Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 19:12

NatasjavE schreef:
Wij hadden op Koss zo'n heel leuk restaurantje,....ergens een beetje achteraf...gingen we iedere avond met het scootertje naar toe. * zucht* als ik nog maar de naam wist...

Ik heb al zo vaak leuke restaurantjes gezien in Griekenland, als je die allemaal moet onthouden :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 19:18

Jaaaahhaaa maarrrrrr...sommige zijn zo leuk dat wij er nog eens komen. :D

Wij zijn er overigens nog niet helemaal uit of wij naar de cycladen, dodecanese of peloponese gaan......

Tis allemaal zo leuk....en ik ga maar en maand...

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 19:22

Maar een maand?
Wij moeten het met 1 week doen! ;)

Over ongeveer 4 weekjes zitten we nu waarschijnlijk in een strandtentje lekker te eten, met uitzicht op zee...
We moeten nog ff wachten. Zucht!

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 19:35

Hé Mar jij ook hier, waar gaan jullie naar toe? Volgende week om deze tijd heb ik hoop ik al een dag met zon achter de rug op Rhodos.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 19:37

MarvanTom schreef:
Maar een maand?
Wij moeten het met 1 week doen! ;)

I know ;) :D ....maar om alle leuke plekjes te bezoeken...te kort.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 19:40

staroo schreef:
Hé Mar jij ook hier, waar gaan jullie naar toe? Volgende week om deze tijd heb ik hoop ik al een dag met zon achter de rug op Rhodos.

Jij bofkont! :D
Wij gaan naar Corfu, Acharavi.
Robje kan haast niet wachten: die heeft de route naar de bakker en super daar al uitgezocht, de restaurantjes ook en we 'moeten' naar een strandje.
Naja, de vakantie voorpret is al begonnen...

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 19:50

Electra63 schreef:
NatasjavE schreef:
Wij hadden op Koss zo'n heel leuk restaurantje,....ergens een beetje achteraf...gingen we iedere avond met het scootertje naar toe. * zucht* als ik nog maar de naam wist...

Ik heb al zo vaak leuke restaurantjes gezien in Griekenland, als je die allemaal moet onthouden :D

Tips zijn welkom hoor. Ik heb ook wel minder goede restaurantjes gehad in griekenland.
Het is een beetje een persoonlijke traditie geworden om op de laatste vakantiedag terug te gaan naar het beste restaurant...

Van een vriendin krijg ik ook al tips en ik moet ergens stroopwafels gaan bezorgen. :Y) :Y)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:22

NatasjavE schreef:
Jaaaahhaaa maarrrrrr...sommige zijn zo leuk dat wij er nog eens komen. :D

Wij zijn er overigens nog niet helemaal uit of wij naar de cycladen, dodecanese of peloponese gaan......

Tis allemaal zo leuk....en ik ga maar en maand...

Jij gaat toch zeilen? Dat kan door de wind op de Cycladen wel eens tegenvallen. Aan de andere kant, als je toch een maand (!!) gaat, dan is het niet erg als je verplicht op een eiland/in een baai moet blijven liggen door dat je niet kan vertrekken door de wind. :)

NatasjavE

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:26

Das wat ons ook tegenhoudt aan de Cycladen...prachtige eilanden maar we gaan wel in het Meltemmi seizoen.

Ik wil wel graag weer naar Spetzai, Nafplion en Monemvasia. Maar het noorden van de Cycladen oversteken naar de turkse kust lijkt mij ook wel weer wat.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 21:09

NatasjavE schreef:
Das wat ons ook tegenhoudt aan de Cycladen...prachtige eilanden maar we gaan wel in het Meltemmi seizoen.
Ik wil wel graag weer naar Spetzai, Nafplion en Monemvasia. Maar het noorden van de Cycladen oversteken naar de turkse kust lijkt mij ook wel weer wat.

Maar als je toch de tijd hebt en je houdt de weersvoorspelling goed in de gaten, dan moet dat toch lukken? Sommige eilanden zoals Syros, Tynos en Mykonos liggen zo dicht bij elkaar, dat als je een goede route uitstippelt het wel moet lukken.
Mijn man wil ook nog een keer zeilen bij de Cycladen en die vindt de wind ook het probleem. :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 21:16

Ja, en verwaait liggen is opzich ook niet erg. Dan gaan we de eilandjes met een autotje bekijken. Hebben we vorig jaar ook gedaan.

We kunnen er nog heeeeel lang over nadenken...moet nog veel te lang wachten.
(wat is de voorpret toch al leuk :D)

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 23:57

Heeeerlijk al die voorpret :D ik ben nog heerlijk aan het nagenieten!!! En stiekem al weer aan het aftellen tot Mallorca over 11 weken O:)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:17

raket schreef:
Tips zijn welkom hoor. Ik heb ook wel minder goede restaurantjes gehad in griekenland.
Het is een beetje een persoonlijke traditie geworden om op de laatste vakantiedag terug te gaan naar het beste restaurant...

Wij zijn nog veel erger. Zodra een restaurantje goed bevalt zijn we er niet meer weg te slaan :+ En als je iedere avond weer terugkomt, lopen ze net een stapje harder, wordt het heel gemoedelijk en de gratis drank/nagerechtjes steeds meer ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:33

Wij eten niet heel vaak bij hetzelfde restaurant.

Dat hangt uiteraard samen met ons rondreizende circus. :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:41

Ik probeer altijd zoveel mogelijk restaurantjes uit, al heb ik die op Syros wel allemaal gehad, meerdere malen, denk ik zo. :D Daarom wil ik ook regelmatig tussendoor naar een ander eiland/gebied van Griekenland, anders wordt het zo saai. Al vind ik een pita gyros tussendoor ook lekker. ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:45

Wij pakken de lonley plannet er vaak bij en ook internet kan je helpen bij het vinden van fijne eettentjes...euh...Tavernes

TessB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 13:44

Is iemand bekend met het eiland Zakynthos?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 13:45

Jazeker. Wat wil je weten.

TessB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:49

Alles ;). Hoe is het eiland qua natuur, uitstapjes en mooie stranden? Welke accomodaties zijn jullie mee bekend?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:20

In het noorden van het eiland heb je de Blue Caves die zijn echt prachtig.
Verder Laganas Beach, de schilpadden bekijken. En met de auto over het eiland naar de westkust. Daar op een rots op het eiland is een werkelijk fantastisch restaurant met een nog beter uitzicht.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:38

Absoluut naar Keri gaan, 't liefst als de zon ondergaat. Echt adembenemend. Let wel op de paden zijn niet afgezet en als je even niet oplet kun je zo 200 meter naar beneden vallen :P Je hebt ook een restaurantje in Zakynthos stad met een schitterend uitzicht. 'The best view of Zakynthos' heet het volgens mij. Kun je met de scooter/quad komen :)

vandango

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 23:20

_JY_ schreef:
Ik ga in de meivakantie naar Griekenland met school. We maken dan een 'rondreis' door Griekenland, eigenlijk alleen maar vasteland, maar dat maakt me niet zo uit. :P We gaan in ieder geval naar: Athene, Nafplio, Mykene, Nemea, Kaiafas en Delphi. :D Heb er echt heel veel zin in!

zelfde reis gemaakt in 2009.. Nafplio is een echte aanrader! Prachtig havenstadje.. :D <3

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 23:22

Ik maak me wel een beetje zorgen over de toestand en de sfeeer op dit moment.

vandango

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 23:28

NatasjavE schreef:
Ik maak me wel een beetje zorgen over de toestand en de sfeeer op dit moment.

Dat is niet fijn nee... Ik zat er indertijd met de studentenrellen.. Waren we net op een hoge berg geklommen, hoorden we overal schoten in de stad en brandjes.. Onze begeleiders waren daar niet echt blij mee, vooral toen ze merkten dat het dicht bij ons hotel was.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 23:39

Vind het ook lastig. Hoewel de eilanden vaak rustiger zijn volgens mij.