Werken in het buitenland 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Resfeber

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 03:08

Oh Wellington, leuk! Dat is hier niet ver vandaan. Waar ga je werken? :)

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:16

het is niet echt een groot bedrijf meer bij een familie zal de naam pben!

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:25

Spannende verhalen allemaal! Ik kan al niet meer wachten tot eind juli! Dan vertrek ik naar Frankrijk :)

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 13:39

Voor mij nog 2 daagjes! Dan vertrek ik naar Tsjechië. :D

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 23:06

Hier gaat het nog steeds heel goed, nu 2 maandjes bijna op curacao! :) Nog 3 weken en dan ben ik al een half jaar van huis om te reizen... Leuk om iedereen te zien die ook naar het buitenland gaat. Officieel mag ik hier blijven tot eind augustus anders moet ik officieel emigreren, en ik dat wil ik nu nog niet, misschien later...
Dus ik ben voor in het najaar weer opzoek naar een leuke uitdaging, wie weet weet iemand hier nog iets leuks, ik zit veel op Yard & Groom, gewoon kijken welk land ik wel heen zou willen...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 06:22

Olympisch eventingruiter Andrew Heffernan (= Nederlander, woont in Engeland) zoekt voor deze zomer ook nog mensen :)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 19:01

Navanja schreef:
Hier gaat het nog steeds heel goed, nu 2 maandjes bijna op curacao! :) Nog 3 weken en dan ben ik al een half jaar van huis om te reizen... Leuk om iedereen te zien die ook naar het buitenland gaat. Officieel mag ik hier blijven tot eind augustus anders moet ik officieel emigreren, en ik dat wil ik nu nog niet, misschien later...
Dus ik ben voor in het najaar weer opzoek naar een leuke uitdaging, wie weet weet iemand hier nog iets leuks, ik zit veel op Yard & Groom, gewoon kijken welk land ik wel heen zou willen...

Wil je salaris krijgen(vrijwilligerswerk of werk)? En wat zoek je precies, alleen in de paarden of ook op andere richtingen?

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 20:04

Ik volg hier ook, klinkt heel gaaf allemaal!

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 21:18

Millanka, ik ben wel opzoek naar een betaalde baan, en de focus ligt op de paarden, maar ik sta wel voor veel dingen open :)
En ik zoek echt iets voor najaar/winter!

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:56

Degene die nu in Polen zit, Jaskolka, zou je misschien een foto willen maken van Bunny? Ben zo benieuwd hoe zij er nu uitziet! Zij was echt mijn favo veulentje!

Zo zag ze er in mijn tijd uit! :D

Afbeelding

Afbeelding

irisloove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:05

cindeeh, Anders moet je me even op fb toevoegen. Ik heb daar ook foto's van bunny op staan.

irisloove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:09

Maar zal hier ook wel even wat plaatsen

irisloove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:25

Afbeelding Bunny is ook mijn favoriet van de jaarlingen. Ze is flink veranderd

irisloove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:31

Dit zijn de veulens van dit jaar! Er komen er nog 5 bij.

Afbeelding Roman, van Rosemarin.

Afbeelding Tiara, van Tsarina

Afbeelding Picasso, van Peggy

Afbeelding Baxter, van Balanga

Afbeelding Kasper, van Kortina (Mijn favoriet!)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 22:49

irisloove schreef:
[ Afbeelding ] Bunny is ook mijn favoriet van de jaarlingen. Ze is flink veranderd

Ze is zwart geworden. -O-

Ze moeten daar echt even wat meer bruinbonte vlekken hebben :')

Maar wat een leukers! Welke moeten nog bevallen? Ik ben er toen bij geweest dat er een paar gedekt werden door Angelo, nou zou ik alleen even niet meer weten wie precies, iniedergeval Karen. Die wilde die maar al te graag. :')

irisloove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 22:51

Jaar ze begint grijs te worden hoor!
Scarlet, Baldina, karen, daphne en destiny moeten nog bevallen. En we hebben voor volgend jaar al weer 4 gedekt : kortina, peggy, bermuda en blue moon.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 22:54

Oeh ik ben heel benieuwd naar het veulen van Blue Moon!!

Scarlet ken ik niet... :=
Van wie komt die af?

irisloove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:42

Scarlet is afgelopen jaar terug gebracht na dat ze verkocht was. En is drachtig terug gebracht. Dus de hengst is ook niet van ons die er op heeft gezeten

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 18:03

abbycootje schreef:
Mijn koffers zijn gepakt!! nouja zo goed als, in mn ruimbagage moet ik alleen nog mn paardenjas zien te proppen maar die zit nog in de was ..

Handbagage bestaat uit niet zo veel, laptop, laders, portemonnee, makeup etc.
Dat moet ik er dan nog wel allemaal in doen maar dat komt vrijdag ochtend wel (:

denk eraan met make-up, mag geen vloeibare dingen ;) zo heb ik wel eens mijn halve make-up voorraad mogen inleveren :+

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 02:31

baroeg schreef:
abbycootje schreef:
Mijn koffers zijn gepakt!! nouja zo goed als, in mn ruimbagage moet ik alleen nog mn paardenjas zien te proppen maar die zit nog in de was ..

Handbagage bestaat uit niet zo veel, laptop, laders, portemonnee, makeup etc.
Dat moet ik er dan nog wel allemaal in doen maar dat komt vrijdag ochtend wel (:

denk eraan met make-up, mag geen vloeibare dingen ;) zo heb ik wel eens mijn halve make-up voorraad mogen inleveren :+

of in ieder geval in zon plastic zakje!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 14:37

__Sannne schreef:
Hmm ben bang dat ticket bestellen nog een maandje/anderhalf moet wachten. Wil graag een retourtje doen, maar je kan maar 11 maand vooruit boeken.

Maar zou zo niet weten of je zonder heenticket een visum kan krijgen, weet iemand hier dat toevallig? Anders toch maar 2 enkeltjes doen.. Want om een visum te moeten regelen terwijl ik in Londen zit vind in ook zo onhandig..

Visum kun je van te voren gewoon aanvragen (staat los van een vliegticket) en is een max. tijd geldig om het land binnen te komen en vanaf dan een jaar geldig. http://www.immigration.govt.nz/migrant/ ... ngholiday/ Je kunt inderdaad contact opnemen met de vliegvaart maatschappij/verzekering aflsuiten voor het gratis veranderen van je vertrek datum terug naar nederland. Wij zijn hier in 2013 gekomen op een enkeltje met een working holliday visum, geen vragen gehad maar voor het geval dat, raden ze je wel aan om bewijs te kunnen overleggen waarop te zien is dat je een ticket terug kunt boeken.

The emirates wordt hier echt gezien als de stoptrein onder de vliegvaartmaatschappijen, singapore airlines gebruiken wij en dat bevalt heel goed met onze lange benen. Proberen om via singapore te reizen geeft meestal een stop van 6 uur zodat je nog een paar uur hotel of rondreis op singapore kunt doen. Vliegen dit jaar naar nederland voor vakantie via singapore maar terug naar NZ over Zuid-korea met singapore airlines en air new zealand.

Bij de douane zijn ze streng maar zolang je eerlijk bent is er niets aan de hand. Let erop dat een flesje drinken ook onder voedsel valt!

Dorith

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 15:09

Ik heb een 14 uur durende overstap in Charlotte, Amerika, klopt het dat ik van het vliegveld af mag (nachtje hotel) met een ESTA nummer?

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 15:26

Dorith schreef:
Ik heb een 14 uur durende overstap in Charlotte, Amerika, klopt het dat ik van het vliegveld af mag (nachtje hotel) met een ESTA nummer?

Wat is een ESTA nummer en wat is je eindbestemming?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 16:14

Bedankt voor alle informatie Daffie. Heb ondertussen mijn visum geregeld :)
Vliegticket wacht ik mee tot ik een retourtje kan boeken.

Dorith

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 17:40

daffie1986 schreef:
Dorith schreef:

Wat is een ESTA nummer en wat is je eindbestemming?

Het is een reistoestemming. https://esta.cbp.dhs.gov/esta/WebHelp/ESTA_Screen-Level_Online_Help_1.htm#vwp3 Hier staat het 1 en ander over het ESTA nummer, er is mij verteld dat ik die nodig had bij mijn overstappen (in plaats van een visum?) maar ik weet het dus niet zeker. Mijn eindbestemming is Saint Lucia, Caribisch gebied.