Disneyland Parijs deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mbkaatje

Re: Disneyland Parijs deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:23

Dat klinkt niet fijn nee. Aquaplanning is heel eng. Verder zijn we op zondagmiddag heen gegaan, dus vrij weinig last van vrachtwagens. En terug zijn we op tijd vertrokken, zodat ik in ieder geval nog een paar uur in het licht kon rijden. Dat scheelde wel.

Het liefst zou ik ook met de trein gaan hoor. Dat is heerlijk relaxed (als alles goed gaat en je geen vertraging hebt ofzo)

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:27

Maar is ontzettend duur toch? Hoor vaak dat je bijna net zo goed kan gaan vliegen voor dat geld!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:47

Ze adverteren altijd wel met goedkope treintickets, maar toen ik ze moest hebben, kon ik ze niet vinden, in ieder geval niet op de tijden die ik wilde. Dan maar met de auto. Zoals ik al eerder schreef, voor het prijsverschil konden wij nog een extra hotelovernachting boeken.

Vliegen lijkt me ook wel makkelijk. Je moet dan alleen nog wel rekening houden dat je nog met de bus naar Disneyland moet en dat kost ook weer.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:08

Je kunt trouwens ook met de bus, is echt goedkoop :oo voor een retourtje naar parijs (weet niet meer zeker of hij ook naar disney ging) betaalde je maar 70 euro per persoon :)

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:16

Welke tijd van het jaar is het rustig in dinseyland parijs? :)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:26

Weet het niet zeker, maar volgens mij zijn januari en februari heel rustig. Wij zijn in november geweest, doordeweest en dat was ook prima te doen.

De bus is inderdaad een redelijk goedkoop alternatief. Maar ik woon in Noordholland en dat betekent dat je eerst heel veel stops moet maken en vaak ook nog overstappen. En ik vind dat je vaak pas laat in Disneyland aankomt. Dan ga ik toch liever met de auto.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:54

Calanddra schreef:
Je kunt trouwens ook met de bus, is echt goedkoop :oo voor een retourtje naar parijs (weet niet meer zeker of hij ook naar disney ging) betaalde je maar 70 euro per persoon :)

Wij zijn met Peter Langhout Reizen geweest. Toen ik na het boeken de reacties las kreeg ik erg mijn twijfels. Veel ontevreden reacties, maar achteraf dacht ik, als alles goed gegaan is dan schrijf je ook geen review. Dat doe je eigenlijk alleen als het uitzonderlijk geweldig was of heel slecht. De reis was achteraf perfect! Luxe bus (alleen wc was niet heel schoon). Het enige nadeel was dat wij om 01.00 in Utrecht instapten en pas om 04.00 in Breda waren doordat we langs Amsterdam, Rotterdam en Den Haag moesten. In A'dam en Rotterdam stopte geloof in maar 4 mensen in en dit vond ik vrij waardeloos. Wij moesten ook van Drenthe naar Utrecht reizen, dan kunnen mensen ook wel naar Breda of Utrecht reizen, maar goed ik lag half te slapen dus vond het verder wel prima. Uiteindelijke na twee keer 3 kwartier gestopt te hebben waren we om 10.15 in Disneyland en konden onze tassen in kluisjes doen en konden daardoor direct met de shuttlelijn naar het park. Om 22.00 sloot het park en zijn we met de bus naar het hotel gereden, tassen opgehaald, ontbijt geregeld en geslapen. Volgende dag gingen we om 9.15 ontbijten, moesten even wachten voordat we naar binnen konden, maar het ontbijt was verder perfect. Toen de tassen naar de bus gebracht en moesten om 17.00 uur terug zijn. Om 17.10 vertrokken en hebben bij Hazeldonk pas de eerste stop gemaakt daar waren we om 21.30. Om 22.15 gingen we weer rijden en om 22.40 waren we in Breda. Daar werden we opgehaald en we waren om 0.45 weer thuis. Wilde eerst in Utrecht opgehaald worden, maar omdat we weer langs alle opstapplaatsen moesten waren we in dezelfde tijd thuis, terwijl we anders rond die tijd in Utrecht waren en dan nog een dik uur naar huis moesten rijden! Reis heeft ons 200 p.p gekost incl entree en bus voor 2 dagen.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 16:40

Zo goedkoop vind ik dat niet. Wij zaten vorig jaar van maandag t/m donderdag (3 nachten in Cheyenne en 4 dagen entree beide parken) voor € 221,-. Wel met eigen vervoer dan.

Als je het zo opschrijft vind ik het en enorme lange reis, en dat zou ik er niet zo snel voor over hebben. Dan ga ik liever zelf rijden.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 16:44

Wij zaten deze x in santa fe voor 5 dagen met 5 dagen entree voor €245 pp :)) wel ook met eigen vervoer.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:52

Anne. schreef:
Precies. Door Belgie heb ik de hele tijd gestressed lopen rijden. Het regende heel hard, ik voelde aquaplanning onder mijn auto door de spoorvorming. Daar ook onwijs veel vrachtwagens die elkaar op de meest asociale manier inhaalden.
130 heb ik wel gehaald, maar mijn waggie vind dat niet fijn :n

Idd, als ik naar mn ouders rij in belgie, kan ik heel belgie door, lekker is dat, en idd met veel regen en in de drukte echt een hel om te rijden. reken daar nog slechte wegdekken bij en je bent compleet. gelukkig wonen mn ouders maar 2 uurtjes van parijs af, dus zo lang hoefden wij niet te rijden. maar van hieruit toch dik 8u.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 10:31

Ben ook weer net terug maar het zal wel weer een paar JAAR gaan duren voordat ik daar weer terug ga:

> WC's zagen er afgrijselijk uit, wc papier lag overal, wel wc rollen maar het was gewoon BAH! (3 van de 4 wc's waren kapot)

> één keer behandeld door een sjaggo hotdog verkoper (had zeker zijn dag niet?!?!)... die heeft mij ook niet meer als klant...

> Restaurants zijn echt schrikBAREND duur! O.O Echt vreselijk!

> Lange lange wachtrijen.... en maar wachten en wachten...

> Gaten in de wandelpaden! Overal!

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 10:47

HorseyDude schreef:
Ben ook weer net terug maar het zal wel weer een paar JAAR gaan duren voordat ik daar weer terug ga:

> WC's zagen er afgrijselijk uit, wc papier lag overal, wel wc rollen maar het was gewoon BAH! (3 van de 4 wc's waren kapot)

> één keer behandeld door een sjaggo hotdog verkoper (had zeker zijn dag niet?!?!)... die heeft mij ook niet meer als klant...

Heb je geen gebruik gemaakt van de Fastpastickets?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 10:49

Marijuhhhhh schreef:
HorseyDude schreef:

Heb je geen gebruik gemaakt van de Fastpastickets?

Bijna niet. Voor de rest was het wel gezellig... ik ga in ieder geval niet meer alleen daar heen, was bijna ernstig verdwaald!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 10:52

Jammer dat het geen leuke ervaring was.
Was het zo druk dan?
Ik kan me dan wel voorstellen dat het in de toiletten niet bij te houden is. Wel heb ik al eens eerder gelezen dat de toiletten echt smerig waren. Zelf heb ik dat niet zo ervaren en het zou mijn vakantie niet verpesten.

Ook jammer van sommige personeelsleden. Maar ook dat kan overal gebeuren.

Was er nog iets positiefs aan je tripje?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 10:54

Ja hoor, lekker veel souvenirs gekocht en met een paar op de foto gegaan, ik zal zsm wat posten hier! En oja, vlak voor de ingang liepen ook een paar ruiters voorbij! (franse bokkers op paarden?? :D (grapje!))

De wild west show was echt GE WEL DIG!!!!!!! Aanrader!!!!!!!!

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 10:54

HorseyDude schreef:

Heb je geen gebruik gemaakt van de Fastpastickets?[/quote]
Bijna niet. Voor de rest was het wel gezellig... ik ga in ieder geval niet meer alleen daar heen, was bijna ernstig verdwaald![/quote]

Wij konden 2 attracties doen in een uur ongeveer. Voor een een fastpassticket halen en dan bij de andere in de rij gaan staan. En voor de rest, er komen natuurlijk duizenden mensen. Kan me voorstellen dat de wc's er dan niet meer perfect uit zien. Daarnaast vind ik wel dat er voldoende wc's op het park zijn.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 10:55

Onze pas voor de kamer deed het bijna niet meer! OEEEEEEEEEI!!!!!!! (er kwam geen groen lichtje) |(

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 11:03

De toiletten kunnen inderdaad schoner. Vraag me echt af wat sommige mensen daar uitspoken, iewl! Wat je daar allemaal tegenkomt..

Ik geloof dat wij nu zo rond de 850 euro kwijt zijn met zijn 4en, 3 nachten, 4 dagen park. Dat valt ook alles mee toch? Voor Sequoia Lodge..

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 11:05

Ik za alweer in het Cheyenne hotel... leuk hotel hoor! (SunDance-gedeelte, achterin!)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 11:22

HorseyDude schreef:
Bijna niet. Voor de rest was het wel gezellig... ik ga in ieder geval niet meer alleen daar heen, was bijna ernstig verdwaald!

Wat bedoel met "alleen daar heen"?

Ben benieuwd naar je foto's trouwens.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 11:27

_Marjon_ schreef:
De toiletten kunnen inderdaad schoner. Vraag me echt af wat sommige mensen daar uitspoken, iewl! Wat je daar allemaal tegenkomt..

Ik geloof dat wij nu zo rond de 850 euro kwijt zijn met zijn 4en, 3 nachten, 4 dagen park. Dat valt ook alles mee toch? Voor Sequoia Lodge..

Moet je een keer naar een meerdaags muziekfestival gaan, dan weet je pas wat vieze wc's zijn :D
Vandaar misschien ook dat het mij niet zo is opgevallen. Er waren er in ieder geval voldoende.

Is dat het totaalbedrag voor 4 personen? Dat is inderdaad helemaal niet gek.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 11:41

Dat is het totaal ja. En dat in de kerstvakantie!
Viel mij ook alles mee.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 11:56

Horsey Dude.. ik zou door al die punten die jij noemt echt mijn vakantie niet laten verpesten :n

Er komen nou eenmaal veel mensen, ik denk dat er in een uur wel 300 mensen op die WC komen..

Wordt je dan niet depri in de stad? Ik ben het gewend om chagerijnig te worden behandeld door verkopers :P En besides.. Chago is een relatief begrip

Dat had je kunnen verwachten. Je zit in een groot, internationaal park waar ze een enorme monopoly hebben.

Dat had je ook kunnen verwachten. Zoals hierboven. Een groot, internationaal park. Daarnaast hebben ze FastPass Tickets waar je zo te lezen geen gebruik van hebt gemaaktt.. zonde hoor

Dat viel reuze mee. Ik heb er in die twee dagen dat ik er geweest ben éen gezien. Daar stap je toch overheen en denk je nietmeer aan...?

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 11:56

Wow dat is een mooi prijsje zeg voor die periode in dat hotel!!

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 11:57

Nou ja qua die wandelpaden kan ik het wel een beetje begrijpen.. Disney is wel een thema park en voor de magie moet gewoon alles goed en mooi afgewerkt zijn :j