Wintersport 2013/2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:46

Liesje89 schreef:
Oooohh ik wil ook echt zó graag de echte sneeuw in! Het lijkt me zo gaaf.

Vorige week maandag mijn eerste les van de 2e cursus (lichtgevorderd) gehad in snowworld, ging weer heel goed gelukkig. Helaas ben ik nu ziek, lig al 2 dagen in bed en op de bank maar het gaat gelukkig alweer een stuk beter dus maandag kan ik er vast weer tegenaan. Ik merk wel dat ik het naarmate mijn niveau vordert steeds leuker ga vinden en met minder zenuwen naar de lessen toe ga :D

Dat gaat vast helemaal goed komen! :)
Van wie had je les?

Liesje89

Re: Wintersport 2013/2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:22

Van Willem!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 13:23

Hoe kom ik op vorige week maandag?! Afgelopen maandag moet het zijn hahaha :')

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:22

Liesje89 schreef:
Van Willem!

O helaas niet van mijn beste vriendinnetje :P

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:36

Niet bepaald dan nee :')

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:20

Veel plezier en goeie reis!!
D'r mag wel eens wat gaan vallen in Oostenrijk..

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 11:06

Hier in Osttirol (Kals/Matrei & Lienz) hebben we als enige mooie pistes momenteel geloof ik in Oostenrijk. Mijn man werkt deze winter in Saalbach en daar schijnen de pistes erg slecht te zijn. Gras boven de sneeuw uit enzo.

Maar iedereen hier zegt het gaat komende week sneeuwen en niet zo'n beeje ook. Dus dan zijn Salzburg en Tirol ook weer prachtig wit.

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 13:17

Laten we het hopen ja. Met kerst was al beroerde kwaliteit. Gelukkig over 3 weken weer naar Frankrijk:)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 16:19

Wij hebben toch besloten om de wintersport uit te stellen naar volgend jaar. Omdat we mogelijk dan in een andere week kunnen waardoor het toch wel een hoop geld gaat schelen. Nu kunnen we enkeld in de voorjaarsvakantie en dan komt er bijna overal wel +- 100 euro bovenop. Maar aangezien we beide volgend jaar een soort van "reparatie" jaar hebben is er meer kans dat we tussendoor een goedkoop weekje weg kunnen.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:15

Ik ben net terug uit Saalbach en de conditie van de pistes vielen me mee. Off piste was bijna niet mogelijk want buiten de paaltjes was het redelijk groen. Desondanks hebben we prima kunnen boarden. Pistes richting het dal hadden soms wat groene stukken tussendoor en de sneeuw was net appelmoes daar. Voor de rest hebben we echt een topweek gehad met een heerlijk zonnetje en aangename temperaturen. Ik heb 315 km geboard deze vakantie. :D

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:25

Jammer miss_lizje, maar misschien wel de slimste beslissing :)

Klinkt best goed ademootje! En wow at een kilometers!! :wow:

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 15:13

Op Eurosport 2 skiën ze nu de WorldCup op de berg waar ik in de kerstvakantie ook nog vanaf geweest ben. Is best een beetje boel steil, toch even slikken als je in het starthuisje staat. Deze mannen gaan veeeeeeel harder :D

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:20

Berichtje vanuit Gerlos, net de pistes gaan verkennen. Ik vind het zelf nog wel erg spannend omdat het toch mijn eerste keer is. Rode pistes probeer ik te nemen en moet ook wel om beneden te komen. Gaat tot nu toe wel met vallen en opstaan :P

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:45

De Grossglockner (hoogste berg Oostenrijk) gisteren vanaf 3000 meter hoogte.
Afbeelding

Kals am Grossglockner. (rechts over de heuvel uit beeld wonen mijn paarden)
Afbeelding

Afbeelding

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:59

Wat een mooie foto's crazycat!! kanniewachten!!

maar laat t eerst maar eens even flink gaan sneeuwen...

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:12

Prachtige foto's CC! Bij jullie geen gebrek aan sneeuw zo te zien haha!
Wat zeggen de weersvoorspellingen bij jullie?

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:17

Tuhan schreef:
Wat voor dagcrème raden jullie aan op wintersport??
Ik las dat ik een goed UV filter moet hebben en het mag niet op waterbasis zijn.

Altijd zonnebrand!!
Ook met geen/nauwelijks zon! Zonder dat je het door hebt komt er toch altijd wat door de wollen heen zetten en de sneeuw reflecteert echt enorm.
Ik gebruik op wintersport voor m'n gezicht zelfs altijd een hogere factor dan in de zomer.
Er zijn ook speciale zonnebrands te koop voor in de sneeuw/bergen.

Margreet, zulke schoenen heb ik ook, heerlijk!

Wij vertrekken 1 feb richting Fiesch, Zwitserland.
Ski's onderhouden laat ik altijd doen in de wintersportdorpen, heb daar toch meer vertrouwen in dan hier in NL :o

lisannehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:24

hoi !

ik ga volgende week met school naar Le Coche in Frankrijk op wintersport.
We zitten in het appartementen complex Le baccara.
Het is natuurlijk heel goedkoop en daarom veel bezocht door jongeren. Veel mensen klagen over stank en onrust. Door alleen de reviews en foto's alleen al wil je niet meer.. Iemand ooit geweest? Ervaringen?
dank jullie wel :)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:34

Saintelette schreef:
Prachtige foto's CC! Bij jullie geen gebrek aan sneeuw zo te zien haha!
Wat zeggen de weersvoorspellingen bij jullie?

Die zeggen komende week nog meer sneeuw. :D

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 03:00

Ik hoop dat het aankomende weken nog even flink gaat sneeuwen. En dan over drie weken overdag zonnetje en 's nachts nog meer sneeuw. :)) *droomt verder*

Wij komen altijd op zaterdag aan in het dorp, maar dan hebben we gewoon een rust dagje.. Brengen dan de boards weg om te laten slijpen (mocht dat nodig zijn) en te waxen. Volgende ochtend voordat we de pistes op gaan halen we ze weer op. Ideaal!

Trouwens, over zonnebrand. Ik smeer meerdere keren per dag, ook al is het bewolkt. In de zomer heb ik geen allergie voor de zon, maar op wintersport door de weerkaatsing en combinatie met kou, krijg ik een enorme reactie. Echt flinke bulten heb ik dan op mijn wangen die vreselijk jeuken.
Dus ja altijd smeren. :j

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 10:34

Ja Fee ik hoop het ook!! Onze planning ziet er trouwens hetzelfde uit als die van jullie, mits we niet te veel last hebben van files want dan zijn we miss al te laat..
Ik ben aan het leren voor mn tentamens, maar zit steeds op sneeuwhoogte te kijken haha :o

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:49

Oh ik heb trouwens even een ski vraag aan alle skiërs!
Wat doen jullie tegen pijn aan je scheenbeen?
Mn vriend (die extreem goed kan skiën) heeft sinds twee jaar nieuwe schoenen met maximale stugheid. Ze passen perfect, maar halverwege de week krijgt ie enorme vochtophopingen op zn scheenbeen. Alleen ik heb dus geen idee wat je daartegen kunt doen..
Benieuwd of jullie iets weten!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:51

Compressiekousen (voor hardlopers) schijnen ook erg prettig te zijn bij het skiën, misschien helpt dat tegen het vocht?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:38

Wauw, CrazyCat, wat woon jij vervelend zeg! :') Prachtig!
Ik kan echt niet wachten tot volgend jaar.

@Saintelette: Ik denk inderdaad dat je iets van compressiekousen of een soort steunkous oid zou moeten proberen. Lastig zeg!

Ik heb gisteren met les voor het eerst de 3e piste meegepakt! Mijn hart zat in mijn keel toen ik in de lift stond, haha. Deels van het eind lopen van poste 1 naar 3 met ski's, maar vooral van de zenuwen. Man, man, wat vond ik het eng. Gelukkig wist ik het niet van te voren want dan was ik waarschijnlijk ziek geworden van de stress. Ik ben ook nog steeds niet helemaal over mijn virus heen dus ik voelde me al niet top :') _O-
Onderweg keek ik naar de piste en dacht; valt wel meeeee... En toen stond ik bovenaan, keek naar beneden en dacht oei..

Maar het viel mee!! Ik vond het gaaf!! :D Eerste keer heel rustig naar beneden, 2e in de rij. 2e Keer al weer gewoon de snelheid die we de hele les al hadden gehad, direct achter de leraar. Ging perfect. Lekker al een beetje carven in de vallijn, gaat echt supergoed! En de 3e keer gewoon gaan en geen probleem. Echt gaaf. Ik heb alweer zin in maandag, helemaal verslaafd :D

Tijdens mijn laatste les gaat m'n vriend vrij skiën, dus dan kan hij mooi even filmen _O- Mijn moeder vraagt continue om een filmpje, haha.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 15:25

Wij gaan dit jaar voor het eerst buiten de vakanties. Maar is het nou op de pistes dan echt te merken dat het rustiger is?

Vannacht heb ik namelijk gedroomd dat ik helemaal alleen op de piste was, samen met mijn ouders en broer dan.. Ik weet dat dit natuurlijk niet gaat gebeuren maar ben dan wel benieuwd hoe druk het dan echt is.