Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NotYourLine

Re: Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 11:04

Wat een geweldige foto's weer <3 <3

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 09:33

Het is daar zo prachtig! Ben zelf in 2007 ook op het Noorder eiland geweest!

Wat ik me nu net afvraag bij je foto's van de buitenritten, ga je vaak alleen op buitenrit?

Ben je dan niet "bang", dat als er iets gebeurt en je paard schrikt, dat je eraf valt en ergens alleen ligt te wachten op hulp?

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 10:33

Dat onthoud ik ! Ben 4x in Australie geweest maar nog nooit in NZ, wat is de beste tijd ?

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-23 11:59

Malle_meid schreef:
Het is daar zo prachtig! Ben zelf in 2007 ook op het Noorder eiland geweest!

Wat ik me nu net afvraag bij je foto's van de buitenritten, ga je vaak alleen op buitenrit?

Ben je dan niet "bang", dat als er iets gebeurt en je paard schrikt, dat je eraf valt en ergens alleen ligt te wachten op hulp?

Goede vraag!

Vaak wel helaas, maar mijn vriend weet wanneer ik rij (lang leve Snapchats) en ik Rij eigenlijk veel op eigen terrein.

Naast dat ik Fish ook vertrouw en ik een paard rij dat niet ineens gek zou gaan doen. Maar risico is er altijd.

Ik laat in ieder geval Matt altijd weten waar ik ben.

hahahatsjoe schreef:
Dat onthoud ik ! Ben 4x in Australie geweest maar nog nooit in NZ, wat is de beste tijd ?

Elk jaar getijde is mooi maar eind lente en zomer zou ik altijd aanraden !

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 16:14

En evt live locatie delen via WhatsApp? Doe ik bij mijn man zelfs als ik alleen met de hond op pad ga haha! Maar das meer voor mezelf, dat ik me veiliger voel ofzo :D trauma van vroeger :roll:

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 19:27

Lienek schreef:
Goede vraag!

Vaak wel helaas, maar mijn vriend weet wanneer ik rij (lang leve Snapchats) en ik Rij eigenlijk veel op eigen terrein.

Naast dat ik Fish ook vertrouw en ik een paard rij dat niet ineens gek zou gaan doen. Maar risico is er altijd.

Ik laat in ieder geval Matt altijd weten waar ik ben.

Op die manier heb je het dan wel goed opgelost! en fijn dat Fish betrouwbaar is, dat is wel goud waard!

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-23 10:39

loez schreef:
En evt live locatie delen via WhatsApp? Doe ik bij mijn man zelfs als ik alleen met de hond op pad ga haha! Maar das meer voor mezelf, dat ik me veiliger voel ofzo :D trauma van vroeger :roll:

Goeie! Nooit over na gedacht!

Ben momenteel het WK aan het kijken. Donderdag ga ik naar NL USA
Zoveel zin in!

Afbeelding

Dit weekend hadden we onze girls night met mijn paarden vriendinnen en dat betekende allemaal als Britney. Kunnen jullie raden welke video clip ik nadeed? :)

Afbeelding

Afbeelding

En vertelde jullie al dat iemand mijn paard kende… had vandaag een grondwerk clinic. De persoon die de clinic gaf kende mijn merrie want ze was naar haar gestuurd om te beleren!! En waar ze dus blijkbaar geprobeerd heeft over de roundpen te springen en zich zo geblesseerd heeft en niet dus in de wei zoals mij was verteld. Ook was ze naar de beleerder in hele andere regio gestuurd zeiden ze en blijkt deze vrouw. 20 minuutjes van mij te wonen!!!
Echt baalde wel want ze heeft daar 8 weken gestaan zonder dat zij er ooit op heeft gezeten omdat ze zo explosief werd (met dus blessure tot gevolg)
Blijft een apart verhaal waardoor ik ook echt heel erg aan breuk oid in haar nek denk als ze ook zo in blinde paniek reageerde bij deze dame, die me vertelde dat ze zich altijd afvroeg of zij toentertijd fouten had gemaakt. En toen ik zei waar ik haar heen gestuurd heb en hoe hij haar ook niet onder zadel kreeg merkte ik dat het haar ook erg opluchte.

Heb wel nu steeds meer het gevoel dat ik haar wil verkopen omdat een fokmerrie gewoon niet mijn doel is en ik gewoon niet een extra paard hier wil hebben of kan houden. Ze zou ook veel beter tot haar recht komen in een grote kudde denk ik persoonlijk want Fish jaagt haar alle kanten op momenteel zo ondeugend is hij .

Afbeelding

En sneeuw op de bergen: je kan het alleen niet zo goed zien maar deze man wilde graag op de foto!

Afbeelding

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 19:23

O gaaf dat je naar NL USA gaat, veel plezier!

Wat een naar verhaal over je merrie, zonde van zo’n paard. Is ze als fokmerrie goed te verkopen denk je?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 18:38

Veel plezier op het wk!

Ben je niet bang dat je merrie haar pittige karakter door zal geven aan haar veulens?

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-23 10:41

NL - USA
Wat een dag!
Oranje parade en vooral veel gezelligheid. Mis die saamhorigheid altijd een beetje bij de kiwi’s. Kreeg er bijna heimwee van!

Kun je me spotten haha

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 11:31

Als de All Blacks spelen hebben zij dan niet dezelfde saamhorigheid?

Leuke foto’s, werd je vergezeld door Nederlanders ?
Denk dat er veel ook veel Dutch Kiwi’s tussen liepen.

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 11:46

Superleuke foto's. Gezellige bedoening zo bij elkaar!

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-23 21:45

tienus63 schreef:
Als de All Blacks spelen hebben zij dan niet dezelfde saamhorigheid?

Leuke foto’s, werd je vergezeld door Nederlanders ?
Denk dat er veel ook veel Dutch Kiwi’s tussen liepen.

Nederland is zo anders, want iedereen heeft het gezellig met elkaar. In NZ juich je voor het zelfde team maar je praat niet met vreemden bijvoorbeeld.

Bij ons hier waren alle mensen in oranje totaal aan het mixen! Het was zo leuk dat ik zelfs een beetje heimwee had!

Verder super mooi weekend gehad; zon! Dus dat betekende trailer van stal getrokken en Fish mee naar de buitenbak in een dorp verder op want het is hier nog heel nat,

Vinden jullie mij te groot voor Fish? Twijfel nog steeds of ik hem wil overnemen want hij is zo leuk!
Hij schrok van geiten die lagen te zonnen in de wei naast ons. Had hem net lange teugel gegeven en hij nam me toch een sprint, gelukkig stond hij ook gelijk weer stil!

Afbeelding

En nog wat mooie kiekjes van de afgelopen dagen;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oh ja dacht paarden even lekker in een droge wei te zetten, zo vond ik haar een seconde later heerlijk genietend in de sloot:
Afbeelding

En hooi vervoeren we zo, makkie
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 21:51

Mooie fotos weer.

Ik vind je niet te groot hoor. Ik reed met mijn 174 ook op een pony van 145-148 regelmatig, ligt denk ik meer aan gewicht als aan lengte. Zij maakte er in ieder geval niets van.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 08:08

Ik vind je ook niet te groot voor hem hoor. Je merrie vond het gras in de sloot blijkbaar lekkerder. :D

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 09:39

petraaken schreef:
Ik vind je ook niet te groot voor hem hoor. Je merrie vond het gras in de sloot blijkbaar lekkerder. :D

Prairy schreef:
Mooie fotos weer.

Ik vind je niet te groot hoor. Ik reed met mijn 174 ook op een pony van 145-148 regelmatig, ligt denk ik meer aan gewicht als aan lengte. Zij maakte er in ieder geval niets van.

Gelukkig!
Vandaag sprong lesje gedaan, eerste keer een parcourtje en dubbel mogen springen.

Wat een held is het toch!

Afbeelding

Ga denk ik toch maar even met zijn eigenaar overleggen want hij bewees vandaag weer hoe fijn hij was!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 10:30

Jaaaaaa als je m over kan nemen, doen! Alleen al aan de hand van je foto’s en verhalen over hem Issie zo leuk! Ik vind je ook niet te groot voor m!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 10:55

Als hij tikkie groter zou zijn, was mooier. Maar je zit hem absoluut niet in de weg.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 11:31

Als je te groot zou zijn, lees = paard kan niet fijn lopen met jou als ruiter, dan had je dat allang gemerkt ;) Jullie doen zulke leuke dingen samen en het klinkt alsof jullie er beide veel plezier in hebben. En dat kan niet met een paard dat niet fijn loopt omdat de ruiter niet passend is. Dus… doen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 13:01

Heb een hele andere vraag.
Zie bij "Aussie" hoofdstellen een dubbele neusriem.
Wat is de functie?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 13:06

tienus63 schreef:
Als hij tikkie groter zou zijn, was mooier. Maar je zit hem absoluut niet in de weg.

Idd, tikkie groter was mooier, maar qua gewicht past het prima en als je zo’n klik hebt met die pony zou ik hem absoluut willen hebben

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 13:26

Morganlefay schreef:
Heb een hele andere vraag.
Zie bij "Aussie" hoofdstellen een dubbele neusriem.
Wat is de functie?

Een dubbele neusriem is een gecombineerde neusriem van hoge neusriem en lage neusriem, geeft een stukje meer controle. Ik zie ze in het springen ook veel. :j

@TS; ik vind je ook niet te groot, en als ik zo je verhalen over hem lees heb je er echt heel veel plezier mee. Dus ik zeg ook doen! :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 17:41

Zo, vanwege je posts in het topic over het Nederlands voetbalelftal waar je vandaag bent geweest, zag ik de link naar dit topic en ben gaan lezen.

Ik heb GENOTEN. Wat woon je prachtig. Zo'n groot mooi huis, met al dat land, en de zee om de hoek. Geweldig. Begrijp ik goed dat je man Niew Zeelander is? Ben benieuwd hoe je hem ontmoet hebt.

Je verhaal over de overstroming, al die doden van mens en dier, het niet eerlijk zijn in de berichtgeving, het opgelicht zijn door de gast die jullie het werk gunde, ik vind het verdrietig en schokkend.

Je paardrijverhalen , je foto's vind ik geweldig.

Heb je nog iets gehoord van die toeristische Nl organisatie? Dat lijkt me zooo gaaf voor je .

Je heimwee af en toe is normaal (heb ik ook, woon in Frankrijk). Ik wil af en toe wel op mijn knieën via Parijs naar Nederland kruipen,ook al wil ik hier nooit meer weg. En jij zit in een totaal ander werelddeel, nog verder van ouders, familie en vroege vrienden vandaan. Ik vind je dapper en ondernemend. Emigreren is niet voor watjes, is altijd mijn antwoord als mensen zo lyrisch zijn over ons leven hier. Jij bent ook duidelijk geen watje.

Ik hoop ondanks het verlies van Nederland dat het toch super gaaf was. Was je vriend ook erbij?

Werken op een schapen boerderij is hard werken. De lammetjes zijn te schattig. Ik heb tijdje bij bokkers gevrijwilligd.

Ik ga je volgen. Je schrijft leuk .

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-23 21:41

Ah dankjewel!
Leuk om te horen!

Had al even niks geplaatst maar hier ben ik weer!

Matt en ik zijn naar wedstrijd NL - Spanje geweest in Wellington.
Kreeg er 2010 flashbacks van!

Mooie wedstrijd jammer van het resultaat!

Afbeelding
Afbeelding

Verder heb ik gisteren Fish mee genomen op wedstrijd!
We wonnen de beste combinatie!
Zo trots op ons!

En twee foutloze rondes (het was wel erg laag) volgende keer gaan we echt wat hoger haha.

Was super trots op hem.
Hem kopen begin ik nu echt wel te overwegen. Iedereen zegt doen in mijn omgeving.
Hij is zo leuk en doet alles zo braaf!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog wat lammetjes spam voor de leuk;Afbeelding
Afbeelding

En uitzicht stelt nooit teleur op een winterse morgen!
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 22:05

Ah dat laatste lammetje <3

Die bergen zijn mooi!

En wat leuk dat jullie gewonnen hebben :)