Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:08

Donsjack, dikke must, handschoenen, snowboots tot -30 en skibroek heb ik al :-) volgens mij kan me niets meer gebeuren in die twee weken dat ik er ben. En dan word het toch een partij warm. Dus een dunne jack en outdoorsbroek gaat ook maar mee :-).

Ik neem alles wel mee ik heb alle dingen in de uitverkoop gekocht. En het past prima in de koffer hoewel de snowboots wel heel zwaar en groot zijn.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:25

Als je voor een paar weken weken gaat kun je inderdaad meenemen van wat je thuis hebt, als je een aantal maanden gaat wil je niet teveel meeslepen met kleding die je voorlopig niet nodig hebt. In mijn ervaring. max. 1 koffer of backpack als je vertrekt, en je komt waarschijnlijk terug met 2 koffers en spullen die je achter laat (zo hebben wij hier muckboots, laarzen en kleding liggen van mensen waarbij het niet meer in de koffer paste ;) ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:30

Je kan evt je snowboots aandoen in het vliegtuig en ze daarna gewoon uit doen.

Ik doe altijd mijn zwaarste laarzen aan omdat ik al zoveel in m'n koffer heb, in het vliegtuig gaan ze uit. Mijn voeten zwellen ook altijd enorm op dus aanhouden doet me teveel pijn. :+

yarrah

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:40

Dat is een goede tip, maar ik moet eerst 2 uur reizen met de trein en dan nog 3uur op Schiphol vertoeven en met die warme schoenen aan.... Ik weet het niet... Maar mijn hikingboots moeten ook nog mee :-). Gelukkig heb ik een e-reader dat betekend dat er geen boeken mee gaan en dat scheelt kilo's.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:44

Ik ben met 1 backpack gegaan voor drie maanden, net 13 kilo (zwaar zat als je ook gaat backpacken). Had bergschoenen mee, wintertrui (echt heel warm), thermo ondergoed (long johns noemen ze dat dacht ik?), en natuurlijk gewone winter en zomer kleding. Kwam daar met -12 en eindigte met 30+. Had genoeg mee gelukkig, denk dat ze op de meeste ranches wel laarzen en kleding hebben. Waar ik was genoeg extra laarzen en mutsen en jassen e.d.

Ik ben in Meadow Lake geweest, Winningways (is te googlen). Leuke tijd gehad, zijn wel vaker mensen voor een maand maar veel korter denk ik niet. Is ook niet leuk denk ik, je komt er pas in na 2-3 weken!

Paula2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:05

Is iemand hier bekend met Okanagan show jumping stables in Lumby BC Canada?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:02

Nee, sorry.

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:48

Net bericht gekregen dat mijn werk visum voor de International Experience Canada (= Working Holiday) is goedgekeurd :D Het plannen kan beginnen :):)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:35

GEFELICITEERD!!!!!!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:06

Gefeliciteerd!

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:33

Fijn tweety_be!

mvrdehaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:05

Wat gaaf om dit te lezen. Wij zijn in 2006 voor 6 weken in Canada geweest. We hebben 3 weken vakantie gevierd in Lake Temagami. Fantastische omgeving!

En daarna zaten we vlakbij The Falls. Indrukwekkend om te zien, maar vond het wel erg toeristisch!

Als het kon, zou ik zo emigreren! Fantastisch land!

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:52

Bedankt :D

Ik ga het topic eens op mijn gemakt doorlezen voor tips en aanraders. Maar als iemand tips voor me heeft, of aanraders (wat moet ik zéker gedaan/gezien hebben in Canada), laat ze maar komen!

Ben nu op zoek (via workaway) naar een ranch waar ik kan gaan helpen voor een aantal maanden (= mijn kinderdroom). Heb al een aantal fijne reacties gekregen, dus ik hoop dat er iets leuks uit de bus komt.

Ik heb er zin in!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:47

Gefeliciteerd, Tweety! Weet je al naar welke stad/provincie je wil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 03:23

Tof!!

Wij zijn een paar dagen geleden naar Canmore geweest :)
Afbeelding

Ik moet over 2 weken helaas alweer terug. In mei vlieg ik weer terug naar Calgary, dan toen we een roadtripje naar de States. Ik vind Banff/Lake Louise bv heel romantisch maar meneer trouwt veel liever in Las Vegas. :')

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 04:58

Dus jullie gaan trouwen Anthea? Spannend, gefeliciteerd! Kom jouw familie naar Vegas?

(met het oog op emigreren, zorg dat je veel foto's maakt en bewaar alle bewijzen van trips naar Canada, en dingen die je samen doet vooral als jullie namen erop staan etc. Ikzelf had natuurlijk niet zoveel bewaard in de periode dat het nog gewoon een relatie had, nooit over nagedacht, dus moest contact opnemen met vliegmaatschappijen etc om de bewijzen te krijgen.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 05:08

:j :D Dankjewel :D

Toevallig heb ik mijn boarding pass van de aller eerste vlucht nog.. De rest ging allemaal via KLM en boarding passes heb ik niet meer, maar wel alle emails, telt dat ook?

Mijn familie is er sowieso niet bij, tenminste, dat gok ik zo. Daarom maakt het me eigenlijk ook niet zo veel uit of we nu in Las Vegas trouwen of in Banff oid, ben alleen bang dat het er een beetje 'sketchy' uit ziet met emigreren, zo'n snelle in & out wedding in Vegas.

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 05:28

Gefeliciteerd Anthea!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 06:43

tweety_be schreef:
Bedankt :D

Ik ga het topic eens op mijn gemakt doorlezen voor tips en aanraders. Maar als iemand tips voor me heeft, of aanraders (wat moet ik zéker gedaan/gezien hebben in Canada), laat ze maar komen!

Ben nu op zoek (via workaway) naar een ranch waar ik kan gaan helpen voor een aantal maanden (= mijn kinderdroom). Heb al een aantal fijne reacties gekregen, dus ik hoop dat er iets leuks uit de bus komt.

Ik heb er zin in!

Ik heb net op mijn facebook een positie voor working student geplaatst bij een leuke stal. O wacht je zoekt werk op een ranch.... Dan weet ik niets voor je, helaas.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 11:56

Gefeliciteerd Anthea! Alleen trouwen in Vegas zou ik noooooit doen, zo tacky :=

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:02

Canmore, zo'n leuk stadhes.... Over een paar weken, mag ik het zelf zien *\o/* en genieten van de sneeuw.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:04

Bekend plaatje inderdaad van Canmore! Leuk stadje, en superlekkere sushi voor een zeer redelijk bedrag bij de Japanner :9

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:19

Adres .. Nu,.! :D
Wij zijn echt verslaafd :9

In Vancouver hebben het voorelkaar gekregen om in 4 dagen 5x sushi te eten *\o/* .

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:21

Paula2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:40

Whoehoeee ik kom me nu ook echt melden, Ik ga begin juli 3 maanden naar Canada om daar stage te lopen! Heb er zo onwijs veel zin in!
Wat raden jullie aan om qua visum te doen? Heb al van meerdere gehoord dat ik beter gewoon op een toeristenvisum kan gaan.