Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarijeR schreef:Vroeg opstaan hoort bij Afrika... Zeker als je naar een wildpark gaat
Ik vond september veel te lang wachten voor m'n ZA/Botswana trip en heb er een weekje Kruger in juni tussen kunnen proppen
Heb nu de komende 1,5 jaar 4 Afrika trips en nog diverse andere dingen gepland staan. Mag nu echt niets spontaans meer doen geloof ik
MarijeR schreef:Iriscope, mooie foto's!
laughterline, gefeliciteerd met het visum!
Ik houd het wel lekker bij de klm, via Belgie is vanuit oost Groningen wel heel erg om![]()
Gelukkig kan ik voor Johannesburg vaak tickets via het werk regelen, combineer het dan met vergaderingen die echt niet via skype kunnen
(en buiten Europa business class vliegen is niet vervelend)
Hoop binnenkort ook de definitieve data voor m'n volgende trip te horen, kan ik weer boeken.
En ondertussen aan het kijken of er nog een korte trip tussendoor kan met collega's (en Manzano?).
manzano schreef:MarijeR schreef:Iriscope, mooie foto's!
laughterline, gefeliciteerd met het visum!
Ik houd het wel lekker bij de klm, via Belgie is vanuit oost Groningen wel heel erg om![]()
Gelukkig kan ik voor Johannesburg vaak tickets via het werk regelen, combineer het dan met vergaderingen die echt niet via skype kunnen
(en buiten Europa business class vliegen is niet vervelend)
Hoop binnenkort ook de definitieve data voor m'n volgende trip te horen, kan ik weer boeken.
En ondertussen aan het kijken of er nog een korte trip tussendoor kan met collega's (en Manzano?).
Ik help je even herinneren, dus kom maar door met die spontaniteit
manzano schreef:MarijeR schreef:Kan de koffer wel even opmeten?
Er is een bed over...
Begin eerst maar met het gewicht
Emmaa_ schreef:Leuk, dat is twee uurtjes rijden van hierWaar vlieg je op en wat wil je graag zien van tevoren?
Oh en mijn tip: begin nu al met het regelen van je visum want het zijn echt draken bij de ambassade en ik zou er rekening mee houden dat je minstens een keer teruggestuurd wordt omdat je informatie niet klopt volgens hun standaarden.
Emmaa_ schreef:Als je korter dan 3 maanden gaat kan je inderdaad op een toeristenvisum zonder problemen. Hou er dan wel rekening mee dat je geen geld mag verdienen aan je stage voor zover ik weet, geld verdienen op een toeristenvisum is weer niet toegestaan.
Die kant ken ik jammer genoeg niet dus met tips kan ik je niet helpen! Je hebt wel Addo, wat ook voor jou redelijk in de buurt ligt, maar dat is niet zo'n groot park en vooral heel veel olifanten.
Ben je in je eentje? Want dan zou ik er met een huurauto wel rekening mee houden dat je aan de andere kant van de weg rijdt, dat het best een lange en slopende route is en dat er stukken zullen zijn die minder veilig zijn dan anderen. Ik voel me hier niet onveilig, maar vooral de grote steden staan wel bekend om andere criminaliteit dan NL en er is in heel ZA wel echt een groot probleem met geweld tegen vrouwen. Ik heb hier zelf nog niets geks meegemaakt, maar ik ben in Kaapstad de hele tijd met m'n vader geweest en hier zorg ik dat ik niet alleen over straat loop als het donker is (en ik heb eigenlijk altijd pepperspray in m'n hand geklemd in het donker). Alleen als vrouw half het land doorcrossen zou ik persoonlijk denk ik niet doen, maar dat ligt misschien ook heel erg aan je instelling en je ervaring met reizen in vergelijkbare landen.
Emmaa_ schreef:Addo kan je makkelijk in een dagje doen dus als je daar in de buurt een mogelijkheid hebt om een auto te huren zou ik dat gewoon doen en er 's morgens vroeg naartoe rijden.
Met een mannelijke klasgenoot scheelt denk ik al heel veel, als ik uitga trek ik ook een mannelijke schoolgenoot aan de haren om even mee naar huis te lopen. Is echt geen probleem.
Een vriendin van me emigreert van de zomer naar Jo'burg en die zegt dat het echt een super fijne, mooie en vriendelijke stad is. Er is wel criminaliteit, maar als je in het centrum blijft is dat al een stuk beter te doen dan als je echt de (voormalige) townships opzoekt.