Fijn dat je goed geslapen hebt!
En ondanks de tegenslag, heb je wél de bus gehaald en wél de metro gevonden en ben je wél veilig in Oslo bij je lieve host. Dat is ook een feestje en schouderklopje waard!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Mijn plan om te fietsen naar Bergen is allang van de baan (misschien handig om mijn eerdere berichten te lezen).
Ik zou bijna met je mee willen fietsen. En ja, aan een paar ferryovertochten zit je wel vast aan de westkust. Gelukkig heb je ook nog een stuk ultravlak (voor Noorse begrippen dan) en over het algemeen zonnig stuk in het zuiden. Bergen is geweldig en Stavanger is ook leuk en erg mooi. Beetje een domper wel om af te sluiten in Kristiansand, dat vind ik nou echt de allersaaiste stad van heel Noorwegen. Toeristische tip: als je tijd over hebt kun je een klein stukje verder peddelen naar Lillesand, da's een best wel schattig dorpje.
Voor de eerste nacht heb ik een logeerbed voor je
Maar wel heel lief dat ik welkom ben!
Maar het is het enige gebied waar ik veilig en mooi kan fietsen en kan komen met ov. De westkust van Zweden zal nog niet veilig genoeg zijn en elders in Zweden komen is heel lastig doordat fietsen niet zijn toegestaan op treinen. Daarnaast wil ik gewoon zo graag nog een stuk van Noorwegen zien en zie ik Denemarken niet zitten en Duitsland al helemaal niet.
De treinen kunnen pas vanaf Geilo weer rijden, dat is echt een heel stuk van Oslo verwijderd. Dat zal de komende dagen nog niet veel beter worden, plus dat alle treinen die nog wel in de planning staan zijn volgeboekt.
Ik wil zo graag nog even een lekker stuk fietsen, dan maar omslachtig met het openbaar vervoer weer thuis zien te komen. Mijn plan is om naar Kristiansand te gaan en vanaf daar naar Bergen te fietsen via de westkust.
Dat wacht ik even af en anders pak ik morgen de trein die kant op.
Met een nieuwere fiets waar al het schroefdraad en bouten nog nieuw en soepel zijn, is een ander verhaal.