Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:34

Unbeatable schreef:
Wij gaan dit jaar naar Luxemburg met de hond!
Zitten op een heel leuk huisje met omheinde tuin vlakbij bosgebied.
Mocht iemand interesse hebben er zijn volgens mij nog wat data's vrij, dus stuur me gerust een PB.

Is dat huisje van jullie?

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:36

Fabster schreef:
Unbeatable schreef:
Wij gaan dit jaar naar Luxemburg met de hond!
Zitten op een heel leuk huisje met omheinde tuin vlakbij bosgebied.
Mocht iemand interesse hebben er zijn volgens mij nog wat data's vrij, dus stuur me gerust een PB.

Is dat huisje van jullie?

Nee, maar ik zag op facebook voorbij komen van de eigenaar (in de groep hondenvakanties) dat er nog een aantal weken vrij waren

Nilda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:39

Ja op de nachtboten van de Stena Line heb je huisdieren hutten. Deze zijn ook vlakbij de uitlaat plek aan boord.

De planning was om eerst Zweden te doen en dan een klein stukje Noorwegen om met de nachtboot van Oslo retour. Maar gezien de eisen aan ontwormen in Noorwegen gaan we misschien toch maar eerst door Noorwegen. Namelijk geen trek in om in Zweden naar een dierenarts voor ontwormen.[/quote]

Vanaf waar vaart de boot?[/quote]

Naas Zweden gaan we Kiel (Duitsland) naar Gothenburg. En dan weer retour Oslo naar Frederikshaven (Denemarken). Of we gaan andersom ivm ontwormen van de hond.

Boemklatsch

Re: Op vakantie met de hond, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:41

Wij hebben de boot vanaf Kiel naar Gothenburg en rijden direct door naar Noorwegen ivm ontworming.
Ben erg benieuwd hoe het met de hond gaat op de boot. :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:21

Wij gaan wel via Zweden, pakken de brug. Maar rijden ook zo snel mogelijk door Zweden heen. Proberen de hond op donderdag te ontwormen bij de DA, en dan op vrijdag vertrekken. Dan hebben we tot dinsdag om in Noorwegen aan te komen, moet genoeg zijn.
Hoewel ik wel wil vragen of de DA vrijdag in het paspoort wil zetten. O:)

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 09:33

Hi! Ik breek ook even in.
Waar laten jullie de honden altijd slapen 's nachts en als jullie even zonder hond weggaan?
Wij gaan van de zomer met 3 honden naar 't zuiden, met alleen een tentje. Zitten er nog een beetje mee waar we de honden 't beste kunnen neerleggen. Bij ons in de tent gaat in ieder geval niet gebeuren. :Y)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 10:33

In de tent.
Iets anders zou ik niet weten... auto desnoods?
Mijn hond breekt alles af zonder mij op vreemd terrein dus die slaapt bij ons zoals hij ook thuis bij ons slaapt. We hebben hem dus altijd bij, behalve eens een kwartiertje in de auto voor een supermarkt, mits het koeler is dan 20 graden én schaduw. We gaan niet zonder hond op stap ter plaatse, of het is een van ons.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 10:35

En anders een eigen tentje? Ik zou dan bang zijn dat ze eruit kunnen breken snachts als je er niet bij bent.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 13:00

ohh daar moet je toch niet aan denken als je hond wegloopt in vreemde omgeving.
Krijg al kippenvel :)

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 13:51

Kans is groot dat wij de daktent meenemen, daar kunnen de honden simpelweg niet bij. Daarnaast slapen wij erg weinig als die doerakken in de tent liggen :+

Alle 3 liggen graag in de bench, waarvan 2 regelmatig samen. In de auto liggen ze ook altijd in de bench, bijna elke dag wel. Ik zat te denken aan een schaduwdoek en daar de benches onder? Tent wordt natuurlijk ook wel warm van binnen. Los zou ik ze sowieso nooit laten 's nachts op vreemd terrein!

Normaal nemen wij altijd maar 1 hond mee, die dan gewoon in de auto slaapt met een raampje open (of gewoon de gehele achterdeur). Maar we zijn nooit naar echt warme landen geweest :+
Overigens kunnen ook alle honden gewoon samen in de auto slapen, maar ik ben bang dat dit te warm is.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 13:53

wat voor honden heb je? Persoonlijk zou ik bang zijn dat ze meegenomen worden uit de bench vooral als ze er schattig uitzien

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 13:54

Tja, het is wat je schattig vindt :+
Mechelse herder en 2 working cockers (pup en 1,5 jaar)

Edit: overigens is de pup dan al ruim over de 15 weken en rabiës geënt.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 13:56

oh ik vind ze wel schattig ja maar andere mensen rennen vaak weg als ze een herder zien :+ dan zou ik het ook wel aandurven haha.

Mijn honden zelf trekken altijd mensen aan die durf ik echt niet alleen te laten _O-

edit: vergeet ook niet het paspoort :j

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 14:45

Hoi allemaal :wave:
Wij zijn net terug van ons jaarlijkse uitje in de ardennen met vrienden (en 9 honden in totaal) :D
Weer heerlijk genoten en ook voor volgend jaar al weer ons plekje gereserveerd.

Afbeelding

Afbeelding

In augustus wil ik weer een weekje gaan backpacken, nu naar de noord vogezen (bivak) dus wij kijken uit naar de zomer *\%/*
Mijn honden slapen overigens los in/buiten de tent en als ik eens een winkel binnen ga bind ik ze buiten even ergens aan vast.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 19:00

wij vliegen morgen met onze kleine bolonka naar spanje

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 19:48

lukka63 schreef:

Mee bij de passagiers of in het ruim?

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 21:27

Fabster schreef:
lukka63 schreef:

nee met ons mee in cabine ze ging voor de 1e keer mee toen ze 5 maanden was is super gegaan.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:42

lukka63 schreef:
Fabster schreef:

nee met ons mee in cabine ze ging voor de 1e keer mee toen ze 5 maanden was is super gegaan.

Voordeel van kleine hondjes, inderdaad. Die mogen mee.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 12:59

Even een vraag voor de mensen die hiken met de honden tijdens vakantie. Hebben jullie een EHBO setje bij je? Of zijn jullie op een andere manier voorbereid op een noodsituatie?

Wij gaan dit jaar hiken met onze Corgi, voor het eerst op wat ruiger terrein en ondanks dat je er niet aan wilt denken wil ik wel graag goed voorbereid op vakantie gaan.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 14:08

Goed idee om mee te nemen. Wij wel!
Oa;
- sterilon
- gaasjes
- schaar
- zelfklevende rol verband/wrap
- honingzalf of betadinezalf
- tekentang
- pincet
- 3-kant doek
- oogspoeling
- setje handschoenen

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 14:54

Ik heb altijd Klorhexidin met mij mee, verbandje zelfklevende rol schaartje, pleisters voor mij en wat steriele gaasjes :j

edit: ik heb dit mee op elke lange wandeling, ik woon naast een berg/bos terrein :P
edit 2: mijn husky is echt een brokken maker dus heb altijd wat mee _O-

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 15:26

Heb ook altijd Ehbhond setje mee, wat hier boven staat bijgevuld met rymadil pijnstillers (bij wespen steek in bek geven en snel naar da, vertraagd de zwelling nml), diarree tabletten, ged. water om wondjes schoon te spoelen en acederm.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 08:36

Marijkjuh schreef:
Even een vraag voor de mensen die hiken met de honden tijdens vakantie. Hebben jullie een EHBO setje bij je? Of zijn jullie op een andere manier voorbereid op een noodsituatie?

Wij gaan dit jaar hiken met onze Corgi, voor het eerst op wat ruiger terrein en ondanks dat je er niet aan wilt denken wil ik wel graag goed voorbereid op vakantie gaan.

Ja! En met een corgi! <3 . Hieronder heeft iemand al wat dingen neergezet. Maar bij de da kun je een ehbo kit krijgen voor je hond. Die hebben wij toen gekocht. Behalve de wondzalf en tekentang gelukkig nooit wat nodig gehad. Maar wel fijn om bij je hebben voor ‘je weet maar nooit’.
Wij hebben inderdaad ook Rimadyl mee. Maar ons oudje zit onder de artrose (en daar gaan we gewoon mee hiken in euig gebied en vindt ze prachtig) en kan af en toe wel een steuntje gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 08:45

Oh das eigenlijk wel handig..
Wij gaan ook vaak langere wandelingen maken. Wel altijd tekentang mee maar wat extra is ook wel handig ja..

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:35

Wij gaan deze zomer naar Schotland waar we ook willen gaan wandelen. Ik twijfel alleen over het aanschaffen van hondenschoenen. Wat is jullie ervaring?