geocaching international

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

balance
Moderator Over Paarden

Re: geocaching international

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 05:48

Ja klopt. Deze heeft meer info bij een cache. Degene die gratis zijn hebben minder info over welk soort terrein en je kunt voorgaande logs bij een cache niet lezen, toch?

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 14:42

Met C:geo heb je gewoon toegang tot alle informatie hoor.. Ik pak hem er vaak genoeg nog even bij om juist de logs even te kunnen lezen enzo.. :)

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 16:25

balance schreef:
Ja hoor, met app gaat ook. Wij doen dat maar hebben ook een gps. De GPS vind ik nauwkeuriger maar de telefoon doet het ook prima. Kost geloof ik een tientje, levenslang.

levenslang? tenzij je een andere telefoon krijgt, een app kun je toch niet overzetten? dan moet je m denk ik opnieuw downloaden voor dat tientje toch?

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:16

Evelyne, als je het apk bestand ergens opslaat, heb je die gewoon en kan je hem gebruiken op een andere telefoon.. Of je krijgt een code oid.. :)

Marizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:17

Karin_88 schreef:
Die eerste hadden we pas bijna gedaan! Maar ivm tijdgebrek weer terug naar huis.. We waren daar ook bezig met WAC Zoo :)

Ik ben ook een paar dagen in Heemskerk geweest, daar heb ik er ook een paar opgepikt.. Blijf het een leuke hobby vinden :) :) Als je trouwens een keer samen wil gaan, moet je maar een keer roepen :)

@Karin_88: WAC zoo? Heb je daar een nummer van, want ik kon 'm niet vinden.

En algemeen over de app: Wat heeft die app voor voordeel dan? Ik heb een losse GPS en print de beschrijving eigenlijk meestal uit, dan kan je bij een multi gelijk je bevindingen opschrijven. En in noodgevallen kan je geocaching.com ook gewoon (gratis!) via je browser opzoeken.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 00:30

GCM5D9 :)

Voor kinderen is ie nog wel leuk (met dat trimpad vooral :j ) Maar ik vond hem niet heel leuk..

C:geo vind ik handig om tussendoor even te cachen, traditionals soms.. En vooral logs bekijken, wp's als mijn vriendin de beschrijving heeft etc.. :)

Ik heb ook een GPS en beschrijving verder, maar vind het toch erg fijn soms om even de logs door te kunnen nemen voor eventuele extra hints.. :)

Marizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:37

Kan je daarmee dan zien welke caches dichtbij je huidige locatie liggen? Dat zou nl. wel heel handig zijn!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 10:44

Jep, op de live map :j

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 14:57

Nou... ook voor jullie misschien een reminder. Wees voorzichtig als je gaat voelen waar een cache zou kunnen zitten. Mijn mannetje raakte gisteren een wespennest aan en die waren daar niet blij mee.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:45

oei, das inderdaad minder, pijnlijke zaak, beterschap!

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 09:36

Afbeelding
gaan we geocachen?
Afbeelding
leuk om een keer te paard te doen, zou dit de juiste plek zijn, nog 200 meter, hhhhm nee dus
Afbeelding
Gevonden: earthcache Ravenvennen :D

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 09:37

Kan iemand me vertellen hoe ik een foto kan toevoegen bij de log op de site van geocaching? dan kan ik mijn log gaan invullen

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 15:16

Kan iemand me op weg helpen??

Bij ons in de buurt is een multicache waar bij staat
Code
Om te cache te vinden, maak een projectie van 286 meter en 336° ten opzichte van de Listing coördinaten.

Ik ga ervanuit dat je als je bij het coordinaat bent wat de gps aanduidt dat je dan bovenstaande moet ingeven. maar wat moet je in hemelsnaam doen met bovenstaande???? het is voor mij echt abracadabra nog wat is een projectie en hoe stel je dat in op je gps?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:37

Leuk he Evelyne! over welke cache heb je het nu? Ik heb vandaag een geocoin gevonden. Het was even prutsen maar uiteindelijk ook kunnen loggen.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:38

Thats_Me schreef:
Leuk he Evelyne! over welke cache heb je het nu? Ik heb vandaag een geocoin gevonden. Het was even prutsen maar uiteindelijk ook kunnen loggen.

schijnvliegveld Schandelo

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:02

Die heb ik ook al in m'n GPS gezet. Ik ben ook wel benieuwd wat dat betekend ziet er nog erg ingewikkeld uit. Heb hier in Noord-Holland nog wel een multi die ik eerst eens wil gaan uittesten en als je er niet uit komt kunnen we evt. ook een keertje samen op jacht.

millie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:02

Evelyne79 schreef:
Kan iemand me op weg helpen??

Bij ons in de buurt is een multicache waar bij staat
Code
Om te cache te vinden, maak een projectie van 286 meter en 336° ten opzichte van de Listing coördinaten.

Ik ga ervanuit dat je als je bij het coordinaat bent wat de gps aanduidt dat je dan bovenstaande moet ingeven. maar wat moet je in hemelsnaam doen met bovenstaande???? het is voor mij echt abracadabra nog wat is een projectie en hoe stel je dat in op je gps?

Het ligt eraan wat voor een gps je hebt hoe het precies heet.
In principe moet je een waypoint maken van het punt van waaraf je moet projecteren. Dan is er de functie projecteren (project waypoint) en dan geef je het aantal graden en meters aan.

millie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:05

Vandaag bij de cross in het dijkgatsbos (Wieringerwerf) een cache opgepikt. Ik denk dat de trailer op 70 meter afstand stond.
Bij het crossen hebben we wel vaker caches kunnen vinden o.a. in Neede en Laren.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:09

Dat moet ik misschien ook maar eens gaan doen, haha. Ik heb vandaag ook meegedaan in Wieringerwerf. :D

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:36

dank je voor de uitleg, waypoint maken kwam ik uit, projecteren heb ik even opgezocht in de gebruiksaanwijzing hoe ik dat moest doen. denk dat ik m nou wel kan vinden, ga dus binnenkort even op zoek. heb nou toch vakantie dus........cachen maar :D

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:11

Gister ondervonden dat het hebben van een lange lichaamslengte wel ideaal kan zijn bij het cachen. Hebben helaas het rolletje niet kunnen krijgen dus de volgende keer maar een lang iemand meenemen := We weten namelijk wel waar die zit.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:23

Je hebt de smaak te pakken, heb je een eigen gps gekocht of samen met iemand die er ook een heeft net zoals ik?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:31

Ik heb ook een tweedehandsje op de kop kunnen tikken ;) En nu vakantie he dus dan gaat het ook wel sneller ;) Maar heb er nu 5 gevonden incl. die we samen gevonden hebben. En dus 1 niet en 1 wel gevonden maar nog niet gelogd omdat we niet bij het kokertje konden om ons naam op te schrijven.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:43

Welke gps heb je?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:47

Ik heb een garmin Etrex ledgend HCX van 2 jaar oud.