[HK] bokkers in (of onderweg naar ;)) buitenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lorr_

Re: [HK] bokkers in (of onderweg naar ;)) buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 11:43

Perrokai schreef:
Lorr_ schreef:
Mn vriend heeft werk aangenomen in NL.. dus kan ik weer alles achter laten Huilen

He verdorie !! En daar heb je je pony toch ook voor weggedaan ?? Waarom blijft hij niet in oostenrijk werken ? Ik zou er niet tegen kunnen dat onzekere en van hot naar her gaan. Nederland wordt je niet vrolijk van vind ik...maar ja.. is het al zeker ?? Of valt er nog wat te onderhandelen ?
En dat Hafje dan ?

Jaa daarvoor heb ik idd mn pony voor weggegedaan.. Ik deelde mn pony met ee oud collega, dus mag haar eventueel weer terug kopen dat ze weer van ons beide is.. maar weetniet ofk t doe, misschien besluiten hij of wij weer eens naar Oostenrijk te gaan en kan ik er weer achterlaten..
Ik wordt er ook een beetje huberklubus van..

jaa het is al zeker, hij gaat 6 maart, en ik eind april, begin mei pas (eigen keus, omdat ik zn moeder niet alleen wil laten in die drukke periode's).
jaa het hafje moet ik even afwachten, die man had er erover dat ze moest worden beleerd en ingereden voor verkoop, dus misschien kan ik wat regelen ofzo..

Ik wacht wel af, ga er vanmiddag om 1 uur heen.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:03

Lorr ik ben benieuwd hoe dat afloopt. Misschien valt de baan wel tegen of stopt het in zijn proeftijd. Maar ik hoop het niet natuurlijk als hij er echt voor gaat....
Ik zou echt wel in het Hotel van mn moeder blijven werken als dat kon. Lijkt mij ideaal...

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:34

Tjaa.. wil ik liever ook, maar wil ook bij mn mannetje zijn.

Zodra ik meer weet horen jullie het natuurlijk!!

ga nu bij het haflingertje kijken Haha!

Kathinkaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 17:56

Scandinaviërs hier? Knipoog (met name Zweden Bloos )

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 07:06

vervelend zeg Lorr_ in ieder geval lekker van die laatse maanden genieten, en wie weet hoe het loopt, bevalt het hem toch beter in Oosterijk.

Ik zit nu in de Rocky mountains Haha! Hoe cool is dat, de echt echt rocky's. Woon in de uitlopers maar dit is toch wel heel ercht bergen hoor! Wel beetje verlaten stadje waar ik terecht ben gekomen, Golden heet het. Uiteraard ook hier een mac donalds, A&W, Tim Hortons, Subway, al die fastfood resaurants je word er helemaal raar van. Kan nergens meer heen zonder dat al dat langs de weg staat. Heb de starbucks hier nog niet gezien maar die is er ongetwijfelt ook (daar heb ik niet zo'n moeite mee by the way Knipoog ) Ben hier met mn mams heen gereden, morgen gaan we nog verder trekken, en wat leuks doen.

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:48

Iki wil naar huis Huilen

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 13:58

Achja.. ik wacht wel af.. meer kan ik niet doen helaas..
Ze moeder heeft me even duidelijk gezegt, hoe lief ze het vinddat ik blijf om haar te helpen, en dat ze niet zou weten hoe ze zonder me zou moeten doen Bloos

*dat groeit het schuldgevoel weer een stukje van Verdrietig *

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:19

Gerbenfroh schreef:
Iki wil naar huis Huilen

Waarom ? je bent er net ? Rolleyes

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:22

Lorr_ schreef:
Ze moeder heeft me even duidelijk gezegt, hoe lief ze het vinddat ik blijf om haar te helpen, en dat ze niet zou weten hoe ze zonder me zou moeten doen Bloos

1 troost, je kunt wel weer naar je pony toe dan in NL. Werkte je vriend ook in het hotel van zijn moeder ? Waarom wil hij terug dan behalve voor een baan ...?

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:41

Thokkadisje schreef:
Mijn mams is over 1.5 uur in Canada Haha!

1 ding is hier wel vreemd in Canada, als je uit gaat is het om half 2 last call for alcohol... en rond 2 uur gaan de lampjes aan en is het feest over. Ze mogen geen alcohol schenken na 2 uur, dan gaat de boel dicht, en je mag er ook pas in vanaf 19. Maar t'is wel gezelli (al moet ik wel wennen aan de cowboy/line dance muziek, die iedereen kent een meejengeld Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben een aantal keer in Noordwijk (gewoon aan de Noordzee Lachen ) op vakantie geweest en daar is dat ook zo! Het voelde inderdaad als buitenland hoor, ik had dat nog nooit meegemaakt.

Jullie zijn allemaal ver weg! Ik zit in Belgie, ruim anderhalf jaar al nu. Maar ik ga elk weekend naar huis, naar de paardjes toe!! Ik zit hier vanwege studie maar het is niet het land van mijn eerste keus. Ik denk dat mocht ik ooit gaan emigreren dat het de VS of Duitsland wordt. Hongarije misschien....
Iemand hier op bokt die in Hongarije woont?

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:49

Yinari schreef:
Thokkadisje schreef:
Mijn mams is over 1.5 uur in Canada Haha!

1 ding is hier wel vreemd in Canada, als je uit gaat is het om half 2 last call for alcohol... en rond 2 uur gaan de lampjes aan en is het feest over. Ze mogen geen alcohol schenken na 2 uur, dan gaat de boel dicht, en je mag er ook pas in vanaf 19. Maar t'is wel gezelli (al moet ik wel wennen aan de cowboy/line dance muziek, die iedereen kent een meejengeld Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben een aantal keer in Noordwijk (gewoon aan de Noordzee Lachen ) op vakantie geweest en daar is dat ook zo! Het voelde inderdaad als buitenland hoor, ik had dat nog nooit meegemaakt.

Jullie zijn allemaal ver weg! Ik zit in Belgie, ruim anderhalf jaar al nu. Maar ik ga elk weekend naar huis, naar de paardjes toe!! Ik zit hier vanwege studie maar het is niet het land van mijn eerste keus. Ik denk dat mocht ik ooit gaan emigreren dat het de VS of Duitsland wordt. Hongarije misschien....
Iemand hier op bokt die in Hongarije woont?

Wij hebben ook in Hongarije naar huizen gekeken. Maar het is me toch wat armoedig en onzeker. De huizen hebben weinig luxe en zijn ook slecht gebouwd, wel heeeeel goedkoop. En het is er wel mooi.
Wat me ook tegen stond is de manier waarop ze daar met dieren omgaan. En werk ? Nou hier is het ook niet werelds maar daar !!! Poeh, wat wil je daar gaan doen ??
Ik ben niet ver weg hoor !

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:51

Nee, jij zit vlak over de Duitse grens hè?
Kijk, ik dacht zo; tegen de tijd dat ík een huis kan betalen (ik moet nog vier jaar studeren) is het in Duitsland ook al onbetaalbaar geworden. En ik heb mezelf tot doel gesteld toch echt ooit een huis met 2 hectare grond te hebben, in een rustige natuurrijke omgeving. Gaat lastig worden denk ik. Misschien is het tegen die tijd daar nog steeds wat goedkoper. Maar eerlijk gezegd ben ik nog nooit in Hongarije geweest hoor. Duitlands wel!! En dat vind ik echt super!!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:12

Yinari schreef:
Nee, jij zit vlak over de Duitse grens hè?
Kijk, ik dacht zo; tegen de tijd dat ík een huis kan betalen (ik moet nog vier jaar studeren) is het in Duitsland ook al onbetaalbaar geworden. En ik heb mezelf tot doel gesteld toch echt ooit een huis met 2 hectare grond te hebben, in een rustige natuurrijke omgeving. Gaat lastig worden denk ik. Misschien is het tegen die tijd daar nog steeds wat goedkoper. Maar eerlijk gezegd ben ik nog nooit in Hongarije geweest hoor. Duitlands wel!! En dat vind ik echt super!!

Over vier jaar kan jij hier nog steeds goedkoop, onder de 2 ton een huis met grond kopen hoor.
Hoe noordelijke hoe goedkoper. En tenzij ze hier opeens enorme fabrieken neerzetten of het toerisme zou enorm doorbreken gaat de grondprijs hier echt niet omhoog. Hier (dit dorp)kost bijv. bouwgrond
40 euro per meter en een dorp verderop 6 km 22 euro. Ik kon laatst een weiland kopen van ik meen 6000 of 7000 vierkante meter en de vraagprijs was 5000,00 euro. 1 hectare weiland huren voor je paard(en) kost hier 56 euro per kwartaal.....de manege hier kost 140 euro p/mnd all in en onbeperkt gebruik van de faciliteiten zoals binnenbak, sterker nog je krijgt de sleutel !
Hou het maar in gedachte, waar je in nl een (klein) rijtjeshuis voor koopt lijkt het hier alsof je een loterij gewonnen hebt.......

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 22:39

Omdat Rolleyes

Ik enorm heimwee heb opeens. Mijn stage verschikkelijk is, ik niet rondkom met het geld omdat ze opeens minder betalen. Omdat mijn beste vriendin's vader (en mijn 2e paps) kanker heeft en misschien in deze periode komt te overlijden.

Maar misschien wordt het wel beter hoor; als ik eenmaal op m'n plekje zit. Vanochtend even een dipje. Knipoog

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 00:16

Gerbenfroh schreef:
Omdat Rolleyes

Ik enorm heimwee heb opeens. Mijn stage verschikkelijk is, ik niet rondkom met het geld omdat ze opeens minder betalen. Omdat mijn beste vriendin's vader (en mijn 2e paps) kanker heeft en misschien in deze periode komt te overlijden.

Maar misschien wordt het wel beter hoor; als ik eenmaal op m'n plekje zit. Vanochtend even een dipje. Knipoog

Wat jammer dat het allemaal zo tegenvalt en net zo'n rotperiode met de vader van je vriendin.
Gaat dat zo snel dan opeens ? Dat zal morgen niet anders zijn als je wakker wordt. Maar misschien kijk je tegen de rest een beetje anders aan. Ik heb ook wel eens dipjes.
En zo niet, wordt er iemand boos of teleurgesteld als je terug gaat ? Echt ver weg zit je niet.
Ga lekker wandelen als je vrij hebt langs de Thames of door China Town, word je even afgeleid.
Vergeet niet je bent binnen een halve dag thuis als het moet.
En als je het echt niet uithoud ga je toch gewoon terug....
Ik vind London wel eens leuk om te zien, maar engeland trekt me verder niet, de mensen niet, en het eten al helemaal niet behalve Indiaas, de rest is kleffer en minder gekruid, zelfs de italiaan en de argentijn. De middagpauzes als er opeens allemaal mannen in dezelfde pakken of zelfde regenjasje rondwandelen. Ze kijken niet op of om zo saaaiii....en dan was ik nog wel op vakantie.
In de metro allemaal van die grijzen muizen, niemand praat of kijkt zelfs vriendelijk. Mijn indruk is geen vriendelijke vrolijke en open mentaliteit....erg boring die Engelsen.
En ik heb het toch vijf keer geprobeert....
Maar jij zit tussen de gasten uit binnen en buitenland, dat moet toch heel anders zijn. En je "was" heel reislustig, dus het zal wel aan de omstandigheden liggen jouw heimwee....

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 00:41

Ik hoop dat je gelijk hebt Perrokai!! Jij kan het weten denk ik zo. Even in je profiel gekeken maar je hebt een fantastisch mooi huis! Wauw

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 01:07

Yinari schreef:
Ik hoop dat je gelijk hebt Perrokai!! Jij kan het weten denk ik zo. Even in je profiel gekeken maar je hebt een fantastisch mooi huis! Wauw

De buitenkant is nu wel mooi om te zien maar als je weet hoe het er uit zag !! En binnen is alleen de woonkamer klaar, er moet nog een nieuwe keuken in, badkamer en de twee slaapkamers beneden moeten nog opgeknapt worden. Is allemaal jaren 70 stijl maar wel bruikbaar. Maar we doen alles zelf dus dat kan niet allemaal in 2 jaar ....
En gekocht voor onder de 80.000 euro en dat vonden de duitsers hier te duur kun je nagaan.
In de drie/vier jaar dat ik hier heb rondgekeken zijn de huizen echt niet gestegen. Sommigen staan al meer dan 3 jaar te koop en die prijzen zakken alleen maar. En de huizen raken ook niet op hoor. Er wonen erg veel ouder mensen en ja die gaan wel eens dood. De jeugd trekt naar grote steden als
Bremen hamburg Dortmund en Dusseldorf om te studeren en dan te werken.
Ik weet niet wat je studeert maar als je de VS leuk vind kun je daar ook heel goed werken natuurlijk.
Hier zou je het beste net over de grens in NL kunnen werken zoals bv de stad Groningen of Emmen en dan in Duitsland gaan wonen. Dan zit je op alle fronten safe.
Kijk hier maar eens, huizen onder de 100.000 euro iets noordelijker:

http://www.neue-oz.immowelt.de/Immobilien/ImmoListe.aspx?gkx=3389609&gky=5893759&sr=10&XGeoID=10803457021&SGeoID=10803457021&sv=2&EType=2&PriMi=0&PriMa=100000&ESR=1&Sort=distance

Of hier praktisch om de hoek binnen 30 km afstand:

http://www.neue-oz.immowelt.de/Immobilien/ImmoListe.aspx?gkx=3408899&gky=5866501&sr=30&sv=2&XGeoID=10803454033,10803454042&SGeoID=10803454033&EType=2&PriMi=0&PriMa=100000&Sort=distance

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 07:52

Ja da's toch fantastisch!! Je maakt mijn hele dag weer goed. Ik kijk wekelijks even op induitslandwonen.nl en droomhuisduitsland.nl.
Staan ook van die leuke dingen op. Ik studeer diergeneeskunde dus wat dat betreft zit ik niet echt plaatsgebonden. Ben je zelf heel handig of heb je een handige man Lachen?

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 14:32

Perrokai schreef:
Lorr_ schreef:

1 troost, je kunt wel weer naar je pony toe dan in NL. Werkte je vriend ook in het hotel van zijn moeder ? Waarom wil hij terug dan behalve voor een baan ...?

Ik wil liever niet eer met haar mn pony delen, en kan het de eerst komende tijd helaas niet opbrengen.
nee hij is gedilpomeerd snowboard-leraar..
Ik weet niet waarom hij terug wil, laatste dagen doet hij een beetje raar.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 17:22

Lorr_ schreef:
Ik wil liever niet eer met haar mn pony delen, en kan het de eerst komende tijd helaas niet opbrengen.

Gediplomeerd Snowboard leraar ? Dan zou je toch nergens anders moeten willen zitten dan in de sneeuw ? Vreemd, wat gaat hij in NL doen dan ....
Gelukkig blijf je nog wat langer, wacht maar even rustig af hoe het loopt als je zolang zonder hem kan.
Misschien is het een bevlieging of een dipje of voorjaarskriebels of iets wat weer over gaat en dan
kan je weer terug.......praten jullie wel goed met elkaar ? Ik wil me er niet mee bemoeien natuurlijk,
maar ik ging nergens heen voordat ik precies wist hoe het in elkaar steekt, jij hebt ook een leven...
en jij bent ook belangrijk.....

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:53

Zo, mijn vader en moeder en ik hebben toch maar de knoop door gehakt...
We gaan Haha! !

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:57

Perrokai schreef:
Lorr_ schreef:

Gediplomeerd Snowboard leraar ? Dan zou je toch nergens anders moeten willen zitten dan in de sneeuw ? Vreemd, wat gaat hij in NL doen dan ....
Gelukkig blijf je nog wat langer, wacht maar even rustig af hoe het loopt als je zolang zonder hem kan.
Misschien is het een bevlieging of een dipje of voorjaarskriebels of iets wat weer over gaat en dan
kan je weer terug.......praten jullie wel goed met elkaar ? Ik wil me er niet mee bemoeien natuurlijk,
maar ik ging nergens heen voordat ik precies wist hoe het in elkaar steekt, jij hebt ook een leven...
en jij bent ook belangrijk.....

In NL gaat hij weer als technische dienst op een kinderpark werken..
sjaa hij voelt zich hier niet gelukkig.. maar vraag me af of hij dat nog we met mij is.. zoals die doet laatste tijd Huilen

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:58

Hackie schreef:
We gaan Haha! !

waar gaan jullie heen Bloos

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:58

Lorr_ schreef:
Hackie schreef:
We gaan Haha! !

waar gaan jullie heen Bloos

Bonaire Knipoog

Lorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 22:12

lekkurr Haha!