Portugal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Up_to_Date

Re: Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 12:08

pianka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 20:40

Ik vlieg maandag om met Transavia naar Albufeira! We gaan voor 10 dagen.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:22

Ik meld mij hier ook even, als dat niet kan zal ik wel een eigen topic aanmaken Knipoog

Ik ga in oktober een aantal dagen naar Lissabon (spontane actie)
Weet iemand hoe het weer daar tegen die tijd is etc??Iets wat we gezien moeten hebben? en een aanrader qua appartement?

btw voor iedereen die gaat!, veel plezier!

lytse2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 13:01

Ik ga 18 augustus naar Quarteira. Weet iemand hoe deze plaats is.
Excursiemogelijkheden zijn ook welkom. Ben aan het rondrijken wat je allemaal kan zien en doen in de algarve maar als jullie leuke tips hebben hoor ik het graag.
Is er iemand hier geweest met Neckermann zoja wat voor excursies organiseerden zij?

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:53

Wesseltje schreef:
Ik meld mij hier ook even, als dat niet kan zal ik wel een eigen topic aanmaken Knipoog

Ik ga in oktober een aantal dagen naar Lissabon (spontane actie)
Weet iemand hoe het weer daar tegen die tijd is etc??Iets wat we gezien moeten hebben? en een aanrader qua appartement?

btw voor iedereen die gaat!, veel plezier!

Haha warm.
In het binneland is het nog warmer als bij de kust.
En augustus is de heetste maand van het jaar heb ik mij laten vertellen Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:16

Lissabon is een zwoele stad, omdat de gebouwen de warmte vasthouden. Het koelt 'snachts nauwelijks af. In oktober kun je zeer aangename temperaturen treffen, maar het kan ook een week regenen, want de regenperiode begint dan wel.

Must do's:
- Rondrit in de dubbeldekkers. Deze begint op de Praça de Comercio, dicht bij de oever van de Tejo. Het ticket is niet goedkoop, maar de rondrit (je krijg oortjes mee om naar de gids te luisteren) gaat langs de belangrijkste gebouwen en bezienswaardigheden en duurt anderhalf uur. Je kunt bij elk halte uitstappen, iets bezichtigen en gewoon op de volgende dubbeldekker verder gaan en zo eigenlijk de hele dag volmaken als je wilt.
- Met de veerboot naar de overkant van de Tejo. De overvaart is de moeite waard en het gezicht op Lissabon van de andere kant ook. Allen kan het in oktober wel eens ruig water zijn, dan zou ik het niet doen...
- Koetsen museum
- Oudste zadel maker van Portugal (1921), die zeer versierd tuig voor stierenvechters maakt en vroegr ook de zadels voor Nuno Oliveira maakte (waarvan een exemplaar uitgestalt in de winkel, samen met foto's). Mannetje spreekt helaas geen andere talen, maar het piepkleine winkeltje is een bezoekje waard. Je vind het in een van de straatjes achter de Praça de Comercio (Rua de Correeios). De straten daarachter zijn leuke winkelstraten en een is vol met restaurantjes uit alle delen van de wereld. Er staan ook kunstenaars hun schilderijtjes te verkopen.
- De lift van IJffel. Ook te vinden in de buurt van die straatjes achter die Praça (plein). Van af het bovenste platvorm mooi uitzicht.
- De arena (buitenkant bekijken). Deze is geheel in moorse stijl gebouwd en niet lang geleden gerestaureerd en heropend. Er onder is een groot winkelcentrum.
- Bezoek aan paleis en tuinen van Queluz waar ook de nationale Hoge School van de Rijkunst gevestigd is.
Dat is wat me zo'n beetje het eerste te binnen schiet.
Verder zijn er veel leuke pleinen en theaters.
Nu de negatieve punten:

Bedelaars en zwervers (niet altijd hetzelfde).
Zakkenrollers (wees op je hoede!!!!).

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:58

Heel erg bedankt! zo te lezen ga ik mij dus niet vervelen, en qua kleding dus geen dikke truien mee Haha!
Liggen de prijzen een beetje hetzelfde als in Ndl?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 17:58

Eten en drinken is een stuk goekoper (voor 10 euro kun je flink eten), kleding e.d. is ongeveer hetzelfde, tenzij je op een markt koopt. Lissabon is overigens wel wat duurder dan bv het binnenland, maar nog niet zo duur als de Algarve.
Je kunt vlak van te voren een pb sturen om te weten wat voor weer het wordt, of op een internationale weerkaart kijken, maar in principe is het geen truinen weer maar nog rond de 25 graden.
Oh, tip, neem makkelijke schoenen/sandalen mee, de bestrating is een hel voor hakken.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:07

De rondrit in de Dubbeldekker is erg gaaf! Wij vonden het heerlijk om de hele stad te zien, zonder overal heen te hoeven lopen.
En de overkant van de Tejo is ook mooi! (Zelf niet met de pond geweest, maar met de auto), maar erg leuk!

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 19:06

Super Lusitana voor de tips en info, bedankt, en ik stuur je zeker nog een pbtje voor ik ga!

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 08:58

Jep en ga niet eten in van die toeristische restaurants maar ga eten waar de locals eten, okee het is daar niet zo romantisch (TL lichten, vaak een grote tv met voetbal erop en je zit echt tussen de portugezen) maar echt heel goedkoop! Wij gingen daar een keer met 10 man eten en drinken uiteraard en toen waren we 80 euro kwijt!

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:58

Hoi,

Ik ben net terug uit Portugal dus ik zal even mijn ervaringen met jullie delen. Met 3 anderen ben ik wezen backpacken van Porto naar de Algarve (Lagos). In Porto verbleven we bij een portugese vriendin, die ons alles heeft laten zien van de stad. Super mooie stad, vind ik zelf. Verder Aveiro, Coimbra (echt een aanrader, mocht iemand de tijd hebben zou ik deze stad bezoeken), Lissabon (ook weer super mooi), Sintra (veel te toeristisch en duur), Vila nova de milfontes en Lagos. In Lagos wezen paardrijden, was erg leuk. Lagos is leuk qua uitgaan, en het strand is ook mooi, maar ook weer heel erg toeristisch, vooral veel Engelsen.
Ik vond vooral de steden heel erg mooi. Het eten in Portugal vond ik een stuk minder, het is allemaal heel erg vol en veel. Van Lissabon naar Porto vond ik de mensen super vriendelijk, maar richting de Algarve ben ik veel onvriendelijke en onbeleefde mensen tegengekomen.

In samenvatting: super reis, super weer, en voor de steden zou ik zo weer teruggan Lachen

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:59

Vond je het in de Algarve onvriendelijke mensen?
Waar wij zaten waren ze heel erg vriendelijk.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:59

Ik ga woensdag. Naar Praia da Rocha.
Heb er erg veel zin in!
We vliegen voor het eerst vanaf Keulen.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:18

Ik ben er nu, zit in de Alentejo, in Montemor o Novo.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:54

En ik ben eigenlijk alweer even terug. Ik ben wezen backpacken van Porto tot Faro - het was heel mooi. De Algarve was niet helemaal mijn ding, het uitgaan in Lagos vond ik persoonlijk ook niets bijzonders, maar Lissabon en vooral ook Porto waren heel mooi en leuk. En natuurlijk waren er nog andere plaatsen die ook zeker een bezoekje waard zijn Ja.

Het "erg warm" is mij prima meegevallen. Er staat in de steden aan de kust best een windje, en de dag dat ik aankwam regende het... Hoewel dat vrij uitzonderlijk is. Mijn ervaring is wel dat het 's avonds en 's nachts erg koud wordt, ik ben in Lissabon ook ontzettend verkouden geraakt. Ik zou hier zeker wel kleding voor meenemen.

Behalve als vrolijke backpacker rond gebanjerd te hebben door Portugal, ben ik ook nog bij Lusitana langs geweest voor een dagje. Erg leuk om haar (en Nuno uit de verhalen) te ontmoeten: erg gelachen Ja en veel gezien van de omgeving: supergaaf! Afgod

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:57

We hebben idd erg gelachen en ik heb zo ook nog wat byzonder dingen uit deze omgeving gezien.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:23

Ik zit momenteel in Praia da Rocha.
Erg mooi appartement, Presidente.
Direct aan zee.
´s Avonds koelt het wel flink af en mag je best een lange broek aan!
Het is hier niet zo toeristisch als Albufeira.
Daar zijn we gister een dagje heen geweest.

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 18:35

Nog 5 nachtje slapen en dan op naar de Algarve!!!!!!! joehoe!!!!!!!!

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:33

Vanuit Praia Da Rocha:

We wilde gisteren een jeepsafari boeken maar toen bood die kerel ook een tocht aan met dolfijnen. Je ging dan de zee op en zag grote groepen. Hij had nog meer mooie verhaaltjes, je zag baby dolfijnen, ze speelde met de boot, ze maakte hoge sprongen. We hadden zoiets van, eerst zien dan geloven.

Vanmorgen om 11uur werden we opgehaald en gingen we maar Portimao. Plaatsje verderop.
Daar stapten we op een boot en gingen enorm ver de zee op.
Logisch, ze zitten niet aan de kust.

We kwamen de heenweg al een boot tegen en die wees waar we heen moesten, waar ze zaten.
Nou, dat was GEWELDIG!!!

Grote groepen dolfijnen, ze zwommen voor je uit, vlak voor de boot. Naast je, onder de boot.
Ze maakten hoge sprongen naast je. Ook zagen we 2 baby dolfijnen.

30 PP maar zeker de moeite waard!!

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 21:32

30 per persoon Bloos!
Goedkoop hoor ./

We hadden in Alvor ook zoiets maar zijn bootje was kapot gegaan.
Anders had ik dat zeker gedaan.
Wel mooi dat je dat hebt gezien?
Heb j eook foto's gemaakt?

Sabine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:34

Ik ben dit jaar ook in Portugal op vakantie geweest. Eerst een week in Lissabon, daarna een week in Teixera (70 km landinwaarts van Porto als ik het goed heb) en daarna nog een paar dagen in de buurt van Coimbra. Aangezien mijn moeder en haar vriend altijd graag dingen bezoeken, heb ik echt super veel gezien! Portugal is een heel mooi land en zou er zeker nog een keer heen willen! Lachen

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:34

nobillity schreef:
30 per persoon Bloos!
Goedkoop hoor ./

We hadden in Alvor ook zoiets maar zijn bootje was kapot gegaan.
Anders had ik dat zeker gedaan.
Wel mooi dat je dat hebt gezien?
Heb j eook foto's gemaakt?

Ja we hebben iets van 200 fotos gemaakt ofzo haha.
Thuis zien we wel wat mislukt is.
Als er een dolfijn boven het water is en je knipst, is ie alweer onder water haha.
Dat gaat zo snel.
Maar vond het echt super geweldig hoor!

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:12

ik meld me ook even.

ik ga dinsdag naar Aveiro toe Haha!

weet iemand van jullie mooie natuur dan, want daar ben ik namelijk gek op!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:03

Sabine_ schreef:
Ik ben dit jaar ook in Portugal op vakantie geweest. Eerst een week in Lissabon, daarna een week in Teixera (70 km landinwaarts van Porto als ik het goed heb) en daarna nog een paar dagen in de buurt van Coimbra. Aangezien mijn moeder en haar vriend altijd graag dingen bezoeken, heb ik echt super veel gezien! Portugal is een heel mooi land en zou er zeker nog een keer heen willen! Lachen

Grappig, ik heb eerst in de regio Coimbra gewoond en zit nu ergens boven Porto...