Ik heb hier net een gesprek gehad met beide ouders. En het is meer hun besluit dan dat van mij, maar ze willen niet dat ik blijf omdat ik hun wil helpen. En ik moet half april terugvliegen om de toets en het gesprek te doen voordat ik de inschrijfdatum mis. Dus ze gaan morgen navragen wanneer de kinderen weer op donderdag en vrijdag naar de opvang kunnen. Dus dikke kans dat ik deze of volgende week al in het vliegtuig zit..
lieveli schreef:Je bent op de hoogte van het extra geld dat een 2e studie nu kost? Als je dat gaat redden, fijn dat het dan zo gelopen is! Moeilijke beslissing, maar als het au pairen niets voor je is, dan is dat zo. Geniet nog van je laatste tijd!
Edit: toch, als ik je eerste berichten lees vind ik het eigenlijk zonde dat je gaat. Dit was je grote droom, waarom ga je niet nog een tijdje Australië ontdekken? Een jaar in het buitenland is niet alleen maar leuk, dat wist je van te voren, het is ook een kwestie van doorzetten. Zoek anders een ander gezin waar je kunt werken, of een ander baantje. Maak er wat van.
Ja ik weet wat een studie nu kost. En toch wil ik er heel graag in september aan beginnen. Het is de eerste keer sinds ik ben afgestudeerd (3 jaar geleden), dat ik echt weet wat ik wil doen om invulling te geven aan mijn leven. En dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is wist ik van tevoren al, geloof me. Maar de reden waarom ik ging was om erachter te komen wat ik wil doen met mijn leven. Dat heb ik nu gevonden en het is niet alleen de heimwee, maar ik denk dat ik gewoon niet het type ben om lang van huis te zijn. Daarvoor ben ik teveel aan huis gebonden, ik ben een huismus. En de 'wat als' blijft toch wel in de lucht hangen. Maar ik weet zeker dat ik er meer spijt van krijg als ik niet aan die opleiding begin, want dan gebeurd het misschien niet meer.