De Waddeneilanden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 22:07

Ik weet dat er genoeg te vinden is via Google, ben ik ook al mee bezig :j maar zijn er hier nog tips voor een mooi huisje of leuk hotel waar de hond mee mag op Ameland? En dan iets moderner, dus niet grootmoeders meubelen en gordijnen zeg maar. :o
Persoonlijke ervaringen zijn namelijk altijd fijn!

Texas02

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:17

Ik wil denk ik in juni of juli een dagje naar Schiermonnikoog of er één nachtje blijven. Is Schier een beetje veilig om niet per sé waardevolle spullen zoals kleding en toiletartikelen in fietstassen te doen als je winkels in gaat, of het strand op gaat en je fiets dus in principe onbewaakt is? Het enige waar ik wel mee zit is mijn kussen _O- Dat klinkt misschien echt stom voor de meesten, maar ik neem echt altijd mijn eigen kussen mee als ik ergens anders slaap. Ik heb nekklachten, en dit kussen is daar wel het beste voor. Maar dat ding is me veel te groot om op de fiets mee te nemen. Dus ik hoop dat ik dat een nacht overleef zonder te veel klachten :+ Misschien houd ik het ook bij een dagje, ik weet het nog niet. Het is zo jammer dat je dan geen avond en zonsondergang hebt. Dus ik denk wel echt aan overnachten. Is Pension Westerburen dan aan te raden? Ik hoef geen luxe, ik slaap er alleen maar. Maar ik wil het wel graag schoon en netjes hebben. En ik zag dat ze een ontbijtbuffet hebben, dat klinkt ook goed :j

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:30

MarrieLeen schreef:
Ik weet dat er genoeg te vinden is via Google, ben ik ook al mee bezig :j maar zijn er hier nog tips voor een mooi huisje of leuk hotel waar de hond mee mag op Ameland? En dan iets moderner, dus niet grootmoeders meubelen en gordijnen zeg maar. :o

Ik had deze geboekt toen ik naar Ameland ging. Heel mooi chalet en terras is helemaal afgesloten dus heerlijk de deur open zetten en niet bang te zijn voor hond.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:09

MarrieLeen schreef:

[url]appartementhurenameland.nl/index.php https://share.google/tJpKgdg5veQi5iB2c[/url]
"Mijn" ouderlijk huis/appartementen.
Of naja waar ik vroeger dus opgegroeid ben?

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:31

Heeft iemand hier ook tips voor eenpersoonskamers op 1 van de eilanden? Ik lijk ze niet te kunnen vinden :o

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:07

Texas02 schreef:
Ik wil denk ik in juni of juli een dagje naar Schiermonnikoog of er één nachtje blijven. Is Schier een beetje veilig om niet per sé waardevolle spullen zoals kleding en toiletartikelen in fietstassen te doen als je winkels in gaat, of het strand op gaat en je fiets dus in principe onbewaakt is? Het enige waar ik wel mee zit is mijn kussen _O- Dat klinkt misschien echt stom voor de meesten, maar ik neem echt altijd mijn eigen kussen mee als ik ergens anders slaap. Ik heb nekklachten, en dit kussen is daar wel het beste voor. Maar dat ding is me veel te groot om op de fiets mee te nemen. Dus ik hoop dat ik dat een nacht overleef zonder te veel klachten :+ Misschien houd ik het ook bij een dagje, ik weet het nog niet. Het is zo jammer dat je dan geen avond en zonsondergang hebt. Dus ik denk wel echt aan overnachten. Is Pension Westerburen dan aan te raden? Ik hoef geen luxe, ik slaap er alleen maar. Maar ik wil het wel graag schoon en netjes hebben. En ik zag dat ze een ontbijtbuffet hebben, dat klinkt ook goed :j

Lekker een nacht blijven! Bij de hotels zijn plekken ingericht waar jij je bagage neer kunt leggen op je vertrekdag. Daar hoef jij je echt geen zorgen over te maken!

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:08

lieke2 schreef:
Heeft iemand hier ook tips voor eenpersoonskamers op 1 van de eilanden? Ik lijk ze niet te kunnen vinden :o

Duinzicht op Schiermonnikoog heeft ze.

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:10

MarrieLeen schreef:
En dan iets moderner, dus niet grootmoeders meubelen en gordijnen zeg maar. :o

Ik merk aan mezelf dat mij dat steeds meer tegen gaat staan. Bepaalde huisjes zijn zo verouderd, maar de prijzen blijven stijgen!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:14

MarrieLeen schreef:

Wij vonden Roompot Ameland heel fijn met hond. Wij hadden het kleinste verblijf want waren met z’n tweeën (+ hond) maar er zijn ook grotere. Allemaal nieuw!

Afbeelding

Afbeelding

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:42

verstijnen schreef:
Texas02 schreef:

Lekker een nacht blijven! Bij de hotels zijn plekken ingericht waar jij je bagage neer kunt leggen op je vertrekdag. Daar hoef jij je echt geen zorgen over te maken!

Dank je! Mag je ook op de dag van aankomst al bagage neerleggen, weet je dat?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:10

Bij de meeste accommodaties op Schier mag je idd je bagage vast neerleggen vlak na aankomst.
Zodat je onbezorgd het eiland kunt verkennen en terug kunt komen wanneer jouw kamer of appartement klaar is om erin te gaan.
En anders kun je je niet waardevolle spullen als je toilettas en kleding op Schier echt wel in je fietstas houden, is onze ervaring.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:26

Bedankt! Lijkt me echt wel leuk dan, om een nachtje te blijven! Wat is een aanrader dan om te overnachten, Pension Westerburen of iets anders? Daar zit ik op €120 tot €130 voor een nacht. Het gaat dus maar om één nachtje voor één persoon, ik hoef geen luxe, het liefst zo goedkoop mogelijk maar absoluut wel schoon en eigen douche en wc. Ontbijt is fijn maar geen must.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:44

tinker_sally schreef:
MarrieLeen schreef:

Ik had deze geboekt toen ik naar Ameland ging. Heel mooi chalet en terras is helemaal afgesloten dus heerlijk de deur open zetten en niet bang te zijn voor hond.

Welke bedoel je met 'deze', tinker_sally, of mis ik een link? :)

Dank voor de verdere tips! Ik ga even kijken. Die Roompot ziet er al leuk uit. :j

Nou en dat verstijnen, klinkt misschien een beetje decadent, maar ik verblijf dan liever niet in andermans oude meuk. :o
Hoeft echt niet allemaal tip top en modern, maar schoon, beetje nieuw en netjes is toch wel fijn.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:57

Wij zijn jaren geleden in een heerlijk luxe huisje geweest op Ameland
Kan een ff nazoeken hoe het heet, was super hip ook met Netflix en Videoland wat we toen thuis nog niet hadden ( uiteraard na de vakantie wel :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:23

Grappig ik vind het juist jammer, al die moderne huisjes en nieuwbouw!

Wat ik mis is gewoon iets simpels en betaalbaars voor 1 persoon, evt 2. Het is allemaal zo luxe en over de top en voor mij hoort dat helemaal niet bij het eilandgevoel.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:49

Sheran schreef:
Grappig ik vind het juist jammer, al die moderne huisjes en nieuwbouw!

Wat ik mis is gewoon iets simpels en betaalbaars voor 1 persoon, evt 2. Het is allemaal zo luxe en over de top en voor mij hoort dat helemaal niet bij het eilandgevoel.

Ja, mee eens. Dat moderne, brr...

Wij gaan in een stacaravan, ziet er prima uit en enigszins betaalbaar.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:54

Texas02 schreef:
Bedankt! Lijkt me echt wel leuk dan, om een nachtje te blijven! Wat is een aanrader dan om te overnachten, Pension Westerburen of iets anders? Daar zit ik op €120 tot €130 voor een nacht. Het gaat dus maar om één nachtje voor één persoon, ik hoef geen luxe, het liefst zo goedkoop mogelijk maar absoluut wel schoon en eigen douche en wc. Ontbijt is fijn maar geen must.

Over het algemeen kan je overal bij aankomst en vertrek je bagage al ergens kwijt

In Pension Westerburen kun je prima verblijven.

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:00

Texas02 schreef:
Dank je! Mag je ook op de dag van aankomst al bagage neerleggen, weet je dat?

Jazeker! Als je een hotel in gedachten hebt. Of andere vragen hebt, mag je altijd PB-en :-)

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:07

Het hoeft zeker geen nieuwbouw te zijn. Dat kneuterige hoort ook een beetje bij de eilanden.

Maar om te douchen in badkamer waar de schimmel en alle andere ongein zichtbaar aanwezig is en je daarvoor de hoofdprijs moet betalen, gaat mij te ver. Dat soort huisjes zijn, met name waar je hond toegestaan is, veelvuldig aanwezig op Schier.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:29

Vies is inderdaad iets anders dan oud.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:05

Precies dat inderdaad. Oud maakt me helemaal niet uit, maar het moet schoon zijn.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:30

MarrieLeen schreef:

Welke bedoel je met 'deze', tinker_sally, of mis ik een link? :)

Ben inderdaad de link vergeten :')
Maar het was deze https://www.chalet2rent.nl/welkom-op-ameland/

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:19

Ik vind alle eilanden erg leuk! En op Texel kom ik jaarlijks wel een dagje of huur ik een huisje. Woon redelijk vlakbij om er zo een dagje heen te gaan! Texel heeft wel wat minder eiland gevoel idd. Maar bij De Koog ook prachtige stranden en bossen om te ontdekken! Vorig jaar gezellig een dag met vriendin en kennis en de honden wezen fietsen (hondjes in de fietskar) En de Texelhopper is ook ideaal!

In december 2025 met een vriendin collega en twee reisvrienden voor vier dagen naar Ameland geweest. Ik zat in De Cel op Ameland in het plaatsje Nes, aangezien ik ook een hond mee had. M’n reisgenoten zaten in een Fletcher hotel vlakbij! Die hebben ook leuke acties. Geweldig eiland, maar Willow rook zoveel wild, dat ik haar amper los durfde te laten! Wel nog twee herten gezien vlakbij, roofvogels en prachtige natuur bij de Oerd! En super leuke stadjes en eetgelegenheden.

Dat jaar daarvoor zaten we op Texel en dit jaar wordt het Vlieland, Schiermonnikoog of Terschelling met z’n allen naar verwachting!

Vlieland benik ook geweest met een vriendin op paardrijvakantie (IJslanders!) is ook erg prachtig qua natuur en je kan er geweldig paardrijden bij stal Edda. En heerlijk kleinschalig en idd geen auto nodig.

Op vakantie de eilanden huren we eigenlijk dan altijd fietsen! Ikzelf met een hondenkar erbij!

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:35

Ik wil mijn eigen fiets meenemen. Maar word je de auto dan eigenlijk kwijt in de parkeergarage bij de veerhaven in Lauwersoog, met de fietsendrager op de trekhaak? Volgens AI is mijn auto 4,42 meter lang _O- Dus dan komt er een trekhaak bij + fietsendrager. Of zet ik hem dan beter op P3? Dit is buiten, dat is misschien iets ruimer? En je kunt van te voren reserveren zag ik. P2 lijkt ook ruim maar daar kun je niet reserveren. Waar je je ook druk over kunt maken 3 maanden van te voren zonder dat je ook nog maar iets geregeld hebt _O-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:57

Maar... je fiets gaat er toch af?