Nog meer Zweden fans?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:49

DieL_Zor schreef:
Oh thnx Anoukwendy!

Gaat dan wel echt om permanent O:) (al kan het goed dat ik misschien wel een master daar ga doen) Ben zo ontzettend klaar met Nederland, alle chaos, drukte en gemekker. Zweden was echt thuiskomen. Van de week met een vriendin samen de deal gesloten om het gewoon te doen, en dat was eigenlijk best wel heel serieus.
Het staat in ieder geval vast dat ik niet hier ga blijven...alleen nog even een jaartje school bikkelen.

Ja snap ik, zweden is voor mij ook thuis komen, zoals mijn vriend over Nederland zegt : Elk strookje wordt benut. Hij vind het verschrikkelijk hier.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:51

Nora is zeker een aanrader! Superleuk stadje om rond te lopen en in de omgeving is ook veel te doen. Bovendien vlak bij Örebro, een van mijn favoriete Zweedse steden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:03

Imre schreef:
Nora is zeker een aanrader! Superleuk stadje om rond te lopen en in de omgeving is ook veel te doen. Bovendien vlak bij Örebro, een van mijn favoriete Zweedse steden. :)

Offtopic:

Heb jij daar nou Alexander Skarsgård op je profielfoto staan? :))

Imre

Re: Nog meer Zweden fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:04

O:) O:)

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:37

Hmmmm Zweedse mannen :9 <<)
Ik heb net m'n ticket geboekt dus ik kan begin december weer op jacht *\o/*

Nora ziet er zeker heel schattig uit! Mooie foto's resistance.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 14:43

Beste bokkers,

Ik weer niet of ik hier goed zit met mijn vraag, maar aangezien hier Zweden fans zitten.. was ik benieuwd of jullie antwoord konden geven op mijn vragen, manlief en ik willen volgend jaar met onze honden naar Zweden, is dit haalbaar? En dan de campings, ( tentplaats of trekkershut)zijn die betaalbaar in Zweden, en zit er qua natuur etc nog veel verschil in noord en/of zuid Zweden? Wij houden van de natuur, en lekker wandelen! Wie kan ons verder helpen??

Alvast bedankt

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 14:50

Beauty26 schreef:
Beste bokkers,

Ik weer niet of ik hier goed zit met mijn vraag, maar aangezien hier Zweden fans zitten.. was ik benieuwd of jullie antwoord konden geven op mijn vragen, manlief en ik willen volgend jaar met onze honden naar Zweden, is dit haalbaar? En dan de campings, ( tentplaats of trekkershut)zijn die betaalbaar in Zweden, en zit er qua natuur etc nog veel verschil in noord en/of zuid Zweden? Wij houden van de natuur, en lekker wandelen! Wie kan ons verder helpen??

Alvast bedankt

Hond kan prima mee, maar wel laten enten voor rabiës en ontwormen bepaalde tijd voor vertrek (en dit in t paspoort laten schrijven).

Papieren moeten echt in orde zijn! Wij hebben onze oudste hond in Nederland nog ook regelmatig mee gehad op vakantie. Beide honden komen uit Nederland en wonen nu in Zweden.

Trekkershutjes zijn erg goed betaalbaar! En qua natuur is er best wat verschil.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 15:17

En de campings? Van tevoren boeken, of juist ter plaatse? ANWB erkende campings of zijn de niet ANWB campings ook goed te doen? Bedankt voor t advies van de honden!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 15:22

Ik kom toevalig dit topic tegen. Afgelopen winter op stedentrip geweest naar Stockholm en dat smaakte echt naar meer!
Wil dus sowieso daar nog eens terug, maar in de toekomst ook de rest van Zweden ontdekken.
Ik lees dus even mee voor tips voor een vakantie in Zweden :D .

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 11:18

Afbeelding
<3

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 18:38

Nog 3 weken! Dan ga ik een weekend naar Stockholm!
Via internet de 'stockholmpas' gekocht, met flinke korting, dmv een IKEA-link...
We slapen op Djurgarden, via airbnb. Ben zo benieuwd!

We willen in ieder geval naar het openlucht museum en de Vasa.

Jolijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 18:54

Nefertarie schreef:
Via internet de 'stockholmpas' gekocht, met flinke korting, dmv een IKEA-link...

Mag ik vragen waar je die link hebt kunnen vinden? :o

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 20:06

Nefertarie schreef:

Dat openlucht museum ben ik ook geweest. Erg leuk!

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:06

Jolijn8 schreef:
Nefertarie schreef:

Mag ik vragen waar je die link hebt kunnen vinden? :o

http://www.visitstockholm.com/en/stockh ... A-campaign

Ik heb hier iets, die is geldig tot eind dit jaar.

mvkesteren90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:31

Ik kom me ook even melden, afgelopen zomer naar Scandinavië geweest. Ik ben om, Zweden is echt awesome! Ben met de auto gegaan. Ben in Zweden begonnen bij Malmö toen Göteborg, Stockholm en vanuit daar doorgereden naar Oslo en ergens 50 km voorbij Karlstad hebben we gekampeerd. Zaten daar aan 't meer, dus 's ochtends tent openritsen en je had een prachtig uitzicht.

Voor mij was wel echt Stockholm het hoogtepunt, wat een onwijs gave stad is dat. En super schoon, overal zie je ook mensen hardlopen etc. Heb 4 dagen in Stockholm gezeten, hadden het hotel best gunstig liggen dus hebben lopend de stad verkend, heb daar ook hoop mensen leren kennen die daar nu wonen. Ik ga zeker een x terug.

Afbeelding
Stockholm, blijft genieten deze foto. Zou zo weer terug willen.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:27

Ik ben weer terug van het weekend Stockholm!
We hebben het prachtig gehad, wat een gave stad. Zo veel schoner en relaxter dan bv Amsterdam.

Vooral Gamla Stan en Djurgarden vond ik geweldig. We sliepen op een hele goede locatie, in de oude haven van Djurgarden bij een vrouw in een super leuk, oud huisje!

De Stockholm card was ook echt een uitkomst. Je kunt alles doen en laten, aangezien je geen entree o.i.d hoeft te betalen.
We hebben een wandeling gemaakt in Gamla Stan, zijn naar het paleis geweest, koninklijke schatten bekeken, (met een expositie over Game of Thrones!!!) rondgewandeld in het Hallwyll huis en een royal canal tour gedaan.

De leukste dingen vond ik Skansen, (daar zijn we zelfs twee keer heen geweest) en het schip de Väsa.

Nordiska en Fotografiska vond ik niet zo geweldig.

Afbeelding

Afbeelding

Hier staan, voor de liefhebbers, wat foto's van ons weekendje!

http://ingekorver.weebly.com/stockholm.html

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 14:08

Oh, mag ik hier ook meepraten? =D
Ik heb in Jönköping gewoond, maar ben nu helaas weer tijdelijk terug in Nederland om m'n opleiding af te maken. Daarna is het plan om zo snel mogelijk weer terug te gaan =)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 23:51

Hoi! Dat ik dit topic niet eerder heb gevonden! Mijn vader woont nu bijna 8 jaar in Zweden. Hij woont in een industriestad ten zuiden van Stockholm.

Inmiddels ken ik Stockholm op mn duimpje en kan het zeker aanraden! Ook is het erg leuk om een korte cruise te maken van Stockholm naar bv Riga. Je overnacht twee keer op het schip en hebt een volle dag vrij in de andere stad.

Verder, voor de mensen die Stockholm eens wat actiever willen bekijken is Stockholm citybikes erg tof! Zo gaan wij nu de stad rond steeds. En zodra je het fietsen zat bent kan je het bij een bikestation weer inleveren en verder wandelen.

Skeppsholmen en Kastellholmen zijn ook tof. Via de eerste kom je op de tweede. Bovenop de rots van Kastellholmen heb je fantastisch uitzicht over het water, met de grote cruises en al het andere waterverkeer. Tegenover Kastellholmen is het pretpark Grona Lund op Djürgården, altijd erg leuk om naar te kijken imo.

Genoeg te beleven dus!

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 08:35

Fangio, als je terug gaat richting jönköping kunnen we wel een keertje meeten, ik woon zo'n 70 km van jönköping af :)

Verder, gave foto's!!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 11:07

Echt? Jammer dat ik dat niet eerder wist xD
Ik wil nu waarschijnlijk eerst hier nog een master doen, omdat ik toch wel merkte dat de opleiding in het Zweeds nog erg lastig gaat zijn voor me en ze bieden hem niet in het engels aan. In het dagelijks leven wat Zweeds praten gaat wel, maar hele lessen erin volgen... =/

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 12:34

haha dat valt mij tot nu toe wel mee maar het moeilijke zal nog wel komen.
hoelang ben je al terug in nederland? ik woon hier nu pas iets langer als een jaar

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:14

Ik ben sinds februari terug, maar mis het nog steeds =P Ik vond het vooral heel vermoeiend, na een dag lessen was ik echt moe van het in m'n hoofd vertalen van al dat zweeds en dit is m'n laatste jaar (behalve als ik dus die master ga doen) dus uiteindelijk is dit wel makkelijker.
Wat doe jij daar nu kwa school? Vast wel lekker om daar in de bossen te kunnen rondcrossen met je paard =D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:52

Wat voor werk/studie doen de Nederlanders in Zweden eigenlijk? Of is de planning? :+

Ik twijfel om te stoppen met mijn studie. Maar wil nog steeds heel graag uiteindelijk (hoe eerder hoe beter) naar Zweden verhuizen. Maar nu dus beetje het dilemma wat ik dan nu best kan gaan doen..

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:54

haha jaa ik merk dat inderdaad ook wel hoor, daarom praten we in de pauzes onderling ook lekker engels haha.
ik doe nu nog een deel om de taal te leren en een deel volg ik het gymnasiet, gewoon normale lessen dus.
maar we hebben nu een klas met wel 2 mensen, ik zit met een jongen in de klas en dat was het :D dus ik leer nu veel meer als in een grote klas. ik moet wel eerlijk bekennen dat ik er thuis echt geen reet aan doe :o
en inderdaad, de bossen zijn echt heerlijk :D :D

idinn, hoe oud ben je?
en wat voor opleiding(en) heb je in nederland?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:21

Heel veel Nederlanders in Zweden hebben een eigen bedrijf (vaak toerisme). Misschien dat t in de omgeving van Stockholm wat anders is.

Wij gaan zeer waarschijnlijk ook weer terug naar Zweden! Beide zitten we in de richting van de zorg, waar heel veel vraag naar is. Maar uiteindelijke doel is toch wel een eigen (paarden) bedrijf of iets met toerisme (voorkeur voor paarden uiteraard, haha).