Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:11

D_akota schreef:
Morgen nog 1 dagje werken en dan eindelijk vakantie. Zondag vliegen we naar New York, kan niet wachten *\o/*

Wat leuk! Wat ga je allemaal doen/zien?

fokfanaat

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:28

Iemand hier ervaring in Indonesië, ik ga in november 5 weken backpacken met mijn dochter. Ik wil iig graag naar Flores, een duikcursus, orang oetangs kijken en slapen op een vulkaan.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:56

D_akota schreef:
Morgen nog 1 dagje werken en dan eindelijk vakantie. Zondag vliegen we naar New York, kan niet wachten *\o/*

Jalours!!! Heel veel plezier!
New York staat hoog op mijn to do lijst.

Nog 28 dagen dan via dagje Duinkerken een weekje naar de UK.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 22:08

fokfanaat schreef:
Iemand hier ervaring in Indonesië, ik ga in november 5 weken backpacken met mijn dochter. Ik wil iig graag naar Flores, een duikcursus, orang oetangs kijken en slapen op een vulkaan.

Yes, wij zijn net terug!
Flores niet gezien, orang oetans en vulkaan wel. Vraag maar raak!
Ben je er wel bewust van dat je in het regenseizoen gaat?

D_akota

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 21:22

moonsparkle schreef:
D_akota schreef:

Wat leuk! Wat ga je allemaal doen/zien?

Ben er al eens geweest dus we plannen niet veel maar doen alles spontaan. Het enige dat wel gepland staat is memoriaal day op 11 september

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-22 18:03

fokfanaat schreef:

Beetje laat, maar als je naar Flores gaat, moet je ook echt naar de Komodo eilanden!!!!!! Wij zijn met Pirate explorer daar op tour geweest. Dat was echt een once in a lifetime ervaring <3

Blijf niet overnachten in het centrum van Labuan Bajo, het is zooooo gehorig daar en de moskee begint om 5 uur in de ochtend.
In plaats daarvan, overnacht daar rond Golo Hilltop hotel of ergens op dat hoge deel.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 16:00

Hoe is het hier met de plannen en reizen?

Noord Spanje was prachtig, hier nog wat foto's

De foto's zijn niet bewerkt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op deze bergen hebben we een via ferrata gedaan, ik zou het zo weer doen
Afbeelding

Maar iemand verklaarde me wel voor gek om dit leuk te vinden tijdens de vakantie :') onder de blauwe plekken

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de verandering gaat mijn man een weekje tot 10 dagen vakantie uitzoeken, echt niks voor mij om het uit handen te geven :') ik ben heel benieuwd

En daarna staat een roadtrip door Noorwegen op de planning, de boot is al geboekt :D

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 20:01

Zulke mooie foto's! Wat een gave plek heb je gevonden om te kamperen. Mag je daar gewoon wildkamperen?

Ik ben alweer aan het plannen voor zomer 2023. We willen naar Schotland. Mijn vriend wil een camper huren, ik wil eigenlijk wildkamperen. We gaan sowieso met een gemotoriseerd voertuig en hooguit wandelingen van een paar uur maken. Niet backpacken oid. De poezen gaan ook mee.
De route heb ik al voor een deel uitgestippeld, maar wil ook niet al te veel van tevoren vast leggen, want volgens mij is daar om iedere bocht weer moois te zien.

Heb jij alweer nieuwe plannen?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 20:19

jojoleinee schreef:
Zulke mooie foto's! Wat een gave plek heb je gevonden om te kamperen. Mag je daar gewoon wildkamperen?

Ik ben alweer aan het plannen voor zomer 2023. We willen naar Schotland. Mijn vriend wil een camper huren, ik wil eigenlijk wildkamperen. We gaan sowieso met een gemotoriseerd voertuig en hooguit wandelingen van een paar uur maken. Niet backpacken oid. De poezen gaan ook mee.
De route heb ik al voor een deel uitgestippeld, maar wil ook niet al te veel van tevoren vast leggen, want volgens mij is daar om iedere bocht weer moois te zien.

Nee je mag er niet wildkamperen, in het naseizoen konden we wel op de mooiste plekjes van de camping :D we hebben toen op 3 verschillende plekken gekampeerd.

Scotland lijkt me qua landschappen ook prachtig. Wij zijn ook van het roadtrippen, backpacken trekt mijn lichaam denk ik niet :')

Onder het vorige bericht staan de nieuwe plannen, voor Noorwegen heb ik wel wat plekjes opgeslagen die ik graag wil zien maar we gaan ook gewoon met de auto en tent en we zien wel of we daar in de buurt komen. Als het heel koud is dan wil ik tussendoor wel een airbnb met een hete douche, haha

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-22 21:03

Haha leuk dat je man het gaat doen. Dat zou voor mij ook heel raar zijn _O-
Wel mooi idd ja. Wat is een via Feratta? Ziet er niet heel comfortabel uit :')

Hier nog een paar dingen geboekt inmiddels, we gaan last minute naar Winterberg 16 januari. En ik heb de vakantie met mijn schoonouders geboekt in Toscane. Ik baalde als een stekker, want ik had in juni dit jaar al gekeken en toen echt gave locaties gezien. Maar nog niet geboekt want, ik weet niet waarom :') En nu was het dus echt spitten naar de juiste locatie :') Man hey ik heb heel Booking uitgespeeld, wat een ellende _O-
Maar uiteindelijk.. <3

Afbeelding

En ik ben momenteel bezig om een huwelijksreis samen te stellen voor vrienden van mij.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 21:14

jojoleinee schreef:

Gaan jullie met de boot?

Wij hebben onze reis naar de UK deels alweer vast gelegt voor September volgend jaar.

We weten welke regio we willen gaan en hebben de boot wel al geboekt.
De boot werd met de week duurder.

We waren dit jaar een week op een vakantiepark in een stacaravan en dat beviel ons prima omdat we er alleen sliepen.

Het park was voor de rest wel wat minder omdat hun focus vooral op vaste bewoners was.

Gelukkig heeft het vakantiepark meerdere parken in de UK dus we gaan gewoon een ander proberen en voor de prijs daar krijg ik geen hotel voor.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 21:19

Winterberg is wintersport denk ik :P? Dat zou niks voor mij zijn, haha

Via ferrata is dat je als het waren via stalen soort grepen een berg beklimt met tussen bergen bijvoorbeeld een hangbrug. Je zit constant vast aan een stalen kabel. Maar het kostte onwijs veel spierkracht. Ik had de route niet afgemaakt en dacht Ppfff wat een watje ben ik, maar ik had gewoon geen kracht meer. De volgende dag sprak ik een groep mannen die waren tot maar de helft gekomen als tot waar ik was gekomen :') gelukkig zijn er ook escape routes, haha

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-22 21:38

moonsparkle schreef:
Winterberg is wintersport denk ik :P? Dat zou niks voor mij zijn, haha

Via ferrata is dat je als het waren via stalen soort grepen een berg beklimt met tussen bergen bijvoorbeeld een hangbrug. Je zit constant vast aan een stalen kabel. Maar het kostte onwijs veel spierkracht. Ik had de route niet afgemaakt en dacht Ppfff wat een watje ben ik, maar ik had gewoon geen kracht meer. De volgende dag sprak ik een groep mannen die waren tot maar de helft gekomen als tot waar ik was gekomen :') gelukkig zijn er ook escape routes, haha

Oh wow dat klinkt echt superheftig haha. Maar knap dat je het zo ver hebt gehaald!

Winterberg is idd wintersport, echt veel zin in. Ga vrienden van mij de eerste 2 dagen lesgeven en daarna lekker zelf klooien.

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 21:43

Leuk topic!
Ik weet het dit jaar nog niet.
Ga altijd backpacken en heb inmiddels heel zuid en midden amerika al gezien, ook indonesie en sri lanka al afgevinkt.

Ik ben nu nog op zoek naar een bestemming.
Eigenlijk bij voorkeur iets voor maximaal 2 tot 3 weken. Ik reis overigens altijd solo

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-22 21:48

Thailand? Koh Tao, Kao Sok? Chawang?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 22:18

cocktailtime schreef:
Leuk topic!
Ga altijd backpacken en heb inmiddels heel zuid en midden amerika al gezien, ook indonesie en sri lanka al afgevinkt.

Eigenlijk bij voorkeur iets voor maximaal 2 tot 3 weken. Ik reis overigens altijd solo

Nu ben ik benieuwd naar je favoriete bestemming en waarom :D

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 22:37

moonsparkle schreef:
cocktailtime schreef:
Leuk topic!

Nu ben ik benieuwd naar je favoriete bestemming en waarom :D

Jeetje, lastige vraag haha. Want ieder land heeft echt zijn charmes.
Argentinië, ik heb genoten van de vibe, vriendelijkheid van de mensen en de ongerepte natuur van patagonië. Ik was diep onder de indruk van alles.

Hoewel peru en Bolivia ook heel erg hoog staan!

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 23:51

Oh sorry, overheen gelezen. Noorwegen lijkt me ook geweldig <3

Ik wil met de trein Paddington. Ik weet dat je dan veel langer bezig bent, maar ik weet sinds afgelopen zomer dat ik nog niet van mijn zeeziekte af ben en omdat de poezen mee gaan wil ik gewoon bij ze in de auto blijven en zo snel mogelijk weer op het vaste land zijn. Mijn vriend gelooft nog steeds niet dat er een trein rijdt :') . De trein is nog niet te boeken voor van de zomer..

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 09:02

Ik kreeg vorige week een email van de trein dat mijn datum in September boekbaar was.
Je kan je aanmelden op hun website wanneer je datum boekbaar is.

Wij twijfelde ook of met de trein of boot maar voor mij is de rit naar Duinkerken/Calais al een flinke belasting op mijn lichaam.

Ik heb alle kosten bij elkaar uit gerekend en de boot die wij nu nemen is iets duurder maar voor mij zoveel relaxter.

Maar als je zeeziek word en met dieren reist is de trein zeker een hele fijne optie.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 11:37

paddington schreef:
Ik kreeg vorige week een email van de trein dat mijn datum in September boekbaar was.
Je kan je aanmelden op hun website wanneer je datum boekbaar is.

Wij twijfelde ook of met de trein of boot maar voor mij is de rit naar Duinkerken/Calais al een flinke belasting op mijn lichaam.

Ik heb alle kosten bij elkaar uit gerekend en de boot die wij nu nemen is iets duurder maar voor mij zoveel relaxter.

Maar als je zeeziek word en met dieren reist is de trein zeker een hele fijne optie.

Goed om te weten!! Ik ga er van de week naar kijken! Wij gaan in augustus.

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 12:09

Ik geef dit topic nog even een schop voor oud en nieuw, hoop dat iedereen een fijne kerst heeft gehad {:)
Van mijn werk heb ik nog een paar vakantiedagen die ik op moet maken in de eerste drie maanden van 2023. Uit mijn hoofd zijn het er vier, ik werk 32uur dus zou 1week vakantie op kunnen nemen. Ik heb al een lang weekend van woensdag tot zondag vrij van 1 tot 5 maart.
Ik moet dus ergens anders in de drie maanden ook nog vrij nemen maar wil niet op wintersport, liefst een stedentrip of ergens waar de zon schijnt. Ik verwacht geen strand temperaturen. Hebben jullie tips? Zelf zat ik te denken aan:
-Milaan
-Barcelona
-Sevilla
-Granada
-Nice
-Dublin
-Hamburg
-Madrid
-Rome
-Valencia

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 12:14

Sevilla is erg leuk! Paar jaar geleden in december geweest, het was wel maar 15 graden ongeveer. Maar soms kwam de zon door en dan kun je wel zonder jas op het terras zitten. Mooie stad :j

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 12:34

Ik heb dus mijn man een vakantie laten uitzoeken, nu droom ik steeds gekke dingen :') dat we voor een weekje naar Costa Rica gingen (op zich zou ik het voor een week nog gaaf vinden maar liever dan een paar weken, haha) een andere keer dat we naar Mexico gingen maar dat de omgeving eruit zag als Nederland met niks echt te doen in de omgeving

Hij houdt vol dat hij nog niks heeft geboekt, ik kan dat eigenlijk niet geloven :P
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 27-12-22 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 12:49

Hier nog geen plannen, volgend jaar wordt een prijzig jaar(kroon in gebit, nieuwe gordijnen)
Als ik ga dan zal het waarschijnlijk weer familiebezoek worden in de VS. Maar dan moeten de tickets wel betaalbaar zijn

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-22 13:18

E4D ander idee, maar ik ben helemaal fan van Porto. Ik ben er al lang geleden geweest maar ik vond die stad echt prachtig.
Moonsparkle hahaha alleen daarom al zou ik mijn man niet laten boeken _O-