USA 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:58

jottum schreef:
Zefana, wij gaan naar het Regency in SF, ook alleen even overnachten na de vlucht. Maar ik ben vergeten te kijken of je er ook kunt parkeren :=

Huren jullie al gelijk een auto bij aankomst op SF?
Ik zit daar over te twijfelen. Misschien dat al het in prijs scheelt ik de volgende ochtend de auto op haal op de luchthaven.
Via welke site heb je geboekt?
Bij het Regency Inn SF airport kan je gratis parkeren zag ik net. Ziet er wel goed uit. Ik had super 8 in San bruno gevonden en die leek me ook wel wat.

Yasmine

Re: USA 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:08

Ik ben nu in Miami, heerlijk weer! 23°, aardig wat wind maar gisteren al lekker gezond op het strand en rondgelopen in South Beach. Vandaag gaan we op zoek naar Little Havana.

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:29

Zefana, we hebben via expedia.com geboekt.
Auto halen we gelijk op bij aankomst, kunnen we 's avonds nog even SF in.

Scheelt je in ieder geval wat, als je een dag later auto huurt, als je hem toch niet gebruikt is het zonde.

Super8 had ik ook gezien, maakt elkaar allemaal niet zoveel.

Yasmine, heerlijke temperaturen, ben helemaal niet jaloers hoor O:)

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:19

Dat is inderdaad ook een optie, wel handig om dat met de auto te doen. Hoe laat kom je dan aan op de luchthaven?
Wij landen om 11.50 dus hebben nog wel de middag en avond.

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:25

Ik ben een planning aan het maken voor de weg tusen SF en Cambria/ San Simeon waar we zullen overnachten. De volgende dag vertrekken we richting LA.
Ik wil onderweg o.a. naar de boardwalk bij Santa Cruz, Zee-olifanten bekijken op het strand net na San Simeon (bij Piedras Blancas), Santa Barbara. Hebben jullie misschien nog meer tips? Lees dat de een de 17-miles drive helemaal geweldig vind en de ander weer niet. En je kan bij Monterey wale spotten.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:39

Zefana schreef:
Ik ben een planning aan het maken voor de weg tusen SF en Cambria/ San Simeon waar we zullen overnachten. De volgende dag vertrekken we richting LA.
Ik wil onderweg o.a. naar de boardwalk bij Santa Cruz, Zee-olifanten bekijken op het strand net na San Simeon (bij Piedras Blancas), Santa Barbara. Hebben jullie misschien nog meer tips? Lees dat de een de 17-miles drive helemaal geweldig vind en de ander weer niet. En je kan bij Monterey wale spotten.

Ik vond Monterey prachtig, vooral de 17-miles drive. Was wel grappig in 2005 waren wij daar, wij zagen een paardenconcours aan de gang en wij besluiten daar te kijken. Allemaal springpaarden, heel Amerikaans allemaal. Terug in Nederland hoorde ik van mijn staleigenaar dat het de kwalificatie was voor de OS, achteraf wel helemaal geweldig. In Monterey kan heerlijk eten, je hebt een restaurant aan het water, wat ook in het water loopt zeg maar. Prachtig uitzicht over de zee, de kust, otters en zeeleeuwen. Walvissen heb ik jammer genoeg in de 2x dat ik er ben geweest niet gezien.

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:02

Weet je nog hoelang je over de 17-miles drive hebt gedaan? Wij moeten namelijk in een dag van SF naar San Simeon. Wat toevallig dat er net een concours was. Leuk om te zien!
Lunchen in Monterey heb ik bij mijn dagplanning gezet, thanks.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:06

Zefana schreef:
Weet je nog hoelang je over de 17-miles drive hebt gedaan? Wij moeten namelijk in een dag van SF naar San Simeon. Wat toevallig dat er net een concours was. Leuk om te zien!
Lunchen in Monterey heb ik bij mijn dagplanning gezet, thanks.

Ligt er helemaal aan of je onderweg wilt stoppen, zoals de naam al aangeeft is de weg 17 miles lang. Wij zijn daar lang gebleven ivm het concours. Ik denk normaal gesproken ongeveer een uurtje met een paar stops inbegrepen. Op een bepaald punt heb je uitzicht op een rots met allemaal zeeleeuwen erop, dus dat is de moeite waard om voor te stoppen.

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:34

Zefana, wij komen rond 18.00 's avonds aan, dus minder tijd dan jullie.

Is de 17 mile drive nog voor Monterey, vanaf SF gerekend?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:04

jottum schreef:
Zefana, wij komen rond 18.00 's avonds aan, dus minder tijd dan jullie.

Is de 17 mile drive nog voor Monterey, vanaf SF gerekend?

De 17-miles drive is in Monterey zelf

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:13

Je kan er in Monterey toch ook gewoon voor kiezen om het daar te gaan bekijken en weer verder te reizen richting carmel etc.? Die 17 Miles drive is toch gewoon een 'extra' kustroute die je kan nemen vanuit monterey waarvoor je ook tol moet betalen? Of begrijp ik het verkeerd.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:22

Zefana schreef:
Je kan er in Monterey toch ook gewoon voor kiezen om het daar te gaan bekijken en weer verder te reizen richting carmel etc.? Die 17 Miles drive is toch gewoon een 'extra' kustroute die je kan nemen vanuit monterey waarvoor je ook tol moet betalen? Of begrijp ik het verkeerd.

Het is een apart stukje weg in Monterey, je moet er wel speciaal naar toe rijden zeg maar. Toen ik in 2005 in Monterey was, was het nog geen tol weg. Heel de kust weg was trouwens destijds geen tolweg.

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:39

Wij hebben een zeer mooie woning in florida te huur, 15 minuten van Disney en 15 minuten van een hele leuke manege/ stoeterij van het arabische paard, waar je dus kunt rijden!

Ons huis telt 5 slaapkamers (10 personen), 3 badkamers, 2 zitkamer, (verwarmd) zwembad met jacuzzi, speelkamer met pooltafel, flipperkasten. en voor bokkers: 625 euro per week!!
autohuur: kan ik voor heel USA regelen en voor bokkers: 5% korting.!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:13

Yasmine schreef:
Ik ben nu in Miami, heerlijk weer! 23°, aardig wat wind maar gisteren al lekker gezond op het strand en rondgelopen in South Beach. Vandaag gaan we op zoek naar Little Havana.

Klinkt goed! Veel plezier in Little Havana.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 01:18

Zefana schreef:
Dat is inderdaad ook een optie, wel handig om dat met de auto te doen. Hoe laat kom je dan aan op de luchthaven?
Wij landen om 11.50 dus hebben nog wel de middag en avond.

Reken erop dat je een dikke jetlag hebt, 11u50 is voor jou op dat moment 20u50 dus een echt heel late avond zal je er niet van willen maken.

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 09:29

Yasmine schreef:
Reken erop dat je een dikke jetlag hebt, 11u50 is voor jou op dat moment 20u50 dus een echt heel late avond zal je er niet van willen maken.

Ja dat wordt inderdaad niet een heel erg late avond. Hoorde wel dat je moet proberen zo lang mogelijk op te blijven want dan zitje meteen al een beetje in het ritme. Hopen dat ik in het vliegtuig een beetje kan slapen.

Heel veel plezier in Miami en Little Havana!

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 11:14

Wat voor type auto huren jullie in USA?

Zefana, doen wij ook, gewoon zo snel mogelijk in het ritme proberen te komen. Vind andersom terug naar NL altijd veel beroerder.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 11:17

Wij gaan voor een middenklasse, en hopelijk worden we dan sowieso geupgrade :D

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 11:56

Wij denk ik ook middenklasse. Via welke maatschappij huren jullie?
Hoe wordt je dan geupgrade? Ter plekke ofzo?

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 11:57

jottum schreef:
Zefana, doen wij ook, gewoon zo snel mogelijk in het ritme proberen te komen. Vind andersom terug naar NL altijd veel beroerder.

Andersom lijkt me ook beroerd. Ook omdat de tijd in ene zo snel gaat :D

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:16

Al die keren dat we een auto gehuurd hadden, meestal gewoon de kleinste, mochten we bij het afhalen van de auto een auto uit een klasse hoger uitzoeken :D .
Wij boeken bij expedia.com, dat scheelde zich 105 euro voor 26 dagen op expedia.nl.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:21

Als je een compact neemt krijg je bijna altijd een upgrade naar een midsize omdat ze in de meeste plaatsen geen compact hebben staan. Vanaf een midsize zul je minder snel een upgrade krijgen.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:23

Al die keren hadden wij de middenklasse, maar 1 keer werden we door Alamo geupgrade naar een Dodge Durango. Wat was dat een grote wagen, leek wel een vrachtwagen. Maar wel heel leuk om in te rijden. Wij boeken altijd via Alamo, al 10 jaar.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:28

Dan neem ik aan dat jullie een midsize SUV hadden geboekt en geen midsize.

wildwestwill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:31

Heerlijk TEXAS 2012 , ga er naar toe over 32 dagen, net als vorig jaar ga ik mee rijden met de Salt Grass Trail ,dat is een trail van 9 dagen beginnende ver boven Houston , op de 9e dag arriveren we in de stad Houston zelf en rijden dan de grote parade door het centrum , daar komen al de trails samen vanuit alle hoeken van Texas , sommige trails duren 3 weken , onze groep bestaat uit ong 1500 personen ja echt waar zo veel , verdeeld in 23 huifkarren en de nodige paarden , voor de nieuwsgierigen google Salt Grass Trail en geniet oja na de trail begint de Houston Rodeo