Bokkers in Engeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Sannne

Re: Bokkers in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:19

Zo mooi daar? Ik zou er zo graag heen willen. Maar vanaf Londen is het nog best een afstand haha.

Heeft iemand trouwens nog ideeen voor andere steden die leuk zijn om te bezoeken vanuit Londen? Met NationalExpress(?) kun je redelijk goedkope busreizen vinden. Zo kan je voor 10 pond al een retourtje Cardiff.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:25

__Sannne schreef:
Zo mooi daar? Ik zou er zo graag heen willen. Maar vanaf Londen is het nog best een afstand haha.

Heeft iemand trouwens nog ideeen voor andere steden die leuk zijn om te bezoeken vanuit Londen? Met NationalExpress(?) kun je redelijk goedkope busreizen vinden. Zo kan je voor 10 pond al een retourtje Cardiff.

Oxford
Cambridge (inkl exclusieve rondleiding door bokker Dribbel)
Ietsje verder weg: York (mijn favo stadje)
Bath en Bristol schijnen leuk te zijn maar ik ben er nog niet geweest.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:27

Bedankt voor de tips!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:28

Ja, Cardiff is erg leuk :D Is nog best wel veel te zien voor een dag ook. En Bristol uiteraard, haha.

Cambridge en Oxford zijn ook wel leuk maar zal in de zomer ook heel erg toeristisch zijn.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:05

Bath vind ik erg mooi! <3
Oxford ook, maar was ik wel snel doorheen. Ik ben niet iemand die uren naar een gebouw staat te kijken, maar vond het wel erg leuk om alles een keer te zien.

Voor mij was Edinburgh ook best een trip, ben vrijdagochtend vroeg gegaan (en kwam half 11 aan) en gisterenavond om 7 uur weer naar huis gegaan. Reis is dan ongeveer... (tot ik thuis was) 4,5 uur. Maar ik had een goedkoop treinkaartje (36 pond) dus absoluut de moeite waard.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:23

Canterbury vind ik ook erg mooi, met de cathedraal en de kanaaltjes <3 Heel romantisch in het oude deel van de stad. Je kan er trouwens ook leuk shoppen en heel lekker eten.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 15:15

Ooh gut ja, hoe kan ik Canterbury nou vergeten :oo

Ik ga me even schamen... :+

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:42

GRRR even mijn frustraties venten...

Ik ben sinds kort kalmpjes aan op zoek naar een 1 or 2 bed property to let. Punt is alleen dat NERGENS dieren bij mogen, echt NERGENS. Ik weet dat Nedelrands daar ook niet altijd makkelijk mee is, maar daar is het toch simpeler dan hier.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:15

Ja, ik weet er alles van. Heb hier enorm geluk gehad en nu een kat. Als ik nog eens verhuis, zal dat voor mij ook niet makkelijk zijn.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 01:07

Hmmmpf.. :( Nou.. het is uit met mijn vriend sinds vanavond. Nu dus hard opzoek naar een heel goedkoop plekkie voor mezelf. Voel me zo poedersuiker :(

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 01:15

Ah dat is wel goed sh*t zeg!! Zit je aan een Baan vast of kan je in Principe overal in England wel wonen?

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 01:18

Ik heb een zeer goed betalende baan in Dover, dus daar blijf ik wel het liefst ja. Ik woon nu in Ramsgate en ga toch wel kijken of ik een plek in Dover kan vinden. Minder mooie plek, maar wel makkelijker te bereiken gezien ik geen auto rijd.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 01:20

Pfff hopen dat je snel wat kan vinden dan maar, good luck!
en natuurlijk ook gewoon heel veel sterkte, relatie over word je ook niet vrolijk van :(:)

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 01:30

Dank je :) Gaat vast in orde komen maar oliebol is het wel :(

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 08:57

He bah wat balen. Sterkte. Misschien kan je in Canterbury wat vinden anders? Niet ver naar Dover, maar je krijgt natuurlijk wel extra treinkosten.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:56

Awh sterkte.. :*
Hopelijk kun je snel wat vinden..

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 15:26

Hoi meiden, ik lees al een tijdje mee in jullie topic om Engeland-ervaringen te lezen, hartstikke leuk!
Nu heb ik zelf ook een vraag m.b.t. de boot-overtochten, heb 'm ook al gesteld in mijn 'eigen' topic,
maar hier zitten er toch wat meer die regelmatig met de boot reizen geloof ik! :)

Als jullie vanuit Dover overgaan, reizen jullie dan naar Calais of Duinkerken, en met P&O of DFDS Seaways? :)
En hoe zijn jullie ervaringen momenteel met alle toestanden rond de vluchtelingen, heb je daar in Calais met de boot ook 'last' van? :\

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 15:44

Ik heb alleen ervaring met DFDS Duinkerken-Dover. Toen geen last met vluchtelingen. Wij zijn gestopt met die route, de service werd steeds minder.
Eerst was het nog zo dat als je een boot mistte dat je dan een volgende boot kon nemen, restaurant was betaalbaar (er was ook nog een a la carte restaurant), overtocht was goedkoop. De overtocht is langzaam maar zeker steeds duurder geworden, volgende boot nemen was er niet meer bij, a la carte restaurant werd opgeheven en het zelfbedieningsrestaurant werd steeds duurder (en tot 2 maal toe voedselvergiftiging opgelopen :roll: ).
Alles bij elkaar opgeteld, reistijd, benzine, irritatiefactor heeft ons doen besluiten te switchen naar Hoek v. Holland-Harwich.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 15:48

Als je met DFDS wil reizen moet je nu Duinkerken kiezen.

P&O heeft haast geen last van de opstoppingen. Ik ga komend weekeind ook weer met P&O als voetpassagier.

Wat P&O en immigranten en de My Ferry Link situatie betreft zou ik dit pers statement even lezen :) Mocht je over P&O meer willen weten, stuur gerust een PB'tje

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:12

Bedankt alvast zover! :) Ik ga even dat pers bericht lezen. Meer ervaringen zijn uiteraard welkom!

Oh en we zitten echt in Zuid-Engeland, dus voor ons is Dover wel het meest praktisch qua reizen volgens mij.
Alhoewel het in Engeland zelf qua reistijd niet heel veel scheelt zie ik, behalve dat je langs Londen moet.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 17:05

Ik lees ook al even mee hier.
Wij nemen altijd de boot vanuit Calais.
1x vanuit duinkerken gegaan,maar dat ook nooit weer......beetje slechte ervaring gehad.
(ja...oke....dit jaar dan nog omdat er een boot vanuit calais was afgelast en wij op de boot van duinkerken waren gezet >;) )
Wij vinden zelf vanuit calais fijn varen en gaan elk jaar met dfds.

qua reistijd geen verschil.
Dit jaar samen met 2 anderen gereisd, zij gingen naar duinkerken vanuit dover en wij naar calais.
Toen wij langs duinkerken terug reden liep hun boot net leeg en reden ze achter ons aan :=

Vind het heerlijk om de verhalen hier te lezen,onze droom is nog altijd om te emigreren....maar ja...werk en een huis he :\
Mss over wat jaartjes en dan willen we ons vestigen in Eastbourne.....gaan we elk jaar al heen.....en dan zo lang mogelijk :D
Heerlijke stad en we voelen ons er echt thuis.....dat hebben we sowieso wel als we in engeland zijn maar in die plaats nog het meest.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 17:17

Wij hebben eerst steeds met my ferry link gereisd uit calais.
Tegenover DFDS is dat een beetje een maatje minder luxe boot en eigenlijk alleen maar mensen uit het oost blok. Wel alles precies op tijd, goede service gehad etc..

Pas zijn we met DFDS vanuit duinkerken naar dover en weer terug gegaan. Veel luxere boot, duurder, langere wachttijden toen. Hadden de boot om 18 uur en uiteindelijk kregen we pas een boot om 23 uur.
Maar dat was ook op het moment dat ze pas een paar dagen aan het staken waren en hun dus alles moesten opvangen.

Nu zouden wij proberen in ieder geval weer met DFDS gaan reizen maar dan wel van en naar calais. Dat is voor ons de volgende planning :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 17:22

MarrieLeen schreef:
Hoi meiden, ik lees al een tijdje mee in jullie topic om Engeland-ervaringen te lezen, hartstikke leuk!
Nu heb ik zelf ook een vraag m.b.t. de boot-overtochten, heb 'm ook al gesteld in mijn 'eigen' topic,
maar hier zitten er toch wat meer die regelmatig met de boot reizen geloof ik! :)

Als jullie vanuit Dover overgaan, reizen jullie dan naar Calais of Duinkerken, en met P&O of DFDS Seaways? :)
En hoe zijn jullie ervaringen momenteel met alle toestanden rond de vluchtelingen, heb je daar in Calais met de boot ook 'last' van? :\

Let er goed op waar je heen wil. Naar Dover is weliswaar een korte oversteek maar als je daarna, zoals wij meestal doen, ergens richting Yorkshire of het Lakedistrict wil, dan moet je een kolere-eind rijden in GB, inkl de M25 rond London.
Alles bij elkaar hebben wij de voorkeur om Rotterdam - Hull te varen. Niet per se de goedkoopste, wel het meest relaxed reizen.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 13:16

Bedankt voor de ervaringen! Er is dus qua overtocht niet veel verschil tussen DFDS en P&O, als je bv. vanuit Calais zou gaan?
Waarom kies je per se voor díe rederij? :) Of is dat gewoon ienemienemutte?

Lees over DFDS iets mindere berichten dan over P&O, maar goed, wat voor de één niks is, is voor de ander prima.
Die overtocht van 1,5 a 2 uur is natuurlijk iets heel anders dan een nacht-overtocht met benodigde faciliteiten.

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 10:39

Ik ben sinds maandag terug. (Thuis kan ik niet zeggen want dat is echt in Engeland)
Heb een zalige vakantie gehad. Van Hastings naar The New Forest, Torquay, Penzance, Newquay, Bristol en via stonehenge weer naar huis. Eerste dag van de vakantie en ten huwelijk gevraagd in banketstaaf cove. Was echt perfect!
Links rijden voelde onmiddellijk heel natuurlijk aan.
Ik ben van Duinkerken naar Dover gegaan. Van emigranten helemaal geen last gehad, wel had de boot een half uurtje vertraging, maar kwamen nog wel op hetzelfde uur van aankomst aan. Ben met DFDS gegaan.
Ik heb toen gekozen voor DFDS omdat het goedkoper was. Het restaurant is inderdaad heel duur. Voor een fish en chips en een drankje heb ik 15 euro betaald. Achteraf super duur, maar had zo veel honger.
Ik arriveerde bij de terugkomst van Dover naar Duinkerken wat vroeg en kon een eerdere boot nemen.
Moet zeggen dat ik Duinkerken best ok vond. Niet te druk, makkelijk te vinden. Ben nog nooit in Calais geweest, dus weet niet hoe het daar is.