[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 12:38

Dat is balen en zonde van het mooie weer dat je daar nu mee aan de slag moet.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 12:56

Pff balen zeg. Gelukkig verder geen schade aan de machines enzo. Maar hier zit je niet op te wachten. Succes met opruimen

uxgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 21:24

Dat is echt sh*t. Deze energie had je ook in leuke dingen kunnen steken. Wel fijn dat de machines de ramp overleefd hebben. Sterkte met het opruimen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 23:21

Groot voordeel is dan wel weer dat Erwin zelf met Electra aan de slag kan, toch? Maar balen is het zeker.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 06:00

Oeh vervelend! Gelukkig is het mooi weer om te klussen, al is het ook mooi weer om te niksen natuurlijk :P

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-26 09:01

Hi All, ja niet grappig. We hebben het nu zover opgeruimd dat het geen gevaar meer oplevert en voorlopig laten we het maar zo. Het heeft geen prioriteit om daar een zolder te maken.

Ja Erwin doet zelf alles als water, elektra etc, en hij had kort geleden nét alles daar helemaal op orde met nieuwe elektra en water en de noodstroomgenerator. Dus hij baalt wel. Van die dingen.

Maar het lijkt hier nu te gaan drogen. De grond wordt harder.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-26 16:05

And they ... had the time of their li-i-i-fe and they owed it all to me-eeee.

Pfff. Ik zit nog te shaken. We hebben net 4 paarden van de openbare weg geplukt. Ja onze paarden. Foutje bedankt van ondergetekende die een hek voor de postbode openzette en niet doorhad dat de paarden al naar een ander weiland waren getrokken, dus ik deed de schriklinten niet dicht.

Ik kijk regelmatig op de camera en ik had al een keer Poupette flink door zien stappen langs de weg, maar de andere zag ik niet. Ik móét luisteren naar dat onderbuikgevoel!
Later kijk ik nog een keer op de cams en het schriklint zit aan de verkeerde kant van Prisca! Oftewel, ze loopt op de weg! 3 had ik er zo gevonden, Erwin geroepen, en met hem die drie weer in het land gezet. Maar waar was het echtpaardje?

Een oetlul van een chauffeur van de graafwerkzaamheden van de verzakte weg stond vlakbij, dus ik vraag het hem, hij met een brede glimlach, ja hoor hij had ze gezien, 5 minuten verderop helemaal onder aan de weg in de vallei.

F*ck echt hoor, en dat kom je dan niet even zeggen. Dus als een speer erheen gerend, ja hoor, het echtpaardje stond lekker de opkomende luzerne van de buurboer op te eten. Gewacht tot Erwin er ook was, die had een omtrekkende beweging gemaakt, ik had in de haast maar 1 halster gegrepen dat toevallig bij het hek hing, dat van diego, hem dat omgedaan, had ook wortels in mijn zak, beloond en zijn halstertouw, na wat aandringen om Callas gedaan, want die was natuurlijk helemaal hups.

En toen terug naar huis gelopen met ieder een paard. Erwin zijn grote reusvriend Diego en ik mijn vriendin Callas.

En toen ging ik op de cams terugkijken wat er nou precies gebeurd was, want dat was op dat moment nog een raadsel voor ons. Het hek zat dicht, het schrikdraad was niet kapot en toch 4 paarden op de weg.

Naast dat mijn vergissing snel duidelijk een gevalletje van Alzheimer Light was (ik ben namelijk altijd bang dat de buurvrouw iets flikt, maar gelukkig niet) zagen we toch wel veel hartverzakkende situaties met vrachtwagens! Maar ik zet het wel ff in een filmpje.

Ik zit nog te shaken!

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 17:10

Wat een schrik zullen jullie gehad hebben, en wat een oetlul die vent
Gelukkig is ook dit avontuur goed afgelopen nou hoop ik voor jullie dat de komende tijd heel saai verloopt.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-26 17:12

lukka63 schreef:
Wat een schrik zullen jullie gehad hebben, en wat een oetlul die vent
Gelukkig is ook dit avontuur goed afgelopen nou hoop ik voor jullie dat de komende tijd heel saai verloopt.

hahahaha, nou na, stormen, een ingestorte zolder, ontsnapte paarden, kan er weinig meer erger worden.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 18:42

Callas heeft de titel van dit topic nog eens duidelijk onderstreept, zij blijft de ster van het verhaal ;)
Ik had het eerst niet door, wat je met je 'echtpaardje' wou zeggen. Dat snapte ik pas als je de namen liet vallen :D
Gelukkig is het allemaal goed afgelopen !!

En wat een pech weer, met die instorting ...
Gelukkig is mens, noch dier gewond ! En in tweede instantie nog een extra geluk dat het 'rollend materieel' niet (ernstig) beschadigd is !

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 18:47

Jeetje dat is schrikken, gelukkig is het goed afgelopen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-26 19:21

Hi all, ja gelukkig goed afgelopen en erg trots op hoe braaf ze waren en hoe ze zich lieten pakken, zo rustig, zo braaf!

ik heb het even in een filmpje gezet, je zult zien het had zoooo fout kunnen gaan met die vrachtwagens, een engeltje op de paarden hun schouders: https://youtu.be/L7-JRRa4tmk

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 19:31

Oe, wat een schrik. Gelukkig goed afgelopen. Poupette is dus wel thuisgebleven?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-26 19:34

senna21 schreef:
Oe, wat een schrik. Gelukkig goed afgelopen. Poupette is dus wel thuisgebleven?

Ja ze had geen keus. Ergens in de organisatie van vanmorgen, zijn de andere 4 naar weiland 5 gegaan en zij is in weiland 6 gebleven. Ik dacht dat ze allemaal in weiland 6 stonden en deed daar het hek van dicht. En ik opende de poort voor de postbode, maar vanuit weiland 5 kunnen ze naar buiten als ik daar het schriklint niet dicht doe en omdat ik niet doorhad dat er 4 in weiland 5 stonden, deed ik dat lint niet dicht en liepen ze dus op straat en Poupette stond in haar eentje alleen in weiland 6.

uxgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 19:46

Gelukkig is er niets gebeurd. Zo te zien bleven de paarden er vrij rustig onder. Wel nalatig van die chauffeur, hij kan toch nagaan dat jullie de paarden niet expres op de weg hebben lopen!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-26 19:52

uxgranta schreef:
Gelukkig is er niets gebeurd. Zo te zien bleven de paarden er vrij rustig onder. Wel nalatig van die chauffeur, hij kan toch nagaan dat jullie de paarden niet expres op de weg hebben lopen!

Ja ik ben supertrots op ze, hoe ze omgaan met die vrachtwagens en die man die ze omhoog drijft en die man die zowat in Diego keert! En het erge is, een uurtje ervoor was hij bij ons op het erf geweest om de telefoonlijn te komen repareren. Alleen dat was niet bij ons, maar bij onze buren een halve km+ verderop. Dus Erwin neemt alle moeite het hem uit te leggen waar hij moet zijn en helpt hem met keren en wijst hem de weg. En dan rijdt die zak van een vent gewoon zowat tegen paarden aan en komt niet even zeggen, dude, er lopen paarden op de weg. Hij hoeft niet te denken dat ze van ons zijn, maar tenminste ga je dan toch zeggen, zijn ze van jullie of weten jullie van wie ze zijn. Echt ik ben zoooo boos op die man! Als ik hem morgen daar weer zie werken ga ik hem vol de wind van voren geven, e*ikel!

Maar ik ben echt blij met het brave gedrag van mijn paarden en goed beschouwd is het een goede training geweest voor Diego en het geeft me vreselijk veel inzichten in hoe de kudde nu erin staat.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 20:00

Brr dat met die vrachtwagen. Echt link idd. Gelukkig waren ze zo braaf. En zit je toch wel een eind af van de grotere weg. Moet nu net lukken dat het zo druk is bij jullie met die wegverzakking.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-26 20:05

Kaatastrof schreef:
Brr dat met die vrachtwagen. Echt link idd. Gelukkig waren ze zo braaf. En zit je toch wel een eind af van de grotere weg. Moet nu net lukken dat het zo druk is bij jullie met die wegverzakking.

Ja echt eng maar wel erg fijn dat ze zo rustig en lief waren! En een ongeluk komt nooit alleen dus ja logisch dat het nu moet gebeuren terwijl er zoveel zwaar verkeer is.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 20:18

Wat een avontuur zo, de paarden hebben hun lolletje wel weer gehad zo.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-26 20:30

Ja die hadden de tijd van hun leven! Verse luzerne, wat wil je nog meer.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 08:40

Wow, dat filmpje ... eens jullie de grote 'escape' in de gaten hadden, moet jullie adrenalinepijl nogal gepiekt hebben, denk ik zo ...
Onvoorstelbaar hoe die vrachtwagenchauffeurs achter en tussen de paarden laveren ... het had voor hen zelf ook slecht kunnen aflopen. Iets waar mensen, niet paardenkenners, duidelijk niet bij stil staan (letterlijk dus ook niet).

Wel voor jou een ongelofelijke opsteker om te zien hoe kalm ze bleven, de paarden, dan. Diego zelfs onverstoorbaar met die vrachtwagen vlak achter zijn achterwerk.
Dat schept ongetwijfeld veel moed voor het toekomstig buitenwandelwerk !

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-26 09:32

Marilu schreef:
Wow, dat filmpje ... eens jullie de grote 'escape' in de gaten hadden, moet jullie adrenalinepijl nogal gepiekt hebben, denk ik zo ...
Onvoorstelbaar hoe die vrachtwagenchauffeurs achter en tussen de paarden laveren ... het had voor hen zelf ook slecht kunnen aflopen. Iets waar mensen, niet paardenkenners, duidelijk niet bij stil staan (letterlijk dus ook niet).

Wel voor jou een ongelofelijke opsteker om te zien hoe kalm ze bleven, de paarden, dan. Diego zelfs onverstoorbaar met die vrachtwagen vlak achter zijn achterwerk.
Dat schept ongetwijfeld veel moed voor het toekomstig buitenwandelwerk !

Hi Marilu, je vat idd de kernen goed samen.
Ja veel stress en dat weten de dieren ook, maar ik blijf uiterlijk wel altijd kalm, rustige bewegingen, niet iets anders doen dan anders, zelfde routine, pompompom, alles is normaal. Eigenlijk doe ik dan het overspronggedrag dat paarden ook doen met rollen als ze ergens niet zeker over zijn. Het is gewoon allemaal een groot theaterstuk ;-)

En niet paardenkenners zijn gevaarlijk. Maar ook al ken je paarden niet, je kunt toch wel gewoon nadenken en bedenken dat er in Frankrijk alleen in de bergen dieren los op de weg lopen. En dan staat het aangegeven. Echt heel erg idioot. Maar dat zegt wel wat over de moderne mens die niet meer gewend is aan paarden in het straatbeeld.

Echt hoor, er hoeft maar een naar een vlieg zwiepende staart aan een spatbord of zo te blijven hangen en je hebt gewoon paniek. Ik wil daar niet aan denken. En ben blij dat het zo goed is afgelopen.

Diego had voor zijn doen wel een heftige reactie op de vrachtwagen die richting hem keerde. Hij is heel erg cool in zijn uitingen en als hij zoiets als dit doet, dus 10 stappen schrikdraven, dan is dat een heel heftige reactie. :j
Maar ik ben idd blij dat ik ze al die jaren veel getraind heb op rust en schrikreacties. Het zijn natuurlijk ook allemaal koudbloeden, ook al denkt Callas daar anders over natuurlijk ;-)

Maar idd laat het me ook realiseren dat ik waarschijnlijk met Diego goed kan werken als ik Callas zou kunnen meenemen als handpaard.

Het opent ook lucht naar de toekomst. We gaan het zien wat het gaat brengen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-26 16:01

En hier dan de beelden van de ingestorte zolder, ook het vervolg van de weginstorting en nog even de paarden die ontsnapten. https://youtu.be/WnzLyPVxbns

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 16:44

Enerverend weekje geweest voor jullie.
En je snapt idd niet wat ze bezielde degene in de vrachtwagen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-26 16:50

manja39 schreef:
Enerverend weekje geweest voor jullie.
En je snapt idd niet wat ze bezielde degene in de vrachtwagen.

Nou, zeg dat wel. En wat ik helemaal stom vind, is dat het 2 verschillende chauffeurs waren. Dus beide mannen hebben niet even gedacht, dit is niet normaal, we moeten het even zeggen. Heel bizar.