Slechte ervaring Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:49

mika11 schreef:
Wie is de TS dan wel, als het niet Bedouin is?

Ts heeft vrijwilligerswerk gedaan bij bedouin

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:50

jodi schreef:
Ik ben even in de archieven gedoken en kwam deze topic tegen:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=1392823&

Met deze zin:
Citaat:
Gedurende deze week ben ik behandeld als een prinses en heb ik een aantal hele lieve, warme mensen mogen ontmoeten. Ik ben getroffen door de vriendelijkheid en de zorgzaamheid van de mensen in het zuiden van Tunesië en heb van dichtbij mogen meemaken hoe belangrijk eergevoel en familie zijn.

Wat moeten we nu geloven?

Dat is inderdaad het topic geweest dat ik heb geschreven naar aanleiding van mijn eerste reis. Op het moment van schrijven had ik al zeer veel contact met Bedouin gehad, met excuses en de belofte dat met mijn aanbevelingen zou worden gewerkt. Ik heb naar aanleiding hiervan mijn ervaring destijds als incident weggezet. Ik heb het topic geschreven omdat die week wel degelijk plezier heb gehad en ik een (voor mij op dat moment) incident niet de toekomst van een beginnend bedrijf wilde verknallen. Ik was destijds ervan overtuigd dat mijn aanbevelingen ter harte waren genomen. Een jaar later ben ik dan ook teruggekeerd (daar maak ik geen geheim van), helaas om te moeten ervaren dat de situatie verre van verbeterd is. Wat je moet geloven.... Misschien dat ik te goedgelovig ben geweest in eerste instantie.

De familie van de man is een heel fijne familie, de broer van de man is degene die ons samen met Bedouin heeft gevonden. De quote die je hebt genomen slaat juist op dat moment. De familie die ons heeft gevonden en de goede zorgen van zijn familie daarna.

Edit: aangaande wat ik destijds schreef over de nachten bij het kampvuur. Dit is waar, punt. Ik heb genoten van het eten, het vuur, de zang, de muziek, de sterrenhemel etc. De ervaring van het eten deel ik dan ook niet met TS. Het is alleen zo jammer dat het op het einde van de week zo fout is gegaan. Nogmaals, ik heb dit destijds na gesprekken met Bedouin afgedaan als incident. Het is zo zonde eigenlijk, het concept van de reis is namelijk fantastisch. De uitwerking helaas nogal gevaarlijk.
Laatst bijgewerkt door maaikemuis op 04-08-12 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:51

Sientje, ja natuurlijk :D Het werd een beetje verwarrend.

Ra_chel

Re: WAARSCHUWING Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:58

pff heb heel het topic in een ruk gelezen , en zit hier ronduit geschokt op de bank , ik heb er gewoonweg geen woorden voor, wat in en in triest wat hier plaats vind ,en wat hebben al die meiden ongelooflijk veel geluk gehad....hoe fout had dit allemaal kunnen aflopen....... (het verhaal uit 2e hand niet meegeteld)

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:01

Snap alleen niet dat Bedouin niet snapt dt je zo'n beerput niet dicht kan houden. Dat er alijd wel iemand komt die het niet voor zich houdt.

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:02

Pfff ook ik zit hier met open mond. :oo

TS, ik heb heel veel respect voor jou dat je zo open je ervaring op bokt zet om Anderen te waarschuwen.

Andere meiden met negatieve ervaringen; :(:) ook respect voor jullie dat jullie achteraf ondanks het misschien een tijdje terug is, toch ook jullie ervaringen willen delen. Hierdoor heb ik mijn 'kant' wel gekozen en geloof ik jullie. Aan 1 verhaal is makkelijk te twijfelen, maar meerdere verhalen....

Bedouin, ben ook wel benieuwd naar een verdere 'verklaring' wat betreft de omgang van je man naar Jou toe. Ik hoop dat je ondanks deze laag van verbazingen en meerendeels negatieve ervaringen toch nog open kan staan voor wat er gezegd wordt en jezelf en je man misschien ook eens van een andere kant moet bekijken met betrekking tot jullie bedrijfje en vrijwilligers!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:04

Naar aanleiding van de post op de vorige pagina heb ik getemd op mijn eigen topic (dat dat ook nog kan). Ik kan me voorstellen dat dit topic vragen oproept. Uitleg heb ik op de vorige pagina gegeven. Ik was het bestaan van dit topic vergeten, maar wil niet langer reclame maken. Vandaar dat ik de mod heb gevraagd het topic te verwijderen of om mij toe te staan de beginpost te veranderen.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:04

Even tussendoor, ik ben gestopt met lezen vanaf pagina 9, ga zo alles verder lezen...
Maar de meisjes met negatieve evaringen kunnen wel aangifte doen, Bedouin kan niet aangepakt worden aangezien zij in Tunesie zit, maar ze kan wel het verbod krijgen om te adverteren op Nederlandse sites zoals Bokt.nl.

Ik weet niet of er nog geadverteerd wordt op andere manieren, maar als ze alleen via bokt haar 'tochten' aanbied, kan ze daar een verbod voor krijgen.. dit gaat namelijk een keer mis, lijkt mij.. Wat een vreselijke verhalen!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:07

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of er ooit mannelijke vrijwillegers zijn geweest en hoe die het ervaren hebben. :o Of worden die misschien niet eens toegelaten?
Helaas denk ik dat hier niet zo snel antwoorden op komen.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:09

maaikemuis schreef:
Naar aanleiding van de post op de vorige pagina heb ik getemd op mijn eigen topic (dat dat ook nog kan). Ik kan me voorstellen dat dit topic vragen oproept. Uitleg heb ik op de vorige pagina gegeven. Ik was het bestaan van dit topic vergeten, maar wil niet langer reclame maken. Vandaar dat ik de mod heb gevraagd het topic te verwijderen of om mij toe te staan de beginpost te veranderen.

Dat kan ik me heel erg goed voorstellen.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:11

Dus Maaikemuis wat ik kan afleiden uit jouw ervaring en de reactie's van Bedouin in dit topic is dat men op voorhand al gewaarschuwd wordt voor haar man en door zijn familie en vrouw het handje boven zijn hoofd gehouden wordt wanneer Meneer zich weer eens laat gaan naar vrijwilligers EN gasten toe.

Conclusie:dan is naar mijn mening de familie en Bedouin net zo erg als de man waar het hier allemaal om draait en zich dus niet kan gedragen in het bijzijn van vrijwilligers en gasten en is het verstandiger dat adres te mijden.

Gasten in het gezicht slaan en de woestijn in laten vluchten met alle gevolgen van dien,meiden lastigvallen en achtervolgen tot aan het vliegtuig toe moet niet gekker worden!! En Bedouin zand genoeg daar voor struisvogelgedrag he goedbezig hoor!!

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:13

wreckh schreef:
Jeetje wat een verhalen. Vreselijk. Goed dat zo anderen gewaarschuwd worden! En wat natuurlijk geld voor ieder vrijwillegers werk, ga eerst even googlen. Heb ook wat ervaring uit Spanje, ranch cercos, als ik had gegoogled van te voren was ik er nooit heen gegaan!

Sorry voor de offtopic, maar daar had je met googlen ook niks over kunnen vinden. Tenminste, ik niet.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:22

:\ Wow, wat een verhaal! Ook al staan er in dit topic genoeg verhalen en ervaring uit 1e hand die het gelijk van de TS bewijzen, is het voor een buitenstaander natuurlijk onmogelijk om eerlijk te oordelen. Ik probeer dan ook echt beide kanten te begrijpen, maar ik moet eerlijk toegeven dat die man van TS me koude rillingen bezorgt...

Ik maak me ook zorgen om Bedouin, wie weet wat zij doormaakt. Het moet ook moeilijk voor haar zijn, zij houdt van die man, leeft met hem, deelt alles met hem. En ze zet een ranch op waar ze haar droom kan waarmaken en dan loopt alles zo in de soep, 'jaagt' de man de klanten weg... Stel je voor dat je in zo'n situatie zit ;) Áls het waar is natuurlijk.

Ik neig echt naar TS' verhaal, zoiets verzin je niet en al helemaal niet als er nog anderen zijn die hetzelfde zeggen.

:(:) Dikke knuffel in ieder geval voor degenen die zulke horror-ervaringen hebben opgedaan!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Ik hoop dat dit topic mensen waarschuwt. In dit geval denk ik dat het gezegde "waar rook is, is vuur" zeker wel op gaat.
Bedouin meid, ik hoop dat je dit met een objectieve blik nog eens een keer kunt doorlezen en dan ook in ziet dat dit ooit een keer echt fout gaat.
Wees aub verstandig en blijf dat voor.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 05-08-12 07:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote verwijderd wegens verwijderen originele post

maaikemuis

Paddenpad schreef:
Dus Maaikemuis wat ik kan afleiden uit jouw ervaring en de reactie's van Bedouin in dit topic is dat men op voorhand al gewaarschuwd wordt voor haar man en door zijn familie en vrouw het handje boven zijn hoofd gehouden wordt wanneer Meneer zich weer eens laat gaan naar vrijwilligers EN gasten toe.

Conclusie:dan is naar mijn mening de familie en Bedouin net zo erg als de man waar het hier allemaal om draait en zich dus niet kan gedragen in het bijzijn van vrijwilligers en gasten en is het verstandiger dat adres te mijden.

Gasten in het gezicht slaan en de woestijn in laten vluchten met alle gevolgen van dien,meiden lastigvallen en achtervolgen tot aan het vliegtuig toe moet niet gekker worden!! En Bedouin zand genoeg daar voor struisvogelgedrag he goedbezig hoor!!

Of dat uit mijn eerdere reacties af te leiden is, eerder tegenovergesteld. Ik heb lang geloofd dat het een incident is geweest. De familie heb je als gast vrij weinig mee te maken in principe. In mijn geval zijn ze ons te hulp geschoten. Of de familie met hun kennis in dat geval net zo schuldig is, daar wil ik niet aan. Bedouin daarentegen is wel iemand die hier op aangesproken moet worden en de verantwoordelijkheid moet nemen. Zij is organisator en moet instaan voor de veiligheid en het welbevinden van de gasten.

Wel wil ik vragen of iedereen respectvolle reacties wil blijven plaatsen (@Eirikur oa). Niemand is gebaat bij grove taal, ongenuanceerde reacties en oneliners. Gezien de ernst van het onderwerp zou het zonde zijn als mensen niet meer willen of durven te reageren.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:23

pfff alles doorgelezen en ben er stil van.... ben in ieder geval blij dat dit naar buiten is gekomen waar of niet zodat mensen met plannen 2x kunnen nadenken en verder kunnen onderzoeken.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:31

En na het lezen denk ik aan die vrijwilligers die misschien niet mondig genoeg waren om nee te zeggen tegen die man....
Pfff ik moet er niet aan denken dat mijn dochter daar zou zitten.... En dit mee moest maken.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:34

Volg het topic van het begin af aan want zodra ik Tunesië lees ben ik geïnteresseerd. Mijn droom en planning was om ook ooit een trektocht door de woestijn te maken bij Bedouin.
Al sinds mijn rondreis door Egypte jaren geleden, trekt de woestijn en droom ik van een woestijntocht en wat is er mooier dan dat ook nog eens te paard doen.

Door wat ik nu allemaal lees ben ik bang dat het bij een droom gaat blijven. Mijn hemel wat een verhalen!
Natuurlijk is de cultuur daar anders en ja, zelfs misschien wel nog meer dan je kon vermoeden, maar deze gebeurtenissen bagatelliseren en afdoen als 'cultuurverschil' valt gewoon écht niet goed te praten.
Dit gedrag naar GASTEN toe wordt in geen énkele cultuur geaccepteerd!

Ik zal mijn trektocht in de Sahara op een andere manier moeten realiseren, Bedouin is mij als potentiële klant in ieder geval kwijt. Waar rook is, is vuur en ik ga niet gokken dat ooit mijn zuurverdiende droomvakantie door ook maar een spoortje van vergelijkbaar gedrag vergald gaat worden.

Bedouin, haal alsjeblieft je hoofd uit 't zand want dit gaat een keer écht serieus fout...

TS en anderen die hun ervaringen gedeeld hebben, sterkte en bedankt. Er was moed voor nodig dit te vertellen want je wéét dat je iets teweeg gaat brengen.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:35

Jammer dat er geen reactie meer volgt van bedouin, wordt een erg eenzijdig verhaal zo (met alle speculaties van dien)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:35

Ik heb alles gelezen, uitgebreid reageren doe ik niet via de telefoon. Vind het simpelweg ronduit schokkend. Zowel het gedrag van de gastvrouw.als dat van haar man..
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 05-08-12 07:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verwijzing naar verwijderde post weggehaald

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:39

Ik was me aan het vervelen,...tot ik even op bokt keek en dit topic zag...
M'n kin ligt nog steeds op de grond! :oo

Eirikur

Ik snap dat mijn woordkeuze de gemiddelde bokster wel een blosje naar de wangen jaagt, maar dit is wel in een notendop mijn conclusie van het hele verhaal. "Manlief" is een ontzettende fouterd, en bedouin ziet dat niet in (of wil dat niet inzien), wegens woestijnzand in de ogen of om wat voor reden dan ook.

Ze wordt hier en daar aangevallen vanwege haar vergoeilijkingen voor zijn "amicale" omgang met de vakantiewerkers, maar bij mij vat steeds meer het gevoel post dat zij in dit hele verhaal net zo goed slachtoffer is als TS en de andere meiden die daar op werkvakantie zijn geweest, met dit verschil dat zij het zelf dus niet ziet of niet wil zien.

Kahawa

Francis schreef:
Bedouin, haal alsjeblieft je hoofd uit 't zand want dit gaat een keer écht serieus fout...
.

*onderdrukt glimlach* :o

opisop_shop

Re: WAARSCHUWING Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:42

jeetje mina, ik heb de helft van het topic ongeveer doorgelezen en wat een verhalen zeg!
Zijn er ook positieve verhalen?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:43

Jeetje wat een verhalen!!

Ik kan natuurlijk niet oordelen omdat ik niet alles weet (de meeste buitenstaanders natuurlijk ook niet ;) ).
Moet zeggen dat ik me persoonlijk niet echt kan storen aan de post van eirikur. (Mee eens zijn is iets anders)

Jammer dat de meiden die erheen gingen het zo te verduren kregen :(:)
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 04-08-12 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt