Een nieuwe Homestead in Frankrijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 14:25

Prairy schreef:
Nee nu :)

O gaaf! Ben je er al?

Prairy

Re: Een nieuwe Homestead in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-25 16:19

Jep, druk bezig met het uitzetten waar de kas en het huis zouden komen, en goed dat we dat doen want het moet toch net iets anders als op de tekening :P 2D tekenen is toch echt anders als live uitzetten.

Wat nog wel een uitdaging was met vrij dichte begroeiing en heel veel bramen :=

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-25 16:13

De architect is bijna klaar om de bouwvergunning in te dienen, moet voor 1 oktober dus uiterlijk volgende week dinsdag.

Vrijdag hebben we nog een laatste bespreking.

Hij heeft nu ook de passieve kas en de Orangerie getekend, de Orangerie krijgt ook nog een klein muurtje en ik wil hem 4,5m hoog. Als we dan toch aan het aanvragen zijn :')

Ik vind het echt zo gaaf om iemand anders te zien maken wat ik in mijn hoofd had!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 16:41

Wow! Prachtig <3

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 17:28

inderdaad zeg, dit is echt geweldig. Ik gun het jullie van harte dat je dit zsm kunnen waarmaken :)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 18:56

Ik ben blij voor jou dat het op de rit komt. Ik vraag me wel af hoe de moderne gebouwen passen bij de oude molen? Ik vind dat een prachtig gebouw.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-25 18:58

We gaan de stenen gebruiken die op het terrein liggen in ieder geval. Iets namaken gaat hier denk ik nooit mooi kunnen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 07:42

Spannend. wanneer weet je of het goedgekeurd wordt?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-25 07:58

Ik hoop binnen 2 maanden

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-25 18:37

Ondertussen zijn we weer een weekendje geweest. We hebben dit keer vooral ramen, deuren en hout meegenomen voor het appartement dat we tijdelijk in de molen gaan maken. Ook hebben we een trap meegenomen. Gratis of bijna gratis van Marktplaats en dingen die we al heel lang hadden staan in het kader van 'kan altijd nog een keer van pas komen', ken je die stapeltjes?

Ik had helaas erg weinig energie dus heb wat ik had, gespaard om te kunnen helpen met zware dingen omhoog brengen, zoals dus hardhouten deuren en een veel te groot raam. Dat raam was echt echt echt op de grens en eigenlijk erover maar het is boven gekomen := We hadden hem tegen een 30 kilo zware plaat aan staan zodat hij niet rechtstreeks op de trap kwam, het raam zelf zal denk ik zeker 80 kilo gewogen hebben. :x Iets met een echtgenoot en koppig en het moet nu. Dat doen we dus niet nog een keer zo _O-

Afbeelding

Mijn man heeft de trap geïnstalleerd zodat we niet steeds een aluminium trap hoeven op en af te klauteren.

Afbeelding

Ik heb wel nog wat walnoten geraapt en bedacht dat het ook in Frankrijk gewoon ruk is om op een helling te moeten oogsten, zeker als er ook nog bramen staan.

We hebben 1 nacht in de bouwkeet, slaapt nog steeds erg lekker maar veel te vochtig. En ik heb echt een bloedhekel aan opstaan in de kou. We hadden dus voor de andere 2 nachten al een appartement gehuurd in de buurt. Op ongeveer 10-15 minuten rijden.

Eerste avond lekker vuurtje gemaakt in de vuurkorf **\O/**

Afbeelding

Op de laatste terugweg was het echt gaaf om letterlijk in de wolken te zijn <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En heb ik nog een (denk ik) water uitgang gevonden.

Afbeelding

Verder heb ik nog gaatjes proberen te graven voor bodemonderzoek, dat was nog een hele grote uitdaging met de hoeveelheid puin en grind en worteldoek zeg. Maar ik heb wat bij elkaar kunnen verzamelen, nu wachten op het rapport.

Afbeelding

Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 21:17

Wauw gave foto's! Heftig die trap ook, maar wel een stuk handiger en top dat het zo goed past. Ja ramen zijn loodzwaar. Helling weet ik alles van, maar... als je de bramen snoeit, dan rollen de walnoten vanzelf naar je toe!