Wonen in Ierland: Werken op point-to-point stal!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 08:21

takkie_muis schreef:
Sinds wanneer is de titel anders? %)

Dat dacht ik ook!

Het is nu dus officieel dat je er blijft?

Heel mooi verhaal Super fijn dag je alles kunt oplossen met rust en stille handen. Kan ik ook nog wel wat van leren.

HouVanUtopia

Re: Wonen in Ierland: Werken op point-to-point stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:16

Wauw wat een ervaring wat gaaf!

Blijf je nu? En wat doet je vriend?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:23

Misschien omdat de knoop is doorgehakt, ik dacht echt dat het een ander topic was nu. Haha verwarrend.

Wel spannend, heb ook je transport topic gelezen. Ik dacht dat de vriend van ts mee ging emigreren?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 14:25

Ik dacht ook al...huh ?nog een topic over Ierland ? :D
Denk dat de knoop idd doorgehakt is ... Maar wij zijn erg benieuwd uiteraard ... :')
Prachtige foto's trouwens weer !

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 14:45

Ik dacht dat ik me verbeelde dat de titel anders was maar ik ben dus niet de enige die het opvalt haha. :+ Ben ook wel benieuwd naar je besluit? Al is dat wel een beetje duidelijk geworden nu..

Mooie omgeving! Lijkt me echt heel rustgevend zo'n wandelingetje.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 15:50

Wat een onwijs leuk geschreven topic! :j
Echt van alles wat, maar je enthousiasme spat boven alles van mijn schermpje eraf!
Wordt er zelf helemaal :):) van.

Maar ik vind dat er nooit genoeg foto's kunnen zijn... <<) :D

Vraagje: die jockeys he?
Dat zijn meestal kleine lichte ventjes, die zelf de paarden niet trainen?
Zijn de trainers dan ook zo klein en licht of niet?
Mij lijkt het dat als de trainers dat niet zijn, de paarden in de race een 'eitje' hebben qua zo'n jockey of zie/begrijp ik dat niet goed?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 16:52

Wauw, wonen???

Wacht met smart op een update!

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:58

Hannanas schreef:
Wauw, wonen???

Wacht met smart op een update!

Ik kwam er serieus pas na deze post achter wat er was veranderd in de titel _O-

Zat al een hele poos te staren wat er nou aan veranderd was, want dat had ik wel in de gaten

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 10:19

Haha moet inderdaad maar eens updaten hé :P

Beetje een hectische week achter de rug. De knoop is inderdaad door, ik wil hier blijven. Paard blijft voor nu in NL met mijn bijrijdster, zij is zo blij met hem en het gaat zo goed met die twee, plus de kosten van transport zijn meer dan ik had gedacht dus moet ik daar nog even mee wachten...

Hectische week, erg druk, vriendje was hier in Ierland en helaas is het gisteren uitgegaan... Ben gister de hele middag/avond bij hem geweest, maar het was gewoon niet meer zoals het was, het gevoel was weg en het was "gewoon een vriend" in plaats van mijn vriendje, ik heb geen idee hoe of waarom, maar het voelt beter zoals het nu is.. Hij is alsnog bezig met verhuizen naar Ierland, gezien hij dit wilt voor hemzelf, daar ben ik wel heel blij om...

Voor de rest gaat het hier goed, het is STRALEND weer, oftewel zodra de zon op het balkon staat ga ik buiten op de fatboy liggen :P Gister voor de laatste keer naar Buckers geweest, de grond word nu te hard dus kunnen we er waarschijnlijk niet meer op rijden volgende week. Wel zijn er gister eindelijk foto's gemaakt van het rijden op de renbaan! Hoop dat ik die binnenkort ook krijg, is nog even afwachten!

Ik zat trouwens op Bart, mijn toppony, wat deed hij het weer goed! Shelley reed Wilson, ze had al een paar weken niet op hem gereden en was ZO verbaasd over hoeveel hij vooruitgegaan was, ze zei dat hij echt enorm veel verbeterd is, dus ik ben weer super trots op de mannen! :D

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 10:32

Jeetje Stef, wat een veranderingen! Wel heel gaaf he! Heel veel plezier en succes daar dan maar :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 11:37

Wat jammer van je relatie, maar wel heel begrijpelijk.. Je groeit zo enorm in zo'n korte tijd als je dit soort avonturen aangaat. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen, en die Ieren zijn ook zo slecht nog niet ;).
En ik bedoel dit goed he ;) Maar waarom niet je paardje verkopen in NL en in IE een ander paardje aanschaffen? De stress van het verhuizen moet je ook niet onderschatten, en laten we wel zijn, de paarden in Ierland zijn bijzonder goedkoop op dit moment :j

Vind het wel heel tof hoor dat je blijft! Ik vind je enorm veranderd in vergelijking met het begin van dit topic :j Veel zelfverzekerder, leuk om te "zien" :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 11:50

Chocobroodje haalt de woorden uit mn mond! +:)+

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 12:07

Bedankt chocobroodje!! Heel fijn bericht, en merk inderdaad zelf ook dat ik zelf gewoon veel veranderd ben, waar hij hetzelfde is gebleven. En helaas werkt dat niet meer...

Ik heb er inderdaad wel aan zitten te denken om hem te verkopen, zitten alleen wel veel min en pluspunten aan.. Ik heb hem al bijna 9 jaar, als veulen gekregen en echt bijna een sprookjesverhaal om het zo maar te zeggen (zie profiel), hij is echt mijn maatje... En dat wil ik eigenlijk niet weggooien. Daarnaast heeft hij een klein afwijking aan zijn hoefbeen waardoor hij niet de makkelijkste is (moet veel buiten, regelmatig rechtuit bos en dergelijke en kan niet hoger dan M2 starten door te korte draaien in hogere klasses) en er zijn eigenlijk maar weinig mensen die een klik met hem hebben..

Maar goed aan de andere kant, hierheen halen is een stressvolle situatie, en ik zou graag weer flink wedstrijden gaan starten gezien ik dat best heel erg mis, maar dat is niet haalbaar met hem. In dat opzicht zou het misschien beter zijn een nieuw jong paard aan te schaffen... Plus de kosten nu, stalling e.d. blijven wel doorgaan... Wel de lasten maar de plus van een eigen paard is er nu niet...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 12:45

Valt er niet wat te regelen met bijv de bijrijder waar jullie beiden tevreden over zouden zijn.

Wel gaaf dat je blijft!

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:00

Super leuk dat je blijft Stef! Heeeel blij voor je :D
Hopelijk ga je daar totaal je leven vinden :)
Jammer om te lezen over je relatie, maar als het niet meer is wat het was, dan werkt het ook niet.

Ik schrok, als ik heel eerlijk ben, een beetje over het bericht met de gedachte van Maan verkopen. Ik begrijp heel goed dat het stressvol is voor hem e.d. om te verhuizen, ik heb het gezien met Ami. Maar ik weet nog hoe ontzettend gelukkig je was met het belletje van de vorige eigenaresse! Ik begrijp dat het een moeilijke keuze is en ik snap ook als je hem wel wilt verkopen, maar lieve Stef, denk er goed overna. Je krijgt waarschijnlijk niet weer een kans in je eigen sprookje.
Succes! :*

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:08

Even tussendoor, ik heb juist een aantal topics op bokt gezien waarin werd gezegd dat met het vliegtuig veel minder stressvol is dan het lijkt?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:39

Leuke update !! Je bent daar zo te lezen ook echt op je plaats, dus dit is de juiste keuze denk ik :j
Jammer van je relatie, maar als het goede gevoel weg is, dan houdt het ook op en is er maar 1 eerlijke oplossing voor beide partners...

Wat de verhuis van paarden betreft, ( ik had je topic daarover ergens snel zien voorbijkomen, maar toen geen tijd om te reageren...sorry ) ik woon in Belgie dus ken geen NL transporteurs, maar hier hebben wij EHS ( European Horse Services ) zitten ( ergens tegen de kust ). Misschien kan je alsnog daar eens informeren over de prijs, eventueel met co-load met andere paarden die richting Ierland gaan, wat de prijs dan ook weer drukt...
Zij waren klant op mijn vorige werk, zijn zeer nette en correcte mensen.

@fourseasons er is bij mijn weten geen mogelijkheid paarden te vervoeren met het vliegtuig tussen NL en Ierland... reistijd is te kort, prijs te hoog en geen cargo-vluchten :)

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 19:08

Dankjullie!!

Isel; dat is inderdaad ook waar ik mee zit... Wil hem natuurlijk niet kwijt, maar goed, moet wel realistisch blijven met betrekking tot geld e.d...

Fourseasons; helaas gaan ze alleen maar met de ferry (via Engeland naar Ierland) in de vrachtwaggel, plus denk dat vliegen nog duurder zou zijn :)

Pandora; Dank je! Geloof dat ik hen net heb gemailt!!

Oeeeehhh..... 1 van de merries is begonnen met kegelen! Wel 1 van de merries die voorlopig nog niet was uitgerekend, en dus nog op het "verre" land staat en gestiched is (ze naaien "iets" dicht, weet niet precies hoe of wat, zodat er niet te veel vuil bij kling en dergelijke kan komen, geen idee waarom of hoe of wat, hb het zelf ook nog niet gezien), maar goed, Ian en Shel zijn nu aan het kijken bij de merrie, en als het goed is ga ik daarna aan de wandel... Helaas is het weer net een beetje omgeslagen (van stralende zon naar miezeren), maar goed, we photoshoppen er wel een eindje op los gezien ik mijn teken-tablet weer heb!! Jippie!! :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 08:55

En? Is er een veulie geboren?

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 15:29

Helaas nog niet! Degene die aan het harsen is (die heet toevallig Pandora :P )denken we dat die er nog niet helemaal klaar voor is en nog even wacht, een van de andere merries (long long time) is wel erg onrustig, hoop heel erg op vannacht een veulentje!!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:34

Ooooh wat leuk, nog een Pandora ! :) Mijn merrie hier noemt ook zo, vandaar mijn boktnaam :D
Je gaat dan waarschijnlijk een kort en spannend nachtje tegemoet ! Is altijd zo leuk als dat kleine grut op de wereld komt... <3
Hou je mij op de hoogte als je nieuws krijgt van EHS ivm het transport? Mag ook per pb hoor .

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 20:23

Ik zal je op de hoogte houden!!

Nog geen veulentjes helaas... God ik kan echt niet wachten <3

Even om jullie een idee te geven... Dit is ongeveer een kwartier á 20 minuten met de auto vanaf mij :+ Rock of Cashel <3

http://9gag.com/gag/aD0rD9G

Zo machtig mooi!! Hoop daar binnenkort eens heen te rijden, wil ook heel graag binnenkort een weekendje Dublin doen, lijkt me ook een prachtige stad van wat ik tot nu toe heb gezien!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:09

Lijkt regelrecht uit een film te komen ! En die schaapjes...soooo cute <3

De merries houden het nog even spannend :=

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:18

Heb je de foto's van op de renbaan al binnen? O:)

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:49

Ik vind het nog steeds super om je updates te lezen.

En wat is Rock of Cashel prachtig zo!