Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sabini schreef:Hee allemaal! Voor mij geen wintersport in 2018 helaas. Maar februari/maart 2019 (precies over 1 jaar) ga ik wel, naar Oostenrijk (ski gebied nog niet uitgekozen).
Nu ben ik nieuwsgierig... wat jullie zoal uitgeven aan wintersport![]()
Lijstje qua spullen:
- Skikleding
- Skimasker, handschoenen
- Thermokleding
- Skibril
- Ski schoenen
- Helm
Lijstje qua 'benodigdheden' verder:
- Skipas
- Huren van skies en skistokken
- Eten
- Slapen
- Drinken
- Eventueel een paar ski-lessen
Ik heb bij mn bank een digitale spaarpot aangemaakt "Wintersport 2019". Welk bedrag zal daar minimaal op moeten komen te staan denken jullie?
sureido schreef:1000??? Daar hebben wij het nooit mee gered hoor. Je moet er ook nog naar toe!
Fee_ schreef:Met 1000 euro red je het inderdaad echt niet. Wintersport is een dure vakantie...
Ik heb altijd een thermo lange mouw en daarover een vest (bij de h&m hebben ze heel fijne sport vesten). Als het heel erg koud is doe ik nog een poelie ertussen.
En altijd een lange thermo broek.
Las iemand die zweet in de knieholtes. Een thermo is dan juist fijn denk ik.
Ik heb wel eens 20 graden gehad, lagen meerdere mensen in bikini en zwembroek in de sneeuw te zonnen.
sureido schreef:Maar als ik ga skiën ga ik niet elke euro omdraaien en als een zuinige 's middags ergens buiten op de piste zitten met mijn half bevroren broodje en flesje water, in een verlept ski gebied met 10 km piste. Wij hebben ontbeten en avond gegeten in het hotel. Verder lekker geluncht in een hut en flink wat biertjes gepakt. Als je niet van apres skiën houd hoeft dat natuurlijk niet, maar ik zou geen leuke vakantie hebben als ik overal op moet bezuinigen. Periode scheelt ook niet alles, wij waren in de voorjaarsvakantie goedkoper uit als 3 weken later (zelfde reisperiode - vervoer - hotel).
Edit: Maar dit is dus voor iedereen eigen keuze hoe ze de vakantie willen indelen. Als je dit prima kan, kan je misschien wel voor onder de 1000 weg. Je hebt nog een jaar om te sparen en niet alles hoeft tegelijk aangeschaft te worden dus ik zou zeggen doe het in stapjes!
xLoki schreef:Enige wat me zwaar tegenviel was de skiverhuur (we hadden bij P1/der Brabander gehuurd) wat een oude prutzooi kreeg je mee zeg... heb ontzettend last van mijn voeten gekregen van de schoenen. En nadat dat de zoveelste keer is dat ik skischoenen meekrijg die niet lekker passen mijn vraag aan jullie: waar kan je voor weinig geld (aka uitverkoop) fijne skischoenen kopen? Salomon vind ik bijvoorbeeld een fijn merk, maar is nieuw niet te betalen... Omgeving Amersfoort/Hilversum/Amsterdam.