Een jaar au-pairen in Australië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monchou

Re: Een jaar au-pairen in Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:56

Kom even binnenvallen nadat ik je laatste reacties lees hoor, hopelijk heb je hier wat aan :D

Ik zou toch proberen dan te zorgen dat je alleen met de kinderen bent. Ga bijvoorbeeld naar een speeltuintje in de buurt, een wandelingetje maken en zorg in ieder geval dat je in een andere kamer bent dan met de ouders...

Daarnaast zou ik iets proberen te vinden wat zij ècht leuk vind en op die manier met haar proberen te 'bonden'. Of probeer zelf iets te vinden wat meisjes van die leeftijd waarschijnlijk heel leuk vinden en ga dat met haar doen..? (Nageltjes lakken, als dat mag van de ouders? Dierentuin/kinderboerderij, iets in die trend. Geef haar dan ook op zulke momenten veel positieve aandacht.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 11:48

Ik heb hetzelfde gehad met een oppaskindje (gelukkig hier in NL ;) ), ook 3 jaar. Zodra ik in huis kwam en de ouders waren nog thuis, dan was het schreeuwen, huilen en hij liet zich zelfs op de grond vallen en ging dan met zijn hoofd op de grond bonken. En hard ook he! Zodra hij door had dat zijn ouders er niet meer waren, werd hij opeens super aanhankelijk en schattig. Ik negeerde dat negatieve gedrag altijd en ging dan wat leuks doen met de andere kids. Als ik binnenkwam zei ik eerst iedereen gedag, liet ik weten dat ik er was. Dan begon vaak het drama en ging ik 1x naar hem toe om te zeggen dat we wat leuks gingen doen en als hij klaar was met zijn boze bui, hij met ons mee mocht doen. Na een paar weken was hij de gene die lachend om me af kwam rennen als hij me zag en zelfs al had bedacht welk spelletje hij wou doen, of welk filmpje hij wou kijken! Tussendoor (vooral als ik er van 's ochtends vroeg, tot begin van de avond was) had hij ook nog wel eens van die driftbuien, maar negeren en daarna er soms nog even over praten (dat het leuker is om lekker mee te spelen, dan boos op de grond te liggen) werkte in mijn geval het beste.

Een andere oppaskindje, ook een jaartje of 3, werd soms opeens heel agressief. Hadden we de hele dag leuke dingen gedaan en opeens werd hij dan moe, of pissig omdat hij zijn zin niet kreeg. Nou joh, de hel brak los! Ging hij op de grond liggen en naar mij en zijn broertje schoppen, hij tufte op ons, dat soort dingen. Dat negeerde ik dus niet ;) Dat was streng toespreken en een time-out. Op sommige momenten wou ik wel de handdoek in de ring gooien, maar je moet jezelf gewoon voorhouden dat het iets is wat bij kleine kids hoort. Ze doen het niet omdat ze je niet mogen, maar ze doen het omdat ze nog niet geleerd hebben dat het ook anders kan (en anders moet).

Wellicht kan je toch nog een keer met de ouders praten over de aanpak. Spreek heel duidelijk af wat jullie willen bereiken, hoe jullie dit aan gaan pakken en ook wat jouw kijk op de situatie is. Als jij denk dat een bepaalde aanpak niet werkt, mag je daar gerust over praten. Consequente aanpak lijkt mij het beste in deze situatie, want anders is er straks verwarring bij jou en bij de kids! Succes met de situatie, lastig hoor als je zo ver van huis bent, maar hopelijk kom je er gewoon uit :(:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 13:44

Geef het wat tijd, ik denk dat ze gewoon behoorlijk aan je moet wennen. Neem wat afstand en laat je niet overrulen door heimwee, dat is echt zonde. Heb je al vriendinnen gemaakt?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:35

He Leonie, ik heb er geen ervaring mee, maar hoop dat de heimwee snel zakt. Wellicht is het een kwestie van tijd voordat die kleine aan je went, en loopt dan alles enorm goed! Ik duim in ieder geval. :)

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:51

Hnm wat balen dat je zo'n heimwee hebt. Heb dat wel meer gehoord van mensen die lang weg zijn van huis, maar dat is vaak maar even..

En wat betreft het kind: sowieso is het een kind van drie en dat is een lastige leeftijd, zoals al genoemd. Daarnaast kan ik me voorstellen dat het voor het kind ook verwarrend is. Als het met jou op stap is, is het duidelijk dat het naar jou moet luisteren. Zijn jullie allemaal samen, naar wie moet je dan luisteren?

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 11:19

lieveli schreef:
Geef het wat tijd, ik denk dat ze gewoon behoorlijk aan je moet wennen. Neem wat afstand en laat je niet overrulen door heimwee, dat is echt zonde. Heb je al vriendinnen gemaakt?

Ik probeer zo realistisch mogelijk naar de heimwee te kijken, dat gaat meestal goed, alleen afgelopen week even een stuk minder :) vriendinnen maken is nog niet echt gelukt helaas, ja eentje, maar die gaat weer verder op reis ;)

Bedankt voor de tips allemaal! De afgelopen twee dagen is ze alweer een stuk liever geworden tegen mij. En ik heb haar maar een keer hoeven aanspreken op haar gedrag (we waren leuk een spelletje aan het doen en opeens slaat ze me. Niet hard hoor, maar toch. Even gemopperd en gezegd dat ik dat niet lief vind en toen zei ze sorry en was het weer goed.

We komen er wel (hoop ik)!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 12:19

Is er een facebookgroep over het gebied waar jij zit? Expats, andere au pairs, iets? Kijk eens of er daar een leuke meid is die met jou wil afspreken, dan heb je ook wat meer je eigen leven. Zet hem op!!!

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 14:50

MarcoBorsato schreef:
Is er een facebookgroep over het gebied waar jij zit? Expats, andere au pairs, iets? Kijk eens of er daar een leuke meid is die met jou wil afspreken, dan heb je ook wat meer je eigen leven. Zet hem op!!!

Daar heb ik wel al een beetje naar gekeken, maar tot nu toe zonder succes. Weinig activiteit op de Facebookpagina. Maar ik zal morgen en overmorgen zeker op zoek gaan. En de blog updaten ;)
Bedankt lieveli!

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 08:49

Big change of plans! Ik gooi het hier ook maar even neer, de site update ik later vanavond (aangezien de vader het nog te horen krijgt straks).

De grootste reden van mijn vertrek uit Nederland was omdat ik vastliep door mijn eigen grenzen. Ik heb hbo social work gedaan maar had geen idee wat ik daar verder mee wilde doen. En om van baan naar baan te hoppen maakt mij ook niet blij. En dankzij een paar complimenten en opmerkingen van mensen hier weet ik nu wat ik wil. Ik ga terug naar school om Engels lerares te worden :) nog maar een hbo opleiding doen.

Het is gewoon de laatste dagen helder geworden. En het is ook echt te heftig om 24/7 twee jonge kids om je heen te hebben. Daar komt nog bij dat de grootste reden dat het gezin een au pair zocht wegvalt. Dat was namelijk vanwege de studie van de moeder, waar ze aan het einde van het semester mee gaat stoppen omdat het gewoon teveel tijd kost en niet haalbaar is. Dat heeft ze vandaag besloten.

Dus begin/halverwege mei kom ik naar huis en dat voelt goed, ik ben heel blij dat ik nu helder heb wat ik wil gaan doen. De moeder is ook heel blij voor me. De vader is nu werken dus die hoort het vanavond pas.

Vorige week wilde ik naar huis puur en alleen vanwege de heimwee, dat was geen goede reden. En nu een week later, heb ik ineens allemaal nieuwe inzichten en weet ik precies wat ik wil! En dat was exact wat ik wilde bereiken, dat was de reden van mijn reis. Het voelt nu gewoon al veel beter, echt een last van mijn schouders die wegvalt. Het is niet dat ik nu ongelukkig ben, maar ik ben ook niet gelukkig. Dus het is echt een betere keuze. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 08:55

Vindt je dat niet heel erg zonde van je visum?? Ik dacht dat je die maar 1 keer in je leven kan aanvragen.

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 08:59

Ja klopt, maar ik vind het belangrijker om zo snel mogelijk te beginnen aan de opleiding. En ik zie mezelf geen half jaar/jaar hier blijven. En eindeloos gaan reizen is financieel gezien geen optie.
Het voelt gewoon goed.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:11

Je zou nog tot september kunnen blijven, ik neem aan dat je opleiding niet in mei al begint :)
Maar fijn dat je voor jezelf een keuze hebt kunnen maken. Heimwee is sowieso een rotgevoel en laat je anders denken en naar het leven kijken. Ik weet dat het heel makkelijk is om van de andere kant te zeggen om door te zetten, maar dat het gevoel voor jezelf wel een stuk moeilijker is. Ik hoop dat je nog van Australië kunt genieten en wie weet nog een paar maanden kunt reizen&werken om toch nog iets van het land te kunnen zien nu je er toch bent :)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:14

Wat zonde zeg!
Ik zou toch nog eens zoeken naar mogelijkheden om te blijven, evt ergens anders te werken.
Sommige stukken levenservaring kun je maar eens in je leven opdoen.

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 09:17

Nou ik wil proberen om een speciaal traject te gaan volgen, maar daarvoor beginnen in mei de gesprekken. En het feit dat ik me door het te vertellen ontzettend opgelucht voel zegt voor mijn gevoel genoeg.en ik heb deze beslissing niet vanuit heimwee gemaakt gelukkig. Maar het is inderdaad wel een rotgevoel.

En ik zie het niet als zonde, mijn doel is bereikt, ik weet nu wat ik wil gaan doen. Ik snap wel waarom anderen het zonde zouden vinden, maar voor mij voelt het goed :j

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:32

Hey Leonie wat een verandering! Wel goed dat je verder met een opleiding gaat als daar je passie ligt moet je er zeker iets mee doen, en ja of je nou wil of niet als het gezin besluit dat jij niet meer nodig bent ben je niet meer nodig al zullen ze er best moeite mee hebben gehad denk ik om het je te vertellen...

Maar toch ben je al heel wat wijzer over jezelf geworden dus het is niet helemaal voor niks geweest ;)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:40

Leonie, ik heb je stiekem ook gevolgd! Fijn dat je weet wat je wilt, ook dat het allemaal ook nog eens op z'n plaats valt! Geniet er nog ff van daar!

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 10:46

Boompje1985 schreef:
Hey Leonie wat een verandering! Wel goed dat je verder met een opleiding gaat als daar je passie ligt moet je er zeker iets mee doen, en ja of je nou wil of niet als het gezin besluit dat jij niet meer nodig bent ben je niet meer nodig al zullen ze er best moeite mee hebben gehad denk ik om het je te vertellen...

Maar toch ben je al heel wat wijzer over jezelf geworden dus het is niet helemaal voor niks geweest ;)

Nou ze vertelde pas dat ze gaat stoppen met de opleiding toen ik verteld had dat ik wil studeren. Maar haar besluit staat los van mijn besluit. Ze vindt het nu gewoon zonde om naar haar werk (30 uur in de week) en de kids ook nog 20 uur ergens vandaan moet toveren om te kunnen studeren. Ze maakt dit semester af en gaat dan in plaats van een bachelor een master halen en ze kan volgend jaar weer verder gaan aan de bachelor.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:51

Op die fiets! Hoe dan ook je bent nu al een hele ervaring rijker :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:56

Je bent op de hoogte van het extra geld dat een 2e studie nu kost? Als je dat gaat redden, fijn dat het dan zo gelopen is! Moeilijke beslissing, maar als het au pairen niets voor je is, dan is dat zo. Geniet nog van je laatste tijd!

Edit: toch, als ik je eerste berichten lees vind ik het eigenlijk zonde dat je gaat. Dit was je grote droom, waarom ga je niet nog een tijdje Australië ontdekken? Een jaar in het buitenland is niet alleen maar leuk, dat wist je van te voren, het is ook een kwestie van doorzetten. Zoek anders een ander gezin waar je kunt werken, of een ander baantje. Maak er wat van.

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 12:35

Ik heb hier net een gesprek gehad met beide ouders. En het is meer hun besluit dan dat van mij, maar ze willen niet dat ik blijf omdat ik hun wil helpen. En ik moet half april terugvliegen om de toets en het gesprek te doen voordat ik de inschrijfdatum mis. Dus ze gaan morgen navragen wanneer de kinderen weer op donderdag en vrijdag naar de opvang kunnen. Dus dikke kans dat ik deze of volgende week al in het vliegtuig zit..

lieveli schreef:
Je bent op de hoogte van het extra geld dat een 2e studie nu kost? Als je dat gaat redden, fijn dat het dan zo gelopen is! Moeilijke beslissing, maar als het au pairen niets voor je is, dan is dat zo. Geniet nog van je laatste tijd!

Edit: toch, als ik je eerste berichten lees vind ik het eigenlijk zonde dat je gaat. Dit was je grote droom, waarom ga je niet nog een tijdje Australië ontdekken? Een jaar in het buitenland is niet alleen maar leuk, dat wist je van te voren, het is ook een kwestie van doorzetten. Zoek anders een ander gezin waar je kunt werken, of een ander baantje. Maak er wat van.

Ja ik weet wat een studie nu kost. En toch wil ik er heel graag in september aan beginnen. Het is de eerste keer sinds ik ben afgestudeerd (3 jaar geleden), dat ik echt weet wat ik wil doen om invulling te geven aan mijn leven. En dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is wist ik van tevoren al, geloof me. Maar de reden waarom ik ging was om erachter te komen wat ik wil doen met mijn leven. Dat heb ik nu gevonden en het is niet alleen de heimwee, maar ik denk dat ik gewoon niet het type ben om lang van huis te zijn. Daarvoor ben ik teveel aan huis gebonden, ik ben een huismus. En de 'wat als' blijft toch wel in de lucht hangen. Maar ik weet zeker dat ik er meer spijt van krijg als ik niet aan die opleiding begin, want dan gebeurd het misschien niet meer.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:52

Zou je niet liever in een hostel gaan zitten en gewoon zelf kiezen wanneer je terugvliegt? Het is echt niet mijn bedoeling om irritant over te komen. Ik denk dat je er gewoon nog heel veel uit kunt halen. Echt waar. Geef jezelf anders nog 4 weken. Die studie zou je ook later nog kunnen oppakken maar hoe vaak ben je nou in Australië?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:59

Dat dus, het is letterlijk een once in a lifetime opportunity want dat werkvisum kan je nooit meer aanvragen.
Financieel moet het dus ook wel mogelijk zijn, rondreizen en werken. :)

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 13:01

lieveli schreef:
Zou je niet liever in een hostel gaan zitten en gewoon zelf kiezen wanneer je terugvliegt? Het is echt niet mijn bedoeling om irritant over te komen. Ik denk dat je er gewoon nog heel veel uit kunt halen. Echt waar. Geef jezelf anders nog 4 weken. Die studie zou je ook later nog kunnen oppakken maar hoe vaak ben je nou in Australië?

Ik snap je punt, je bent niet irritant! Alleen financieel gezien is het niet mogelijk om in een hostel te zitten langer dan een paar dagen zonder direct aan mijn spaargeld te moeten komen. En dat spaargeld heb ik hard nodig. De studie zou dan een jaar moeten wachten, en dat wil ik gewoon echt niet. Ik weet voor het eerst sinds tijden wat ik wil, dus dit wil ik niet laten schieten.

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 13:02

Anthea schreef:
Dat dus, het is letterlijk een once in a lifetime opportunity want dat werkvisum kan je nooit meer aanvragen.
Financieel moet het dus ook wel mogelijk zijn, rondreizen en werken. :)

Klopt, alleen is dat niet wat ik wil. Ik moet half april terug zijn om de toets te maken en het gesprek te doen wat ik moet doen voor de opleiding voor het inschrijfmoment (uiterlijk 1 mei).

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:10

Ik hoop oprecht dat je geen spijt krijgt van je vertrek. Ik wens je het beste!