Zomervakantie naar Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ntlie_

Re: Zomervakantie naar Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:40

Vreselijk als die airco zo hard staat... Ben in Egypte een paar keer met de bus geweest, maar dan niet langer dan een uurtje rijden. En kan me niet herinneren dat de airco overdreven hoog stond toen. Maar kan me voorstellen dat je dan héél graag de bus uit wil. :P Ik moet altijd plassen als de airco te hoog staat...
In het vliegtuig vind ik het trouwens altijd wel erg snel (te) koud worden. :=

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:02

Sissi87 schreef:
ik ga zelf in september een rondreis maken.. maar wat ik me afvraag is of het weer een beetje uit te houden is. Ik heb nogal snel last van benauwdheid(in nederland dan)...

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:18

In Egypte is de warmte heel anders dan in Nederland. Hier is het snel benauwd, daar is het veel droger en dus beter uit te houden.
Alleen is het in september nog wel erg warm vind ik.. Ben zelf in oktober geweest en toen was en soms nog wel 35 graden overdag.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:20

Ntlie_ schreef:
In Egypte is de warmte heel anders dan in Nederland. Hier is het snel benauwd, daar is het veel droger en dus beter uit te houden.
Alleen is het in september nog wel erg warm vind ik.. Ben zelf in oktober geweest en toen was en soms nog wel 35 graden overdag.

zooo, poeh dat gaat wat worden dan,haha!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:25

Zoals het er nu uitziet ga ik pas met kerst en O&N.

NewBorder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:18

wat een leuke foto's allemaal, heel erg bekend!
ik ben vanacht terugkomen uit hurghada ik zat bij het resort golden 5 in het emerald beach hotel.
ben 12 dagen geweest, wat ook wel genoeg was opzich.
mijn vriend en ik waren 2 dagen zie geweest en elke dag buikpijn van het eten, het eten was 9 van de 10 keer koud en ook best vies!
de mensen waren verder wel heel aardig en behulpzaam net zoals de schoonmaak.
en de zwembaden en het strand was ook dichtbij en echt heel leuk!
hier waren ook 3 kwart van de mensen russen, die ook al heel vroeg aan de wodka en alles zaten maar verder geen last van gehad.
we hebben ook een dag gesnorkeld wat super gaaf was, ook naar paradise eiland geweest (wat een mooi eiland is dat!!)
en de qaud safari een hele dag was ook echt geweldig!

we hebben een hele leuke vakantie gehad, alleen het eten was mega slecht en dat voor een 5 sterren hotel, en in sakalla dat centrum van hurghada was ook 10 x niks, we waren na 10 minuten alweer weg, die mensen waren zo aso, die trokken me vriend overal mee naar binnen en hielden hem de hele tijd vast en we mesten allemaal fooi geven enzo, dus dat was 1 x en nooit weer.

Ik zou niet snel weer naar egypte gaan, maar wel leuk om een x mee gemaakt te hebben.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:30

luuntje schreef:
Narya een sjaal is dus een uitkomst in de bus :P .

Die zou ik zeker meenemen, voor de zekerheid. Helaas was ik er niet op berekend, dus ik droeg een jurkje :+

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:18

en in sakalla dat centrum van hurghada was ook 10 x niks, we waren na 10 minuten alweer weg, die mensen waren zo aso, die trokken me vriend overal mee naar binnen en hielden hem de hele tijd vast en we mesten allemaal fooi geven enzo, dus dat was 1 x en nooit weer.

Reactie ;-)

Hier hebben wij de eerste dag last van gehad maar verder echt totaal niet .
Als je met een strak gezicht er langs loopt en niet echt op kijkt valt het wel mee hoor.
Maar misschien heeft je vriend een vriendelijk gezicht dat ze daarom hem aan spraken ?

Wel grappig om te lezen hoe iedereen het ervaard in egypte :)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:48

Hoe hard ik dat strakke gezicht ook probeerde, we moesten overal naar binnen. Man o man, volgend jaar wil ik een man mee :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:56

Zal mijn uggs inpakken als we gaan 8-) .
Wel slim om een vestje mee te nemen voor in de bus.

In Tunesie werden ik en mijn vriendin ook continu aangesproken door verkopers.
Ga er vanuit dat mijn hubbie nu de verkopers bij mij vandaan kan houden.

NewBorder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:03

Hier hebben wij de eerste dag last van gehad maar verder echt totaal niet .
Als je met een strak gezicht er langs loopt en niet echt op kijkt valt het wel mee hoor.
Maar misschien heeft je vriend een vriendelijk gezicht dat ze daarom hem aan spraken ?

Kan best,
ik had me zonnebril opgezet (ook al was het donker) en strak voor me uitgekeken, hij had 1 x naar een winkel gekeken en toen begon het..

idd wel leuk om al die ervaringen te lezen.

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 23:08

ik vondt het wel grappig hoor , mn schoonmoeder van 45 jaar en 4 zoons werd aangesproken door jochies van 24 jaar die helemaal verliefd op haar waren , ze had van dat mooie donkere haar en blablabla ..
ja slijmen kunnen de mensen dan wel weer heel erg goed ;)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 08:19

Ik ben samen met casperrr naar Sharm geweest en wij zijn allebei blond. Was in het begin ook bang dat we alle winkels etc ingetrokken zouden worden, zeker na het lezen van dit soort verhalen.
Maar uiteindelijk viel het reuze mee. Natuurlijk roepen ze wel, maar als je er gewoon langsloopt zonder er op te letten, heb je er geen last van. Tenminste, dat hadden wij niet.
En dan was er één plaats die bekend stond om het opdringerige gedoe, daar namen we gewoon een Egyptenaar uit het resort mee naartoe. Ben je meteen van het gezeur af. :Y)

NewBorder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 08:45

ze kunnen idd heel goed slijmen.
er was ook een jongen die wou mij voor 500 kamelen kopen ofzo.. haha

Hebben jullie nog veel fooi gegeven trouwens??

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:11

In Tunesie boden ze mijn vriendin 2000 kamelen en een winkel+auto voor mij.
Helaas kon mijn vriendin mijn moeder niet bereiken :+ .

Wij leggen altijd geld neer voor de schoonmaaksters.
En met uit eten gaan geven we ook een fooi.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:23

Wij gaven de schoonmaker ook fooi en de man die met onze koffers had gesleept in het hotel..
Verder heb ik wel eens de laatste dag dat ik in het hotel was, de ober die ons altijd bediende, mijn overige ponden gegeven.. Maar verder liep ik niet hele dagen aan iedereen fooi te geven, ben ook maar een arme student O:)

NewBorder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:37

die schoonmakers verdienen dat wel die werken echt heel hard, tenminste bij ons in het hotel wel, die werkten ook van 8 uur smorgens tot 10 uur savonds, dat is echt lang!

die mannetjes van de excursies die wouden ook elke x fooi, de enige die we fooi hadden gedaan was de man van de kamelen, die stond echt zo te wachten met zijn hand op, toen had me vriend hem 10 pond gedaan

en de taxichaufeur hebben we 15 pond ofzo gedaan, en er was ook ene taxi die zei dat hij niet kon wisselen, was een beetje dom van ons want we hadden er hellemaal niet bij nagedacht dat we dan het beste met gepast geld konden betalen.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:44

Ohja de mannetjes van de excursies gaven wij ook fooi, meestal werd dat van te voren al met heel wat hints duidelijk gemaakt dat dat zéér op prijs gesteld werd O:)

Taxi gingen wij niet alleen in, dus als we in een taxi zaten, was die Egyptenaar erbij en die regelde dan alles qua prijs enzo... Dus hoefden we ook geen fooi te geven. :Y)

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:20

heeft iemand een idee hoe duur sigaretten in egypte zijn? En of ze daar ook de "bekende"merken verkopen zoals: marlboro, camel etc...??

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:21

Ik had echt geen flauw idee hoeveel fooi ik moest geven :')

NewBorder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:33

Sissi87 schreef:
heeft iemand een idee hoe duur sigaretten in egypte zijn? En of ze daar ook de "bekende"merken verkopen zoals: marlboro, camel etc...??

ik heb wel wat bekende merken gezien, ook marlboro camel dunhill en nog wat anderen, weet de namen zo niet...
ik heb ook geen idee hoe duur ze zijn, weet alleen dat ze op het vliegveld van hurgharda 15 euro voor een slof was

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:36

NewBorder schreef:
Sissi87 schreef:

ik heb wel wat bekende merken gezien, ook marlboro camel dunhill en nog wat anderen, weet de namen zo niet...
ik heb ook geen idee hoe duur ze zijn, weet alleen dat ze op het vliegveld van hurgharda 15 euro voor een slof was

Oke, daar kan je ze dus ook kopen? Dat is in ieder geval stukken goedkoper. Ik ben niet van plan om namelijk zelf heel veel mee te nemen naar egypte. Kan ik wel een pakje meenemen in m'n handtas of moet dat in de koffer?

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:53

De tijd gaat snel, ik mag morgen alweer *\o/* Heb er echt heel veel zin in haha. Ben benieuwd :D

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 07:10

Unfaithful veel plezier in Egypte.

Toen mijn man nog rookte kocht hij sigaretten in het buitenland (Zwitserland).
Echter de samenstelling (teer) was anders dan hetzelfde merk in Nederland.

NewBorder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 08:58

ik weetniet hoe je je sigaretten het beste mee kan nemen ik rook zelf niet, maar je kan ze overal wel kopen volgens mij, ik zag ze overal liggen...

Veel plezier Unfaithful!!