Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
manzano schreef:Ik heb pas na minstens 4,5 week fulltime in de bush, tijdens m'n 3e reis, een luipaard gezien...wel 2 hele seconden
Zou daar zeker niet te veel op focussen als doel. Big 5 is ook maar commercieel verzinsel.
Nyaleti schreef:Olifanten ga je wel zien. Redelijke kans op leeuwen ook wel. Buffalo's geen idee maar de kans op een luipaard en al helemaal op neushoorn is heel klein.
manzano schreef:Gier en wrattenzwijn (geen krokodil)
Nyaleti schreef:manzano schreef:Gier en wrattenzwijn (geen krokodil)
Oh dan heb ik nog een ansichtkaart die niet klopt haha
Verdorie, zetten ze zomaar een hyena er op en laten ze die lelijke krokodillen er af!
Germie: Het is leuk om de big 5 te zien maar daardoor wordt de focus van andere dieren afgehaald "want is geen big 5" en dat is zo jammer!
Geniet van elk dier dat je ziet! Wie weet zie je 10 leeuwen, wie weet geen één. Maakt je once in a lifetime ervaring er niet minder op
manzano schreef:Het stikt in zuid Afrika van die biodiversiteit. Sterker er werden dagelijks wel luipaarden gespot. Alleen moet je wel net op juiste moment op juiste plaats zijn. Mijn sighting duurde een paar seconden en toen was hij de bosjes weer in uit zicht. Als we 10 seconde later op exact die plek waren geweest had ik nooit een luipaard gezien. Ondanks in totaal 6,5 week dag en nacht in de bush.
maaikemuis schreef:Ik voorzie een reis met een mogelijkheid tot grote teleurstellingen. Want er is geen enkele garantie dat je de top van de berg bereikt (want hoogteziekte, slecht weer, storm, blessures, groepsdynamiek) en er is geen enkele garantie dat je de big five gaat zien. Het is niet dat omdat je dik geld betaald dat je dus ook succes hebt