We beginnen met mn inmiddels grote vriendin Nikky! De KWPN merrien die onder mijn hoede staat Officieel heet ze Nicole. v. Falco
De paardjes op de weide Ze waren blij dat ik water kwam geven
Sommige paarden krijgen wel eens een bezoeker Zie hier Chick met Wunjo een zwitserse herder Ben gek op beide beestjes
In de dagen dat die merrie koliek had hebben we een aantal keer streng moeten zijn dat ze bleef staan, toen heeft ze een keer flink naar me uitgehaald en sloeg ze tegen mn hand. Ik had geluk, t was een schampschot en dit was het enige dat ik eraan overhield
En hier hebben we Texas met een nieuw zadel. De witte stukken zijn rawhide en het zadel past mooi op haar. Allemaal contrasten
De eigenwijze herder is niet zo eigenwijs, maar soms een echte dwaas xD Ik hoorde laatst het verhaal hoe hij gekozen is uit het nest. Zijn broertjes en zusjes waren aan het spelen, maar hij was een bloempje aan het besluipen Super leuk beest dus
Ik heb het hier altijd wel naar mijn zin hoor Maar door de vermoeidheid komt dat er niet altijd zo uit
tones
Geplaatst: 20-10-13 20:19
Texas is mooi!
fleurtjeuh
Ah, een Perlino dus, was vanaf deze afstand niet goed te zien Hij lijkt wat mager op de foto, maar hij staat ook op rust dus misschien is het een vertekend beeld.
fleurtjeuh
Er zit precies een veegvlek op de rand van zijn ribben, hierdoor lijkt hij misschien wat ingevallen... Hij is niet mager, hij houdt misschien niet veel over, maar mager is hij gelukkig niet
fleurtjeuh
Ja, t houdt niet veel over... Hij is een beetje een onderdeurtje op de weide.. Maar ze staan alweer een paar dagen op een volle weide, dus dr zal wel weer wat bij komen
En daar waren de foto's dan! Leuk! Wat heerlijk de paardjes allemaal op de weide! Staan ze in de wintermaanden ook op land? Ik vind die Darwin wel een fraai beestje! mooi kleurtje!
fleurtjeuh
De herfst is hier zeker wel beginnen, maar de meeste bomen hier in de buurt zijn naaldbomen en die blijven groen De rest van de bomen beginnen al erg herfstig te worden!
In de winter staan ze ook op het land, maar hebben ze wel onbeperkt toegang tot hooi. Er liggen altijd 2 balen in het land.
Ik lees steeds alleen maar over Rik. Ben benieuwd, heb je meer collega's? Hoeveel paarden staan er? Is het een handelsstal of worden er ook lessen gegeven? Traint hij voor wedstrijden?
Heb je misschien allang ergens neergezet hoor, dan heb ik er overheen gelezen!
fleurtjeuh
Er lopen hier 2 stagieres, op donderdag en vrijdag, maar daar werk ik niet veel mee samen. Dan is er nog de oudstagiere die hier op woensdagmiddag nog werkt, en de man die hier voert sochtends en savonds, en op vrijdag ook meewerkt. Hoeveel paarden momenteel.... Ik denk rond de 20.. Zoiets.. Het is in principe een handels/trainingsstal, er worden alleen lessen gegevn aan mensen die hun eigen paard bijna mee naar huis nemen, na de trainingsperiode hier zodat ze hun paard kunnen leren kennen. Vroeger heeft rik wel wedstrijden gereden volgens mij, maar tegenwoordig niet meer. Het is te druk met de trainingspaarden hier en hij heeft ook nog een ander bedrijf wat erg veel tijd neemt.
Wauw, dus hij traint die 20 paarden helemaal zelf? Jij rijdt er 1 per dag? Of wel meer maar heb je vooral die enen onder je hoede? En de stagiaires rijden ook?