Australië 2010!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SpikkelFire

Re: Australië 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 23:35

Oh dat ben ik wel, dat regel ik liever allemaal zelf. :))

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 23:32

Martine_R schreef:
Okee dus zo'n 1000 euro per maand, ik zou 2 maanden willen dus dat is dan wel mogelijk voor mij. Wel zou ik inderdaad ook veel willen werken, dit bespaart natuurlijk al de kosten voor een slaapplek en eten.

Maar waarom wil je werken?
2 maanden is echt niet lang voor australie als je dan ook nog eens gaat werken houd je in feite maar weinig tijd over om echt iets te gaan zien. En geloof mij OZ is groot heel erg groot.

Dan zou ik wat langer doorsparen zodat je ook echt kunt reizen en dingen kan doen. Of je working holiday visum aanvragen en langer gaan want met dit visum kun je ook betaald werk gaan doen.

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:37

Ik ga een jaar die kant op en heb al een aardig bedrag gespaard maar alles wat je extra mee kunt nemen is handig. Wel wil ik op verschillende plekken een tijdje werken en wil ik veel gaan Wooffen.

Straks naar het gemeentehuis om een nieuw paspoort aan te vragen. H

Heb er al helemaal zin in! De tas heb ik een tijdje geleden al gekocht en de eerste inpak nachtmerries zijn ook al geweest!!!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 17:11

Cowgirl schreef:
Martine_R schreef:
Okee dus zo'n 1000 euro per maand, ik zou 2 maanden willen dus dat is dan wel mogelijk voor mij. Wel zou ik inderdaad ook veel willen werken, dit bespaart natuurlijk al de kosten voor een slaapplek en eten.

Maar waarom wil je werken?
2 maanden is echt niet lang voor australie als je dan ook nog eens gaat werken houd je in feite maar weinig tijd over om echt iets te gaan zien. En geloof mij OZ is groot heel erg groot.

Dan zou ik wat langer doorsparen zodat je ook echt kunt reizen en dingen kan doen. Of je working holiday visum aanvragen en langer gaan want met dit visum kun je ook betaald werk gaan doen.

Omdat ik dus echt never-nooit 5000 euro bij elkaar ga sparen, dat gaat me zo lang duren.. :\
Ik wil zodra er een vacature vrijkomt graag solliciteren bij de politie en dan zit je wel vast aan een opleiding van 3 jaar.. vandaar dat ik niet àl te lang wil wachten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 06:08

stipje, zit er sinds een paar weken ernstig aan te denken om na mijn havo naar Australie te gaan (het is altijd wel een droom geweest, maar voor mijn gevoel een onhaalbare!)... Zit wel te twijfelen hoe, heb zeven jaar over de havo gedaan en mijn kennissenkring is niet heel veel groter dan school :') (iig kennissenkring die er een jaar tussenuit kan) dus denk niet dat ik een reismaatje ga vinden (iedereen die ik ken die aan z'n eindexamen bezig is, is een jaar of 16 -O- ) .... Maar in m'n eentje gaan backpacken vind ik wel weer heel erg zelfstandig zegmaar :))

Zit er aan te denken mss als au pair te gaan, omdat je dan toch wat meer vastigheid hebt ed. en als ik op de site van travelactive kijk is je zakgeld ook best ok. Nu is mijn verwachting van het hele au-pair gebeuren niet heeeel hoog ( te veel verhalen gehoord dat je als voetveeg wordt gebruikt!) maar het lijkt me alsnog een onvergetelijke ervaring, wil het daarna evt. wel vervolgen met een paar maandjes backpacken omdat ik het land dan wat beter ken :D .
Maargoed, voorkeur ligt toch wel heel erg bij gewoon backpacken, heb alleen nog wat twijfels bij het in-mijn-eentje-aspect ervan.... En omdat ik ook weer niet superoud ben (dan 19, maargoed voor mijn gevoel is het toch anders qua volwassenheid als je net van de middelbare school komt dan wanneer je al een paar jaar studeert... ) denk ik dat het wel moeilijk wordt om een geschikt reismaatje te vinden haha...
maargoed :D

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 06:09

Ik heb geboekt voor 1 februari, 5 weken Australie samen met m'n vriend. Maar goed, dat is wel 2011 ;)

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:16

@ Menino: Ik zat in mijn eindexamen jaar met hetzelfde probleem en heb er toen voor gekozen om eerst te gaan studeren en ga nu na mijn studie alsnog een jaar die kant op! Ik ga alleen en zie wel wie ik onderweg tegenkom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:38

opzich wel verstandig van jou :D ! Alleen heb ik wel het idee dat dit 'mijn jaar' is :')

Mijn veulen staat in de opfok, mijn merrie is met pensioen, ik denk dat het goed is als mijn familie (wat niet zo veel is, en waar ik ook niet heel hecht mee ben) mij een beetje los gaat laten, en ik heb ook geen vriend of hechte vriendengroep oid. en zit nog heel erg te twijfelen over een studie :D
Ik denk dat de stap veel groter wordt als ik een leuke studie gevonden heb, mijn poown beleerd wordt etc. Dus ben veels te bang dat ik het dan niet ga doen, en dan net zoals veeel mensen mijn leven lang spijt krijg... Maar damn, het is wel een grote stap zeg!

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:49

Dan moet je gewoon gaan! Heb je al gespaard? Als je denkt genoeg geld bij elkaar te kunnen krijgen zou ik gewoon boeken en gaan: vrienden maak je onderweg wel en weet je: als het echt niet leuk is, dan weizig je je ticket toch gewoon en vlieg je terug naar huis? Dan heb je het iig geprobeerd!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 17:49

Leuk Menino! Ik heb zelf ook gekozen om eerst te gaan studeren (maar ik was net 17 toen ik klaar was met de havo, wel wat jonger dus), en ik ben heel blij dat ik het heb gedaan :j Ik ben 22 als ik wegga en ik denk dat ik dan alles ook wat bewuster kan meemaken en betere keuzes kan maken. :)

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 08:19

Ik zit nu 2,5 week in Australie, ben 18 en ben ook in mijn eentje. Is te doen maar wel zwaar hoor, emotioneel dan vind ik. Je bent heel erg op jezelf aangewezen en met al die nieuwe ervaringen is het toch wel fijn is je die kunt delen, zeker je angsten en ook om iets vertrouwds te hebben. Wat mij ook een beetje tegenvalt is dat bijna iedereen in 'koppels' reist, dat had ik niet echt verwacht. Ik las overal dat ong. 75% van de backpackers alleen reist, maar in de praktijk is dat dus echt niet zo.
Hopelijk kom ik nog een travelbuddy tegen, maar het is dus echt een stuk fijner als je met een vriendin kan gaan. Geeft je veel meer zekerheid!

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 08:30

Vervelend dat het wat tegenvalt, Annemarie_! Ik ben tot nu toe ook bijna altijd in m'n uppie geweest en ik heb dat niet zo ervaren. Kwam met name in hostels best vaak anderen tegen die alleen reisden en waar ik dan wat mee kon gaan ondernemen.

Wat zijn je plannen verder, waar zit je nu? Misschien kun je als je gaat reizen bij anderen aanhaken. Tenzij je dat niet wilt natuurlijk. In ieder geval veel plezier verder!!

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 08:49

Nou het valt niet echt tegen zeg maar, maar ik bedoel dat je je daar wel erg van bewust van moet zijn, dat het soms echt emotioneel lastig kan zijn omdat je niet zoveel kunt delen. Je ontmoet wel vrienden en leuke mensen maar omdat je ze nauwelijks kent of alleen oppervlakkig kan je niet echt je ei kwijt zeg maar op lastige momenten.

Ik zit nu in Airlie Beach, heerlijk chillen tussen de palmbomen aan het strand! Maandag ga ik naar Fraser Island denk ik, zondag nog een trip naar de Whitsundays, heerlijk!

Tris_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 06:23

Halloooooooo!
Hehe, eindelijk een berichtje dan.
Ik heb het zo ontzettend druk gehad de afgelopen weken!
Zit nu precies 3 weken in Australie, en heb inmiddels al heel wat gedaan.

De eerste week was het met de Jumbo van Australian Backpackers vooral heel veel feesten, nogal vermoeiend haha.
We zaten met het hostel in Kings Cross, Sydney.

De week daarop hadden we met een groepje de rust opgezocht in Sydney; we zijn naar Coogee beach gegaan. Echt een aanrader! Prachtig hostel ook.
En ondertussen ook nog een auto aangeschaft hahaha. Een holdon commodore aclaim voor 4200 dollar bij de Autobarn (soort garage voor backpackers) wel de veiligheid etc, maar een ' zachtere ' prijs.

Met die auto zijn we met nog 2 jongens doorgetrokken richting Melbourne, waar we in totaal 4 dagen over gedaan hebben.
Eenmaal aangekomen in Melbourne vonden mijn vriend en ik het eigenlijk niet zo, omdat je on the road echt ontzettend veel wildlife, mooie natuur en kleine schattige australische dorpjes tegenkomt. En Melbourne een ontzettend grote, druke, dure stad is waar bijna geen zonlicht komt door de hoge gebouwen.
Maar het kan ook een excuus zijn dat we een beetje verliefd zijn geworden op Sydney en alles wat we tijdens de road trip hebben gezien.

Morgen (dan zijn we 3 daagjes in Melbourne gebleven) reizen we weer door richting Adalaide, waar we ondertussen een baantje en/of een WWOOF plek willen hebben.
Daarna zien we het wel weer. Het enigste wat nu nog gepland is; eind december zijn we in Kalgoorlie (vlakbij Perth)

PHOE wat een avontuur zeg!
We hebben inmiddels onze eerste kangaroos, kookaburra's, leguanen, possums, wombatten en koala's gezien. En zelfs zo nu en dan een slangetje. Ook zijn we gisteren de witte spin tegengekomen, die gevaarlijk blijkt te zijn!

Heeeeeeeeel erg gaafff, voel me ontzettend goed hier!!
Tot het volgende berichtjeee,

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 08:53

Wat een gave update!! Super om te lezen dat het zo goed bevallen is.

Hoe vond je de organisatie van Australian Backpackers? Ik ga 8 feb met ze die kant op.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:46

Fijn dat je/jullie het zo gaaf hebben!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:09

Even een update vanuit Aus! We zitten nog steeds in Cairns maar hebben vandaag de auto opgehaald! Dus we gaan eindelijk reizen :D Voor het hele verhaal: http://www.alamore.nl/2010/11/04/shaggy/

Groetjes!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 08:26

Grappig, wist niet dat hier een topic over was.
Ik werk nu ongeveer 2,5 maand in Australie. Ben hier mijn stage aan het doen en heb dus nog niet zoveel van Aus gezien, helaas! Ik heb Brisbane gezien & Byron Bay.. En dat is het dan.
Mocht je naar Byron Bay komen, verblijf dan zeker in Nomads! Is een aanrader, en dat zeg ik niet alleen omdat ik hier werk, haha.

Verder ga ik binnenkort naar Fraser en the whit sundays. Sydney zit er ook nog in en dan moet ik helaas alweer naar huis. Ik moet hier dus zeker weten nog een keer terug komen om heel Australie te ontdekken, want ik wil ook graag the outback zien en de westkust.

Eind januari ben ik weer thuis, de tijd gaat hier zo snel. Maar kan niet wachten om mijn paardje weer te zien, want die is stiekem de enige die ik mis haha. :P

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 11:05

Wat leuk! Werk je in Byron Bay en wat doe je daar? :) Ik wil daar ook heen.

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:29

Menino schreef:
stipje, zit er sinds een paar weken ernstig aan te denken om na mijn havo naar Australie te gaan (het is altijd wel een droom geweest, maar voor mijn gevoel een onhaalbare!)... Zit wel te twijfelen hoe, heb zeven jaar over de havo gedaan en mijn kennissenkring is niet heel veel groter dan school :') (iig kennissenkring die er een jaar tussenuit kan) dus denk niet dat ik een reismaatje ga vinden (iedereen die ik ken die aan z'n eindexamen bezig is, is een jaar of 16 -O- ) .... Maar in m'n eentje gaan backpacken vind ik wel weer heel erg zelfstandig zegmaar :)) denk ik dat het wel moeilijk wordt om een geschikt reismaatje te vinden haha...
maargoed :D

Ik wil ook graag volgend jaar na mijn eindexamen naar Australie en nog misschien naar Equador(daar woont familie). Ik doe nu 6VWO en ben, als ik zal gaan reizen, 18 jaar. ;)
Een vriendin van mij wilt misschien ook. Via Australian Backpack heb je dat starterspakket toch dat je een week mensen ontmoet? En volgens mij heeft Australian Backpack ook nog ene forum waar reismaatjes elkaar ontmoeten!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:29

AB heeft idd Jumbo reizen, ben je 5 dagen met een groep samen daarna ga je je eigen weg. ;)

lisette87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 15:12

Hey, wat leuk, een topic over Australie! Ben normaal alleen een lezer op bokt, maar wil nu wel graag een berichtje achterlaten ;)
Ik zit nu 6 weken in Australie, in Townsville en het is hier echt helemaal geweldig! Ik doe hier mijn masterthesis bij CSIRO (onderzoeksinstituut van de australische overheid zegmaar) voor 5 maand, en ga daarna een maand rondreizen.

Plan is om in de eerste 5 maand al zoveel mogelijk te zien van de omgeving hier, want die is echt geweldig! Zo ben ik een dag naar Paluma (regenwoud) geweest, heel erg mooi! Al 2 weekenden naar Magnetic Island, heerlijk eiland! Alligator Creek, Mount Stuart, Castle Hill, Rollingstone (Rope Falls)....genoeg te doen hier!
Met kerst ga ik een roadtrip maken naar Cairns (NYE daar) met 2 vriendinnen (1 zit ook in Townsville, ander zit in Melbourne) en onderweg zoveel mogelijk zien en oa ook naar Cape Tribulation.

Zit alleen nog te kijken of het te doen is om vanuit hier ook een lang weekend naar de Whitsundays te gaan...iemand nog tips daarvoor? Bijvoorbeeld voor een zeiltocht oid?

Tijdens mijn maand rondreizen wil ik een ticket van Greyhound kopen, en dan vanaf brisbane naar sydney-cranberra-adelaide naar melbourne reizen..vanaf daar vlieg ik terug naar NL :) Word denk ik een hele drukke maand, want wat een enorme afstanden zijn het hier! Daar verkijk je je echt heel erg op! Ik tenminste wel...Ben er inmiddels aan gewend en vind het normaal dat je minimaal een uur in de auto moet zitten om ergens te komen, maar in het begin keek ik echt raar op van die enorme afstanden..

Ik heb hem nog niet genoemd zien worden, maar voor goedkope vliegtickets in australie: www.iwantthatflight.com
En als iemand nog tips nodig heeft voor omgeving Townsville, kom maar op met vragen ;)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:26

Gaaf Lisette! Geen tips helaas. ;)

Ik zit er over na te denken om door te reizen naar Nieuw Zeeland, omdat familie van mij daar woont en daar dan nog 2 weekjes ofzo te blijven. Alleen ik heb ee nvisum voor 3 maanden en die benut ik helemaal in Oz, moet je naar NZ op hetzelfde visum of kun je ook een aparte aanvragen?

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 23:20

Voor Nieuw Zeeland krijg je een apart visum bij binnenkomst geloof ik.

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 09:23

lisette87: Ik heb net een roadtrip van Cairns naar Sydney gemaakt/gelift, en ik vond de Whitsundays echt definitely het hoogtepunt van de hele reis! Wat een adembenemde natuur vind je daar, niet te geloven.

Tips voor de Whitsundays: staar je niet blind op dure zeiltochten, die zijn namelijk het meest gangbaar onder backpackers maar ik heb best wel wat negatieve dingen erover gehoord. Zo zou er bijna nauwelijks gezeild worden en gebruiken ze voornamelijk de motor, en verblijf je maar een uurtje op Whitehaven Beach zelf. Ook hoorde ik van een vriend dat hij verschrikkelijk personeel aan boord van zijn schip had, wat voor hem het ook een beetje verpeste. Doe dus heel goed onderzoek en navraag mocht je op zo'n tocht gaan! Elke zeilboot verschilt namelijk.
Zelf heb ik de Fast Fury tour gedaan, cheap (93 dollar) maar ik vond het echt perfect. Was dan een maar een dag, van 's ochtends tot 's avonds, maar ik vond het precies lang genoeg en de crew en het eten waren ook heel goed.
Nog een tip: als je toch lang wilt blijven, kijk dan eens naar de mogelijkheid om de ferry naar een eiland te nemen en daar een paar dagen te kamperen. Is veel goedkoper, en het lijkt mij echt heel gaaf.

Ik vlieg woensdag naar Nieuw-Zeeland toe, kijk er erg naar uit. Doe op dit moment vrijwilligerswerk in Sydney, ik werk in een centrum waar ze daklozen van voedsel voorzien en opvangen, echt een bijzondere ervaring. Dit weekend wordt het 30 graden dus ga Bondi Beach maar eens van dichtbij bewonderen denk ik!!!