Hackie schreef:Ik woon nu al twee en een half jaar op bonaire, ik moet zeggen dat ik nog nooit bestolen ben.
Terwijl bij sommige mensen 3x in hun huis is ingebroken om hun laptops mee te nemen.
Heb het erg naar mijn zin, en ik woonde hiervoor 16 jaar in zaandam, daar hoef ik ook niet in me 1tje het fietstunneltje door, of in mijn eentje savonds over straat te lopen, het wordt af en toe een beetje opgeblazen door de media.
juist verwoord... er wordt veel door de media opgeblazen... sensatie en zeer goedkoop (cheap-journalism) slogan-journalisme viert hoogtij in Nederlandse media...
ik heb in o.a. rotterdam-rijmond gewerkt, begin jaren 2000, bij de crisisdienst, met een zeer groot district in de diensten (avonden, nachts en weekeinden), ik kwam op elk politiebureau/cellencomplex en elke buurt in die regio, en de ellende en criminaliteit die ik in dit district (van Ridderkerk tot en met Hoek van Holland inclusief Rotterdam) heb gezien, meegemaakt, ..... en ook wat ik zelf heb ervaren aan criminaliteit en corruptie in NL is afschuwelijk... de vuurwapens die ik 10 jaar geleden al in mijn district (Rijnmond) zag, open en bloot bij mensen thuis... in de Randstad... ongelooflijk.... en als je het daarover had met politie keken ze mij hopeloos aan.... zo zei een wachtcommandant een keer tegen mij "ach als wij iedereen op straat met een vuurwapen een belletje geven... klinkt er in de randstad een overdovend lawaai aan belgerinkel....en dit werd ongeveer 10 jaar geleden al gezegd...
In mijn werk in Rotterdam (jaar 2000) heb ik destijds in een korte tijd 2 vuurwapenincidenten meegemaakt, een keer moesten een hoogzwangere verpleegkundige en ik van 4 hoog naar beneden vluchtten omdat iemand met een vuurwapen in zijn hand achter ons aan zat... ik de trappen af en ik dekte de verpleegkundige die voor mij de trappen af rende... van geen enkele collega (artsen) op de Antillen heb ik ooit gehoord dat zij met vuurwapens werden of worden bedreigd....
Er zijn in Nederland vele gebieden waar ik nachts absoluut niet durf te komen...
Met andere woorden... ook in NL is het crimineel, en op Bonaire weet ik wordt momenteel zeer hard gewerkt om criminaliteit de kop in te drukken, 10 jaar geleden was Bonaire zeer veilig, nu is het relatief nog steeds veilig... althans veel veiliger dan in Nederland.