Wintersport 2011/2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wintersport 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:38

Hey wat grappig, kwam dit topic tegen en wij vieren dit jaar kerst op wintersport. Hier gaan we heen :D http://www.micazu.nl/vakantiehuis/chale ... pass-9648/ Wordt mijn eerste keer, dus ben benieuwd.. We hebben gelukkig niet zo'n fanatieke groep die van 8 tot 18 op de piste staat, gewoon lekker relaxed vakantie vieren :D We gaan met 8 volwassen en 2 kids (2,5 jaar) Heb er ontzettend veel zin in!

Heb 1x een dag geskied in Bottrop en toen kon ik geen bochten, dus dat moet ik nog ff leren ;) Was een beetje een ongeleid projektiel.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 00:03

Wat leuk, nog meer mensen in het topic :D
Laura wonend aan de piste in Zwitserland...ohh <3
Gefeliciteerd Relaxed!

Die kende ik niet Laris, maar dat is skiën he, dus daar kijk ik niet zoveel naar O:) :P
Fackellauf ziet er vet uit! En nog meer foto's van vrijdag: http://www.methodmag.com/content/rock-rail-report

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 10:20

Hier ook eindelijk de wintersport(en) geboekt! :D

Ik ga weer lekker twee keer. Eerst met twee teamgenootjes, mijn ouders en hun ouders. En een paar weken later met mijn zus en twee vrienden. :D

Citaat:
Wie? Waar? Wanneer?

* Felinetibor - Feline/Fee - Gerlos (Zillertal) - 24 feb t/m 3 maart (week 8/9)
* Lizz - Königsleiten (Zillertal) - week 9
* Lovelynutia- Elisabeth - Risoul - 10 t/m 18 mrt (week 10/11).
* DieL_Zor - Diëlle - Mayrhofen (Zillertal) - 24 feb t/m 3 mrt (week 8/9)
* dems74 - Val Thorens - 23 dec (week 51/52)
* Joolien - Les Gets - Portes du Soleil 21 jan - 29 jan (week 3/4)
* LarissaXX - Larissa - Serfaus (Tirol) - 25 December - 25 Maart (Week 52 - week 12)
* WillemYntJee - Willemijn - Tignes - 25 feb t/m 3 mrt
* Angelkisssss - Marije - La Plagne - 20 jan t/m 29 jan
* Eevee - Eefje - Ellmau/Sheffau - 4 feb t/m 11 feb
* Maaike__ - Maaike- Le Grand Massif- Samoëns - 25 februari t/m 3 maart
* Astriidj - Astrid - Serfaus - 24 t/m 31 december
* Monster_tos - Sanne - Fügen - 23 t/m 30 december
* Myrt3 - Myrte - Mayrhofen ( Zillertal) - 30 december - 7 jan
* Muppetmayo - Marjolein - Zell am Ziller (zillertal) 22 januari - Avoriaz (frankrijk) - 28 januari
* Unseen - Flo - Courchevel 25-30 januari - Saint Sorlin d'Arves 17-25 februari

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 12:13

Ik meld mij ook! :D We moeten nog boeken hoor haha, maar we gaan in de mei vakantie naar Valtho!
Citaat:
Wie? Waar? Wanneer?

* Felinetibor - Feline/Fee - Gerlos (Zillertal) - 24 feb t/m 3 maart (week 8/9)
* Lizz - Königsleiten (Zillertal) - week 9
* Lovelynutia- Elisabeth - Risoul - 10 t/m 18 mrt (week 10/11).
* DieL_Zor - Diëlle - Mayrhofen (Zillertal) - 24 feb t/m 3 mrt (week 8/9)
* dems74 - Val Thorens - 23 dec (week 51/52)
* Joolien - Les Gets - Portes du Soleil 21 jan - 29 jan (week 3/4)
* LarissaXX - Larissa - Serfaus (Tirol) - 25 December - 25 Maart (Week 52 - week 12)
* WillemYntJee - Willemijn - Tignes - 25 feb t/m 3 mrt
* Angelkisssss - Marije - La Plagne - 20 jan t/m 29 jan
* Eevee - Eefje - Ellmau/Sheffau - 4 feb t/m 11 feb
* Maaike__ - Maaike- Le Grand Massif- Samoëns - 25 februari t/m 3 maart
* Astriidj - Astrid - Serfaus - 24 t/m 31 december
* Monster_tos - Sanne - Fügen - 23 t/m 30 december
* Myrt3 - Myrte - Mayrhofen ( Zillertal) - 30 december - 7 jan
* Muppetmayo - Marjolein - Zell am Ziller (zillertal) 22 januari - Avoriaz (frankrijk) - 28 januari
* Unseen - Flo - Courchevel 25-30 januari - Saint Sorlin d'Arves 17-25 februari
* Vinaba - Nathalie - Val Thorens - 28 april t/m 6 mei

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:18

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:03

haha ik woon niet precies aan de piste hoor :+ zou ook niet zo handig zijn XD elke winter ingesneeuwd :=

@tenerife: nee ken ik niet!!

echte sneeuw is idd zo veel beter :D

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:25

Got a new beanie :D Heel fout, ik koop veel te veel, maar ik kon m niet laten liggen :')

Haha heel het jaar ingesneeuwd is niet zo heel fijn nee :+
Ken ik ook niet tenerife, maar ziet er wel vet uit :)

Wat sneeuw betreft..echte sneeuw is <3 maar als je alleen neppe sneeuw gewend bent (zeker dat van de uithof is erg apart) is het toch wel omschakelen..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 11:39

Leuk dat jullie naar de sneeuw gaan dit jaar!!
Na een val afgelopen januari, heb ik besloten te stoppen met snowboarden (dus mocht er iemand nog iets zoeken, misschien heb ik thuis nog wat liggen).
Wel jammer hoor, ontzettend leuke sport om te doen!!

Veel sneeuwplezier allemaal dit jaar! :D

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 12:49

tenerife schreef:
Gaat er nog iemand met http://www.studententrip.nl/index.php?page=de-reizen dat is onder andere van de Saxion scholen. Of is iemand daar al is mee geweest?

Zit hierover te denken, maar valt wel in een lesweek van de opleiding?

Ik ben nog nooit meegeweest, maar zit er wel aan te denken :j

BEn je zo hard gevallen dan Marchador? :oo

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:29

Vooral verkeerd. Klein laagje sneeuw met daaronder een ijsplaat. banketstaaf was ik werd van de berg gesleept en de ochtend daarop was dat hele stuk afgezet met linten en hekken. Mijn arm was uit de kom geschoten en ben in mei geopereerd, maar de operatie/ revalidatie loopt niet zoals gepland en het gaat allemaal langer duren. ik ben dus echt klaar met snowboarden etcetera.
Wel balen joh, want ik had alles dit jaar nieuw gekocht inclusief bescherming voor pols en knieen... maar ja toch die schouder he :+

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:55

Marchador: au, wat pijnlijk! En wat jammer dat je niet meer kunt boarden...

Ben zelf nu de dagen aan het aftellen, echt erg :=

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:45

Nou ik ga waarschijnlijk met studententrip mee, zondag nog even puzzelen met school en als het er een beetje op lijkt dan ga ik maar boeken denk ik samen met een vriend.

Ik heb ook ski's gekocht gisteren, iemand er verstand van hoe je de bindingen moet afstellen?

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:51

Even naar een wintersport zaak gaan, zij kunnen je het beste helpen.

Ik ben ook echt al aan het aftellen!! Zit alleen met een knie blessure, sinds deze week rustig weer begonnen met sporten, hopen dat hij het over 2 maand weer helemaal doet!!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:53

Phoeh Marchador klinkt niet fijn :(:)

Ik ben vorig jaar ook verkeerd gevallen met boarden helaas. Tijdens het uitstappen van de skilift. Stond een hele groep mensen onderaan de lift uitstap te wachten, en ik kon er niet meer omheen (vriend en schoonpaps konden naar links, 2 andere mensen naar rechts, alleen ik zat helaas in het midden en kon geen kant op).
Remmen ging verkeerd, waardoor mijn knie knap zei... Binnenste knieband gescheurd, meniscus gescheurd. Hier in mei aan geopereerd. Ben net op tijd hersteld voor de wintersport gelukkig :D
Heb alweer op een indoor baan gestaan. Ging echt heel erg goed. Gelukkig geen angst aan overgehouden. Was heel erg bang dat ik niet meer zou durven of zou verstijven, maar niks gelukkig :)

Tenerife volgens mij moet je die laten afstellen? Voor zover ik daar verstand van heb hoor :+ Zal misschien zelf ookwel kunnen maar ik heb echt geen idee hoe!
Mijn schoonouders laten dit ook altijd doen, doen dit ook nooit zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:23

MAg ik vragen waarom je skies heb gekocht Tenerife?
Ik ga al jaren op wintersport maar elk jaar denk ik erover om spullen aan te schaffen maar doe het toch niet :P
Wie heeft hier allemaal eigen spullen? Ik ben zelf van het freestyle skien, ik wil dus freestyle skies, die kun je niet overal krijgen of zijn met huren altijd duurder.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:25

Ik heb alleen eigen ski-schoenen, ja en helm broek etc :P Dit omdat ik heel moeilijke voeten heb en huurdingen na een tijdje gewoon meteen pijn doen en ik niet kan skiën

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:28

Anneert schreef:
Ik heb alleen eigen ski-schoenen, ja en helm broek etc :P Dit omdat ik heel moeilijke voeten heb en huurdingen na een tijdje gewoon meteen pijn doen en ik niet kan skiën

Ik heb dus ook heel snel zere of gevoelloze voeten, maar ik ben dan bang dat als ik nieuwe koop, dat het dan ook pijn gaat doen, en ja dan zit ik met schoenen opgescheept :=

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:29

Ik heb mn eigen snowboard. Nu scheelt dat qua prijs toch wel heel snel met eigen ski's is mijn ervaring...
Heb voor t 1e jaar een goedkoop boardje en goedkope schoenen op marktplaats gekocht, was goedkoper dan huren.
Toen besloten dat ik het zo enorm leuk vond, dat ik eigen schoenen ging kopen, ik had die goedkope de laatste dag stuk getrapt perongeluk.
Toen ik bij de wintersportwinkel was, ging mijn vriend een nieuw board kopen (was al gepland). Het verhaal van de nieuwe rocker boardjes (vorm) sprak mij zo enorm aan, en op aanraden van de meneer van de winkel (komen er heel vaak, en weet 100% zeker dat hij mij niet zomaar iets zou aansmeren) toch ook maar een nieuw board gekocht. En ik wil nooit meer anders, wat een heerlijk board :D

Maar volgens mij is het bij snowboarden al snel voordeliger om je eigen board te kopen ipv huren. Je hebt de huur er echt al heel snel uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:33

Idd boardjes zijn minder duur dan skies :j

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:35

Joolien schreef:
Anneert schreef:

Ik heb dus ook heel snel zere of gevoelloze voeten, maar ik ben dan bang dat als ik nieuwe koop, dat het dan ook pijn gaat doen, en ja dan zit ik met schoenen opgescheept :=

Nou, ik ging toen ik ze had gekocht, de dag erna in een hal skiën en als ze dan alsnog pijn gingen doen, mocht ik ze nog terugbrengen :)

Ik heb een afwijking, hallux valgus beetje en dat is echt rot met schoenen etc. Ook heb ik een kleine maat (36) maar wel hele dikke kuiten, dus heb echt lang in de winkel staan zoeken

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:31

Ik heb 2 jaar geleden mijn eerst snowboard gekocht, een nieuwe. En een paar snowboard schoenen van marktplaats. Heb ik er inmiddels allemaal uit.
Heb alleen vorige week nieuwe schoenen gekocht, de oude schoenen zaten vreselijk. Moet wel weer paar jaar snowboarden voor ik die er weer uit heb. Maar het kwaliteits verschil is zo groot dat ik het er graag voor over heb. Kan niet wachten tot ik ze kan gebruiken :D

Ik gebruik overigens nooit mijn eigen board in indoorhalen. De kwaliteit van de indoor hallen is helaas niet erg goed voor je bordje :(

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:33

Ik heb ook zelf schoenen en een board gekocht vorig jaar. Was het niet helemaal van plan eigenlijk, maar nu was het zo een fijne aanbieding dat ik het niet kon laten. Schoenen was ik wel van plan trouwens, vind het gewoon veel fijner om lekkere schoenen te hebben ipv een seizoen gebruikte afgetrapte schoenen met een beetje pech. En het board is een 2e hands maar in goede staat en heel toevallig voor mij de juise lengte en ook nog eens passend bij mijn outfit :D (niet dat ik dat nou zo belangrijk vind, maar ik heb groen in mijn jas en mijn board is precies die kleur groen met gouden glitters en 2 goeden eenhoorns erop).
Ik heb alles bij elkaar (schoenen, board, onderhoudsbeurd en boardtas) maar 225,- betaald, de originele prijs zou geloof ik rond de 700,- liggen!
Dus 2 jaar gebruiken en je hebt alles er al uit.

Oh en ik gebruik mijn board idd ook niet in een hal, alleen op de wintersport zelf, anders kun je blijven waxen.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:36

Ik heb sinds vorig jaar eigen schoenen en een eigen board. Dit omdat ik het volgend jaar toch zelf moet gaan betalen (het huren) en ik dan net zo goed meteen eigen spul kon kopen. En aangezien ik daar vorig jaar het geld voor had en een gaaf board tegen kwam, heb ik het meteen gekocht. Zo doende. :+

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:48

@ Joolien, als je freestyle ski's wilt kun je (vind ik) het beste even naar MK skiservice. Zij hebben echt goede spullen en veel verstand ervan. Ook als je ze voor het railen zou willen laten afbotten, kan daar volgens mij ook. Ik heb zelf Armada AR7's. Heel chill, maar zijn ook afgebot en da's in de poeder of met les geven af en toe minder handig ivm remmen.

Afbeelding

@ Muppetmayo, Monster_Tos, Angelkiss en Felinetibor: wat voor boards hebben jullie? Gewoon puur uit interesse :D En wat is de stijfheid en wil je vooral piste/freeride/park? Heb zelf 2 snowboards, een piste/poeder- en een rocker parkplankje.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:52

Ik heb geen idee eigenlijk wat ik precies heb, dat zou ik even na moeten kijken. :+
Maar hij is niet zo speciaal hoor. Volgens mij gewoon van alles wat. :P

Foto zal ik even uploaden. :)
Laatst bijgewerkt door Fee_ op 03-11-11 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt