Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-24 17:20

Inmiddels inderdaad een begin gemaakt. De rubbertegels lieten zich nog redelijk gemakkelijk op maat maken. Al waren mijn handen er niet blij mee. En de waterleidingen met knip en plak werk een voor een ingepakt. Zo ook de aan en afvoerslang van de wasmachine. Een leiding kom ik niet bij. Die zit teveel verscholen achter de rest, de isolatiebuizen hebben allemaal een andere maat ook. Echt knippen en plakken bijna :P

Bij de waterleidingen moet ik rechts bij kunnen. Daar zitten alle hendels om open en dicht te zetten. Daarvoor zit links nu piepschuim plaat met daarvoor isolatie met aluminiumfolie.

Het was nog al een @#*&% klus om de wasmachine in de bak te krijgen alleen, hoewel klein en niet zwaar is het achteroverkantelen. Tegenhouden met een goede arm. Met de ander minder fijne arm en een been de bak doorschuiven. En daarna achter een inkeping maken voor de afvoerslang.

En dan tot de conclusie komen dat de bak en rubbertegels het net niet stabiel maken. %) Hij staat stevig maar voor mijn smaak iets teveel elastische wiebel zeg maar. Ik vrees dat ik de bak er weer onderuit moet halen en alleen tegels gebruiken, die hebben per stuk een kleiner oppervlak. Die hele vloer is een grote ongelijke scheef lopende zaak daar. -O-

Ik ben een half uur geleden gestopt. Dat is wel best voor vandaag. De keuken is soort van weer bruikbaar ook. Ik heb gelukkig eten in de vriezer zitten dat al klaar is. Al denk ik dat ik vandaag een roerei maak met tomaten ui salade en stokbrood.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 19:44

Nou je hebt een berg werk verzet maar nu lekker met de voetjes omhoog!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 19:49

Toch op langere termijn waterpas vloertje maken, wasmachine sloopt zichzelf anders, al dan niet al wandelend.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-24 20:28

Dat is nog een beste klus. -O- Eerst deel van het kunstgras weghalen, dan oude mest weghalen, een soort van ombouw maken waar geen cement onderdoor kan. De vloer bestaat onder de meuk uit granietblokken. Voorheen stond de wasmachine netjes stevig, alleen nu met de onderbak staat het net niet lekker. -O- Eerst testen hoe hij met een lichte centrifuge doet, anders de bak er onder uithalen en alleen de rubber tegels gebruiken,

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 21:12

Kan je de Rubber tegels niet onder de lekbak leggen?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 21:29

Dus 4 puntjes/voetjes staat goed, maar plaat niet. Kan je iets met een dubbele plaat underlayment op 4 pootjes waterpas? Als het maar zwaar genoeg is om tegenwicht te bieden aan de machine en er zijn zat wasmachines die op een verhoginkje op pootjes staan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-24 21:35

Ik wil eerst eens testen en dan alleen rubber tegel eronder. Het is vooral dat er een isolatie laag onder de wasmachine zit zodat kans op bevriezing hopelijk weg is. Dat stukje is op zich net vlak/stabiel genoeg alleen nu met de bak gaat het net niet. Het gekke is hij staat stabiel en geen wiebel maar toch zit er een soort verende beweging in met de hand. Zijn het de rubber tegels of is het de kunststofbak die net niet voldoende ondersteund wordt hier en daar.

Met zijn tweeen een klusje van niks. In je eentje heel hard zwaar werk helaas -O-

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 21:39

Rubber tegels hebben vering, dingen hebben een dempende functie en daar is vering voor nodig. Neemt niet weg dat ook zonder het heel goed mogelijk is dat de bak niet overal draagvlak/grondcontact heeft en dat zal ook "veren".
Vandaar ook optie stevige plaat op pootjes, geeft 100% draagvlak aan de bak en staat makkelijker stevig door minder recht oppervlak nodig.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 06:27

karuna schreef:
Dat is nog een beste klus. -O- Eerst deel van het kunstgras weghalen, dan oude mest weghalen, een soort van ombouw maken waar geen cement onderdoor kan. De vloer bestaat onder de meuk uit granietblokken.

Grastapijt weg. Bekisting maken. PIR plaat er in randen afdichten met purschuim. Eventueel iets van bewapening er in en volstorten met cement. Dan heb je een geïsoleerde stevige basis.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 10:31

Klinkt simpel maar de plek maakt dat ietwat lastig om te doen. Niet veel ruimte.

Maar voor nu lijkt het niet nodig. Want

Afbeelding

*\o/*

Een test wasje op 800 toeren waarbij hij altijd het meeste wiebelt. Het lijkt alleen een elastische rubber wiebel te zien. Meer dan wat ik met de hand doe is het niet, alles blijft netjes op zijn plek. Geen stampen, geen schudden of schokken. Alleen dat elastische wiebeltje iets. Dan kan ik vandaag de ombouw afmaken. Want brrr wat is het koud, :brr: noord oosten wind.

Donderdag middag krijg ik het nog druk trouwens :') . De stroomman komt de buitenstroom aanleggen. En een kachelreparateurschoonmaker komt alle schoorstenen en kachels goed schoonmaken en inspecteren. Meteen wordt de pelletkachel gecheckt of alles ook correct is geinstalleerd weer. Wel zo veilig. En de boel moet toch weer de jaarlijkse schoonmaakbeurt hebben. :j

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 15:21

Oeh fijn dat het goed werkt al dat zware gesjouw niet voor jan l*l gedaan :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 15:42

Dat dacht ik vanmorgen ook.

Kwa afwasmachine blijkt de kraan in de keuken een net afwijkende maat -O- dat is wel jammer. En de ombouw na de eerste schroef bleek de accu leeg :+ en wat ik net in elkaar gezet heb ik mooi maar net een paar cm te groot en moet ik een andere plek voor vi den. Jammer het is zo mooi en leuk en praktisch _O- Dus bezig maar geen barst opgeschoten. De accu zal nu vol genoeg hoop ik. Dan is er tenminste iets gebeurd vandaag :P

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 16:18

Zo leuk al die afmetingen en variaties....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 17:19

Ja echt :') een grote tas vol. De afwasmachine was een 21 vrouwtje. Die kon ik verkleinen tot 16. Maar kraan is net iets groter dan een 16 man en afwijkend schroefdraad -O-

Maar niet fraai, :+ ietwat onhandig maar ik kom overal bij de kranen waar nodig. Zolang ik niet hoef te wassen helemaal ingepakt inclusief waterdichte bovenafdekking. Als ik ga wassen moet ik wat isolatieplaat weghalen voor de zekerheid zodat eventuele warmte wel wegkan. Maar dat is alles bij elkaar een paar minuten werk.

Maar pff wat een waardeloze kwaliteit is het. Gelukkig voor binnen bedoeld nu. Ik heb wel eea moeten ombouwen en half uit elkaar halen voor ik hem eromheen kon zetten. Eerst moesten rondom alle de bij elkaar houd latten vastgemaakt worden waarvan er daarna de eerste weer een wegmoest zodat de slangen eroverheen konden. Waarna ik hem op een andere manier moest vastzetten. En moest de derde lat daarna ook weer los om met een alternatieve manier lager vast gezet moest worden omdat anders ik niet bij de laadklep kom. Kortom veel in en uit elkaar.

Voor de komende winter voldoet het en kan ik rustig nadenken voor een iets compactere oplossing. Wasmachine is duidelijk kleiner dan een kliko. :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door karuna op 13-11-24 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 17:21

Iemand daar kranen gebruikt met inch maten ipv cm? Meegenomen vanuit Engeland misschien?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 17:23

En van dat afdichtingstape op het schroefdraad vd kleinste diameter wikkelen, zou dat een optie zijn?
Weet de exacte benaming niet maar je ziet het vaker tussen 2 gekoppelde stukken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 17:29

Geen idee waar de kraan vandaan komt :') de kraan die er nu zit is een onhandig lomp ding, en afkomstig van geen idee wat? Hij had twee identieke kranen. De vorige begon opeens enorm te lekken en deze vonden we goddank zodat de aanrecht droog blijft.

Ellende is ik heb of veel te groot of net te klein, de kraan is echt maar een halve mm te groot in diameter, maar veel te klein voor een standaard maat groter waardoor dat niet met tape of lint is op te vangen -O- ik heb het na ruim 2 uur puzzelen en passen en zoeken opgegeven vandaag

Belangrijkste is de afwasmachine staat vorstvrij nu dus die blijft wel heel. Alleen dan met de hand moeten blijven afwassen ook als deze niet zo meewerken. Maar het is niet anders

de nieuwe een greeps mengkraan heb ik al een tijd liggen maar die "even" verwisselen is mogelijk een 2 daags klus als het niet langer is. De vorige eigenaar heeft de water aansluiting achter de spuuglelijke houten alkoof verwerkt. waardoor ik die eerst moet slopen en dan geen idee hoe deze dan weer in elkaar moet als dat nog lukt met weggesloopte schrootjes. En ook geen idee hoe de wateraansluiting daarachter zit.

Ik heb niet het budget nu voor een aparte kraan voor de afwasmachine. Maar ook niet de fut om van de winter die kraan te wisselen. Ik had hoop dat ik het juiste koppelstukje had. Wat ik kan doen is met het afdraaibare stukje kraan en het juiste ding aan de andere kant naar de bouwmarkt en dan net zo lang passen tot ik de juiste heb
Laatst bijgewerkt door karuna op 13-11-24 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 17:32

Wel handig zo'n bovenladerwasmachine en dan met de ombouw! Top gedaan!

Ik vind je wel handig hoor, ik zou dat niet zo makkelijk opgelost krijgen :))

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 17:35

Die bovenlader is ook echt bewust daarom gekocht. Alleen de ombouw was lagere prioriteit afgelopen zomer. Ik kon niet op een geschikte oplossing komen die niet meteen ook peperduur was. Tot ik pas bij een rijtjeshuis in nederland een kliko ombouw zag. :)*

Het heeft bij mij vaak een tijd broeden nodig voor er een aha erlebniss is. Als ik heel bewust ga lopen denken komt er toch niks nuttigs uit :') . Maar loslaten en het steeds zien bij langslopen en dan is het vaak een ploink. Deze is niet mooi maar voor deze winter voldoet het voor relatief weinig geld. :j

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 20:14

karuna schreef:
Die bovenlader is ook echt bewust daarom gekocht. Alleen de ombouw was lagere prioriteit afgelopen zomer. Ik kon niet op een geschikte oplossing komen die niet meteen ook peperduur was. Tot ik pas bij een rijtjeshuis in nederland een kliko ombouw zag. :)*

Het heeft bij mij vaak een tijd broeden nodig voor er een aha erlebniss is. Als ik heel bewust ga lopen denken komt er toch niks nuttigs uit :') . Maar loslaten en het steeds zien bij langslopen en dan is het vaak een ploink. Deze is niet mooi maar voor deze winter voldoet het voor relatief weinig geld. :j

Hallo ADHD :))

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 20:24

Yup *\%/* :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 21:09

Nou mijn dag morgen gaat anders lopen, niks nie morgen vroeg rustig opstarten en huishoudelijke klusjes doen en misschien alvast een stukje maaien. :') De stroom meneer komt morgen ochtend al. Ze waren sneller klaar dan gedacht. En dan morgen middag voor de kachels. Ach ja des te sneller is het klaar :D

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 21:12

Het is een goed gelukt project van de ombouw van de wasmachine, maar levert dat geen brandgevaar op? En sterkte morgenochtend :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 21:41

Tijdens het gebruik pak ik groot deel aan de binnenzijde weer uit zodat de warmte weg kan. Zo gebruiken lijkt me een heel slecht plan

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-24 13:14

Zo de camper hangt aan zijn nieuwe stroompunt, zwaar afgezekerd op 16 ampère.

En een stukje gevoegd in de keuken en een eerste voorzichtige schoonmaak van de voegresten. Helaas is mijn er voor gekochte spul spoorloos vreemd genoeg. Maar met wat aanpassingen ging dit eigenlijk zelfs beter, ik ben wel begonnen op het minst zichtbare punt :+ na de grotere schoonmaak zal het er wat beter uitzien. Dit licht is echt zo vernietigend met klussen. En daarna worden de randen nog afgekit trouwens,

Voor vandaag is de energie wel weer op. %)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding