Wintersport 2009/2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tenerife

Re: Wintersport 2009/2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:46

Muurp:

ik ga 12 feb tot 21 feb naar kirchberg, zit je er dan nog?.... Heb je tips, waar moeten we heen, zijn met 3 vrienden van 20?. Welke skipas moeten we daar nemen?.. de grootste superskipas van alle 7 gebieden of?

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:47

Gerlossssssssssss!!! In de voorjaarsvakantie, heb er zin an! :Y)

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:15

Tenerife ik zou niet de superskipas nemen, gewoon de normale skipas van de Kitzbüheler alpen is genoeg, daar kan je in het hele gebied van Kirchberg skien, ook op de passturn en in Kitzbühel, dat is een enorm gebied en als je er een ruime week bent kan je je daar prima vermaken. Superskipas is zonde, want je gaat meestal toch niet naar die andere gebieden, Kirchberg is het mooiste gebied van die 7. Scheelt je ook veel geld.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:31

Ik zit heel erg te twijfelen of ik ga skiën of snowboarden. Ik ga met 3 skiërs en 4 snowboarders. De skiërs zijn heel goed, en ik niet want heb ooit maar één week les gehad (rest skiet al zo'n 10 jaar). De boarders kunnen het niet (1, net als ik dus), of nog niet zo goed. Voordeel van snowboarden is de veel fijnere schoenen, nadeel de liften(?) en minder leuk tochten kunnen maken. Skivriend en vriendin raden het me af i.v.m. tochten en omdat het zo lastig te leren is (vriendin).

Wat zal ik doen???

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:35

Met skiën zul je niet mee kunnen komen wegens het vercshil in ervaring. Het 'even bijleren' gaat waarschijnlijk ook niet zo'n succes worden: er zijn weinig mensen die van nature goed kunnen uitleggen hoe je beter gaat skiën. Iedereen kan zien wat je fout doet, maar uitleggen hoe je dat beter kunt doen is een van apart.

Snowboarden is de eerste week afzien en kan door het vele vallen behoorlijk pijnlijk zijn. Wel kun je met z'n allen wegens gebrek aan ervaring in 1 klasje gaan (AANRADER!) en zo behoorlijk wat leren.

Met de hele groep tochten maken lijkt me wegens het niveauverschil uitgesloten en ook niet leuk.

Ik zou dus gaan snowboarden in jouw geval.

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:50

en je kunt als je een beetje kan snowboarden ook dagtochten maken. Bij onze groep gingen de goede skieers en boarders samen langere tochten maken geen probleem.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:31

Als ik zou gaan skiën zou ik gewoon zelf 's ochtends op mijn niveau gaan lessen, geen enkel probleem om alleen in een klasje te zitten. En dan 's middags met de boarders op pad. Skiën kan ik wel weer een beetje, en van boarden weet ik het niet natuurlijk (en of ik 't leuk vind..) Hmm dilemma! En beide groepen zitten me over te halen. :D

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:51

Mocca. Hoe groot is het gebied rondom kirchberg zelf dan, wij zijn namelijk wel redelijk fanatiek en sochtends het wekkertje om 7 uur en dan tot zeker 5 uur doorskien, we willen liefst niet teveel de zelfde pistes zien.

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:55

Ik ga 20 maart naar Vol Thorens met vriendlief&familie...
en t leukste is...

ik kan niet skieen.... :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:58

Nog 3 weken, dan ga ik ook skien/boarden :D :D

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:59

Hey. dit jaar Obertauern in Oostenrijk:D

Sedaru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 19:17

Mienky_23 schreef:
Hey. dit jaar Obertauern in Oostenrijk:D

Obertauern is leuk!

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:09

Falbala schreef:
Als ik zou gaan skiën zou ik gewoon zelf 's ochtends op mijn niveau gaan lessen, geen enkel probleem om alleen in een klasje te zitten. En dan 's middags met de boarders op pad. Skiën kan ik wel weer een beetje, en van boarden weet ik het niet natuurlijk (en of ik 't leuk vind..) Hmm dilemma! En beide groepen zitten me over te halen. :D

Misschien een keertje indoor een lesje boarden nemen en dan kijken of je het leuk vindt en eventueel ziet zitten? Als het boarden een beetje lukt kun je ook wel tochten maken...

Ben gister eindelijk weer wezen boarden in Snowworld :):) Nog 7 weekjes en we staan weer op de echte piste :D
Leuk om alle verhalen hier al te lezen.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:13

Ik meld mij ook. Ik doe niet echt aan wintersport. Elk jaar ga ik met mijn zus en vader een weekendje naar Winterberg om daar eventjes te ski-en.
Ik ga 16,17 en 18 januari dit jaar.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:40

tenerife schreef:
Mocca. Hoe groot is het gebied rondom kirchberg zelf dan, wij zijn namelijk wel redelijk fanatiek en sochtends het wekkertje om 7 uur en dan tot zeker 5 uur doorskien, we willen liefst niet teveel de zelfde pistes zien.

Groot. Je kan bij Kirchberg omhoog, Fleckalmbahn, en dan naar de Pass turn skien, daar wat pistes en afdalingen doen, dan met de 3S baan naar de overkant en dan helemaal naar het einde skien (skisafari), en dan daarna weer helemaal terug (kom je weer andere pistes tegen). Dan ben je minstens de hele dag zoet. Het is echt een groot gebied, je kan even op de site kijken. Je kan ook nog op de Kitzbuheler Horn skien, kleiner maar leuke pistes, of richting Hahnenkamm gaan (van de worldcup), dat is allemaal met liften te bereiken.
Kijk anders even op de site van Berbahn AG Kitzbühel.
http://www.bergbahn-kitzbuehel.at/?Mode=Map
En als je je echt verveeld, kan je een grote pas nemen en ook bij St Johann, Brixen etc. skien, maar weet zeker dat je je in Kirchberg prima vermaakt.

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:22

Thanx mocca, we zullen het tzt wel bekijken hoe we het doen, superskipas is ook wel prijzig dus als het overbodig is is ook jammer. Het weer ook maar is afwachten. Ben je behave, kirchberg ook in de andere plaatsjes daar rond om heen wezen stappen?.. is dat wat om met taxi nog keer naar andere plaats te gaan daar?

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:53

Kirchberg is op zich wel de plek in de omgeving waar je moet zijn voor de après-ski. Je kunt ook naar Kitzbühel, maar daar is het wat chiquer, mondainer. Taxi's heb ik geen idee van, ik ga met de familie en ben niet echt in de après-ski te vinden, maar in Kirchberg leeft het wel ja.

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 23:41

Hallo!

Ik kom hier even binnenvallen. Ik ga dit jaar voor het eerst op wintersport en ben nu een beetje aan het uitzoeken waar ik heen wil en wat het kost. Nu is het punt dt ik door de bomen het bos niet meer zie, er is zoveel info te vinden, dus ik dacht ik vraag hier even om een beetje hulp :o .
De vriendin met wie ik ga is al eens eerder geweest en gaat skieën, ik wil snowboarden, dus we moeten beide les iig. Verder willen we er met de trein heen en willen we wel een beetje een leuke bar/discotheek in de buurt hebben voor een drankje en wat dansen.
Het liefst gaan we naar oostenrijk...
Dus als er hier mensen zijn die tips hebben voor het boeken, welke plaats is leuk en goed berijkbaar met de trein. Oh en we willen liever niet de hoofdprijs betalen ;) .
We gaan eind februari/begin maart.

Super badankt alvast!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 01:55

Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Kirchberg :j.
Eerdere jaren altijd Achenkirch, vorig jaar Sint Christoph en dit jaar Kirchberg. Ben benieuwd. Gaan in maart?

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 10:21

Thanks allemaal voor de tips! We gaan binnenkort wel eens een keer skiën en boarden bij Snowworld, en dan beslis ik dan wel wat ik doe!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:52

tenerife schreef:
Thanx mocca, we zullen het tzt wel bekijken hoe we het doen, superskipas is ook wel prijzig dus als het overbodig is is ook jammer. Het weer ook maar is afwachten. Ben je behave, kirchberg ook in de andere plaatsjes daar rond om heen wezen stappen?.. is dat wat om met taxi nog keer naar andere plaats te gaan daar?

Kitzbuhel is wel leuk om een keer naar toe te gaan. Is wel erg chique, maar zeker mooi! Kun je leuk shoppen!
Verder is St. Johann i.T. ook wel leuk, maar Kirchberg staat qua après-ski toch wel bovenaan!
Er rijden veel taxi's rond en die zijn prima te gebruiken. Op meerdere plaatsen in het dorp staan ze klaar. Meestal staan ze in het centrum, bij de Eisbar en bij de Alibi (kroeg). Taxi Aschaber is een aanrader! Heb zelfs het nummer voor je, mocht je die willen hebben. :))

De rest van de info heb ik je per pb gestuurd ;)
Laatst bijgewerkt door Muurp op 05-01-10 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:52

JorisDy schreef:
Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Kirchberg :j.
Eerdere jaren altijd Achenkirch, vorig jaar Sint Christoph en dit jaar Kirchberg. Ben benieuwd. Gaan in maart?

Lekker!
Waar in Kirchberg zitten jullie?

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:55

ik ben net terug van mijn eerste keer wintersport in Westendorf. Het skieen viel me wel tegen, wat moeilijk zeg!! Had wel eerst 10 lessen op een baan in Nederland gehad, maar in de sneeuw is het toch anders. Heb 5 dagen les gehad in Oostenrijk en had dat echt wel nodig.

In februari gaan we weer naar Westendorf en dan ga ik zeker weer een week lessen. Mogelijk gaan we in maart nog 1 weekje (het voordeel van daar je eigen huisje hebben :P )

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:28

Ik ga aankomende vrijdag!!! :):) :):) :):) :):) :):)
Ik kan t niet meer afwachten heb er echt zin in!

Flachau here we come! Oh ja en de Hofstädl en de Dampskessel
en ons Hotel Panorama, en en en en :o

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:29

Ik ga ook vrijdag maar het is wel errug koud....