Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lieveli schreef:Ik heb trouwens veel over de WW2 op de basisschool geleerd en bijna niets op de middelbare school. Maar het hangt echt af van de docenten en leraren die je hebt, waar hun passie ligt. Dat geldt voor elk vak natuurlijk.
Rebeccaa schreef:lieveli schreef:Ik heb trouwens veel over de WW2 op de basisschool geleerd en bijna niets op de middelbare school. Maar het hangt echt af van de docenten en leraren die je hebt, waar hun passie ligt. Dat geldt voor elk vak natuurlijk.
Ik kan me zo voorstellen dat je op de basisschool niet zo uitgebreid ingaat op wat er gebeurt is als in de bovenbouw op een middelbare school. Sommige afbeeldingen, informatie en foto's kan je gewoon niet delen met basisschool leeftijd kinderen.
Ik heb op de basisschool ook een project gehad over WW2, maar we kregen niets te horen over WW1, ik snapte nooit zo goed wat ze met elkaar te maken hadden als kind. Met Engels hebben we een heel groot project gehad over de WW1 op de middelbare school en met Duits hebben we het ook gehad over WW1 en WW2 en de periode daarna. Zo kregen de mensen die geen geschiedenis hadden gekozen, ook nog het één en ander mee. Vond ik heel goed.
manzano schreef:Interessant topic...... lees zo af en toe wat mee.
Maar voor wie graag naar docu's hierover kijkt ed zou ik aanraden om regelmatig National Geographic Channel op te zoeken. Die zenden echt énorm veel uit over WO2 op het moment. Ik heb de laatste tijd echt van alles gekeken. Heel interessant. Ook omdat het vaak specifiekere onderwerpen zijn die verder worden uitgediept.
Woogy schreef:Ik denk dat het nog een jaar of 100 duurt voor we wo2 krijgen op school. ik heb voornamelijk geleerd over napoleon, alexander de groote, de friezen en de saksen, de gouden eeuw dat soort dingen...wellicht dat het niet als geschiedenis wordt gezien nog op veel scholen? Al weet ik natuurlijk ook niet hoe het nu gaat, ben immers al 12 jaar van de middelbare af.