit als je in je eentje bent. Ik ben super gewend om op stap te gaan en naar huis te gaan als ik daar zin in heb en dan gewoon alleen te lopen/fietsen/taxi pakken/OV, maar dat kan hier echt niet. Zelfs niet van de club naar mijn huis, wat echt 2 min is.

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:15

Emmaa_ schreef:
Als je korter dan 3 maanden gaat kan je inderdaad op een toeristenvisum zonder problemen. Hou er dan wel rekening mee dat je geen geld mag verdienen aan je stage voor zover ik weet, geld verdienen op een toeristenvisum is weer niet toegestaan.

Die kant ken ik jammer genoeg niet dus met tips kan ik je niet helpen! Je hebt wel Addo, wat ook voor jou redelijk in de buurt ligt, maar dat is niet zo'n groot park en vooral heel veel olifanten.

Ben je in je eentje? Want dan zou ik er met een huurauto wel rekening mee houden dat je aan de andere kant van de weg rijdt, dat het best een lange en slopende route is en dat er stukken zullen zijn die minder veilig zijn dan anderen. Ik voel me hier niet onveilig, maar vooral de grote steden staan wel bekend om andere criminaliteit dan NL en er is in heel ZA wel echt een groot probleem met geweld tegen vrouwen. Ik heb hier zelf nog niets geks meegemaakt, maar ik ben in Kaapstad de hele tijd met m'n vader geweest en hier zorg ik dat ik niet alleen over straat loop als het donker is (en ik heb eigenlijk altijd pepperspray in m'n hand geklemd in het donker). Alleen als vrouw half het land doorcrossen zou ik persoonlijk denk ik niet doen, maar dat ligt misschien ook heel erg aan je instelling en je ervaring met reizen in vergelijkbare landen.

Addo wilde ik inderdaad ook graag nog heen, maar ik denk dat dat misschien wel in een weekend te doen is tussendoor. Ik neem een (mannelijke) klasgenoot mee dus dat scheelt misschien. Mijn voorkeur gaat ook naar de Bazbus maar zag dat die niet bij de valley of desolation in de buurt komt. Misschien voor dat stukje een auto pakken.

Criminaliteit in Zuid-Afrika heb ik al van verschillende kanten gehoord hier. Ben ook niet van plan om lang in Johannesburg te blijven, wil zo snel mogelijk het "platteland" op :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:18

Addo kan je makkelijk in een dagje doen dus als je daar in de buurt een mogelijkheid hebt om een auto te huren zou ik dat gewoon doen en er 's morgens vroeg naartoe rijden.
Met een mannelijke klasgenoot scheelt denk ik al heel veel, als ik uitga trek ik ook een mannelijke schoolgenoot aan de haren om even mee naar huis te lopen. Is echt geen probleem.

Een vriendin van me emigreert van de zomer naar Jo'burg en die zegt dat het echt een super fijne, mooie en vriendelijke stad is. Er is wel criminaliteit, maar als je in het centrum blijft is dat al een stuk beter te doen dan als je echt de (voormalige) townships opzoekt.

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:28

Emmaa_ schreef:
Addo kan je makkelijk in een dagje doen dus als je daar in de buurt een mogelijkheid hebt om een auto te huren zou ik dat gewoon doen en er 's morgens vroeg naartoe rijden.
Met een mannelijke klasgenoot scheelt denk ik al heel veel, als ik uitga trek ik ook een mannelijke schoolgenoot aan de haren om even mee naar huis te lopen. Is echt geen probleem.

Een vriendin van me emigreert van de zomer naar Jo'burg en die zegt dat het echt een super fijne, mooie en vriendelijke stad is. Er is wel criminaliteit, maar als je in het centrum blijft is dat al een stuk beter te doen dan als je echt de (voormalige) townships opzoekt.

Oooh dat valt inderdaad mee. Misschien nog een nachtje doen daar dan. Het is tijd dat m'n stagebegeleider me terugmailt met een officiële goedkeuring. Ik wil gaan plannen en m'n klasgenoot overhalen om mee met haaien te gaan duiken :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 13:44

Als je puur na je vlucht een nachtje wil verblijven in de omgeving van J'burg om de dag daarna weer door te reizen kan ik Blue Mango Lodge aanraden. Super aardige mensen, ze komen je ophalen in de hal van het vliegveld en heb er lekker gegeten voor weinig geld. Er is niet veel daar verder, maar ik vond het wel relaxt om vervolgens de dag erna door te reizen (dan brengen ze je ook weer terug naar de luchthaven voor bijv. je huurauto, bus etc). Transfer zit bij de prijs in.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 02:12

Ik krijg echt kriebels van alle herkenbare dingen. Zou zo graag weer terug gaan maar dit jaar zit het er niet in huer :( arme studente. Emma vind je het leuk daar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 08:31

Heel erg! Zoals ik al zei zijn sommige dingen heel erg aanpassen van wat ik thuis gewend ben, ik mis vooral mijn auto heel erg :o En vooral qua veiligheid had ik graag wat betere voorlichting gehad vanuit mijn eigen school. Maar dat zijn allemaal kleine dingetjes die uiteindelijk zichzelf opgelost hebben. Het weer is hier nog wisselvalliger dan in NL overigens, heb hier al meer regen gezien dan ik in NL in zo'n korte tijd heb gehad ooit. Vandaag ook weer, 26 graden als maximum maar rond 1 uur gaat het onweren en dan koelt het makkelijk 10 graden af :))

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:36

Ik zit onverwachts op het vliegveld te wachten op m’n vlucht terug naar NL. M’n oma is gister overleden dus op naar huis.. gelukkig kan ik over een weekje weer terug, zelfs dezelfde vlucht als m’n ouders hebben want die zouden we twee weken lang op komen zoeken. Maar niet leuk om op deze manier naar huis te moeten gaan... :( en oh zo geen zin in die lange vlucht >;)

En vorige week wat engs meegemaakt, ik was home alone (wonen met 6 collega’s in 1 huis) want iedereen had nachtdienst behalve ik. En toen werd er bovenin ingebroken en ik zat beneden op m’n kamer. Man wat was ik bang. Heb mezelf opgesloten op de kamer en vriendin had politie voor me gebeld. Niks weggehaald gelukkig. Dit is de 2e x in 3 weken dat ze inbreken en de 3e x in 3/4 maanden. Nou gaan we echt upgrade vragen van beveiliging en hopen dat t werk (huren huis van het werk) het wil betalen. Als t goed is wel, hopelijk snel meer beveiliging want ik voel me niet meer veilig als ik alleen thuis ben, zeker niet als het donker is. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 08:54

Holy oliebol meis wat heftig allemaal :oo Gecondoleerd met je oma en sterkte met het verwerken van een inbraak in je huis. Kan me voorstellen dat zoiets best wel wat impact op je heeft. :* :*

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:09

Gecondoleerd LL met je oma. Sterkte!
En wat balen zeg van die inbraken, dat klinkt ook wel echt eng. Hopelijk snel meer beveiliging!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-18 11:03

Gecondoleerd LL! Sterkte!!!
En heftig van die inbraken. Hopelijk wordt er snel wat aan de beveiliging gedaan.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:24

Dank jullie wel :* Gister een heftige maar ook wel mooie dag gehad met de kerkdienst en crematie. Morgen heel vroeg vertrek ik met m'n ouders naar Schiphol, kan niet wachten om ze ZA te laten zien en weer terug te gaan naar 'huis'! En ik zit zelfs langs ze in het vliegtuig :j

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:30

Afbeelding

Dank voor de tip bokt :')

Fijn dat jullie naast elkaar zitten! Moet je overstappen? En gecondoleerd! :*

Vervelend zeg die inbraken. :=

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:40

Dank je wel, en ik heb dat ook de hele tijd :P Ook al zit ik er al haha :+ We hebben een rechtstreekse vlucht met KLM, lekker eten hehe. Op de terugweg had ik carrotcake, oelala.