Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
shadowstar schreef:Ik weet niet wat je budget is maar hier kost het €1455,- voor 6 dagen rijden
http://www.icelandhorsetours.com/
secricible schreef:Ik ben niet heel bekend met paardrijvakanties maar heb in mijn oriëntatie eigenlijk geen enkele vakantie gezien in dat budget, uitgaande van 4-5u per dag rijden. Oost-europa komt soms in die richting, maar is ook al snel 200-250e per (rij-)dag. Dus voor een duur land als IJsland red je dat dan sowieso niet. En waar je het wel red zijn idd vaak korte tochtjes van 1-2uur.
xTammyy schreef:Ik weet dat dit het topic van 2023 is, maar we kunnen hier gewoon in door gaan toch?![]()
Is er iemand met ervaring met IJsland bezoeken in de winter? Zo in februari/maart?
xTammyy schreef:Dank voor jullie reacties.
Ik heb inderdaad al gelezen dat walvissen spotten in de winter over het algemeen niet succesvol is.
Paardrijden hoeft van ons ook niet, wij zouden een auto willen huren en daarmee de diamond circle willen rijden.
Voorkeur gaat uit naar een camper, maar heb al gezien dat een 4x4 camper zonder tent/uitklap dak erg duur wordt. We denken dat zo'n tent te koud gaat zijn? Dus wellicht kunnen we toch beter een auto huren en in guesthouses met keukentjes verblijven.
Voor zover ik heb kunnen vinden vliegen er in die periode geen directe vluchten naar Akureyri (of ze zijn érg duur), dus we oriënteren ons nu op KEF en vanuit daar richting Akureyri om de Diamond Circle te doen.
xTammyy schreef:Mooie planning, al zou het mij te veel autorijden zijn.
Gezien je in maart gaat weet je niet of alle wegen goed begaanbaar zijn, wat is je alternatief als je een deel niet kan rijden? 5 uur reistijd lijkt goed te doen, maar wat als het hard sneeuwt/door harde wind icm stuifsneeuw het zicht slecht is en je maar 30km/h kan rijden?
Wij willen in dezelfde periode gaan maar willen bewust op Akureyri vliegen zodat we niet de afstand vanaf Reykjavik nog moeten rijden. Onze vakantie richt zich dan ook bewust enkel op Noord IJsland (diamond circle).