curacao iemand ervaring?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 05:17

Hackie schreef:
Ik woon nu al twee en een half jaar op bonaire, ik moet zeggen dat ik nog nooit bestolen ben.

Terwijl bij sommige mensen 3x in hun huis is ingebroken om hun laptops mee te nemen.

Heb het erg naar mijn zin, en ik woonde hiervoor 16 jaar in zaandam, daar hoef ik ook niet in me 1tje het fietstunneltje door, of in mijn eentje savonds over straat te lopen, het wordt af en toe een beetje opgeblazen door de media.

juist verwoord... er wordt veel door de media opgeblazen... sensatie en zeer goedkoop (cheap-journalism) slogan-journalisme viert hoogtij in Nederlandse media...

ik heb in o.a. rotterdam-rijmond gewerkt, begin jaren 2000, bij de crisisdienst, met een zeer groot district in de diensten (avonden, nachts en weekeinden), ik kwam op elk politiebureau/cellencomplex en elke buurt in die regio, en de ellende en criminaliteit die ik in dit district (van Ridderkerk tot en met Hoek van Holland inclusief Rotterdam) heb gezien, meegemaakt, ..... en ook wat ik zelf heb ervaren aan criminaliteit en corruptie in NL is afschuwelijk... de vuurwapens die ik 10 jaar geleden al in mijn district (Rijnmond) zag, open en bloot bij mensen thuis... in de Randstad... ongelooflijk.... en als je het daarover had met politie keken ze mij hopeloos aan.... zo zei een wachtcommandant een keer tegen mij "ach als wij iedereen op straat met een vuurwapen een belletje geven... klinkt er in de randstad een overdovend lawaai aan belgerinkel....en dit werd ongeveer 10 jaar geleden al gezegd...

In mijn werk in Rotterdam (jaar 2000) heb ik destijds in een korte tijd 2 vuurwapenincidenten meegemaakt, een keer moesten een hoogzwangere verpleegkundige en ik van 4 hoog naar beneden vluchtten omdat iemand met een vuurwapen in zijn hand achter ons aan zat... ik de trappen af en ik dekte de verpleegkundige die voor mij de trappen af rende... van geen enkele collega (artsen) op de Antillen heb ik ooit gehoord dat zij met vuurwapens werden of worden bedreigd....

Er zijn in Nederland vele gebieden waar ik nachts absoluut niet durf te komen...

Met andere woorden... ook in NL is het crimineel, en op Bonaire weet ik wordt momenteel zeer hard gewerkt om criminaliteit de kop in te drukken, 10 jaar geleden was Bonaire zeer veilig, nu is het relatief nog steeds veilig... althans veel veiliger dan in Nederland.

x_spekkie_x

Re: curacao iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 08:57

Op Sint Maarten is het ook crimineel. Een vriendin van mij liep stage als advocaat en wat voor zaken zij allemaal te zien kreeg. Wow. Maar dat waren voornamelijk afrekeningen binnen het criminele circuit en zeer veel huiselijk geweld.

Je moet gewoon je gezonde verstand gebruiken. 's Avonds als vrouw niet alleen over straat (doe je in bepaalde wijken van Rotterdam ook niet) en gewoon goed op jezelf passen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:28

TheMagicLine schreef:
Hackie schreef:
Ik woon nu al twee en een half jaar op bonaire, ik moet zeggen dat ik nog nooit bestolen ben.

Terwijl bij sommige mensen 3x in hun huis is ingebroken om hun laptops mee te nemen.

Heb het erg naar mijn zin, en ik woonde hiervoor 16 jaar in zaandam, daar hoef ik ook niet in me 1tje het fietstunneltje door, of in mijn eentje savonds over straat te lopen, het wordt af en toe een beetje opgeblazen door de media.

juist verwoord... er wordt veel door de media opgeblazen... sensatie en zeer goedkoop (cheap-journalism) slogan-journalisme viert hoogtij in Nederlandse media...

ik heb in o.a. rotterdam-rijmond gewerkt, begin jaren 2000, bij de crisisdienst, met een zeer groot district in de diensten (avonden, nachts en weekeinden), ik kwam op elk politiebureau/cellencomplex en elke buurt in die regio, en de ellende en criminaliteit die ik in dit district (van Ridderkerk tot en met Hoek van Holland inclusief Rotterdam) heb gezien, meegemaakt, ..... en ook wat ik zelf heb ervaren aan criminaliteit en corruptie in NL is afschuwelijk... de vuurwapens die ik 10 jaar geleden al in mijn district (Rijnmond) zag, open en bloot bij mensen thuis... in de Randstad... ongelooflijk.... en als je het daarover had met politie keken ze mij hopeloos aan.... zo zei een wachtcommandant een keer tegen mij "ach als wij iedereen op straat met een vuurwapen een belletje geven... klinkt er in de randstad een overdovend lawaai aan belgerinkel....en dit werd ongeveer 10 jaar geleden al gezegd...

In mijn werk in Rotterdam (jaar 2000) heb ik destijds in een korte tijd 2 vuurwapenincidenten meegemaakt, een keer moesten een hoogzwangere verpleegkundige en ik van 4 hoog naar beneden vluchtten omdat iemand met een vuurwapen in zijn hand achter ons aan zat... ik de trappen af en ik dekte de verpleegkundige die voor mij de trappen af rende... van geen enkele collega (artsen) op de Antillen heb ik ooit gehoord dat zij met vuurwapens werden of worden bedreigd....

Er zijn in Nederland vele gebieden waar ik nachts absoluut niet durf te komen...

Met andere woorden... ook in NL is het crimineel, en op Bonaire weet ik wordt momenteel zeer hard gewerkt om criminaliteit de kop in te drukken, 10 jaar geleden was Bonaire zeer veilig, nu is het relatief nog steeds veilig... althans veel veiliger dan in Nederland.

Lekker dan! Het is toch ook niet normaal meer!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 12:22

@MagicLine & Hackie: klopt allemaal wat jullie zeggen, dat is dan ook geen reden om niet naar Curacao te gaan,...We hebben dan ook nog geen onveilig gevoel gehad daar.

....Maarrrr ik weet wel dat ik als Hollander wel veel eerder tot de doelgroep van Overvallers/inbrekers hoor, in verhouding tot oppervlakte land en aantal inwoners,....Dusss....Flinke muur om mijn tuin, alarminstalatie bij de rondrijdende security aangesloten en Nog een grote hond erbij. Dus ik denk heerlijk wonen, maar idd goed voor jezelf zorgen, NET iets beter ,als dat ik in Nl doe!

En Bonaire 15 jaar terug,....gewoon gaan duiken ofshore,....auto gewoon open laten staan, kon toen nog!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:59

Ohhwwwwww ik KAN NIET MEER WACHTEN!!

Vorig jaar de hele maand maart gegaan. We vertrekken dit jaar zo rond half januari voor 3 maanden. En hopelijk vinden we dan gelijk ons droomhuis en kunnen we na de zomervakantie MOEVE! :P

Ohhwww.. wat heb ik er zin in!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 19:27

Ik ook! *\o/*

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 11:04

:') Ik vind het wel erg warm! :D
Het is heel mooi maar daar wonen, nee, zou toch niet mijn keuze zijn... Ik denk dat ik me heel snel zou vervelen en er erg snel op uit gekeken zou zijn.

Maar het is zeer zekers een mooi eiland! :D :j En duiken en snorkelen zou ik iedere dag wel willen doen! :)

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:49

Nu is het niet zo warm, valt wel mee vergeleken met september :P

Dacht ik eerst ook dat ik me snel zou vervelen, maar dat is tot nu toe zeker nog niet het geval. Druk met werken, paardrijden, vrienden, uiteten, stappen en alle familie en vrienden die bijna nonstop langs komt!

Tja wat betreft criminatileit idd gewoon je gezonde verstand gebruiken. Van de week ook weer, was er een jongen bij 2 vreemde in de auto gestapt voor een lift. Zijn ze ergens naar een verlaten plek gereden en hebben ze hem beroofd. Dan ben je ook gewoon dom, en zoiets doe je in Nederland toch ook niet?!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 17:46

Haha ja typisch een geval van een onnozel persoon. Zo had je ook een Nederlander die ging mountainbiken naar Westpunt.. die kwam op zijn sokken thuis :D. Ooit weleens iemand zien fietsen op Curacao?

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:55

..Steeds meer Noah, zeker nu de Amstel Gold er ieder jaar is....Maaruh het is ook niet mijn hobby , hier niet en zeker weten daar niet! 8-) :P

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:34

Klijn, toch is het niet helemaal waar wat je zegt want het is ook wel een gewoonte om met iemand mee te rijden maargoed, je kan een keer de verkeerde hebben natuurlijk.

Mountainbiken op Curacao, mijn broer doet het wel hoor! :d

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 11:39

Tsja dat meerijden... daar heb ik op curacao nog een hele discussie met mijn moeder over gehad... :P

Wij waren 's avonds laat bij Cabana beachclub op Mambo waar mijn zusje werkt, en toen we terug naar het appartement gingen kwamen er 2 Nederlandspratende, blanke, dronken mannen ons tegemoed met de vraag of zij mee mochten rijden met ons. Dus wij vragen waar ze heen moesten, dat maakte niet uit, ergens in willenstad :?
Ik vond het nogal vaag allemaal en vond het geen fijn idee om met mijn mams met 2 vreemde mannen in de auto te zitten :n
Mijn mams notabene, die altijd zo voorzichtig is, vond het wel prima, maarja die had ook helemaal niet door dat ze ook flink gedronken hadden :P

Ik heb maar het zekere voor het onzekere gekozen en het afgehouden, maar heb wel een discussie met mams gehad, we hadden ze best mee kunnen nemen... tsja ze zijn oud en wijs genoeg om het zelf te regelen en eventueel een taxi te nemen, ik vond het gescheten :P

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 11:53

Curacao.... ik heb er een beetje een gemeng gevoel over. Ik ben er in mei geweest, een vriendin opzoeken die er woont/werkt maar dat is ook de hoofdreden dat ik er wrs. nog een keer naartoe ga.
Er wonen nog meer oud-kennissen, collega's van me en dat kliekt allemaal bij elkaar. :) Wat enerzijds ook wel weer de veiligheid geeft (ondernemers in o.a. toerisme, horeca) maar het ook weer een stuk kleiner maakt. En het eiland is al zo klein!

Ik had ook grote moeite om mijn idee over het houden van dieren en een beetje rekening houden met het milieu daar, los te laten. Mèn, wat een ellende joh met die straathonden daar en gedumpt afval overal. :x

Maar goed, het eten is er super en ik vond het eiland ook betaalbaar en de zon en stranden wennen dan uiteindelijk ook wel. :D

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:43

Het is dan wel onderdeel van het Koninkrijk, maar ook zuid/midden-Amerika,..en daar hoort dit helaas allemaal bij,..
Ik laat dan ook nooit alleen de mooie foto's zien, maar ook "de troep".

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 13:30

Tja, de troep is idd wel heel erg zonde ja, wij gaan altijd wandelen met de honden bij St. Joris en wat daar wel niet gedumpt wordt is echt ongelooflijk, snap niet dat ze het zo doen, maar zo zijn ze helaas.

Gister nog iets aparts meegemaakt, moest de rekeningen gaan betalen met zoontje lief en reed op de St. Rosa weg, toen ik een Rottweiler op de weg zag liggen, dood uiteraard mét halsband. kon op de heenweg niet meer stoppen maar op de terugweg lag hij er nog, hadden er gewoon nog wat mensen overheen gereden!! Heb de auto langs de kant gezet en heb hem weggesleept, mensen kijken je dan heel raar aan, dat je dat gewoon met je blote handen doet! Vond het het minste wat ik kon doen, vindt het vreselijk als er meerder keren overheen wordt gereden, zag er ook niet echt lekker meer uit. Heb thuis de ambulance gebeld en die waren blij met mijn telefoontje, de eigenaar had zich namelijk gemeld om zijn hond als vermist op te geven.......

WBT Mountainbiken, mijn vriend doet zijn woon-werk verkeer op de fiets, helemaal profi met een helmpje op zijn kop. Hij vindt het heerlijk om te fietsen en hij is er sneller met de fiets als met de auto rond de tijd dat hij moet werken.

Het is hier nu, qua temperatuur erg lekker hoor, af en toe een buitje maar goed te doen. Dit is dan ook de lekkerste periode van het jaar vind ik.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 13:33

Ik heb dat gelukkig niet gezien Replay! Heb wel veel honden gezien die aan het zwerven waren... Gooide ik net mijn broodje in de afvalbak kwam er zo'n stumperd aanlopen, tsja, kon ik dat broodje niet meer pakken...Vond ik zo sneu!

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 13:44

ik ben afgelopen sept op curacao geweest voor 8 dagen het was er toen echt bloedheet pffff
wij zaten in breezers resort
was echt super de luxe alles erop en eraan
het ligt naast mambo beach ook erg leuk om daar eens een borrel te halen erg gezellig
op loop afstand zaten we van het see aquarium leuk om heen te gaan
wij hebben bij het dolphin academy gezwommen met de dolfijnen echt een onvergetelijke ervaring we hebben ook gesnorkeld op zo'n rif ben de naam effe kwijt ?
en we hebben een eilandtours gedaan in een oude vrachtwagen was echt heel leuk zo zie je heel veel van het eiland
willemstad zijn we heen gegaan met de boot vanaf het resort waar we zaten maar ik vond er echt niks aan vieze oude stad
maar ik moet zeggen dat de mensen er super aardig zijn
ik vond curacao erg mooi om eens mee te maken maar zou er niet nog eens heen gaan
ik dacht eerst dat 8 dagen te kort was maar het was precies lang genoeg

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 13:47

Tinkertje, heb jij die aangespoelde walvis nog meegekregen? Was een kleintje hoor...

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 14:25

nee niks van meegekregen ?

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 14:30

Ik heb er een paar jaar terug een geweldige vakantie gehad, ik heb totaal geen negatieve dingen meegemaakt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 14:34

tinkert_tje schreef:
nee niks van meegekregen ?

Ja, die was aangespoeld en hielden ze dag en nacht toezicht op en als hij weer aangesterkt zou zijn en er zou een groep walvissen voorbij zwemmen zouden ze hem proberen er bij te krijgen of iets!
Zal het nog eens aan mijn broer vragen wat er nu met dat dier is gebeurd!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 14:51

En De griend (= de walvis/dolfijn) is ook al meegestuurd met een langskomende groep, maar is later weer terug gezwommen naar Jan Thiel, dus die actie is niet gelukt.
Nu zitten ze met een tamme griend en moeten een juiste plek vinden voor hem/haar (wat is het?)
Hoogstwaarschijnlijk kan hij niet bij DolphinAcademy,want het bad is te ondiep, dus zal het Seaworld worden (USA).
Kom je aan wal om te sterven , krijg je al die polonaise aan je lijf.... :roll: 8-)...Sta je toch mooi te kijken, niet?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 15:28

Oh, dat wist ik niet, was wel benieuwd. Ach ja, ze hebben hem toch weer aan laten sterken, hij was toch erg verzwakt?!

Het dier zal wel naar Seaworld gaan dan!

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 17:38

MamboBeach schreef:
Klijn, toch is het niet helemaal waar wat je zegt want het is ook wel een gewoonte om met iemand mee te rijden maargoed, je kan een keer de verkeerde hebben natuurlijk.

Komt behoorlijk vaak voor..

Wat betreft die busjes is het wel een gewoonte maar zomaar bij mensen die je niet kent en dan ook nog eens alleen in een auto stappen vind ik toch behoorlijk onnozel.

Fietsers zie je tegenwoordig best wel aardig wat, iig een stuk meer dan 3,5 jaar geleden. Mijn buurman fietst ook iedere dag naar zijn werk. En dan nog de mountainbikers natuurlijk.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:34

:D ..kwam ik net tegen en zullen een aantal al vast gezien hebben, de tekst is wel grappig!
Erg toepasselijk, dus plaatst het toch maar: