Trømsø is een grote stad toch, iets van 60.000 inwoners ?
pinkie87
Geplaatst: 12-09-17 22:56
Maris schreef:
Ha, nu snap ik de logica achter het schema.
Trømsø is een grote stad toch, iets van 60.000 inwoners ?
Tromso is grootste noordelijkste stad.
Maris
Geplaatst: 13-09-17 14:08
Nou, krotje is bewonderd hoor. Wel zonde zulk achterstallig onderhoud en zulke oude meubels etc. Maar ik denk dat de omgeving wel mooi was !? Jullie beginnen al te wennen aan de rendieren, geloof ik. Ik zag op de foto's een hele kudde, maar je had er niets over verteld
4EverHobbes
Geplaatst: 13-09-17 14:40
Haha rendieren zijn inmiddels normaal denk ik.
Ik weet nog dat we een paar jaar geleden heel veel kilometers gereden hadden in Zweden in de stromende regen, de hele dag door. We zouden wild kamperen.... Uiteindelijk bij een camping aangeklopt en daar kregen we toch een krot van een stuga Maar wat waren wij blij dat we droog en warm zaten!
Helaas was de camping eigenlijk gesloten en dus was ook het warme water in de doucheruimtes afgesloten. Brrrr als je door en door verreisd bent en drijfnat en koud dan valt dat wel tegen hoor.
Haha ja op de foto's valt krotje nog mee maar er groeide schimmel in de koelkast en overal lagen vliegen. Ik sliep in het dwarse bed en er lagen allemaal vliegen tussen matras en raam.
yvje86
Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-17 17:19
Ja de rendieren zijn we inmiddels wel gewend. Ik zóu toch nog wel graag een eland zien.
Vanmiddag werd ik gebeld dat onze walvissafari van a.s. vrijdag niet door gaat Het wordt erg winderig, nu mogen we zaterdag mee naar dat wordt tevens ook de laatste mogelijkheid om mee te gaan omdat we daarna weer verder reizen. Ik baal gigantisch en hoop dat het zaterdag wel door kan gaan.
Straks lekker uit eten bij peppas pizza's.
Edit. vanmiddag een super gave brievenbus hier gezien maar vind 750 noorse kroon toch wel wat duur.
Sharani
Geplaatst: 13-09-17 17:44
Elanden zitten wat zuidelijker volgens mij.
Hopelijk lukt de walvis safari zaterdag!
Maris
Geplaatst: 13-09-17 19:17
oooh ik ga duimen voor je dat jullie zaterdag dan op walvissafari kunnen ! Zitten jullie vandaag nog in Trømsø ? Op p 1 staat dat jullie daar maar 1 nacht zijn, maar dan kloppen de data niet. Nou ja, ik ga zo je verslag lezen van vandaag, dus dan kom ik er vanzelf wel achter.
edit: oeps nog geen verslag. En gelijk heb je hoor, je bent in Noorwegen om te genieten, niet om achter de computer te zitten. Maar ik zag wel dat jullie nog in Trømsø zitten. ook wel eens lekker, even een dag niet zo ver rijden !
p.s. was de pizza lekker ?
Laatst bijgewerkt door Maris op 13-09-17 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Ooh leuke brievenbussen! Maar wel echt voor een Noors prijsje
En jammer dat jullie in midden Zweden geen elanden hebben gezien ja.. Daar stikt het van die dieren! Maar in Noorwegen zitten ze gelukkig ook, dus nog genoeg kansen.
Jammer van de walvissafari! Hopelijk zaterdag wel, en ook met succes!
Ja vannacht nog in tromsø, morgen naar Bleik. Dat gaat ook weer een flinke reis worden. Maar ook een hele mooie verwacht ik.
We zijn net terug van de pizzeria... verslagje duurt nog even denk ik. Even uitbuiken van de heerlijke pizza...
Ja leuke brievenbussen hè. Maar ik vond ze toch ook wel wat prijzig.
Ahh nog kans op elanden dus...ik hoop ze echt te zien.
Sharani
Geplaatst: 13-09-17 21:02
gabyfedde schreef:
Sharani schreef:
Elanden zitten wat zuidelijker volgens mij.
Hopelijk lukt de walvis safari zaterdag!
Nee hoor, die zitten overal.
Oké, weer wat geleerd. Geen verstand van die beesten . Ging er van uit omdat kennissen uit Kongsberg altijd mopperden over die beesten bij hun hytter en mijn zoon vorig jaar bij Trømsø ook alleen rendieren tegenkwam. Ben zelf nog niet in het noorden van Noorwegen geweest, dat staat nog op de Bucket list .
Oh die brievenbussen Ik zoek dus al tijdenlang een mooie brievenbus voor onze Finse houten woning maar kan niks vinden. Ben hier helemaal weg van.
Maris
Geplaatst: 14-09-17 14:23
Haha, half bokt is nu verliefd op een ( te dure ) noorse brievenbus ! Ik hoop dat jullie in Noorwegen beter weer hebben dan wat het nu hier is ( regen, regen , regen ).
Yv_
Geplaatst: 14-09-17 14:36
Oh, die zijn zeker heel schattig ja!
Ik heb vannacht (na een helse rit van 12 rij-uren -> regen, storm, regen, regen, ongelukken, ongelukken, files ) weer héérlijk in mijn eigen bedje geslapen! Om half 8 stond er iemand in onze boot-kamer om te zeggen dat we er waren (iets met wakker geworden en vervolgens weer in slaap gevallen ), 10 min later zaten we in de auto en rond 8u gingen we op pad. Ik stapte uiteindelijk rond 23.00u de voordeur door. Nou hadden we wel nog even een stopje gemaakt bij de DM Drogist in Duitsland en zijn we bij Utrecht nog sushi gaan eten, zonder dat was het wel een uur of 2 eerder geweest. Wát een lange reis was het! Vooral omdat het zo tegenzat door het slechte weer en de vele files en opstoppingen. Heenweg konden we echt overal zo doorgassen! Hoop dat het bij jullie over een krappe 2 weekjes een stuk vlotter gaat, Yvje86!
Ik blijf iig nog lekker de foto's kijken het topic volgen. Benieuwd wat je allemaal nog gaat doen! Hopelijk komt het goed met de tweede walvissafari, dat die weg doorgaat!
Maris
Geplaatst: 14-09-17 14:38
Yv_ hoe zijn jullie terug gekomen ? Door Denemarken ?
4EverHobbes
Geplaatst: 14-09-17 14:47
Ik vind die ophanghaakjes nog leuker
Yv_
Geplaatst: 14-09-17 14:49
@Maris: Ja, in Fredrikshaven kwamen we aan. Volgens de TomTom was het een uur of 10 rijden (kust nabij Den Haag), maar uiteindelijk dus een stuk langer over gedaan. Vooral rond Hamburg en Bremen was het echt drama en stilstaan. En in Denemarken hebben we ook nog een stuk stilgestaan, was een aanhanger over de kop gevlogen en de auto stond er nog voor, bizar om te zien .
4EverHobbes
Geplaatst: 14-09-17 14:57
Oh TS voor wat betreft de elanden... goed op de uitwerpselen letten die je onderweg bij het wandelen tegen komt. Op deze foto zijn ze wat donker maar als je zoiets ziet dan weet je dat er elanden zijn:
In het noorden van Zweden rondom Jokkmokk, Porjus, Dorotea struikelden we over de elandenpoep
Hi, ff snel berichtje. Huisje is perfect. Nu met de bbq op het witte strand de zonsondergang bekijken....
Dat klinkt niet Scandinavisch. Wel heel romantisch!! Geniet er van!
Hier is het bizar slecht weer, brrr.
Maris
Geplaatst: 14-09-17 19:43
Ja hoor, ze hebben mooi weer in Noorwegen ! Wat fijn ! Nou geniet dan maar van die zonsondergang. Hoe groot is de kans op noorderlicht vanavond/nacht ?